konto usunięte

Temat: HR-owcy pod lupą - co macie do zarzucenia rekruterom?

.Ten post został edytowany przez Autora dnia 08.12.15 o godzinie 17:53

konto usunięte

Temat: HR-owcy pod lupą - co macie do zarzucenia rekruterom?

J. I.:
Magdalena B.:
A może ktoś pracujący jako HRowiec mnie skomentuje? Bo hmmm tego mnie uczyli, takie podejście jest w większości opracowań dotyczących komunikacji firma-otoczenie.

HR-owiec pracujący w danej firmie, a rekruter z firmy outsourcingowej to dwa różne tematy.

Poda Pani jedno konkretne opracowanie z tej większości, gdzie jest napisane, że firma outsourcingowa zajmująca się rekrutacją kreuje wizerunek firmy. Chętnie to zobaczę.

Przypominają mi się rozmowy z niektórymi firmami ousourcingowymi. Pytanie o jakiekolwiek informacje o charakterze pracy (nazwa stanowiska to trochę za mało, w dużych corpo pewne standardy są narzucone) - niestety nie mamy takich informacji. Później rozmowa nieco na ślepo - nie warto. Kandydat może się spalić w danej firmie /nieodpowiednie przygotowanie/, a sama firma traci czas.

konto usunięte

Temat: HR-owcy pod lupą - co macie do zarzucenia rekruterom?

Beata Chorągwicka-Majstrowicz:
Dziękuję za dotychczasowe uwagi. Na pewno jest jednak jeszcze sporo aspektów na jakie chcielibyście zwrócić uwagę.
Zachęcam do zostawiania kometarzy :)

Gdyby ktoś obawiał się o anonimowość, proszę o wysyłanie wiadomości na priv.

Kila razy zdarzyły mi się rozmowy telefoniczne gdzie dosłownie padały tylko dwa pytania:

a) ile
b) od kiedy.

Za co taki rekruter dostaje pieniądze? ;)
Magdalena B.

Magdalena B. Business Development
Specialist

Temat: HR-owcy pod lupą - co macie do zarzucenia rekruterom?

(do pana Jakuba I)
podam - polecam podręczniki akademickie z przedmiotu choćby "strategie zarządzania" , W Zarządzaniu Strategicznym" tez się coś znajdzie. Czy "zarządzanie zasobami ludzkimi" - wykłady o rekrutacji i jej znaczeniu w budowie wizerunku firmy na rynku - z jakiejkolwiek uczelni. Polecam tez opracowania dotyczące etyki outsourcingu ;-) (ale za wiedzę się płaci - więc hasła tematyczne podałam;-)

na szybko i w gratisie polecam do lektury (konkretne tytuły)

Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku firmy" Agnieszka Izabela Baruk CIEKAWY TYTUŁ NIEPRAWDAŻ?

Metody zarządzania przedsiębiorstwem w przestrzeni marketingowej” pod redakcją Rafała Krupskiego
TU JEST OGÓLNIE O ZNACZENIU OUTSOURCINGU

jeśli dalej mamy bić pianę - to pogrzebię w notatkach - tylko PO CO? ja tylko PISZE to czego uczono mnie na I roku Studiów - kierunek Zarządzanie (nawet nie zasobami ludzkimi...)

Sam Pan napisał o swoim doświadczeniu przy rekrutacji - przez firmę zewnętrzna - było miło, zachwycał się Pan. Proszę pomyśleć - jak w świetle tego doświadczenia postrzega pan ich klienta? ;-)
Zajmuje się pan fotografią - grzechem jest tłumaczyć Panu znaczenie POSTRZEGANIA, WIZERUNKU etc. ;-)

JA CAŁY CZAS PISZĘ - OK INFORMACJA ZWROTNA NIE JEST OBOWIĄZKIEM REKRUTERA... ale Pan ceni tylko to co ktoś robi "bo taki ma zakres obowiązku" ? nie zwraca Pan uwagi na 'wartość dodaną"? Wcale? ;-)))
A już sytuacja kiedy owa informacja była DEKLAROWANĄ - to jej brak jest rzeczą KARYGODNĄ. I to nie ulega wątpliwości - i o tym piszę z uporem maniaka ;-0Magdalena B. edytował(a) ten post dnia 28.03.13 o godzinie 11:02
Mathias Z.

Mathias Z. Senior Berater

Temat: HR-owcy pod lupą - co macie do zarzucenia rekruterom?

Pani Magdaleno, nie trzeba krzyczec (duze litery). Jest to niemile i stwarza agresywna atmosfere.

I troche nie rozumie Pani argumentacji: z jednej strony Pani sie zali, ze wszystko, czego Pani sie uczy/uczyla na studiach jest juz przestarzale i nie wie Pani co zrobic, a z drugiej strony kloci sie Pani o ow tematy ze studiow "z uporem maniaka".

W pewnym sensie ma Pani racje, ze kazdy pracownik firmy kreuje pewny wizerunek firmy. Ale jest to tak naturalne jak i tworzenie wlasnego osobistego wizerunku. Tylko osobisty wizerunek zwyczajnie nie ma nic wspolnego z profesjonalnym.

konto usunięte

Temat: HR-owcy pod lupą - co macie do zarzucenia rekruterom?

.Ten post został edytowany przez Autora dnia 08.12.15 o godzinie 17:53
Bartosz Kaczmarek

Bartosz Kaczmarek Przedstawiciel
Handlowy

Temat: HR-owcy pod lupą - co macie do zarzucenia rekruterom?

J. I.:
Poda Pani jedno konkretne opracowanie z tej większości, gdzie jest napisane, że firma outsourcingowa zajmująca się rekrutacją kreuje wizerunek firmy. Chętnie to zobaczę.


Znam jedno opracowanie - praktyka.

Oczywiście, że wybór firmy zewnętrznej, która wysyła informacje o swoim kliencie w rynek ma wpływ, i to całkiem znaczny, na jego wizerunek.

Temat: HR-owcy pod lupą - co macie do zarzucenia rekruterom?

Magdalena B.:
I owszem celem HRowca jest znalezienie najlepszego kandydata do pracy w danej firmie. ale - też pośrednio - występuje on w imieniu pracodawcy. A więc reprezentuje go. Jest WIZYTÓWKA firmy.

Niektórzy pewnie znają pojęcie "employer branding". W praktyce jest tak, że np. agencja rekrutacyjna nie tylko "sprzedaje" kandydata pracodawcy klientowi lecz też odwrotnie, szczególnie w przypadku poszukiwanych specjalistów, którzy potrafią być bardzo "wybredni". Jasne, że ta działalność nie zastępuje całokształtu działalności pracodawcy w tej dziedzinie.

Temat: HR-owcy pod lupą - co macie do zarzucenia rekruterom?

Jan Kowalski:


Jana Kowalskiego pożegnaliśmy... :)

konto usunięte

Temat: HR-owcy pod lupą - co macie do zarzucenia rekruterom?

.Ten post został edytowany przez Autora dnia 08.12.15 o godzinie 17:54

Temat: HR-owcy pod lupą - co macie do zarzucenia rekruterom?

J. I.:
Informację tą otrzymują dopiero te osoby, które przeszły sito, albo nawet dopiero ta osoba, która dostała posadę.
Jaki to ma wpływ na wizerunek klienta wtedy ?
Żaden :)

Naturalnie, że ma... Budowanie wizerunku to skomplikowana sprawa, nawet pojedynczy pozyskany "sympatyk" się liczy.. :)

konto usunięte

Temat: HR-owcy pod lupą - co macie do zarzucenia rekruterom?

.Ten post został edytowany przez Autora dnia 08.12.15 o godzinie 17:54
Bartosz Kaczmarek

Bartosz Kaczmarek Przedstawiciel
Handlowy

Temat: HR-owcy pod lupą - co macie do zarzucenia rekruterom?

J. I.:
Ok, a co w sytuacji, gdy firma zewnętrzna nie ujawnia kim jest klient ?
Informację tą otrzymują dopiero te osoby, które przeszły sito, albo nawet dopiero ta osoba, która dostała posadę.
Jaki to ma wpływ na wizerunek klienta wtedy ?
Dla tych osób, które odpadły ..... żaden :)

Tak czy owak informacja trafi przynajmniej do kandydatów z shortlisty (przeważnie 3) i wówczas dwóch odejdzie z jakimś wrażeniem, które będzie budowane od pierwszego kontaktu z headhunterem.
Magdalena B.

Magdalena B. Business Development
Specialist

Temat: HR-owcy pod lupą - co macie do zarzucenia rekruterom?

Mathias Z.:
Pani Magdaleno, nie trzeba krzyczec (duze litery). Jest to niemile i stwarza agresywna atmosfere.

I troche nie rozumie Pani argumentacji: z jednej strony Pani sie zali, ze wszystko, czego Pani sie uczy/uczyla na studiach jest juz przestarzale i nie wie Pani co zrobic, a z drugiej strony kloci sie Pani o ow tematy ze studiow "z uporem maniaka".

W pewnym sensie ma Pani racje, ze kazdy pracownik firmy kreuje pewny wizerunek firmy. Ale jest to tak naturalne jak i tworzenie wlasnego osobistego wizerunku. Tylko osobisty wizerunek zwyczajnie nie ma nic wspolnego z profesjonalnym.

Ja się nie żalę - to była REFLEKSJA - tylko. Nie wiem czemu mój post odebrał Pan jako pretensje o coś do kogoś. Studiowanie - to przede wszystkim znaczy "nabywanie bądź poszukiwanie wiedzy".
Caps wg net etykiety to nie tylko krzyk- ale też podkreślenie argumentacji. ;-)
Absolutnie nie jestem w swoich wypowiedziach agresywna ;-) <tu jest znaczek pacyfy> Strasznie brakuje mi merytorycznych dyskusji w realu - bo to co byłoby BARDZO CIEKAWA wymiana poglądów w realu - poprzez zastosowanie słowa pisanego - może być odczytane jako agresja, zrzędzenie czy narzekanie. A nie takie są intencje rozmówcy.

Ja naprawdę to chciałam tylko jakąś dyskusję sprowokować - troszkę więcej wnoszącą do - niż narzekanie że wszystko jest złe, Hr owcy do bani a słoneczko dziś nie świeci (choć świeci)
a tu wyszło że agresywna jestem ;-) nie jestem nie jestem...jestem łagodna i przyjacielska jak szczeniaczek! naprawdę ;-)

ale - czepiliśmy się wszyscy jednego tematu - a temat wątku jest o "grzechach Hr-owców"
I wychodzi że mają oni przede wszystkim jeden ;-) Magdalena B. edytował(a) ten post dnia 28.03.13 o godzinie 14:31
Mathias Z.

Mathias Z. Senior Berater

Temat: HR-owcy pod lupą - co macie do zarzucenia rekruterom?

Magdalena B.:

Ja naprawdę to chciałam tylko jakąś dyskusję sprowokować - troszkę więcej wnoszącą do dyskusji - niż narzekanie że wszystko jest złe...a tu wyszło że agresywna jestem ;-)

Jak na moj gust to za duzo Pani podkresla.
Magdalena B.

Magdalena B. Business Development
Specialist

Temat: HR-owcy pod lupą - co macie do zarzucenia rekruterom?

De gustibus non est disputandum. Poprawie się.
Z małej litery.
;-)

konto usunięte

Temat: HR-owcy pod lupą - co macie do zarzucenia rekruterom?

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v...

:):):)

Wesołych Świąt !!!

Pozdrawiam,
Jan i nie Jan.

konto usunięte

Temat: HR-owcy pod lupą - co macie do zarzucenia rekruterom?

.Ten post został edytowany przez Autora dnia 08.12.15 o godzinie 17:57
Magdalena B.

Magdalena B. Business Development
Specialist

Temat: HR-owcy pod lupą - co macie do zarzucenia rekruterom?

nic dodać nic ując ;-)

konto usunięte

Temat: HR-owcy pod lupą - co macie do zarzucenia rekruterom?

jakby ktoś chciał, to gdzieś wkleiłam to samo tylko napisy są chyba po portugalsku.
Można się poduczyć. A dzwoneczek kupiłam nawet kiedyś niedrogo w Warszawie.



Wyślij zaproszenie do