konto usunięte

Temat: Notki prasowe i blogerzy

Drogi specjalisto PR,

Możesz potraktować ten wpis jak tylko chcesz, ale proszę Cię przeczytaj go zanim wyślesz mi kolejny press release:

http://blog.2edu.pl/2011/01/5-zasad-wysyania-notek-pra...

Napisałem go, nie dlatego, że nie interesuje mnie to, co chcesz mi przekażać, ale dlatego, że chcę z Tobą współpracować, a nie odkładać informacji od Ciebie na półeczkę Spam.

Pozdrawiam

Piotr
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Notki prasowe i blogerzy

Piotr Peszko:
- Jeśli jestem jednym z 50 odbiorców, którym wysyłasz tę wiadomość, maks na > co możesz liczyć to otwarcie maila i wykorzystanie go do podzielenia się
sugestywną i bardzo osobistą, acz szczerą i zgryźliwą odpowiedzią z
wykorzystaniem opcji odpowiedz wszystkim.
Fakt, nie powinno się tak robić chociażby ze względu na ochronę danych osobowych.
- Jeśli jestem jednym z "undisclosed", czyli wrzuciłeś mój i 2000 innych
adresów na BCC, zapewne nie uzyskasz żadnej odpowiedzi, poczuję się urażony > i kliknę "Oznacz jako spam".
Z drugiej strony, Piotr, gdybyś to Ty miał wysłać mailem informację prasową do 2000 osób, słałbyś do każdej oddzielnie? Uroki komunikacji masowej i możliwości, jakie daje internet. Chociaż być może w przypadku współpracy z blogerami raczej nie powinniśmy stosować zasad komunikacji masowej. Pewnie nasz rynek i do tego dojrzeje, mam nadzieję.

Niemniej urocza próba nauczenia PR-owców PR-u, chociaż chyba powinnam użyć cudzysłowów... ;]

konto usunięte

Temat: Notki prasowe i blogerzy

Karolino, dziękuję bardzo za głos w dyskusji. Jak najbardziej rozumiem zasady komunikacji masowej, ale trzeba się zastanowić nad tym do kogo taka komunikacja dociera. Jeśli chodzi o wysłanie maila do 100+ osób to wystarczy jakiś system newslettera. Jeśli Blogger chce to subskrybuje.
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Notki prasowe i blogerzy

Newsletter to jedno, informacje prasowe to drugie - każdy z tych kanałów jest kierowany do, dedykowany innej grupie odbiorców. Powinny być spójne, uzupełniać się, ale nie powinny się zastępować. I może dochodzimy do clue problemu - źle określonej grupy docelowej, w której się znalazłeś i, co za tym idzie, do nieodpowiednio dobranego kanału komunikacji.
Chociaż kilka punktów z Twojego posta nadal jest dyskusyjnych w świetle przynajmniej teoretycznego PR-u. :)

konto usunięte

Temat: Notki prasowe i blogerzy

Skoro tak, to dyskutujmy, może napiszemy poradnik :)
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Notki prasowe i blogerzy

Jest ich zatrzęsienie na rynku :]

konto usunięte

Temat: Notki prasowe i blogerzy

No to widać, że ludzie wysyłający mi notki prasowe i potem nie odpisujacy na maile, przesuwający terminy testów, obrażający się, ignorujący i inni z dużych poważnych firm mają spore zaległości, albo poważni są tylko na pokaz.

Temat: Notki prasowe i blogerzy

Piotrze, nic dodać, nic ująć.
Agnieszka Guła

Agnieszka Guła Specjalista ds. PR

Temat: Notki prasowe i blogerzy

A mnie osobiście denerwują takie wpisy i poradniki jak być lepszym PRowcem... Punkt widzenia zmienia się wraz z punktem siedzenia - być może dlatego. Niemniej jednak kilka punktów jest słusznych, ale w niektórych ostro przesadzasz robiąc z blogerów wielkich Panów. Komunikat prasowy musi być wysłany do odpowiednich osób i z mojego punktu widzenia ma służyć jako informacja, wstęp do dyskusji i podjęcia tematu na większą skalę. Czyli dostajesz info, ale nie wysyłam jej z zamiarem, że zrobisz "kopiuj wklej", tylko sam podejmiesz działania, zrobisz wywiad z autorem, itd. Dlatego już z punktem 1 kategorycznie się nie zgadzam. ;)Agnieszka Kowalska edytował(a) ten post dnia 19.01.11 o godzinie 14:30

konto usunięte

Temat: Notki prasowe i blogerzy

Agnieszka Kowalska:
Komunikat prasowy musi być wysłany do odpowiednich osób i z mojego punktu widzenia ma służyć jako informacja, wstęp do dyskusji i podjęcia tematu na większą skalę.

Cieszę się bardzo, że się nie zgadzasz i podejmujesz polemikę. W zasadzie dziwię się, że stało się tak dopiero dzisiaj. Sedno sprawy zawarłaś w powyżej cytowanym zdaniu. Komuikat prasowy musi być wysłany do odpowiednich osób.
Agnieszka Guła

Agnieszka Guła Specjalista ds. PR

Temat: Notki prasowe i blogerzy

Ale jeśli stwierdzę, że Tobie moja informacja może się przydać, to nie krytykuj proszę mnie za to, że ośmieliłam się wysłać do Ciebie standardowy komunikat prasowy. ;)

konto usunięte

Temat: Notki prasowe i blogerzy

Ale wyślij, mam dobry filtr antyspamowy
Agnieszka Guła

Agnieszka Guła Specjalista ds. PR

Temat: Notki prasowe i blogerzy

Akurat moje informacje Cię nie zainteresują, więc oszczędzę pracy Twojemu filtrowi. ;)Agnieszka Kowalska edytował(a) ten post dnia 19.01.11 o godzinie 18:33
Sabina Stodolak

Sabina Stodolak HR Manager, Trener,
Gry miejskie w
Krakowie

Temat: Notki prasowe i blogerzy

Piotr napisał całkiem niezły poradnik - można go nie czytać i nie korzystać z jego przemyśleń. Potem zaś nie mieć publikacji na blogach lub narazić klienta na krytykę ze strony blogerów. Można oszczędzać sobie pracy nie personalizując komunikacji i wysyłać wszystko jak leci na undisclose a potem wciskać kit klientowi że to trudna branża, a blogerzy to "wielcy Panowie". Można wysłać publikację do 100 blogerów i podniecać się, że jeden wspomniał o produkcie. Można tez poświecić 2 godziny czasu więcej, wybrać dokładnie 10 najbardziej znaczących i mieć 10 publikacji, które potem lawinowo zainteresują innych, bo blogerzy ze sobą rozmawiają, czytają się nawzajem i komentują swoje wpisy. Można starać się wybierać blogi, które są na tyle znaczące że decydują o trendach w blogosferze. Można, tylko trzeba chcieć... można też po prostu być PRowcem i uważać że jakiś tam bloger nie będzie ojca dzieci robić uczył...

konto usunięte

Temat: Notki prasowe i blogerzy

A tak, żeby odgrzać temat to właśnie współpracuję z firmą Edelman i im ten poradnik nie był potrzebny - sami wiedzą co i jak, po co i dlaczego.

Temat: Notki prasowe i blogerzy

Ja najbardziej lubię informacje, które zawierają tylko notkę prasową. Niepodpisane i bez adresu zwrotnego, tak jakby ktoś się wstydził, że to wysyła...

Próba uzupełnienia informacji lub skonkretyzowania - niemożliwa.
Nie wiem, na co wysyłający w takim przypadku liczą. Jeśli na to, że dziennikarz bezmyślnie zrobi ctrl+c ctrl+v, to niestety w większości przypadków się przeliczą.



Wyślij zaproszenie do