Paweł G.

Paweł G. Marketing nastawiony
na generowanie
sprzedaży

Temat: Którą drogę przekazania informacji wybrać ?

Witam,
Napisałem informację. Uważam, że dość dobrą. Mam w związku z tym pytanie, w jaki sposób próbować dotrzeć z nią do mediów:

1. Przekazać ją dziennikarzowi zajmującemu się zbieżną problematyką. Zagwarantować wyłączność na podjęcie tematu? A może kilku dziennikarzom o takim profilu? W jaki sposób zgodnie z etykietą PR zaproponować, a następnie dostarczyć produkty firmy, umożliwiając dziennikarzowi zapoznanie się z asortymentem przedsiębiorstwa?

2. Rozesłać informację "w cały świat" - redakcje, portale o charakterze zbiorczych PRESS ROOM'ów, itp. Jeśli artykuł jest dobry, to z jakim oddźwiękiem w postaci publikacji medialnych mogę się liczyć?

Proszę życzliwe osoby o pomoc
Marcin Wysocki

Marcin Wysocki Digital
Communication
Manager, Imago PR

Temat: Którą drogę przekazania informacji wybrać ?

To czy informacja jest dobra to ocenią dziennikarze. Aby taka była przede wszystkim musi zawierać "mięso" - bez tego możesz liczyć na niszowe publikacje.

Jeśli chcesz poinformować o innowacyjnym lub nowym produkcie, usłudze wprowadzonej przez firmę, która reprezentujesz to wybierając drugą opcję bez problemu możesz liczyć na duży oddźwięk w mediach.

Pozdrawiam,

Marcin

Temat: Którą drogę przekazania informacji wybrać ?

Paweł G.:
Witam,
Napisałem informację. Uważam, że dość dobrą. Mam w związku z tym pytanie, w jaki sposób próbować dotrzeć z nią do mediów:

1. Przekazać ją dziennikarzowi zajmującemu się zbieżną problematyką. Zagwarantować wyłączność na podjęcie tematu? A może kilku dziennikarzom o takim profilu? W jaki sposób zgodnie z etykietą PR zaproponować, a następnie dostarczyć produkty firmy, umożliwiając dziennikarzowi zapoznanie się z asortymentem przedsiębiorstwa?

2. Rozesłać informację "w cały świat" - redakcje, portale o charakterze zbiorczych PRESS ROOM'ów, itp. Jeśli artykuł jest dobry, to z jakim oddźwiękiem w postaci publikacji medialnych mogę się liczyć?

Proszę życzliwe osoby o pomoc


Zrób tak i tak. Ale:
- najpierw wysyłasz dziennikarzom zajmującym się zbieżną tematyką. Bez wyłączności, chyba, że masz np. jakieś kluczowe medium, któremu dasz tę informację np. dzień wcześniej, żeby mieli więcej czasu na pytania etc.
- zaraz potem wysyłasz w cały świat, uważając, żeby cały świat nie oznaczał redakcji dziennikarzy, którym tę informację wysłałeś (Jakkolwiek nie wydawałoby się to dziwne, jest to jednak frustrujące, jak ktoś, kto dostaje 70 maili dziennie, dostaje Twojego maila od Ciebie i od sekretarza redakcji)
- kiedy dziennikarze "zbieżni" nie reagują, robisz follow up. Jeśli nie są zainteresowani, przekazujesz informację na ogólny adres redakcji - może trafi się ktoś inny.

Fajnie zebrać feedback od informacji ale to już raczej, gdy masz nieco bliższe kontakty z dziennikarzami - jak wysyłasz pierwszy raz informacje, nie znacie się, a potem chcesz odpowiedzi "dlaczego nie opublikowano", to spora część środowiska jest zrażona, a my przecież nastawiamy się na długotrwałą współpracę...

Temat: Którą drogę przekazania informacji wybrać ?

Marcin Wysocki:
To czy informacja jest dobra to ocenią dziennikarze. Aby taka była przede wszystkim musi zawierać "mięso" - bez tego możesz liczyć na niszowe publikacje.


No właśnie. Czasami firmy rozciągają "newsy" na kilka informacji:/
Sama musiałam czasami ten grzech popełnić, przyznaję.
Czasami jednak warto poczekać i w jednej informacji powiedzieć "zrobiliśmy to, wygraliśmy to, zatrudniliśmy tego". Odźwięk i wśród dziennikarzy i branży będzie dużo większy, czyli - informacja będzie skuteczniejsza:)
Jeśli chcesz poinformować o innowacyjnym lub nowym produkcie, usłudze wprowadzonej przez firmę, która reprezentujesz to wybierając drugą opcję bez problemu możesz liczyć na duży oddźwięk w mediach.

Acha, i tu staraj się - w miarę możliwości - opisać dokładnie, co ten produkt lub usługa robi/działa/ do czego służy. Potem przeczytaj albo daj komuś, kto się na niej nie zna do przeczytania. Czasami za bardzo słodzimy i zbyt pięknie piszemy, a potem dziennikarz dzwoni i się pyta:"ale czemu ma to służyć?". Gorzej, jeśli nie dzwoni, nie pyta i nie pisze;)

Pozdrawiam,

Marcin
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Którą drogę przekazania informacji wybrać ?

A jaka jest Twoja końcowa grupa docelowa, Paweł?
To produkt / usługa niszowa?Karolina Dulnik edytował(a) ten post dnia 05.03.10 o godzinie 14:19
Paweł G.

Paweł G. Marketing nastawiony
na generowanie
sprzedaży

Temat: Którą drogę przekazania informacji wybrać ?

Końcową grupą docelową są gospodynie domowe, a artykuł jest poświęcony produktowi.
Dziękuję za rzeczowe odpowiedzi. Bardzo rozjaśniły mi one sytuację.

Pozdrawiam
Paweł
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Którą drogę przekazania informacji wybrać ?

Mediom raczej nie wysyła się gotowych artykułów. Chyba, że są to artykuły sponsorowane. Może informacja prasowa z próbką do pism dla gospodyń domowych? Jest ich sporo.
Paweł G.

Paweł G. Marketing nastawiony
na generowanie
sprzedaży

Temat: Którą drogę przekazania informacji wybrać ?

Mówiąc szczerze mam już spore wątpliwości, co uznać za informację prasową, a co jest artykułem sponsorowanym. Starałem się pisać w sposób zbliżony do artykułów umieszczonych na serwisach: otopr.pl, pressoffice.pl, itp. Materiały publikowane tam przez/dla firm na pewno odbiegają od mojego wyobrażenia na temat "suchej" specyfikacji produktu. Sformułowania w rodzaju "produkt x wyśmienicie pasuje do x,y,z", albo "X to ulubiona marka polaków w branży y", czy notoryczne używanie innych zwrotów wartościujących, to z tego co zauważyłem zwyczajowe praktyki. Oto przykład:
http://www.otopr.pl/pr/w-poszukiwaniu-kulinarnego-natc... - wszystko pięknie, ale gdy zabraknie czasu by zrobić ten cudowny posiłek jakim jest leczo, po prostu kup gotowe, oczywiście marki X.
Odnosząc to do mojej branży. Jeżeli napiszę przepis na przygotowanie dżemu w tonie dżemo-apoteozy i wskażę moją markę jako tę, po którą warto sięgnąć w przypadku braku czasu na jego samodzielne przygotowanie, to czy jest to artykuł sponsorowany, czy informacja prasowa? Granica wydaje się być niezwykle płynna.

Niemniej uznałem, że taki właśnie styl pisania obowiązuje w branży i sam się do niego dostosowałem. Uznałem, że dziennikarz z treści reklamowej wyłuskuje tę dla niego użyteczną.

Jeśli chodzi o przesłanie próbek, to proponujecie, żebym wskazał konkretnego dziennikarza w redakcji dla którego jest przeznaczona paczka? Powinienem przed wysyłką nawiązać wcześniej kontakt mailowy/telefoniczny, albo w jakiejś innej formie uprzedzić dziennikarza? Czy mogę do próbki dołączyć inne produkty firmy?
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Którą drogę przekazania informacji wybrać ?

Np. takie wskazówki :)
Paweł G.

Paweł G. Marketing nastawiony
na generowanie
sprzedaży

Temat: Którą drogę przekazania informacji wybrać ?

Zapoznałem się z tymi wskazówkami. Wygląda na to, że to co napisałem jest z nimi w symbiozie:). Dziękuje Karolino za cierpliwe edukowanie adepta;). Jutro skomasowany atak na redakcje ;).
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Którą drogę przekazania informacji wybrać ?

Powodzenia! :)

Następna dyskusja:

Poszukiwania bardziej chwyt...




Wyślij zaproszenie do