Małgorzata
K.
wiceprezes, Tabor
Dębica Sp. z o.o.
konto usunięte
Temat: Prawne pułapki outsourcingu
Polecam odniesc sie do materialow na temat dokumentow, takich jak:- Service Level Agreements
- Service Level Objectives oraz
- Inter Copmany Agreements
Sa pewne standardy (np. ITIL) , ktore pozwalaja ujac najwazniejsze elementy dotyczace zakresu odpowiedzialnosci wykonawcy. Niuanse zaleza oczywiscie od lokalnego prawa.
Renata
Sienkiewicz
Dyrektor ds.
Funduszy EU
Temat: Prawne pułapki outsourcingu
Standardy dostępu (SLA) określają, jaki poziom korzystania z zasobów każdego typu musi zapewnić dostawca usługi outsourcingowej. Standardy takie dają jasno określone cele i odpowiedzialności usługobiorcy i usługodawcy. Usługodawca przejmuje odpowiedzialność za jakość oraz model wyceny usług, usługobiorca zaś jasne informacje o statusie usług oraz usługach dodatkowych, o które może wystąpić do usługodawcy, jak również możliwość stałego monitorowania zakresu i jakości świadczonych usług.
Roman
Bieda
Legal Advisor (radca
prawny) at Maruta i
Wspólnicy spółka...
Temat: Prawne pułapki outsourcingu
Witam,Zagadnień prawnych związanych z outsourcingiem jest naprawdę wiele.
Oprócz kwestii powszechnie znanych (SLA itp) według mnie należy zwrócić szczególną uwagę na ochronę własności intelektualnej oraz danych osobowych. Ostatnio prowadziłem prelekcje na ten temat. Jezeli ktos jest zainteresowany to chętnie prześlę prezentaje.
Pozdrawiam,
Romek
Grzegorz
Albinowski
Senior Business
Consulant,
Transition Project
Manager
Temat: Prawne pułapki outsourcingu
Zacząć należy od zakresu kontraktu, co będzie robione (in-scope), ale także co ważniejsze co nie będzie robione (out-of-scope).W każdym kontrakcie pozostaje szara strefa na styku odpwoiedzialności rożnych podmiotów, ale określenie zakresu i wyłączeń bardzo pomaga w praktycznej realzacji umowy.
Aneta
Z.
Specjalista ds.
ofert w PwC
Temat: Prawne pułapki outsourcingu
Jeśli chodzi o odpowiedzialność zleceniobiorcy, warto zapoznać się z jego polisą ubezpieczeniową (na jaką kwotę ubezpieczone są jego usługi).Ważne są także warunki rozwiązania umowy i ewentualne kary umowne za rozwiązanie umowy przed upłynięciem okresu wypowiedzenia.
Radosław
Litwin
dyrektor, Ara Pap
Sp. z o.o.
Temat: Prawne pułapki outsourcingu
Tworzyłem i podpisywałem kilka umów outsourcingowych. Moge powiedzieć że jest to proces bardzo skomplikowany ( przynajmniej w mojej branży - technika ), ale "im wiecej potu na ćwiczeniach tym mniej krwi w bitwie". Przestrzegam przed szybkim tworzeniem umów. I dobra rada - w umowie nie ma prawy być stron uprzywilejowanych - tylko pełne partnerstwo.pozdr
Podobne tematy
-
Outsourcing » Rynek outsourcingu w Polsce i na Świecie -
-
Outsourcing » Szukam szkolenia z outsourcingu -
-
Outsourcing » Ankieta dotycząca stosowania outsourcingu w MŚP -
-
Outsourcing » Ankieta dotycząca outsourcingu - proszę o pomoc . -
-
Outsourcing » II Polsko - Ukraińskie Forum Outsourcingu w Rzeszowie -
-
Outsourcing » Nowa seria publikacji o outsourcingu "Back to basics" -
-
Outsourcing » Wdrożenie outsourcingu usług w przedsiębiorstwie. Praca... -
-
Outsourcing » Panel dyskusyjny: "Polski rynek outsourcingu IT -... -
-
Outsourcing » Mini warsztat o outsourcingu na Uczelni Łazarskiego -
-
Outsourcing » Wiktor Doktór z ProProgressio - człowiekiem roku branży... -
Następna dyskusja: