Małgorzata K.

Małgorzata K. wiceprezes, Tabor
Dębica Sp. z o.o.

Temat: Prawne pułapki outsourcingu

Polskie firmy coraz częściej korzystają z powierzania zadań wykonawcom z zewnątrz. Interesuje mnie jak kształtują się relacje pomiędzy firmą i wykonawcą usług otsourcingwych, jakiej treści spisywane są umowy ( na co szczególnie zwrócić uwagę w takiej umowie ), czy jak kształtuje się odpowiedzialność wykonawcy za powierzone mu zadania.

konto usunięte

Temat: Prawne pułapki outsourcingu

Polecam odniesc sie do materialow na temat dokumentow, takich jak:
- Service Level Agreements
- Service Level Objectives oraz
- Inter Copmany Agreements

Sa pewne standardy (np. ITIL) , ktore pozwalaja ujac najwazniejsze elementy dotyczace zakresu odpowiedzialnosci wykonawcy. Niuanse zaleza oczywiscie od lokalnego prawa.
Renata Sienkiewicz

Renata Sienkiewicz Dyrektor ds.
Funduszy EU

Temat: Prawne pułapki outsourcingu

Standardy dostępu (SLA) określają, jaki poziom korzystania z zasobów każdego typu musi zapewnić dostawca usługi outsourcingowej. Standardy takie dają jasno określone cele i odpowiedzialności usługobiorcy i usługodawcy. Usługodawca przejmuje odpowiedzialność za jakość oraz model wyceny usług, usługobiorca zaś jasne informacje o statusie usług oraz usługach dodatkowych, o które może wystąpić do usługodawcy, jak również możliwość stałego monitorowania zakresu i jakości świadczonych usług.
Roman Bieda

Roman Bieda Legal Advisor (radca
prawny) at Maruta i
Wspólnicy spółka...

Temat: Prawne pułapki outsourcingu

Witam,
Zagadnień prawnych związanych z outsourcingiem jest naprawdę wiele.
Oprócz kwestii powszechnie znanych (SLA itp) według mnie należy zwrócić szczególną uwagę na ochronę własności intelektualnej oraz danych osobowych. Ostatnio prowadziłem prelekcje na ten temat. Jezeli ktos jest zainteresowany to chętnie prześlę prezentaje.
Pozdrawiam,
Romek
Grzegorz Albinowski

Grzegorz Albinowski Senior Business
Consulant,
Transition Project
Manager

Temat: Prawne pułapki outsourcingu

Zacząć należy od zakresu kontraktu, co będzie robione (in-scope), ale także co ważniejsze co nie będzie robione (out-of-scope).

W każdym kontrakcie pozostaje szara strefa na styku odpwoiedzialności rożnych podmiotów, ale określenie zakresu i wyłączeń bardzo pomaga w praktycznej realzacji umowy.
Aneta Z.

Aneta Z. Specjalista ds.
ofert w PwC

Temat: Prawne pułapki outsourcingu

Jeśli chodzi o odpowiedzialność zleceniobiorcy, warto zapoznać się z jego polisą ubezpieczeniową (na jaką kwotę ubezpieczone są jego usługi).
Ważne są także warunki rozwiązania umowy i ewentualne kary umowne za rozwiązanie umowy przed upłynięciem okresu wypowiedzenia.
Radosław Litwin

Radosław Litwin dyrektor, Ara Pap
Sp. z o.o.

Temat: Prawne pułapki outsourcingu

Tworzyłem i podpisywałem kilka umów outsourcingowych. Moge powiedzieć że jest to proces bardzo skomplikowany ( przynajmniej w mojej branży - technika ), ale "im wiecej potu na ćwiczeniach tym mniej krwi w bitwie". Przestrzegam przed szybkim tworzeniem umów. I dobra rada - w umowie nie ma prawy być stron uprzywilejowanych - tylko pełne partnerstwo.
pozdr

Następna dyskusja:

Rynek outsourcingu w Polsce...




Wyślij zaproszenie do