Grzegorz Albinowski

Senior Business Consulant, Transition Project Manager
PoznańKrakówWarszawaLondyn, wielkopolskie

Języki

angielski
biegły
polski
biegły
francuski
podstawowy
niemiecki
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Logo
Senior Business Consultant / Project Manager
Global Outsourcing Corporation
■ Manage, control and support full lifecycle of Business Process Outsourcing (BPO) and Information Technology Outsourcing (ITO) implementation projects ■ Finance & Accounting (F&A), Management & Financial Services (M&FS), Record to Report (R2R), Procure to Pay (P2P), Order to Cash (O2C), Hire to Retire (HR&Payroll), ■ IT Service Management (ITSM), Service Desk/Helpdesk, Deskside Support (DCS), Data & Voice Networks, Remote Server Support, Security, Local & Enterprise Applications, ■ Reporting, Service Level Agreements (SLAs), Critical Deriverables & Obligations (CDOs), Critical Service Levels (CSLs), Key Measurements (KMs) ■ Ensure the programme/project is executed according to the agreed plans ■ Ensure smooth transition of services to supplier ■ Ensure agreed milestones are achieved according to the plan ■ Adhere to the PM tool and practices defined for the Transition Program ■ Support Country Transition Leaders in achieving project success at a country level ■ Maintain integrated country program plans ■ Facilitate quality gate reviews at a country level ■ Manage the Issue/Risk/Action registries ■ Escalate risks and issues to Regional PM and BSO head ■ Maintain local project documentation repository ■ Assign tasks to Subject Matter Experts ■ Regular reporting on local project progress and performance ■ Participate in regional and country management meetings ■ Partner with supplier country PMs ■ Communicate Program progress at country level ■ Leverage lesson's learnt of completed local process transitions ■ Manage weekly status report and meetings ■ Ensure project plans are up to date and reflect the reality ■ Ensure project risks and issues are gathered and dealt with accordingl
Best Practice User Group Polska (BPUG Polska)
współzałożyciel
■ Promotion of standards and good practices in portfolio, programme, project, service and risk management.
■ [Best Practice] APMG International Showcase Poland 2012
http://www.goldenline.pl/spotkanie/best-practice-apmg-international-showcase-poland-2012
■ Presenting "Adopt and Adapt. Best practices, training and certificates in planming yout IT career" [ZASTOSUJ i DOSTOSUJ Najlepsze praktyki, szkolenia i certyfikaty zawodowe w planowaniu kariery IT] @ Kariera IT CareerCon, Poznan, Oct 2012
■ Presenting "Best Practices in deploying and supporting modern IT services" [Najlepsze praktyki we wdrażaniu i wspieraniu nowoczesnych usług IT] @ International IT Cluster Forum, Poznań, Sept 2012
■ Presenting "Best Practices in IT outsorcing services and projects" [Najlepsze praktyki w projektach i usługach outsourcingu IT] @ Gicagon IT Outsourcing conference, Poznań, Aug 2012
■ Best Management Practice Showcase Polska, Warszawa, Jun 2011
IT Service Management Forum Polska (itSMF Polska)
itSMF
■ Promotion of standards and good practices in IT service management.
Logo
Trener PM, ITIL & COBIT
Szkolenia Project Management + ITSM
Poprowadzę szkolenia z zakresu:
■ Skuteczne Zarządzanie Projektami PRINCE2
■ Zarządzanie projektami według PMI PMBOK Guide
■ Zarządzanie ryzykiem w projektach (PRINCE2, PMBOK)
■ ITIL V2 Foundation - przygotowanie do egzaminu
■ ITIL V2 Service Support
■ ITIL V2 Service Delivery
■ ITIL V3 Foundation - przygotowanie do egzaminu
■ ITIL V3 Bridge - przygotowanie do egzaminu
■ ITIL V3 Service Strategy
■ ITIL V3 Service Design
■ ITIL V3 Service Transition
■ ITIL V3 Service Operation
■ ITIL V3 Continual Service Improvement
Logo
Service Level Manager (SLM) / Major Incident Manager (MIM)
Wallenius Wilhelmsen Logistics / Ciber ITO
Cel: Zarządzanie procesamy ITIL aby osiągnąć wymagania klienta z umowy SLA
Projekt: Udział w otwarciu Poznańskiego Międzynarodowego Centrum Obsługi IT
Zadania:
■ Zapewniałem dostarczanie usług zgodnie z SLA
■ Aktualizowałem katalog 100+ usług (Wintel, Unix, Storage, Oracle, SQL DBA, E-mail, Infra monitoring) i aplikacji (logistyka,finanse, sprzedaż, rachunki, planowanie, BI, DW) (Service Portfolio & Catalogue)
■ Zapewniałem wsparcie operacyjne 24/7 “follow-the-sun” dla krytycznych incydentów
(zespół 3/4-osobowy w USA, Polsca, Indie)
■ Koordynowałem zespoły na całym świecie (USA, UK, Polska, Holandia, Indie; 200 osób) podczas implementacji zmian i rozwiązywania dużych incydentów
■ Zarządzałem konferencjami kierownictwa i eskalacjami, dostarczałem bieżące informacje
■ Prowadziłem dzienne, tygodniowe, mięsięczne spotkania kierownictwa
(Service Measurement, Reporting & Corrective Actions)
■ Brałem udział w spotkaniach rady zmian CAB/EmergencyCAB w celu przeglądu i oceny planowanych zmian (Change Mgmt)
■ Planowałem i koordynowałem pracę zespołów oraz ich zadania (change/work orders) przed i w czasie miesięcznych GDTs/Global Downtimes (Release Mgmt)
■ Weryfikowałem czy alerty CA Spectrum są prawidłowo klasyfikowane (Event Mgmt) ■ Wykonywałem audyty i przeglądy jakości dla incydentów, problemów, zmian, wydań i komponentów konfiguracji (Continual Service Improvement)
■ Przeglądałem i aktualizowałem dokumentację procesów ITIL (IT Governance)
■ Wspierałem i zastępowałem Service Delivery Managera jako pojedynczy punkt kontaktu dla klienta podczas jego nieobecności (SLM, Demand Mgmt)
ALSTOM Power sp. z o.o.
Customer Service Manager (CSM)
Projekty:
■ Centralized Cost Collection (CCC)
■ ITSSC Global Communication Process
Główne obowiązki:
■ Zarządzałem i kontrolowałem wielomilionowe budżety dla narzędzi inżynierskich Alstom P3DM: Projects (P1), Plants (P2), Products (P3), Data & Documents (D) Management (M)
■ Koordynowałem pracę 60 Customer Service Managerów na świecie procesie Centralized Cost Collection (SLA & Financial Mgmt)
■ Monitorowałem globalne koszty w 4 kategoriach: licencje zakupu, licencje utrzymania, szkolenia aplikacji, hosting & wsparcie (Financial, OLAs)
■ Przygotowałem dokumenetację dla 60 małych projektów (zakupy software’u & hosting)
■ Przygotowywałem dokumentację i prowadziłem autoryzację kosztów CAPEX/ OPEX (Demand Management)
■ Monitorowałem fakturowanie wewnętrznych i zewnętrznych dostawców (Supplier Management)
■ Przygotowałem i wdrażałem Globalny proces komunikacji ITSSC (IT Shared Service Centres) IT Governance
Logo
Członek / współorganizator seminariów
PMI Poznan Branch
udział w organizacji seminariów
■ Zarządzanie ryzykiem. Teoria i praktyka
■ Telepraca Project Managera. Zarządzanie zespołem wirtualnym
Logo
Koordynator IT Governance, Kierownik Projektu, Zespół Jakości i Efektywności IT
PZU Zycie / PZU SA / RWE / Ernst & Young
Cel: Oparcie Strategii IT na Strategii Biznesowej. Skrócenie średniego czasu uruchamiania projektów IT, zwiększenie % projektów zrealizowanych w uzgodnionym czasie i budżecie, zwiększenie satysfakcji klientów wewnętrznych, zwiększenie efektywności inwestycji w IT

Projekty:
■ IT Governance & Implementacja Strategii IT
■ Utworzenie wspólnego centrum usług IT Grupy PZU
■ Management Information System (MIS)
■ SLA Review & Improvement Project
■ ITIL V3 & quality management system


Podstawowe obowiązki:
■ Inicjowałem, prowadziłem, monitorowałem, kontrolowałem, zamykałem projekty z w dziedzinie ITSM
■ Wdrażałem zasady ładu korporacyjnego, strategii i nadzoru nad informatyką (IT Governance) w oparciu o ITIL i COBIT, projekt wspólnie z Ernst & Young
■ Definiowałem procesy IT, strukturę organizacyjną, powiązania, role i odpowiedzialności
■ Definiowałem i zarządzałem miernikami jakości i efektywności: Krytyczne Czynniki Sukesu (CSF), Kluczowe Wskaźniki Celu (KGI) i Wydajności (KPI)
■ Definiowałem i aktualizowałem bibliotekę Service Level Management (SLM), portfel i katalog usług
■ Zarządzałem wymaganiami klientów, projektowaniem usług, autoryzację i wdrożeniem
■ Przeglądałem i aktualizowałem umowy Service Level Agreements (SLAs), Operational Level Agreements (OLAs) & Underpinning Contracts (UCs)
■ Zarządzałem umowami wewnętrznych i zewnętrznych dostawców usług IT
■ Monitorowałem i oceniałem wydajność IT, wewnętrzną kontrolę, zapewnienie jakości, ciągłe doskonalenie usług
■ Definiowałem część informatycz-projektową systemu informacji zarządczej Management Information System (MIS)
■ Przygotowywałem dokumentację projektową, analizy i prezentacje dla Komitetu Sterującego i Zarządu
■ Analizowałem, pisałem i ulepszałem polityki, procesy i procedury korporacyjne.
■ Aktualizowałem procedury w oparciu onormy ISO 9000, 20000, 27000 oraz dobre praktyki ITIL i COBIT
Logo
Data Quality Manager – Configuration, Change & Release Management (EMEA, Asia & Australasia)
British Petroleum (BP) / Capgemini
Cel: "rightshore" – światowej klasy usługi konsultingowe, technologiczne i outsourcingowe, wdrożenie procesów ITIL-owych, ciągła poprawa jakości & obniżenie kosztów serwisu

Projekty:
■ BP Service Management Centre knowledge transfer
■ Wdrożenie Data Quality Management

Podstawowe obowiązki:
■ Brałem udział w udanym projekcie wdrożenia Service Management
Centre dla BP London zrealizowanym przez Capgemini ITO Kraków
■ Ciągła poprawa funkcjonowania procesów ITIL i ich podniesie na wyższy poziom dojrzałości: Configuration, Change, Release, Incident & Problem Management, Management Information, Crisis Management Review & Reporting
■ Audytowałem dane CMDB (10.000 komponentów): pracując z właścicielami danych (data owners), menedżerami danych i aplikacji tak aby zapewnić wyższą jakość danych
■ Pracowałem z właścicielami procesów współpracujących z Configuration Management aby wprowadzić punkty kontrolne sprawdzające poprawoność danych
■ Generowałem raporty za pomocą różnych narzędzi Business Objects, Crystal Reports, SQL Query Manager, Towd Data Modeler, MS Excel.
GlaxoSmithKline
Transition Project Manager, Systems Engineering Coordinator (EMEA)
Cel: Wdrożyć nowy model obsługi IT: zredukować koszty, poprawić dostępność i czas usług infrastruktury IT.

Projekty:
■ EMEA Transition Project, ■ Utworzenie European IT Infrastructure Technical
Centre w Poznaniu ■ Wdrożenie kontraktu outsourcingowego z ACS,

Obowiązki:
■ Zarządzałem projektem migracji usług Remote Managed Services (RMS) dla
ponad 600 serwerów Unix & Windows w 36 krajach
■ Przygowywałem, recenzowałem i aktualizowałm plany projektu, jakości, zmian i komunikacji
■ Prowadziłem i brałem udział w dziennych, tygodniowych, miesięcznych spotkaniach reportowych na różnych poziomach zarządzania
■ Brałem odpowiedzialność za kalendarz roll-out’u, terminy i kamienie milowe
■ Wrożyłem procesy Incident, Problem, Change, Release, Configuration, Service Level
Management, Governance
■ Recenzowałem i wdrażałem plany i procedury Disaster Recovery (DR), Business & IT continuity planning (BCP & ITCP), Sarbanes-Oxley (Sarbox)

Szkolenia i kursy

■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■
[img]http://www.best-management-practice.com/images/home_logo.gif[/img]

Kwalifikacje i certyfikaty
■ ITIL Service Manager (EXIN, Sept 2010)
■ Skuteczne Zarządzanie Projektami PRINCE2 Certificate (APMG/CRM, Dec 2007)
■ ITIL Foundation Certificate in IT Service Management (EXIN, Sep 2006)
■ Strategy Implementation based on the Balanced Scorecard (CRM, May 2008)
■ COBIT based IT Governance Foundation Certificate (ITGN, Dec 2007)
■ Sarbanes-Oxley Compliance Process (GSK, March 2006)
■ Excellence in Internal Customer Service (GSK, July 2006)
■ PS3 IT Strategy in GSK (GSK, Dec 2005)
■ Google AdWords Qualified Professional (Google, Oct 2005)
■ Certified in Governance of Enterprise IT (CGEIT) exam passed (ISACA, Dec 2008)
■ Certified Information Systems Auditor (CISA) exam preparation - Feb 2009
■ Project Management Professional (PMP) exam preparation - Jan 2009

Zarządzanie portfelem projektów (Project Portfolio Management)
■ Meeting Enterprise Goals through Project & Portfolio Management (CA Clarity, May 2009)
■ Project and Portfolio Management and IT Service Mgmt Integration (Xinify, Dec 2008)
■ Project Portfolio Management in PMI and ITGI standards (PMI Warsaw, Sep 2008)

Zarządzanie Projektami (Project Management)
■ Managing Multiple Projects Overview (IIL/PMI, Jan 2009)
■ Ensuring Project Success through Automated Project Governance (ITMPI, August 2008)
■ PMBOK: Executing, Monitoring & Controlling, and Closing a Project (GSK, Jul 2006)

Zarządzanie zespołem i komunikacją (Team and Communication)
■ Telecommuting in Project Management. Managing Virtual Teams (PMI, Mar 2009)
■ Communicating Successfully as an Manager & Employee in GSK IT (GSK, Dec 2005)
■ Building a Respectful Workspace (GSK, Nov 2005)

Zarządzanie usługami IT (IT Service Management)
■ Can ITSM improve IT efficiency and ROI, a recession? Yes it Can! (itSMF UK, May 2009)
■ Service Portfolio Mgmt, quickest route to Business Relationship Mgmt (itSMF, Jan 2009)
■ Empowering Business Change with ITIL V3 (itSMF UK, Aug 2008)

Audyt i walidacja systemów (IT Audit & Validation)
■ IT Audit: Challenges and Opportunities (ISACA, Apr 2009)
■ Improve the Audit, Minimize the Risk (ISACA, Oct 2008)
■ Basel II Validation - Conceptual Soundness and Operations (Standard & Poor, Jun 2008)

IT Governance, Risk, Compliance
■ Limit Your Business Risk by Applying the New ISO/IEC IT Governance Standard to ITSM
■ Assessing GRC Maturity: Improving Business Results & Curtailing Financial Loss (Apr 08)
■ GRC Industry Survey sets a Benchmark for Compliance Programs (Sox Institute, Apr 08)

Poprawa procesów biznesowych (Business Process Improvement)
■ Successfully Integrating Project Management and Six Sigma (IIL/PMI, Jan 2009)
■ Unified Modeling Language (UML) Enterpise Architect (Apr 2008)
■ Six Sigma Listening to the Voice of the Process (GSK, Oct 2006)

Specjalizacje

IT - Rozwój oprogramowania
Zarządzanie projektem

Zainteresowania

■ muzyka Depeche Mode, spotkania fanów, zloty i depoteki, promocja imprez w internecie
■ Go - najstarsza i najbardziej fascynujaca gra na swiecie;
■ celtycka literatura i muzyka;
■ historia Wielkopolski, Pomorza i Śląska;
■ marketing, public relations, informatyka;
■ uprawianie i kibicowanie: golf, rugby, piłka nożna, bilard i snooker

Organizacje

■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■
[img]http://www.pmi.org/SiteCollectionImages/PMILogo.gif[/img]

The IT Service Management Forum (itSMF)
■ itSMF Poland Chapter
■ isSMF UK Chapter
Information Systems Audit and Control Association (ISACA)
■ ISACA Warsaw Chapter
■ IT Governance Institute
■ COBIT Online
Project Management Institute (PMI)
■ PMI Warsaw, Poland Chapter
■ PMI Risk Management SIG (Special Interest Group)
■ PMI Metrics SIG (Special Interest Group)
The Information Systems Security Association (ISSA)

Inne

Project, Programme & Portfolio Management
■ [url=http://www.goldenline.pl/grupa/balanced-scorecard-bsc/dolacz]Dołącz: Balanced Scorecard (BSC) Zrównoważona Karta Wyników[/url]
■ [url=http://www.goldenline.pl/grupa/prince2-skuteczne-zarzadzanie-projektami/dolacz]Dołącz: PRINCE2 Skuteczne Zarządzanie Projektami (2005, 2009)[/url]
■ [url=http://www.goldenline.pl/grupa/msp-skuteczne-zarzadzanie-programami/dolacz]Dołącz: MSP Skuteczne Zarządzanie Programami[/url]
■ [url=http://www.goldenline.pl/grupa/global-project-management/dolacz]Dołącz: Global Project Management (teams, tools, techniques)[/url]
■ [url=http://www.goldenline.pl/grupa/project-management-user-group-poznan/dolacz]Dołącz: Project Management User Group Poznań (PRINCE2, PMI, APM, IPMA)[/url]
■ [url=http://www.goldenline.pl/grupa/best-management-practice/dolacz]Dołącz: Best Management Practice (P3O, MSP, M_o_R, ITIL, PRINCE2)[/url]

IT Governance & IT Service Management
■ [url=http://www.goldenline.pl/grupa/cobit/dolacz]Dołącz: COBIT Control Objectives for Information and Related Technologies[/url]
■ [url=http://www.goldenline.pl/grupa/itil-v3/dolacz]Dołącz: ITIL V3 (Strategy, Design, Transition, Operation, Improvement)[/url]
■ [url=http://www.goldenline.pl/grupa/best-management-practice/dolacz]Dołącz: Best Management Practice (P3O, MSP, M_o_R, ITIL, PRINCE2)[/url]
■ [url=http://www.goldenline.pl/grupa/val-it-value-governance-of-it-investments/dolacz]Dołącz: VAL-IT .. Value Governance of IT Investments[/url]
■ [url=http://www.goldenline.pl/grupa/risk-it-enterprise-it-risk-governance/dolacz]Dołącz: RISK-IT .. Enterprise IT Risk Governance[/url]
■ [url=http://www.goldenline.pl/grupa/it-service-management-itsm/dolacz]Dołącz: IT Service Management (ITSM ITIL ISO2k)[/url]
■ [url=http://www.goldenline.pl/grupa/iso-20000/dolacz]Dołącz: ISO/IEC 20000 Information Technology Service management[/url]

Grupy

ABI
ABI
Administratorzy Bezpieczeństwa Informacji
ACCA
ACCA
czy ktoś z was jest może studentem ACCA? lub chciałby nim być? a może ktoś ma już te kwalifikacje?
ACFE
ACFE
Grupa nieoficjalna osób należąca, chcąca należeć albo sympatyzująca z Stowarzyszeniem Biegłych ds. Przestępstw i Nadużyć Gospodarczych ACFE
AgilePMO
AgilePMO
Zwinne biura zarządzania projektami - AgilePM, AgilePMO, LeanPMO
AML
AML
Grupa poświęcona tematyce AML (anti-money laundering), czyli przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy.
Analitycy IT
Analitycy IT
[b]UWAGA !!! Do grupy przyjmowane są osoby o pełnym i otwartym profilu UWAGA!!![/b] Regulamin: § 36a. Zabrania się zamieszczania ogłoszeń o charakterze rekrutacyjnym na forach
Analityk Biznesowy
Analityk Biznesowy
Zbieranie wymagań biznesowych, funkcjonalnych, niefunkcjonalnych, użytkownika, modelowanie procesów biznesowych i tworzenie przypadków użycia...
Analiza biznesowa
Analiza biznesowa
Grupa zrzeszająca zainteresowanych tematem Analizy Biznesowej i dyskusją o dobrych praktykach i metodykach jej prowadzenia. Zapraszamy także tych, którzy szukają pomocy u analityków...
Zarządzanie Procesami Biznesowymi
Zarządzanie Procesami Biznesowymi
Celem grupy jest wymiana wiedzy i doświadczeń pomiędzy uzytkownikami grupy, poznawanie nowych trendów w zakresie zarządzania procesami biznesowymi i Open SOA.
audyt
audyt
Audyt wewnętrzny i zewnętrzny, audyt wykorzystania środków UE, egzaminy i certyfikaty w audycie.
Audytorzy
Audytorzy
Grupa zawodowa:Audytor wewnętrzny
Avatar tsaheylu
Avatar tsaheylu
Grupa dla wszystkich fanów filmu Jamesa Camerona.