Péter Szabó

Péter Szabó Senior Clinical
Research Associate
at INC Research

Temat: Polbank EFG i AEGON Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie S.A.,

Witam Forumowiczów,

Moja historia rozpoczęła się na wiosnę, kiedy to dostałem telefon z Polbanku, że jako klientowi ERY proponują mi kartę Polbank ERA z limitem 6000 plus zwrotem 1 % wydanej za jej pomocą kwoty. Nie lubię się zadłużać, ale oferta brzmiała sensownie. Umówiliśmy się na podpisanie umowy, wcześniej otrzymałem ją na maila, żeby się z nią zapoznać. Po jej podpisaniu zacząłem korzystać z karty i byłem z niej zadowolony... aż do tego tygodnia.

W poniedziałek zadzwoniła do mnie jakaś "panienka" z Polbanku, że mają dla mnie fantastyczną ofertę. Ok, niech będzie, słucham. Zaproponowała mi program Kumulatus z systematycznym oszczędzaniem, który charakteryzuje się gwarancją kapitału oraz gwarantownym zyskiem. Pytam się, czy to jakiś fundusz inwestycyjny/lokata. Nie, to żadne z nich, to ubezpieczenie na życie. Pytam się więc, jaką kwotę ubezpieczenia mi proponują przy składce 100 PLN miesięcznie. Odpowiedź - suma gwarantowana jest równa mojemu wkładowi. To jakie to ubezpieczenie i o co chodzi z tym gwarantowanym zyskiem, bo gwarantowany zysk i ubezpieczenie na życie bez sumy gwarantowanej brzmią dziwnie. Panienka przynaje, że jest to fundusz inwestycyjny, prowadzony przez AEGON, który się nazywa ubezpieczeniem na życie, żeby uniknąć podatku Belki. Jaki fundusz? W co inwestują? Pierwszy zgrzyt - ona nie wie. Dziwne. No dobra, to o co chodzi z tym gwarantowanym zyskiem? Na dzisiaj zysk przy tym programie wynosi 5,6 %, z czego gwarantowane jest 2,8 %, poza tym z wypracowanego zysku 40 % dostaję ja, 60 % dzielą się Polbank i AEGON. Więc ja się pytam, dlaczego 5,6 % i dlaczego gwarantują tylko 2,8 %? I tu się pojawiają schody, bo panienkę stać już tylko na odmienianie na wszystkie sposoby sloganów "bezpieczny, gwarantowany zysk"; "gwarancja kapitału"; "uniknąć podatku Belki" itp. Ponieważ to, co mówi, kupy się nie trzyma, więc pytam, czy może mi przesłać mailem umowę? Nie, nie ma możliwości, ale jak zgodzę się zawrzeć umowę ustnie (można ją zawrzeć tylko ustnie, rozmowa jest nagrywana) to w ciągu tygodnia prześlą mi ją "żeby mnie utwierdzić w przekonaniu dobrze podjętej decyzji". Czerwone światło - jak to nie mogą przesłać umowy? Dobra, pytam się czy na necie jest opis tego cacka. Tak, jest. Ok, ja sobie to przejrzę, proszę oddzwonić nazajutrz.
Na stronię internetowej - http://polbank.pl/klienci-indywidualni/ubezpieczenia/n...
czytam:
"Na czym polega Program Kumulatus?

Program Kumulatus który powstał przy współpracy Polbank EFG i AEGON Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie S.A., polega na systematycznym gromadzeniu środków, które są bezpiecznie pomnażane.

Wszystkie Twoje wpłaty obejmuje gwarancja kapitału, która daje pewność, że niezależnie od sytuacji na rynku finansowym, po upływie okresu na jaki został zawarty Program Kumulatus, otrzymasz równowartość wpłat, powiększoną o gwarantowane zyski.

Jak Program Kumulatus buduje Twój kapitał?

Przekazywane przez Ciebie oszczędności są bezpiecznie inwestowane w instrumenty finansowe o jak najniższym stopniu ryzyka i systematycznie pracują na poczet przyszłych zysków. Co ważne – wypracowane w Programie Kumulatus zyski w odróżnieniu od tradycyjnych lokat i kont oszczędnościowych nie są opodatkowane podatkiem od dochodów kapitałowych (tzw. podatkiem Belki).

Na przykład po 30 latach regularnych wpłat w wysokości początkowej 200 zł miesięcznie suma zgromadzonych przez Ciebie oszczędności wraz z wypracowanym zyskiem może wynieść nawet ponad 235 000 zł.

Jakie są zalety Programu Kumulatus?

Sam decydujesz, jak długo chcesz oszczędzać.
Kumulatus chroni Cię przed inflacją - co roku składka jest automatycznie indeksowana.
Kumulatus jest elastyczny - po upływie dwóch lat możesz wnioskować o zmianę wysokości składki."

Nadal nic nie wiem. Drugiego dnia pytam się panienki, skąd się bierze te 2,8 oraz 5,6 %, czy to jakieś pochodne WIBOR, LIBOR, daty urodzin prezesa etc.? Słyszę tylko bełkot marketingowy ze znanymi mi sloganami "bezpieczny, gwarantowany zysk"; "gwarancja kapitału"; "uniknąć podatku Belki" blablabla. Więc jej przerywam, i domagam się odpowiedzi na moje pytania. Ona coraz bardziej zirytowana rzuca mi tylko raz po raz "proszę mi nie przerywać, zaraz do tego dojdę" i w kółko to samo "bezpieczny, gwarantowany zysk"; "gwarancja kapitału"; "uniknąć podatku Belki" blablabla.
Więc ja już też lekko podirytowany dziękuję jej za te cenne informacje, ale nie skorzystam. Kończymy rozmowę.

Podsumowując:
Polbank i AEGON nasłały na mnie idiotkę, której wiedza o oferowanym produkcie była bliska zeru. Biedaczka przeszła tylko krótkie szkolenie marketingowe jakich zwrotów używać w rozmowie z klientem w celu przekonania go do zawarcia umowy.
Dziwna procedura - kupuję kota w worku, bo o tym, na co się zgodziłem, dowiem się dopiero po zawarciu umowy, gdyż nie ma mozliwości, żebym się z warunkami tej umowy wcześniej zapoznał.
Dziwny produkt - "gwarantowany kapitał" i "gwarantowany zysk" 2,8 %, od których nie zapłacę podatku Belki. Po prostu rewelacja :-D
Ale dlaczego akurat 2,8 % to nikt nie wie.
Moje pieniądze inwestuje AEGON, ale w co to znów nikt nie wie, i ja na te inwestycje nie mam żadnego wpływu.

Nie wiem czy TU AEGON wie, jak wygląda sprzedaż jego produktów, ale powinien się tym zainteresować, bo powyższa forma nie wpływa pozytywnie na jego wizerunek (o Polbanku nie wspominając...)

I tu byłby koniec opowieści, gdyby nie weekend.
W sobotę postanowiłem skorzystać z karty Polbanku. Niestety, odmowa. Cóż, wyciągam kartę mojego starego, wiernego PEKAO SA i płacę. W domu sprawdzam SMS-y, mam wykorzystane 853,92 PLN z 6 tys. limitu, proszą o spłatę kwoty w wysokości min. 30 PLN do dnia 10 sierpnia 2009. Co mi tam, przelewam 2000 PLN (z konta prowadzonego przez PEKAO SA) żeby być na plusie, w niedzielę (czyli dzisiaj) znów usiłuję zapłacić kartą Polbanku - odmowa. Oczywiście na infolinię nie udało mi się dodzwonić...

Na szczęście do umowy o karcie Polbank dołączył formularz "o odstąpieniu od umowy"... I bardzo dobrze, w przyszłym tygodniu jak tylko będę mieć chwilkę to wstąpię do tych dziadów żeby się z nimi pożegnać na zawsze.

I tu chwila refleksji o starych bankowych molochach. Od 9 lat mam konto w PEKAO SA, bez żadnych rewelacyjnych warunków, ale działa, nigdy nie miałem problemu z dostępem do pieniędzy i jak tak sobie pomyślałem, to przez te 9 lat nie miałem żadnego telefonu od idiotele PEKAO żeby mi wcisnąć rewelacyjny produkt "Shit of the Year"... Przepraszam za (krypto)reklamę, ale Ci greccy bankowcy pozwolili mi dostrzec te pozytywy mojego starego banku, których bym nie zauważył, gdyby nie ich dziwne akcje...

Życzę Wszystkim bezproblemowego korzystania z usług bankowych :-)
i gratuluję tym, którzy dotrwali do końca tegoż elaboratu...

Pozdrawiam,
Peter

P.S.: Ciekaw jestem, czy są wśród nas użytkownicy owego KUMULATUSA? Jeśli tak, to zdradźcie mi tajemnicę owych 2,8 i 5,6 % oraz czy macie jakiekolwiek zyski?

P.S.2: "Kumulatus jest elastyczny - po upływie dwóch lat możesz wnioskować o zmianę wysokości składki." - ale mi dobrze. Po dwóch latach MOGĘ WNIOSKOWAĆ O ZMIANĘ WYSOKOŚCI SKŁADKI. Konkurencja padnie... ze śmiechu :-(

konto usunięte

Temat: Polbank EFG i AEGON Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie S.A.,

Dotychczasowe moje kontakty z AEGONem również do najlepszych nie należały - raz omal nie podpisałem z nimi umowy - przed podpisaniem owej umowy postanowiłem tylko dla zasady choćby rzucić okiem na to co ona zawiera...
myślałem że osiwieję. Były tam warunki na takiej zasadzie że ja jestem murzyn co ma płacić, jak nie zapłacę w terminie to mogą mi nawet całość kwoty odebrać, mogą to zrobić również kiedy im się nie powiedzie z inwestycjami albo kiedy zupa będzie za słona - generalnie absolutnie żadnych gwarancji czegokolwiek, obwarowane tak że w sumie mogę nigdy pieniędzy nie odzyskać, żadnej odpowiedzialności z ich strony ale też uwaga - żadnej przejrzystości inwestycji. Ja rozumiem że to jest fundusz inwestycyjny i można zarówno dużo zyskać jak i stracić, ale też nie może być tak że płacimy i mamy np. stratę 5000 złotych na podstawie takiej że oni tak mówią że tak jest!
To było ze 3 lata temu, nie wiem jak jest teraz.

konto usunięte

Temat: Polbank EFG i AEGON Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie S.A.,

Kumulatus - no comment - chcieli żeby zalatywało łaciną żeby złapać "inteligencję"? :)

AEGON i POLBANK - mieszanka wybuchowa.

Temat zdecydowanie pasuje do tej grupy - tyle napiszę bo o konkurencji mówić źle jest niepolitycznie.
Szymon B.

Szymon B. Wicedyrektor ds
Ubezpieczeń
Majątkowych, EKSPERT
ds. PLAN...

Temat: Polbank EFG i AEGON Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie S.A.,

Bezprośrednio poprzez AEGON można zakupić program
AEGON Gwarantowany Program Emerytalny Plus
http://www.aegon.pl/u235/navi/38123

Widzę że to ten sam produkt ale pod inna nazwą wiec wytłumaczę czym jest gwarantowana stopa zwrotu w wysokości oraz premia za OWU:

Techniczna Stopa Procentowa – wskaźnik stosowany przy ustalaniu wysokości Składki, Świadczeń Ubezpieczeniowych oraz Udziału w Zysku i Premii, wynoszący 2,80% w skali roku.

Premia – kwota, której wysokość jest obliczana, odpowiednio, na dzień śmierci Ubezpieczonego w Okresie Odroczenia albo nabycia przez Ubezpieczonego praw do wypłaty pierwszej Raty Renty,
jako suma iloczynów nie mniej niż 35% Stopy Zysku Netto w danym Roku Polisowym oraz średniorocznej Rezerwy Matematycznej w tym samym Roku Polisowym, liczonych od 2. Roku Polisowego do dnia, odpowiednio, Êmierci Ubezpieczonego w Okresie Odroczenia albo nabycia przez Ubezpieczonego praw do wypłaty pierwszej Raty Renty;
Péter Szabó

Péter Szabó Senior Clinical
Research Associate
at INC Research

Temat: Polbank EFG i AEGON Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie S.A.,

Szymon B.:
Bezprośrednio poprzez AEGON można zakupić program
AEGON Gwarantowany Program Emerytalny Plus
http://www.aegon.pl/u235/navi/38123

Widzę że to ten sam produkt ale pod inna nazwą wiec wytłumaczę czym jest gwarantowana stopa zwrotu w wysokości oraz premia za OWU:

Techniczna Stopa Procentowa – wskaźnik stosowany przy ustalaniu wysokości Składki, Świadczeń Ubezpieczeniowych oraz Udziału w Zysku i Premii, wynoszący 2,80% w skali roku.

Premia – kwota, której wysokość jest obliczana, odpowiednio, na dzień śmierci Ubezpieczonego w Okresie Odroczenia albo nabycia przez Ubezpieczonego praw do wypłaty pierwszej Raty Renty,
jako suma iloczynów nie mniej niż 35% Stopy Zysku Netto w danym Roku Polisowym oraz średniorocznej Rezerwy Matematycznej w tym samym Roku Polisowym, liczonych od 2. Roku Polisowego do dnia, odpowiednio, Êmierci Ubezpieczonego w Okresie Odroczenia albo nabycia przez Ubezpieczonego praw do wypłaty pierwszej Raty Renty;

Witam,

Dziękuję za powyższe info, szczególnie stwierdzenie, iż "Widzę że to ten sam produkt ale pod inna nazwą.."

Opis produktu na stronie Polbanku:

"Na czym polega Program Kumulatus?

Program Kumulatus który powstał przy współpracy Polbank EFG i AEGON Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie S.A., polega na systematycznym gromadzeniu środków, które są bezpiecznie pomnażane."

Opis tego samego produktu na stronie AEGON:

"Celem AEGON Gwarantowanego Programu Emerytalnego Plus jest wypłata świadczeń po okresie oszczędzania. To proste: Ty wpłacasz składkę przez określony czas, a my po ukończeniu przez Ciebie 65 lat wypłacamy Ci świadczenie ubezpieczeniowe."

W Polbanku nikt mi nie wspomniał, że to produkt "emerytalny" i do środków dobiorę się dopiero po 35 latach... to pewnie dlatego nie chcieli wysłać OWU na maila, bo by się okazało, że oferta opisana przez panienkę i to co mają na stronie www nijak się ma do rzeczywistości.

Chwała Polbankowi i TU AEGON za wysokie morale etyczne prezentowane przy okazji akcji sprzedażowych...
Szymon B.

Szymon B. Wicedyrektor ds
Ubezpieczeń
Majątkowych, EKSPERT
ds. PLAN...

Temat: Polbank EFG i AEGON Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie S.A.,

Peter Szabó:
Chwała Polbankowi i TU AEGON za wysokie morale etyczne prezentowane przy okazji akcji sprzedażowych...


Chyba AEGON tu nie ma nic wspólnego - jedynie Polbank a będąc już konkretnym ich przedstawiciel..

Produkt fajny dla tych co boją się ryzyka i chcę mieć już dziś pewność jaką emeryturę, dodatek otrzymają za kilka lat.
Robert Bartel

Robert Bartel Specjalista

Temat: Polbank EFG i AEGON Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie S.A.,


W poniedziałek zadzwoniła do mnie jakaś "panienka" z Polbanku, że mają dla mnie fantastyczną ofertę. Ok, niech będzie, słucham. Zaproponowała mi program Kumulatus z systematycznym oszczędzaniem, który charakteryzuje się gwarancją kapitału oraz gwarantownym zyskiem. Pytam się, czy to jakiś fundusz inwestycyjny/lokata. Nie, to żadne z nich, to ubezpieczenie na życie. Pytam się więc, jaką kwotę ubezpieczenia mi proponują przy składce 100 PLN miesięcznie.

U mnie przypadek jest taki, że telefonicznie wyraziłem wstępną zgodę ale pod warunkiem, że prześlą ogólne warunki tego ubezpieczenia. Po okresie okolo 1 miesiąca dostałem informacje tym razem z Aegon o przystąpieniu do programu, ale bez zadnych warunków itp.. Złożyłem wiec informacje, że nie życzę sobie pobierania 100 miesiecznie z konta w Polbanku, po 3 m-cach przestali pobierac. Problem w tym, że 400 PLN nie zwrócli!! Tłumacząc ze mialem 3 tygodnie na wypowedzenie umowy! Jakiej umowy!?? Nic nie podpisywałem i nie dostałem nawet zadnych warunków z którymi mogłbym sie zapoznać. Zożyłem reklamacje telefonicznie ale nie uzyskałem odpowiedzi. Nie wiem co mam teraz zrobić wysłać reklamacje poczta, czy od razu kierować sprawę do sądu? Jeżeli ktoś z was jest w takiej samej sytuacji może połączymy siły?

konto usunięte

Temat: Polbank EFG i AEGON Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie S.A.,

Robert Bartel:

W poniedziałek zadzwoniła do mnie jakaś "panienka" z Polbanku, że mają dla mnie fantastyczną ofertę. Ok, niech będzie, słucham. Zaproponowała mi program Kumulatus z systematycznym oszczędzaniem, który charakteryzuje się gwarancją kapitału oraz gwarantownym zyskiem. Pytam się, czy to jakiś fundusz inwestycyjny/lokata. Nie, to żadne z nich, to ubezpieczenie na życie. Pytam się więc, jaką kwotę ubezpieczenia mi proponują przy składce 100 PLN miesięcznie.

U mnie przypadek jest taki, że telefonicznie wyraziłem wstępną zgodę ale pod warunkiem, że prześlą ogólne warunki tego ubezpieczenia. Po okresie okolo 1 miesiąca dostałem informacje tym razem z Aegon o przystąpieniu do programu, ale bez zadnych warunków itp.. Złożyłem wiec informacje, że nie życzę sobie pobierania 100 miesiecznie z konta w Polbanku, po 3 m-cach przestali pobierac. Problem w tym, że 400 PLN nie zwrócli!! Tłumacząc ze mialem 3 tygodnie na wypowedzenie umowy! Jakiej umowy!?? Nic nie podpisywałem i nie dostałem nawet zadnych warunków z którymi mogłbym sie zapoznać. Zożyłem reklamacje telefonicznie ale nie uzyskałem odpowiedzi. Nie wiem co mam teraz zrobić wysłać reklamacje poczta, czy od razu kierować sprawę do sądu? Jeżeli ktoś z was jest w takiej samej sytuacji może połączymy siły?


Nawiązując równiez do pierwszego wątku odnoście telefonicznego zawierania umów, nistety miałam podobny przypadek. na szczęście nie z bankwością. Jendak kłopotow mi to namnożyło dość sporo.

Jeżeli polbank pobierał z konta składkę na rzecz TU AEGON, to jednoznaczne jest to, że rozmowa została błędnie potraktowana jako zawarcie umowy. Co w świetle naszego prawa jest możliwe potraktowanie nagrania rozmowy telefoniczej jako zwarcia umowy. Warunkiem jednak jest odczytanie przez konsultanta pełnej umowy oraz regulaminu w tym przypadku OWU ( niestety w AEGONie nie nalezy on do najmniejszych). Oraz Oficjalne poinformawoanie klienta iz "od teraz rozmowa jest nagrywana, które będzie skutkowało zawarciem umowy" " WYRAZENIEM ZGODY PRZEZ KLIENTA NA ZAWARCIE USTNEJ UMOWY" i potwierdzenie świadomości skutków tej rozmowy i umowy. Co domyslam się, nie miało miejsca.

Nagranie niniejszej rozmowy musi być przechowywane tak samo jak umowa w formie papierowej.
I tu zaczynają sie schody nagranie to przechowuje albo Polbank lub AEGON (optuje za tym drugim-poniewaz docelowo to on jest kosumentem składki i jakies potwierdzenie musi posiadać)
w praktyce jednak najczęściej przechwuje je zewnętze call center z którego Pani Edzia czy inna Kasia do Pana zazwoniła.
Jeżeli, umowa nie została zawarta ponieważ z tego co czytam nie posiadała ona niezbędnych elementów aby byc skuteczna.
Gdyż konsultant powołał się na pracownika Polbanku uważam, ze to w pierwszej kolejności do Banku powinno się skierować odpowiednie pismo.
No ale do brzegu:

Proponuje ustosunkować pismo do polbanku,wyzwające do niezwłoczego zwrotu bezprawnie potrąconych skladek gdyż umowa nigdy nie została zawarta, do wiadomości AEGON.
Prawdopodobnie powołają się na informację iż nie odpstapił Pan od umowy w ciągu 10 dni( gdyz jest taka mozliwosć, a pozwala na to art. 10 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (DzU z 2000 r. nr 22, poz. 271 ze zm.). Klient ma na to dziesięć dni, a jeśli nie został poinformowany o tym przywileju, to termin liczy się od chwili, gdy się o tym dowiedział, jednak nie może to być dłużej niż trzy miesiące od zawarcia umowy.

Do AEGON natomast potwierdzenia zawarcia umowy, lub udstępnienia nagrania potwierdzającego, skuteczność umowy. Jeżeli zadna instytucja nie będzie w stanie tego zrobić myslę, ze warto rozwazyc drogę sądową. Choc nie wiem czy tego typu zachownie banku i Towarzystawa ubezpieczeniowego bezpośrednio nie podlegają ściganiu z urzedu;/

Pzdr.
Anita Górska

Anita Górska Specjalista ds.
sprzedaży w Dziale
Eksportu

Temat: Polbank EFG i AEGON Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie S.A.,

Kiedyś miałam podobny problem z Bankiem Millenium - chodziło o rozłożenie na raty spłaty zadłużenia na karcie kredytowej. Po rozmowie telefonicznej, która z mojej strony miała na celu jedynie obnażenie niekompetencji pani z 'kol senter', usługa została aktywowana na mojej karcie, mimo, iż żadnego przystąpienia do niej nie deklarowałam przez telefon.
Doszłam później swego, ale nerwów się i tak najadłam.

Dlatego nie polecam Millenium !!!!

Od tamtej pory nigdy nie wdaję się w dyskusje z paniami (bądź panami) z 'kol senter'. Z góry zakładam, że chcą wcisnąć shit - to jedno. A drugie, że zawsze obrócą kota ogonem i jakie byś później reklamacje nie skladał - i tak cię oskubią, mniej czy więcej, ale oskubią.
W końcu skądś muszą brać kasę, żeby opłacić występ takiego pana K. lub pana U. w swojej reklamie ;)

A Polbank lubię - jak im się na początku pokaże, że się wie, z czym i po co się do nich przyszło, to są szczerzy i nie wciskają kitów.

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Polbank EFG i AEGON Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie S.A.,

:)
polecam forum byłych pracowników jednego z tych CC: pracują głównie studenci i ci tuż po maturze, więc czego wymagać-kompetencji od 19-latka???
prawda jest taka że wcisną wszystko, jeśli tylko uda się wciagnąć ew. Klienta w rozmowę...
A mówienie "językiem korzyści" to plagiat z Zachodu heh

http://forum.gazeta.pl/forum/w,23,95155844,95155844,Me...
Jarek Bednarczyk

Jarek Bednarczyk zawód wolny, Tłumacz
przysięgły języka
węgierskiego ,
bie...

Temat: Polbank EFG i AEGON Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie S.A.,

Witajcie :)
pod koniec roku też przeżyłem atak z Polbanku - ale na szczęscie nie uległem - chyba mam nosa do dziadowskich banków :)
Emil Gdula

Emil Gdula Student, Uniwersytet
Zielonogórski

Temat: Polbank EFG i AEGON Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie S.A.,

Robert Bartel:

W poniedziałek zadzwoniła do mnie jakaś "panienka" z Polbanku, że mają dla mnie fantastyczną ofertę. Ok, niech będzie, słucham. Zaproponowała mi program Kumulatus z systematycznym oszczędzaniem, który charakteryzuje się gwarancją kapitału oraz gwarantownym zyskiem. Pytam się, czy to jakiś fundusz inwestycyjny/lokata. Nie, to żadne z nich, to ubezpieczenie na życie. Pytam się więc, jaką kwotę ubezpieczenia mi proponują przy składce 100 PLN miesięcznie.

U mnie przypadek jest taki, że telefonicznie wyraziłem wstępną zgodę ale pod warunkiem, że prześlą ogólne warunki tego ubezpieczenia. Po okresie okolo 1 miesiąca dostałem informacje tym razem z Aegon o przystąpieniu do programu, ale bez zadnych warunków itp.. Złożyłem wiec informacje, że nie życzę sobie pobierania 100 miesiecznie z konta w Polbanku, po 3 m-cach przestali pobierac. Problem w tym, że 400 PLN nie zwrócli!! Tłumacząc ze mialem 3 tygodnie na wypowedzenie umowy! Jakiej umowy!?? Nic nie podpisywałem i nie dostałem nawet zadnych warunków z którymi mogłbym sie zapoznać. Zożyłem reklamacje telefonicznie ale nie uzyskałem odpowiedzi. Nie wiem co mam teraz zrobić wysłać reklamacje poczta, czy od razu kierować sprawę do sądu? Jeżeli ktoś z was jest w takiej samej sytuacji może połączymy siły?


Witam,

znajduje się w tak samo niezręcznej sytuacji, podobnie jak Pan po "podpisaniu umowy przez telefon" nie otrzymałem regulaminu, po miesiącu dotarła do mnie informacja o wstąpieniu do programu. Kilka dni temu przypadkiem natknąłem się na regulamin owego "Kumulatusa". Ku mojemu zdziwieniu okazało się, że pieniądze, które pobierane są z mojego konta co miesiąc, nie zostaną mi zwrócone w przypadku rozwiązania umowy przed czasem.(Nawet gdybym ją rozwiązał po 2 latach dostanę 631zl plus jakieś udziały w zysku, których tak naprawdę nikt nie jest w stanie na tą chwilę określić). W czasie rozmowy telefonicznej kilkukrotnie pytałem i bylem zapewniany przez konsultantkę, że wszystkie pieniądze jakie wpłacę zostaną zwrócone niezależnie od tego kiedy rozwiążę umowę. W tej chwili straciłem już 700zl, oczywiście wysłałem pismo z rezygnacją z programu. Teraz pozostaje problem pieniędzy, które zgodnie z zapewnieniami konsultantki powinny być mi zwrócone, nie wiem może mi je oddać ze swojej pensji. Uważam, że jest to jedno wielkie oszustwo, mało tego, że nie otrzymałem regulaminu to jeszcze zostałem poczęstowany fałszywymi informacjami na temat konsekwencji rozwiązania umowy przed czasem. Oczywiście dostęp do nagrania z rozmowy jest tylko na wniosek sądu, więc nic innego chyba nie pozostaje. Złożyłem też telefoniczną reklamację, na którą zapewne odpowiedzi nie otrzymam. W takim razie proszę o kontakt Panie Robercie. Mój adres: gdulczas@op.pl

konto usunięte

Temat: Polbank EFG i AEGON Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie S.A.,

Moja przygoda z Polbankiem się już skończyła. 4 lata temu namówił mnie pracownik Polbanku na kartę kredytową, z której nigdy nie korzystałem. Wolałem korzystać z Citibanku, gdzie zbieram punkty na program Miles&More. Nigdy nie miałem czasu wypowiedzieć umowę na kartę Polbanku z limitem 5.000 PLN.
Będąc poza granicami kraju zapomniałem opłacić kolejną roczną opłatę za kartę w wysokości 49 PLN. W następnym miesiącu dostałem wyciąg, gdzie naliczono mi karę 39 PLN i podano termin spłaty 20.01.2010 r. I oto nagle 6 stycznia 2010 r. dostaje telefon z firmy windykacyjnej
(adres mailowy egb@egb.pl ) z żądaniem natychmiastowej zapłaty 88 PLN, bo inaczej wpiszą mnie na listę Krajowego Rejestru Dłużników i będę z tego powodu miał problemy do końca życia. Chamski ton, agresywne podejście, brak kultury - oto cechy tej rozmowy telefonicznej. Informuję pracownika, że na wyciągu jest ostateczna data zapłaty - 20.01.2010 r. i do tego dnia kwota 88 PLN wpłynie na konto. Lecz nadal pracownik firmy windykacyjnej żądał podniesionym głosem ode mnie dokładnego terminu spłaty zadłużenia. Po otrzymaniu maila firmy windykacyjnej, rozmowę przerwałem.
Tego samego dnia wypowiedziałem w trybie natychmiastowym umowę o kartę kredytową oraz umowę o bezpieczny kredyt w postaci karty kredytowej i pożegnałem się z Polbankiem.

Polbank też przoduję w wydłużonym procesie realizacji dyspozycji klienta. Dyspozycja klienta jest realizowana do 30 dni. Dyspozycja zlecona w innym Oddziale niż Oddział macierzysty potrafi być niezrealizowana w ogóle: na 6 dyspozycji, które zleciłem w Krakowie, Szczecinie, Gdyni - żadna nie została zrealizowana.
I jak zwykle żadnych przeprosin, żadnego odszkodowania.
Nie polecam NIGDY.Adam C. edytował(a) ten post dnia 31.01.10 o godzinie 13:46
Bartłomiej Owoc

Bartłomiej Owoc Student, Uniwersytet
Jagielloński w
Krakowie

Temat: Polbank EFG i AEGON Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie S.A.,

http://www.alertfinansowy.pl/alerty/oferty-produktowe/...
Nawet doczekaliście się artykułu.
Pozdrawiam
Anita Lach

Anita Lach Dyrektor Oddziału w
Sieradzu, XSystem
S.A.

Temat: Polbank EFG i AEGON Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie S.A.,

Emil Gdula:
Robert Bartel:

W poniedziałek zadzwoniła do mnie jakaś "panienka" z Polbanku, że mają dla mnie fantastyczną ofertę. Ok, niech będzie, słucham. Zaproponowała mi program Kumulatus z systematycznym oszczędzaniem, który charakteryzuje się gwarancją kapitału oraz gwarantownym zyskiem. Pytam się, czy to jakiś fundusz inwestycyjny/lokata. Nie, to żadne z nich, to ubezpieczenie na życie. Pytam się więc, jaką kwotę ubezpieczenia mi proponują przy składce 100 PLN miesięcznie.

U mnie przypadek jest taki, że telefonicznie wyraziłem wstępną zgodę ale pod warunkiem, że prześlą ogólne warunki tego ubezpieczenia. Po okresie okolo 1 miesiąca dostałem informacje tym razem z Aegon o przystąpieniu do programu, ale bez zadnych warunków itp.. Złożyłem wiec informacje, że nie życzę sobie pobierania 100 miesiecznie z konta w Polbanku, po 3 m-cach przestali pobierac. Problem w tym, że 400 PLN nie zwrócli!! Tłumacząc ze mialem 3 tygodnie na wypowedzenie umowy! Jakiej umowy!?? Nic nie podpisywałem i nie dostałem nawet zadnych warunków z którymi mogłbym sie zapoznać. Zożyłem reklamacje telefonicznie ale nie uzyskałem odpowiedzi. Nie wiem co mam teraz zrobić wysłać reklamacje poczta, czy od razu kierować sprawę do sądu? Jeżeli ktoś z was jest w takiej samej sytuacji może połączymy siły?


Witam,

znajduje się w tak samo niezręcznej sytuacji, podobnie jak Pan po "podpisaniu umowy przez telefon" nie otrzymałem regulaminu, po miesiącu dotarła do mnie informacja o wstąpieniu do programu. Kilka dni temu przypadkiem natknąłem się na regulamin owego "Kumulatusa". Ku mojemu zdziwieniu okazało się, że pieniądze, które pobierane są z mojego konta co miesiąc, nie zostaną mi zwrócone w przypadku rozwiązania umowy przed czasem.(Nawet gdybym ją rozwiązał po 2 latach dostanę 631zl plus jakieś udziały w zysku, których tak naprawdę nikt nie jest w stanie na tą chwilę określić). W czasie rozmowy telefonicznej kilkukrotnie pytałem i bylem zapewniany przez konsultantkę, że wszystkie pieniądze jakie wpłacę zostaną zwrócone niezależnie od tego kiedy rozwiążę umowę. W tej chwili straciłem już 700zl, oczywiście wysłałem pismo z rezygnacją z programu. Teraz pozostaje problem pieniędzy, które zgodnie z zapewnieniami konsultantki powinny być mi zwrócone, nie wiem może mi je oddać ze swojej pensji. Uważam, że jest to jedno wielkie oszustwo, mało tego, że nie otrzymałem regulaminu to jeszcze zostałem poczęstowany fałszywymi informacjami na temat konsekwencji rozwiązania umowy przed czasem. Oczywiście dostęp do nagrania z rozmowy jest tylko na wniosek sądu, więc nic innego chyba nie pozostaje. Złożyłem też telefoniczną reklamację, na którą zapewne odpowiedzi nie otrzymam. W takim razie proszę o kontakt Panie Robercie. Mój adres: gdulczas@op.pl

Witam!
Ja niestety również dałam się złapać na Kumulatus. Jednak "moja" panienka twierdziła, że mogę sama ustalić kwotę składki, a także czas oszczędzania min. rok. No więc zadeklarowałam wpłatę 100 PLN przez rok. Rok mija w lipcu. W informacji telefonicznej Polbanku Pani powiedziała mi, że jeśli wystapie z programu, składki nie zostana mi zwrócone. Tylko dlaczego, jeśli zadeklarowałam, że bedę je opłacać przez rok ?
Ciekawa jestem, czy Panom udało się coś zdziałać w tej sprawie? Może powinniśmy wszyscy się zjednoczyć i wspólnie wystąpić do sądu? I jak uzyskać kopię nagrania?
Proszę o kontakt na forum lub na maila iarzynka@o2.pl
Pozdrawiam
Anita Lach

konto usunięte

Temat: Polbank EFG i AEGON Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie S.A.,

Witam
Ja niestety także dałam się przekonać i przystąpiłam do 'KUMULATUSA" Przekonywano mnie że po 2 latach będę mogła zrezygnować i otrzymam wszystkie wpłacone pieniądze. Po ok roku chciałam zrezygnować i wczytałam się w regulamin na stronie AEGONU w necie ze nie otrzymam pieniędzy.Złożyłam reklamację ale mija już 2 miesiąc a nie dostałam odpowiedzi a składki nadal są pobierane. Co mam robić, pomóżcie proszę!!!

konto usunięte

Temat: Polbank EFG i AEGON Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie S.A.,

witam
ja korzystam z programu rok i jestem zadowolona.
nie kręci mnie ryzyko inwestycyjne więc zdecydowałam się na program stabilnego wzrostu gdzie kapitał na zakończenie mam gwarantowany.
jeżeli ktoś choć trochę orientuje się w takich programach powinien wiedzieć, że to nie jest program na rok czy dwa, tylko jest to zabezpieczeenie na przyszłość.
jeśli ktoś chce sobie oszczędzać na rok to polecam, lokatę a nie program oszczędnościowy.

konto usunięte

Temat: Polbank EFG i AEGON Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie S.A.,

katarzyna przybyła:
Witam
Ja niestety także dałam się przekonać i przystąpiłam do 'KUMULATUSA" Przekonywano mnie że po 2 latach będę mogła zrezygnować i otrzymam wszystkie wpłacone pieniądze. Po ok roku chciałam zrezygnować i wczytałam się w regulamin na stronie AEGONU w necie ze nie otrzymam pieniędzy.Złożyłam reklamację ale mija już 2 miesiąc a nie dostałam odpowiedzi a składki nadal są pobierane. Co mam robić, pomóżcie proszę!!!


napisz jeszcze raz pisemną reklamacje i wyślij im do centrali.
opisz dokładnie całą sytuacje, że podczas zawierania uowy zostałaś błędnie poinformowana
jeśli konsultant rzeczywiście podał ci błędną informacje powinni uwzględnić, ale warto czasami przeczytać regulamin który jest przesyłany i problemu by nie było.

konto usunięte

Temat: Polbank EFG i AEGON Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie S.A.,

..:
witam
ja korzystam z programu rok i jestem zadowolona.
nie kręci mnie ryzyko inwestycyjne więc zdecydowałam się na program stabilnego wzrostu gdzie kapitał na zakończenie mam gwarantowany.
jeżeli ktoś choć trochę orientuje się w takich programach powinien wiedzieć, że to nie jest program na rok czy dwa, tylko jest to zabezpieczeenie na przyszłość.
jeśli ktoś chce sobie oszczędzać na rok to polecam, lokatę a nie program oszczędnościowy.

Tylko, że to, co gwarantują, po uwzględnieniu inflacji będzie mniej warte, niż to, co wpłacisz.

konto usunięte

Temat: Polbank EFG i AEGON Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie S.A.,

katarzyna przybyła:
Witam
Ja niestety także dałam się przekonać i przystąpiłam do 'KUMULATUSA" Przekonywano mnie że po 2 latach będę mogła zrezygnować i otrzymam wszystkie wpłacone pieniądze. Po ok roku chciałam zrezygnować i wczytałam się w regulamin na stronie AEGONU w necie ze nie otrzymam pieniędzy.Złożyłam reklamację ale mija już 2 miesiąc a nie dostałam odpowiedzi a składki nadal są pobierane. Co mam robić, pomóżcie proszę!!!

Zupełny brak logiki w tej wypowiedzi. Skoro można zrezygnować po 2 latach, to czemu chcesz po roku? W OWU jest zapis, że pieniądze dostaniesz po 2 latach. Czytałaś OWU? Ja kilka dni temu przeczytałem i wysyłam rezygnację (mam na to 20 dni). Ty natomiast zgodziłaś się na program, masz umowę, więc nie narzekaj, że druga strona trzyma się zapisów z umowy.

Następna dyskusja:

Polbank - konto dla klienta...




Wyślij zaproszenie do