Adam Pawliczek

Adam Pawliczek Usability expert, UX
designer,
Interaction
specialist

Temat: Euro RTV AGD

Byłem u nich bo zastanawiam się nad zakupem Smart TV, upatrzyłem sobie nawet konkretny model, który był wystawiony. Poprosiłem sprzedawce żeby mi pokazał jak to chodzi itd...
- niestety, nie mamy dostępu do internetu.
- żartuje Pan?
- nie żartuję, naprawdę nie mamy.
- to co mi Pan może pokazać?
- w sumie nic.

Sprzedawca był spoko gościem. Sobie pogadaliśmy o technikaliach, potem zeszło na 3D:
- a ten TV jest w wersji 3D?
- tak jest, o tutaj.
- a to może przynajmniej to 3D zobaczę?
- no też nie za bardzo.
- dlaczego?
- bo nie mamy okularów.
- jak nie macie? Macie tv 3D a nie macie okularów?
- bo się wszystkie wyprzedały.
Adam Bulandra

Adam Bulandra doktor nauk
prawnych, radca
prawny

Temat: Euro RTV AGD

Marcin Wełniak:
Adam B.:
bo moja korespondencja z panem sprzedawcą była z jego strony "olewczo uprzejma"...

Adam nie znasz w żadnym stopniu procedur jakie obowiązują w tej firmie, nie wiesz jak towar jest zamawiany, a piszesz o lenistwie umysłowym sprzedawcy. Zachowujesz się jak dziecko które nie dostało lizaczka... Wybrałeś sobie kilka sprzętów za 10 tys i myślisz że wejdziesz do sklepu robiąc furorę, każdy będzie dookoła Ciebie biegał i ściągał z drugiego końca świata towar niedostępny czy też taki którego w ogóle nie ma w ofercie i nigdy nie było!

Teoretycznie mógłbym się z Tobą zgodzić, gdyby nie fakt, iż sam prowadzę dużą firmę i wierz mi, że można być elastycznym, jeżeli się ma tylko chęć... Owszem moje 10tys w skali całej tej korporacji to mała kropelka, ale zapewniam cię, że ja nie jestem jakimś tam pojedynczym "freakiem" i osób z moim podejściem jest więcej, co też daje "efekt skali", który w dobie kryzysu może zmieść takie EuroTVAGD z rynku...
Sklepy RtvEuroAgd mają jeden magazyn z którego ściągają oryginalnie zapakowany towar. Zaopatrzeniem tego magazynu zajmują się handlowcy którzy negocjują cenę np 500 szt. lodówek itp. Kierownik sklepu nawet nie ma możliwości ściągnięcia tej wymarzonej przez marudzącego klienta sztuki. Żaden to interes dla firmy żeby zadowolić jednego klienta jedną sztuką sprzętu agd.

A to niby czemu, przecież może sobie doliczyć marżę, często wyższą z tytułu indywidualnego zamowienia. Ciekawe dlaczego jak zamówielm w końcu sprzęt na allegro to dostałem wszystko co chcę i po niższych cenach? I też prosiłem sprzedawcę w sklepie internetowym o ściągnięcie tego akurat modelu mikrofalówki.... Czyżby o takiego małego przedsiębiorcy byłby to większy interes niż dla wielkiej sieci??? Sorry ale nie wierzę w to w ogóle.... Zamawiając 500 mikrofalówek typu X producent dorzuci jedną Y gratis (sieć zarobi zatem 100% ceny plus marża) i dowiezie, tym bardziej, że od razu powiedziałem że mogę zaczekać na dostawę....

Cena zakupu u producenta byłaby wysoka bo co można ugrać na 1 szt., koszt transportu, do tego czas i kto wie czy sprzęt jeszcze produkują. A co do marży na towarach agd, możecie mi wierzyć lub nie ale są bardzo niskie.

patrz wyżej... sprzęt produkowali, co jako świadmy kupujący sprawdziłem na stronie producenta...Adam Bulandra edytował(a) ten post dnia 13.01.13 o godzinie 02:16
Roman Kasprzewski

Roman Kasprzewski Konstruktor
elektronik - Posnet
Polska S.A.

Temat: Euro RTV AGD

Joanna S.:
...
Szeroki wybór asortymentu :) polecam!

Wybacz, ale muszę :)

Asortyment to wybór, zestaw, zestawienie produkowanych wyrobów, świadczonych usług lub oferowanych towarów.

Czyli wystarczy powiedzieć: szeroki asortyment.

konto usunięte

Temat: Euro RTV AGD

Joanna S.:
Jeżeli potrzebujecie jakichkolwiek akcesoriów do AGD typu, worki do odkurzaczy, micro-bag, węży do odkurzaczy, filtrów do odkurzaczy czy ssawek/szczotek itp oraz filtrów węglowych do okapów kuchennych, zarówno tych, krajowych jak i zagranicznych, serdecznie polecam odwiedzić stronę:

A ja polecam zapoznać się z ideą TEJ grupy, której nazwa to nomen omen:NIE POLECAM....
Piotr Czwarkiel

Piotr Czwarkiel geolog, redaktor
naczelny

Temat: Euro RTV AGD

dołączam się
kupiłem kabel, chciałem zwrócić
Pan mi na to że nie ma takiej możliwości
jedynie wymiana na coś innego w tej kwocie lub po dopłacie
masakra jakaś, przecież to niezgodne z 'reklamacjami' w prawie handlowym
Roman Kasprzewski

Roman Kasprzewski Konstruktor
elektronik - Posnet
Polska S.A.

Temat: Euro RTV AGD

No niestety to jest zgodne z prawem. Sklep nie ma obowiązku przyjąć zwrotu. To jedynie dobra wola sprzedawcy.

Temat: Euro RTV AGD

Piotr C.:
dołączam się
kupiłem kabel, chciałem zwrócić
Pan mi na to że nie ma takiej możliwości
jedynie wymiana na coś innego w tej kwocie lub po dopłacie
masakra jakaś, przecież to niezgodne z 'reklamacjami' w prawie handlowym

A to ciekawostka?
Z jakim prawem? Może nam tu zacytujesz paragraf?
Krzysztof Chałupczak

Krzysztof Chałupczak Od zawsze na swoim

Temat: Euro RTV AGD

Roman Kasprzewski:
No niestety to jest zgodne z prawem. Sklep nie ma obowiązku przyjąć zwrotu. To jedynie dobra wola sprzedawcy.
Słowo "niestety" zastąpiłbym słowem "na szczęście". Sklep nie jest wypożyczalnią. Gdy taki przepis funkcjonował w czasach PRL, bardzo często był drastycznie nadużywany.

konto usunięte

Temat: Euro RTV AGD

Magdalena B.:
Piotr C.:
dołączam się
kupiłem kabel, chciałem zwrócić
Pan mi na to że nie ma takiej możliwości
jedynie wymiana na coś innego w tej kwocie lub po dopłacie
masakra jakaś, przecież to niezgodne z 'reklamacjami' w prawie handlowym

A to ciekawostka?
Z jakim prawem? Może nam tu zacytujesz paragraf?

a z normalnym - KC i towarzyszącymi ustawami.
W handlu tradycyjnym możliwość zwrotu pełnowartościowego towaru jest tylko i wyłącznie dobrą wolą sprzedającego

co innego w e-commerce - tutaj ochrona konsumenta jest większa - dla zakupów i umów zawieranych za pośrednictwem elektronicznych środków przekazu (zarówno sklepy internetowe, jak i usługi bankowe czy telekomów zawierane przez telefon) - masz prawo zwrotu / odstąpienia od umowy w ciągu bodajże 10 dni
Krzysztof Chałupczak

Krzysztof Chałupczak Od zawsze na swoim

Temat: Euro RTV AGD

Krzysztof Wieczorek:

co innego w e-commerce - tutaj ochrona konsumenta jest większa - dla zakupów i umów zawieranych za pośrednictwem elektronicznych środków przekazu (zarówno sklepy internetowe, jak i usługi bankowe czy telekomów zawierane przez telefon) - masz prawo zwrotu / odstąpienia od umowy w ciągu bodajże 10 dni
Możliwość zwrotu w ciągu 10 dni nie dotyczy wyłącznie "umów ektronicznych". Dotyczy każdego zakupu dokonanego poza siedzibą przedsiębiorstwa. Np również na pokazie, od domokrążcy, czy też zakup wysyłkowy dokonany np na podstawie katalogu papierowego.
Nie ma możliwości zwrotu zakupu dokonanego w sklepie tradycyjnym. Krzysztof Chałupczak edytował(a) ten post dnia 27.02.13 o godzinie 09:06

konto usunięte

Temat: Euro RTV AGD

Krzysztof Chałupczak:
Krzysztof Wieczorek:

co innego w e-commerce - tutaj ochrona konsumenta jest większa - dla zakupów i umów zawieranych za pośrednictwem elektronicznych środków przekazu (zarówno sklepy internetowe, jak i usługi bankowe czy telekomów zawierane przez telefon) - masz prawo zwrotu / odstąpienia od umowy w ciągu bodajże 10 dni
Możliwość zwrotu w ciągu 10 dni nie dotyczy wyłącznie "umów ektronicznych". Dotyczy każdego zakupu dokonanego poza siedzibą przedsiębiorstwa. Np również na pokazie, od domokrążcy, czy też zakup wysyłkowy dokonany np na podstawie katalogu papierowego.
Nie ma możliwości zwrotu zakupu dokonanego w sklepie tradycyjnym.


exactly - trochę uprościłem temat
p/k
Mieczysław Ficner

Mieczysław Ficner www.pzu.wroclaw.pl ,
tel. 602 25 44 90

Temat: Euro RTV AGD

A mi się przytrafiło coś takiego. Zamówiłem nietypową drukarkę przez internet z odbiorem w jednym ze sklepów we Wrocławiu. Niestety nie powiadomiono mnie, czy już jest do odbioru i dopiero po kilku dniach stawiłem się do tego sklepu z zapytaniem, czy już jest. Niestety drukarka była już przygotowana do odesłania spowrotem do magazynu, a do tego nie było nikogo władnego anulować zwrot tej drukarki. Tak więc, popatrzyłem na nią i poszedłem kupić gdzie indziej.
Michał H.

Michał H. Aby do czegoś dojść,
trzeba wyruszyć w
drogę

Temat: Euro RTV AGD

Może ktoś był w podobnej sytuacji...

Coś mnie podkusiło żeby zakupić pól roku temu w gorącym okresie poświątecznym - laptop, i w dodatku na raty...

wszystko pięknie, ze sprzętu jestem zadowolony - raty zaraz kończę spłacać... 0 proc. - ale została mi wysłana karta kredytowa Sygmabanku, z którym to własnie podpisywałem umowę o raty...(karta została wysłana, o czym poinformowano mnie sms-em, ale jeszcze nie doszła). Pamiętam, że padło pytanie o kartę kredytową przy składaniu wniosku o kredyt ratalny. Grzecznie podziękowałem... Nie po to przyszedłem do sklepu, a pzoa tym mam serdecznie dosyć wciskania mi kart przy każdej okazji...
Umowa którą podpisywałem, nosi tytuł "Umowa o kredyt ratalny i kartę kredytową". Sprzedawczyni poinformowała mnie, żebym nie patrzył na tytuł bo podpiszemy odstąpienie od karty kredytowej/rezygnację z karty - a ja na to przystałem... skoro sklep ma takie procedury. Logiczne byłoby podpisanie umowy tylko na kredyt ratalny, ale...

Dzisiaj sklep mnie odsyła do banku... nie ma informacji w systemie o mojej rezygnacji. Bank też nie ma takiej informacji... oczywiście wyślę wypowiedzenie karty kredytowej do banku, kończąc ta sprawę. Niemniej nie podoba mi się, że sklep pozostawia klienta samego sobie... i umywa ręce.Ten post został edytowany przez Autora dnia 03.06.13 o godzinie 15:37
Roman Kasprzewski

Roman Kasprzewski Konstruktor
elektronik - Posnet
Polska S.A.

Temat: Euro RTV AGD

Michał H.:
Może ktoś był w podobnej sytuacji...
...

Byłem. Istota tych rat 0% polega na tym, że może uda się jeszcze coś klientowi wcisnąć. Oprócz karty będziesz dostawał raz na jakiś czas ofertę z Sygma przygotowaną "specjalnie dla Ciebie". Może dasz się skusić na jeszcze jakiś kredycik, już nie 0%.

Ja wziąłem kartę, pojechałem na ulicę Suwak, napisałem rezygnację i poprosiłem o kopię jako potwierdzenie. Czas zmarnowałem, ale od karty się uwolniłem.

konto usunięte

Temat: Euro RTV AGD

Michał H.:
Może ktoś był w podobnej sytuacji...

Coś mnie podkusiło żeby zakupić pól roku temu w gorącym okresie poświątecznym - laptop, i w dodatku na raty...

emelemowcy by powiedzieli że nie myślisz jak Bogaty :D

konto usunięte

Temat: Euro RTV AGD

Może nie tyle nie polecam samego sklepu, bo proces zakupu przez interenet przebiegał bez zastrzeżeń, jednak uważam za żenujące opłatę 3zł za dużą reklamówkę w sytuacji gdy kupiłam u nich sokowirówkę.

konto usunięte

Temat: Euro RTV AGD

Jak pokazuje poniższa historia można kupić używany aparat jako nowy:

"Pan Zbigniew, kupując aparat za 11 tys. zł, miał prawo oczekiwać, że kupuje nowiutki sprzęt. Tymczasem okazało się, że aparatem, który zakupił, ktoś wcześniej zrobił już aż 23 tys. zdjęć. Okazało się, że to... pracownik sieci RTV Euro AGD, w której dokonano zakupu.
Pan Zbigniew Zieliński wypatrzył w Sosnowcu w sklepie RTV Euro AGD aparat Nikon D700 w zestawie z obiektywem Nikkor 24-70-mm, f:2,8. Zestaw był oznaczony jako WYPRZEDAŻ, z ceną 13 tys. 900 zł. "Bardzo dobry profesjonalny aparat" - jak to określił mój kolega fotoreporter, którego poprosiłem o opinię.

Pan Zbigniew zaczął więc prowadzić negocjacje cenowe z kierownikiem sklepu. Na początek usłyszał, że w cenie 13,9 tys. zł może sobie dobrać do zestawu dodatkowy obiektyw (lub inne akcesoria foto) na kwotę do 2350 zł. Sam zestaw (aparat plus obiektyw) miał kosztować 11 tys. 640 zł. Po krótkiej dyskusji czytelnikowi udało się zbić cenę do 11 tys. zł.


Obrazek


Poinformowano go, że to towar z ekspozycji, ale jest sprawny i w idealnym stanie. Owszem, obudowa miała delikatne otarcia, jednak stan nie budził zastrzeżeń.

23 tys. zdjęć? Tyle można wypstrykać w dwa lata

- Po dokonaniu zakupu naładowałem (całkowicie wyczerpany) akumulator, włożyłem kartę CF i zrobiłem kilka próbnych zdjęć - relacjonuje pan Zbigniew. Następnie z ciekawości wrzucił zdjęcie do programu Opanda (dokładna analiza sprzętu, którym wykonano zdjęcie) i...

Okazało się, że ktoś zrobił nim 23 tys. zdjęć! - Oczami wyobraźni zobaczyłem każdego klienta Euro, który bierze do ręki rzeczonego nikona i odpala serię kilkudziesięciu klatek, tak w cyklu przez jakieś dwa-trzy lata - relacjonuje czytelnik.

23 tys. zdjęć to dużo czy mało? Jak na sprzęt, który miał być nowy - całkiem sporo. Pan Zbigniew swoim poprzednim aparatem D300 zrobił 39 tys. zdjęć. I to w ponad cztery lata. Fotografujący hobbystycznie amator robi rocznie około 15 tys. zdjęć. Zawodowiec - ok. 10 tys., ale miesięcznie.

- Zdawałem sobie sprawę, że aparat z ekspozycji może mieć na koncie kilkaset zdjęć, ale nie kilkadziesiąt tysięcy! Na to potrzeba czasu, a skoro tak, to wniosek nasuwa się sam - ktoś prywatnie, na własny użytek (komercyjnie?) eksploatował sprzęt - zarzuca sieci RTV Euro AGD pan Zbigniew. - Czuję się zawiedziony i w pewnym sensie oszukany.

Za owe 11 tys. zł, jak sprawdził mój kolega fotoreporter, można kupić bez problemu taki model aparatu (z mniejszym przebiegiem) i z nowym obiektywem.

RTV Euro AGD interweniuje

Czytelnik pozwolił sobie na małe śledztwo. I okazało się, że zdjęcia zrobił pracownik RTV Euro AGD.

Po wstukaniu w Google'u jego nazwiska okazało się, że jest on doradcą klienta i ekspertem RTV. Jest również pasjonatem fotografii (pan Zbigniew podesłał mi linka do strony internetowej pewnego klubu, dla którego robi zdjęcia), a swoje prace sygnuje właśnie... Nikonem D700

- Czyżby oferta, którą zaproponowano mi w sosnowieckim salonie, to sprzedaż komisowa? Jeśli tak, to dlaczego nie uprzedza się o tym klienta? - pyta rozżalony pan Zbigniew.

Co na to RTV Euro AGD? Z wyjaśnień Tomasza Siedleckiego, dyrektora ds. marketingu tej sieci, wynika, że sprawa jest znana, a klientowi zaproponowano zwrot aparatu. "Klient nie chce odstąpienia od umowy. Stanęło na tym, że ma się zastanowić nad satysfakcjonującym go rozwiązaniem, w tym przeceną. Czekamy na jego odpowiedź, w dniu wczorajszym podtrzymał decyzję, że wolałby przecenę, ale wcześniej chce uzgodnić 'ze znawcami fotografii' utratę wartości aparatu" - czytamy w mailu od Tomasza Siedleckiego. "Nie wątpię, że sprawa zostanie załatwiona w satysfakcjonujący dla Klienta sposób" - pisze dalej Siedlecki i dodaje, że pracownik, który zrobił zdjęcia sprzedanym aparatem, już w Euro nie pracuje.

Tekst pochodzi z bloga Piotra Miączyńskiego Towar niezgodny z umową
http://supermarket.blox.pl/2013/11/Kupil-w-elektromark..."


Read more: http://wyborcza.biz/pieniadzeekstra/1,134973,14984317,...
Piotr Benet

Piotr Benet Telemarketer

Temat: Euro RTV AGD

A ja byłem zadowolony z zakupów w rtv Euro agd. Kupowałem tam wiele rzeczy ( głównie sprzęty do firmy na fakturę) i nigdy nie spotkała mnie zadna nieprzyjemność. Obsługa była zorientowana, ceny również ok.
Wiadomo ,że ile ludzi ile opinii ale sam naprawdę nie jestem w stanie wymyśleć czegoś na nie.
Anna Blabla

Anna Blabla Specjalist, RTV EURO
AGD

Temat: Euro RTV AGD

Ja także miałam do czynienia z Panem sprzedawcą-olewawczo uprzejmym! Może uczą ich takiego podejścia w pracy do klientów?
W grudniu kupiłam ekspres do kawy Melita Passion one, sprzedawczyni bardzo zachwalała towar. Miał być przede wszystkim bez awaryjny. Zapewniała także, że gdyby nawet coś się wydarzyło to firma bardzo idzie na rękę klientowi, że zależy im na zadowoleniu klienta tym bardziej, że zależy im na promowaniu firmy Melity jako, że jest nowością na Polskim rynku...
Po ok. 2 tygodniach użytkowania ekspres zepsuł się! sprzedawca doradził aby oddać w ramach gwarancji do serwisu do naprawy. Naprawa miała trwać 2 tygodnie. Zwrot nastąpił po 4 tygodniach. Sprzęt wrócił z serwisu w opłakanym stanie!liczne zarysowania, obtarcia zmatowienia w niektórych miejscach, dramat. Sprzedawca ze stoickim spokojem zapytał czy przyjmujemy towar...Ekspres kosztował 2666zł. Na miejscu napisałam pismo z żądaniem wymiany towaru na nowy. W dniu dzisiejszym otrzymaliśmy odpowiedź, że co najwyżej możemy liczyć na 300zł upustu!
dramat. Jak można była proponować takie rozwiązanie?!W zasadzie jak taki opluty ekspres wrócił z z serwisu to nawet nie mam ochoty z niego pić kawy.dodam, że zdjęcia zostały wykonane. Także nie polecam ani sklepu ani firmy, w grudniu został zakupiony ekspres mamy już połowę lutego...

Temat: Euro RTV AGD

Jak dla mnie sklep jak sklep. Nie rózni się zbytnio od innych sklepów typu neonet czy rtv euro agd. Kupowałem we wszystkich. Zwykle porównuję sobie ceny w sklepach oraz wybieram ten który jest najtańszy. Ewentualnie wybieram jakieś dobre raty ( brałem raty w dwóch sklepach do tej pory i moim zdaniem zasady są tutaj takie same).

Z serwisem gwarancyjnym również miałem raz do czynienia bo mi sie blender popsuł. Wszystko naprawione szybko. Miałem nowy blender po miesiacu mniej wiecej.

Na tej stronie mozecie sobie również sprawdzić kupony rabatowe do media expert. Jakbyscie chcieli poszukać promocji.



Wyślij zaproszenie do