Artur Mydlarz

Artur Mydlarz Aviation Quality
Assurance

Temat: Cztery filary skutecznego systemu zarządzania jakością

Celem świadomej organizacji jest stworzenie szczelnego systemu jakości, który umożliwi dostarczenie usług lub produktów na najwyższych poziomie.
W trakcie planowania jakości pojawia się szereg pytań jak uzyskać niskim lub zerowy poziom defektów oraz wysokie zadowolenie klienta. Osiągniecie celu ułatwi nam oparcie planu zarządzania jakością na czterech głównych filarach jakości.

Cztery główne filary jakości to:

1) Standardy Jakości
2) Zapewnienie Jakości
3) Kontrola Jakości
4) Inspekcja


Standardy Jakości

Odpowiednie wdrożenie oraz utrzymanie standardów jest głównym filarem prewencyjnego zapewnienia jakości w organizacji. Standardy jakości mogą być kategoryzowane jako:

1) Wewnętrzne standardy jakości
2) Regulacje prawne oraz urzędów (FAA, LBA, ULC etc.)
3) Wymagania certyfikacyjne zarządzania jakością EN9100 , ISO9001
4) Metody Jakościowe: Six Sigma, TQM, Kaizen, Lean Manufacturing
5) Wymagania indywidualne klienta

Zapewnienie Jakości
całość na:
http://inzynier-jakosci.blogspot.com/2017/11/4-filery-...