Juliusz B. INSTYTUT BIZNESU
Temat: LOJALNOŚĆ A DŁUGOŚĆ DOJAZDU DO PRACY
Z badań firmy Regus wynika, że na całym świecie nieproporcjonalnie duży wpływ na lojalność pracowników ma czas dojazdu do pracy.Badania zlecone przez Regus prowadzone były w ponad 11 tysiącach firm w 13 krajach na całym świecie. Wynika z nich, że w ciągu ostatnich dwóch lat prawie co piąty respondent (18,5%) poważnie zastanawiał się nad odejściem z pracy z powodu zbyt długiego czasu dojazdu z domu do biura. Większości krajów odsetek takich odpowiedzi wahał się w granicach 15-20%, a w RPA i Chinach wyniósł ponad 31%.
Związek pomiędzy czasem dojazdu do pracy, a prawdopodobieństwem rezygnacji z niej staje się jeszcze bardziej wyraźny, w przypadku osób, którym codzienna podróż w jedną stronę zajmuje więcej niż godzinę. O zmianie pracy w ciągu dwóch lat myślało poważnie aż 39% takich pracowników. Zdaniem analityków firmy Regus można wywnioskować, że mimo lubianego stanowiska oraz sprzyjającego środowiska pracy, długi czas dojazdu może doprowadzić pracownika do rezygnacji z posady.
Skuteczne sposoby na wyeliminowanie tego zagrożenia to elastyczne formy zatrudnienia, czyli np. częściowa lub całkowita praca z domu, a także zmienny, dostosowany od potrzeb, wynajem powierzchni biurowych.
źródło: na podstawie: Money.pl, Mieszkasz blisko pracy, jesteś bardziej lojalny, 11 marca 2010 r.