Temat: Praktyka data miningu

Moja firma (iReward24, GK Comarch) razem z redakcją Marketingu przy Kawie organizuje badania specjalistów oraz menedżerów poświęcone wykorzystaniu danych w przedsiębiorstwach w Polsce. Badanie koncentruje się na zastosowaniach analizy danych w biznesie, w szczególności w marketingu, sprzedaży i CRM.

Jeśli jesteście lub byliście zaangażowani w takie projekty we własnych firmach lub pracując dla klientów, zachęcam do udziału w badaniu:

http://badania.iReward24.pl/swd2011/survey.php?src=82E...

Zgodnie z moją wiedzą to pierwsze badanie w Polsce poświęcone analizie danych (na skalę światową podobne przeprowadził np. niedawno The Economist). Wielu wróży data mining świetlaną przyszłość, mam jednak wrażenie, że ta wróżba nie zmienia się od kilkunastu lat a wykorzystanie zaawansowanych metod analiz w biznesie należy raczej do wyjątków. Jak data mining wygląda w praktyce w projektach, w których braliście udział?