Wojciechowski M.

Wojciechowski M. Psycholog biznesu |
szkolenia &
consulting sprzedaży

Temat: Dobrze jest wiedzieć...

Zadzwoniła tuż przed 10.00. Była, pewnie jak zwykle - uśmiechnięta, miła (nic to, że służbowo, że tak kazali podczas szkoleń), zapytała o moje samopoczucie i tak w ogóle. Inna sprawa, że moja odpowiedź jakoś szczególnie jej nie interesowała, bo zaraz po tych dyplomatyczno-kurtuazyjnych formułkach przeszła do teleataku :)

A więc - czy chcę zmienić sieć? Z tej, mojej na tamtą, jej.

I zanim zdążyłem chociażby chrząknąć - rozpoczęła z szybkością maschinengewehr wystrzeliwać z siebie argumenty, zalety i plusy swojej oferty. Ależ tempo, wow - takiego nie miał nawet na ostatnich metrach słynny w czasach mojej młodości Abdużaparow, a wierzcie mi, potrafił on jak nikt inny podkręcić tempo... Werbalny sprint - bylebym tylko nie przerwał.

Po mniej więcej dziesięciominutowym spiczu, Klaudia (ciekawe czy to prawdziwe imię?) zatrzymała się, pewnie w oczekiwaniu na moje - Tak, chcę, pragnę, kupuję, wchodzę w to, błagam - daj mi to.

Chyba jednak zaskoczyłem ją, specjalistkę i profesjonalistkę w obsłudze kluczowego Klienta jednej z największych firm telekomunikacyjnych, swoim pytaniem - bo bez słowa rozłączyła się. Hmmm...czasami wydawałoby się proste pytania obnażają braki. Nie tylko w wiedzy.

O co zapytałem? Czy wie, kim był Alexander Graham Bell? :)

---
PS

konto usunięte

Temat: Dobrze jest wiedzieć...

... to tak jak z pytaniem, które czasem słyszę i sam nie wiem jak odpowiedzieć .. "czy uważasz ze jestem głupia ?"
Wojciechowski M.

Wojciechowski M. Psycholog biznesu |
szkolenia &
consulting sprzedaży

Temat: Dobrze jest wiedzieć...

Nie do końca.
Ja w swoim odnosiłem się do podstawowej wiedzy | merytorycznej |
Głupota zaś jest, no cóż - pojęciem względnym :)
Bogusław Zabiegliński

Bogusław Zabiegliński Master Business
Trainer, spec.
Net-working

Temat: Dobrze jest wiedzieć...

chachacha;-)
To tak jest, jak ja po Wylewie Serdeczności i Dbałości o moją(i nie tylko) przyszłość agenta/doradcę pytam czy zna Franka Bettgera;-)
raz mi odpowiedziano: "chyba w naszym oddziale ni pracuje?";-)

konto usunięte

Temat: Dobrze jest wiedzieć...

A ja sobie niedawno oglądałem takie call-center od środka. Osiemdziesięciu ludzi w zagródkach, realizujących zlecenie od firmy, której laptopy mają nędzny PR. Przeciętna wieku, na oko - 23. Rozmawiałem z kierowniczką - średnia trafień zakończonych sprzedażą - 3%; najlepsi wyciągają w miesiącu 2500 na rękę. Dla studenta w mieście powiatowym jest to wypas. Rotacja do 25% w skali miesiąca.

Praca znojna i niewdzięczna, w większości pcha się dobra, których zalety nie rzucają się w oczy przy pierwszym kontakcie, często i przy kolejnych. Ale ciekawe: ile wyciągnąłby doświadczony sprzedawca, który zna nazwiska Bell, Bettger i parę innych?

Temat: Dobrze jest wiedzieć...

Sporo, chociaż nie wiem, czy o nazwiska tu chodzi. Byłam naocznym, albo lepiej powiedzieć nausznym, świadkiem cudu, jaki potrafiła zdziałać formułka: "Pozwoliłem sobie na kontakt z panią/panem, gdyż firma X przygotowała specjalną ofertę dla swoich najlepszych klientów biznesowych." powiedziana odpowiednim tonem. Średnia sprzedaży tego człowieka dochodziła do 10%. Mnie zawsze w takich sytuacjach gubią opory moralne, bo ani oferta specjalną nie była, ani klient biznesowy :)

konto usunięte

Temat: Dobrze jest wiedzieć...

A co by się stało,gdyby odpowiedziała:
-nie wiem,ale chętnie się dowiem;)
a następnie,po Twojej wypowiedzi:
-czy Pan równie chętnie zapozna się z naszą ofertą?
Wojciechowski M.

Wojciechowski M. Psycholog biznesu |
szkolenia &
consulting sprzedaży

Temat: Dobrze jest wiedzieć...

Daniel Zienkiewicz:
A co by się stało,gdyby odpowiedziała:
-nie wiem,ale chętnie się dowiem;)
a następnie,po Twojej wypowiedzi:
-czy Pan równie chętnie zapozna się z naszą ofertą?

Daniel - bingo!
Chyba powinieneś do mnie zadzwonić ;)

Następna dyskusja:

Romans jest nam pisany...na...




Wyślij zaproszenie do