Marcin Nowak

Marcin Nowak Handel B2B

Temat: Jak Polski biznes radzi sobie w Chinach? - CRI Polska

Jak Polski biznes radzi sobie w Chinach? - CRI Polska

Źródło: http://polish.cri.cn/561/2010/07/19/162s100635.htm

Przybywa polskich niewielkich firm, które starają się nawiązać współpracę z chińskimi partnerami. Wzrost tutejszej gospodarki i nadal dość niskie ceny produkowanych towarów, kuszą wielu importerów. Robienie interesów z chińskimi partnerami jednym wychodzi lepiej, innym gorzej. Chiński rynek jest przeogromny i dla niedoświadczonych, może okazać się pułapką. Odważnych jednak nie brakuje. Kontakty coraz bardziej ułatwia Internet i różne serwisy biznesowe, pomagające w ich nawiązywaniu. Jednak nie wszystko można załatwić za pośrednictwem sieci. Potrzebne są także osobiste relacje i podróże do Chin. Zalecane jest też znalezienie na miejscu, sprawdzonego i pewnego pośrednika, który dobrze zna tutejszy rynek producentów i panujące na nim zwyczaje i wie jak poruszać się w międzynarodowym handlu. Specjaliści radzą również, aby przed zleceniem produkcji, bardzo dokładnie określić o co nam chodzi. Z detalami należy przedstawić opis zamawianego produktu, jego techniczną specyfikację, cenę, rodzaj opakowania, warunki dostawy, sposób rozliczenia i wiele, wiele innych szczegółów. Pozwoli to potem uniknąć nieporozumień, a takie niestety się zdarzają. Warto też wiedzieć, jakie dokumenty certyfikacyjne będzie od nas wymagał polski urząd celny, bowiem bywa, że chińska dokumentacja nie spełnia unijnych wymogów, czym tamtejsza strona akurat specjalnie się nie przejmuje. W Państwie Środka wiele procedur dotyczących zwłaszcza eksportu, jest bardzo uproszczonych, bowiem zagraniczna sprzedaż to jeden z motorów gospodarczego wzrostu, więc robi się wszystko aby eksporterom ułatwiać życie, co jest w interesie całej gospodarki chińskiej. Warto mieć też świadomość, że zamawianie towarów jak najtańszych, na dłuższą metę, się nie kalkuluje. Sami Chińczycy mówią, że można wyprodukować coś za jednego albo pół dolara, ale trudno od takiego wyrobu wymagać niewiadomo czego. Jakość - również tutaj - jest pochodną ceny, a że ta i tak będzie o wiele niższa, aniżeli towarów zamawianych w innych krajach, to czysty zysk importera. Chiny zdają sobie sprawę, iż mają coraz silniejszych konkurentów na wytwarzanie tanich produktów np. w Indiach, Pakistanie czy Wietnamie, więc stopniowo starają się odchodzić od rzeczy jak najprostszych. Jednak każdy kto robi z Chinami większe lub mniejsze interesy przyzna, że na początku - a i później także - ryzyko zawsze istnieje, nawet gdy wydaje się, że wszystkie szlaki zostały już przetarte. Zakotwiczeni tu importerzy radzą nie zmieniać za często sprawdzonych już partnerów, dobrze znać angielski /podstawa/, mieć świadomość wielkości tutejszego rynku i faktu, że jak wszędzie działają na nim producenci rzetelni oraz tacy, którzy chcą szybko i łatwo zarobić nie tylko na partnerze z zagranicy, ale też na swoich rodakach, o czym tutejsze media często donoszą. Aby temu zapobiegać, ma być wkrótce zmienione chińskie prawo konsumenckie obowiązujące już od 7 lat i nie przystające do obecnej sytuacji rynkowej. Sami bowiem Chińczycy skarżą się coraz częściej, że są „nabijani w butelkę" i oszukiwani przez nieuczciwych producentów i sprzedawców.

http://polish.cri.cn/561/2010/07/19/162s100635.htmMarcin Nowak edytował(a) ten post dnia 30.07.10 o godzinie 14:43
Zbigniew J Piskorz

Zbigniew J Piskorz www.PISKORZ.pl
sMs692094788
kreowanie wizerunku
...

Temat: Jak Polski biznes radzi sobie w Chinach? - CRI Polska

Targi LifeStyle Expo po raz kolejny zagoszczą w Warszawskim Centrum EXPO XXI w terminie 21-23 września 2010 roku.
http://wipwarszawa.eu/news/viewart/162/lifestyle-expo-...
Tegoroczna edycja sprowadzi do Warszawy ponad 200 producentów i eksporterów z Hongkongu i prowincji Guangdong (Kanton). Wystawcy zaprezentują produkty z takich sektorów jak: odzież i modne akcesoria, elektronika, upominki i artykuły reklamowe, sprzęt gospodarstwa domowego, zabawki oraz zegarki i biżuteria.
Lifestyle Expo w Warszawie to impreza o charakterze B2B skierowana do importerów, hurtowników, dystrybutorów, detalistów, sklepów internetowych i wysyłkowych, agencji reklamowych, sieci handlowych oraz domów towarowych z Europy Środkowo Wschodniej, a także producentów zainteresowanych nawiązaniem bezpośrednich kontaktów ze sprawdzonymi dostawcami z Hongkongu i prowincji Guangdong (Kanton).
Lifestyle Expo to niepowtarzalna okazja do:

•<!--[if !supportLists]--> nawiązania w Warszawie bezpośrednich kontaktów z producentami z Hongkongu i Kantonu; <!--[endif]-->
•<!--[if !supportLists]--> zorientowania się w obecnych trendach, nowościach i cenach produktów oferowanych przez firmy z Chin; <!--[endif]-->
•<!--[if !supportLists]--> zamówienia towarów bezpośrednio od producentów; <!--[endif]-->
•bezpłatnego wyszukania produktów, w bazie HKTDC zawierającej ponad 100 000 dostawców; •<!--[if !supportLists]-->wzięcia udziału w seminariach dotyczących nawiązywania kontaktów z firmami chińskimi oraz importu towarów;•<!--[if !supportLists]-->otrzymania bezpłatnych publikacji oraz katalogów branżowych.
HKTDC oferuje dofinansowanie kosztów podróży. Firmy z Polski (spoza Warszawy) mogą uzyskać dofinansowanie w wysokości 75 EURO. Ilość firm, które mogą otrzymać dofinansowanie jest ograniczona, a o jego przyznaniu decydować będzie kolejność zgłoszeń oraz profil i charakter działalności firmy. Przedstawiciele firm, które otrzymają dofinansowanie będą proszeni o wzięcie udziału w trakcie targów w zaplanowanych spotkaniach z wystawcami zgodnie z przesłanym przez HKTDC grafikiem.

Aby otrzymać bezpłatną wejściówkę na targi oraz skorzystać z możliwości dofinansowania kosztów podróży prosimy o rejestrację na stronie targów: http://lifestyleexpowarsaw.pl, gdzie znajdą Państwo również szczegółowe informacje dotyczące imprezy.

Kontakt:
Infolinia: 62 501 62 10
E-mail: lifestyleexpowarsaw@hktdc.org



FORMULARZ REJESTRACYJNY http://wipwarszawa.eu/upload/fck/file/Lifestyle%20Expo...



DODATKOWE INFORMACJE http://wipwarszawa.eu/upload/fck/file/Lifestyle%20Expo...



Wystawcy z Hongkongu i prowincji Guangdong prezentują swoją ofertę.

http://wipwarszawa.eu/upload/fck/file/Lifestyle%20Expo...
Jagienka  Komorowska-Helld én

Jagienka
Komorowska-Helld
én
komunikacja
marketingowa,
zarządzanie
projektem

Temat: Jak Polski biznes radzi sobie w Chinach? - CRI Polska

z tego, co wiem, jedyne przedsięwzięcie dużej skali w Chinach polskiego pochodzenia to Selena - budowane są tam fabryki, a w styczniu poszukiwali intensywnie general managera.
No i od lat LPP, bo na przykład Solar (odzież) od lat także, ale nie robią tego na zasadzie własnych fabryk.Jagienka Komorowska edytował(a) ten post dnia 03.08.10 o godzinie 16:10



Wyślij zaproszenie do