Sławomir Mróz

Sławomir Mróz Pełnomocnik ds.
Systemu Zarządzania
Jakością,
specjalista...

Temat: System Zarządzania Jakością wg normy ISO 9001:2000 w...

Witam wszystkich w tym nowym 2007 roku.
Jestem pełnomocnikiem ds. SZJ w Szpitalu Powiatowym. Jak wyglądało wprowadzanie i utrzymywanie Systemu w waszych jednostkach. Jakie napotykaliście największe problemy. Jak sobie z nimi radziliście. Co najlepiej sprawdzało się w Waszym przypadku. Zapraszam wszystkich do wypowiedzi w tym temacie.
Tomasz Greber

Tomasz Greber Trener, konsultant,
właściciel firmy
PROQUAL

Temat: System Zarządzania Jakością wg normy ISO 9001:2000 w...

Pierwszy ciekawy aspekt to określenie kto jest klientem np. szpitala. To wbrew pozorom nie tylko pacjent. Tych klientów jest bardzo wielu.

Drugi poważny krok, który mi spędzał sen z oczu, to przekonanie lekarzy, szczególnie tych z doświadczonych i z tytułami do pomocy w opracowaniu dokumentacji systemu i później jej stosowaniu. Istna droga przez mękę.

konto usunięte

Temat: System Zarządzania Jakością wg normy ISO 9001:2000 w...

Witam,

Zajmuję się wdrożeniami systemów ISO 9000 w jednostkach służby zdrowia. Powiem, że wszystko zależy od jednostki :-) w jednych jest lepiej w innych gorzej :-). Uważam, że w tej branży ogromnie dużo zależy od dyrektora, ordynatorów i całego topu zarządzania. Ich podejście do tematu od razu sugeruje jak trudne będzie wdrożenie.
Ostatnio brałem udział w audicie pośrednim Szpitala w Zgorzelcu. Powiem, że byłem pod wielkim wrażeniem atmosfery jaka tam panuje, zrozumienia systemu i jego popularności wśród załogi. Dodam, że szpital zatrudnia blisko 1000 osób.

SZJ w medycynie są dość specyficzne ze względu na branżę. Tak jak pisał Tomek jest to określenie klientów systemu. Jeżeli zatrudni się dobrego konsultanta z doświadczeniem w branży to nie będzie z tym dużego problemu. Problemem mogą być także procedury operacyjne. Czasem ciężko ustalić, które są niezbędne, a które nie.
Jednak wdrażanie ISO w placówkach medycznych jest teraz dość ważne. Relatywnie mało placówek może pochwalić się ISO a biorąc pod uwagę "transformację" naszej służby zdrowia, każde uporządkowanie pracy jest na wagę zdrowia.

Pozdrawiam
Piotr

Temat: System Zarządzania Jakością wg normy ISO 9001:2000 w...

Witam Wszystkich !!!

Jestem studentką V roku specjalności Zarządzanie Jakością. Moim celem na najbliższe miesiące jest napisanie pracy magisterskiej.
Temat jaki będę realizować to "wdrażanie systemu ISO 9001:2000 w gabinecie stomatologicznym"

Będę wdzięczna Państwu za wszelkiego rodzaju informacje związane z tematem ,który będę realizować w ramach pisania mojej pracy.
Wszelkiego rodzaju artykuły, przykłady oraz Państwa wskazówki na pewno okażą się dla mnie bardzo pomocne.

Pozdrawiam serdecznie życząc WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO W ROKU 2007.

Magdalena Kieruj

konto usunięte

Temat: System Zarządzania Jakością wg normy ISO 9001:2000 w...

Witam,
Chetnie pomoge ale prosilbym o konkretne pytania i problemu to wtedy na forum bedziemy mogli pomoc. :-)

Pozdrawiam
Piotr

Temat: System Zarządzania Jakością wg normy ISO 9001:2000 w...

Witam Piotrze,

Dziękuję za okazanie chęci pomocy.

Jeżeli chodzi o moją pracę magisterską, jej temat i zakres jej nadal w ciągłej modyfikacji. Za kilka dni mam przedstawić Pani Promotor zakres pracy, czyli tzw. wstępny plan.

Temat na jaki najprawdopodobniej się zdecyduję to : Przesłanki i korzyści wdrożenia ISO 9001:2000 w gabinecie stomatologicznym

W wielu artykułach dotyczących ISO w uslugach medycznych natrafilam na stwierdzenie, ze jest to szczególna dziedzina w której system zarządzania jakością jest waznym elementem marketingowym.

Pomysł mój jest taki aby powiązać te ISO 9001:2000 z marketingiem i sprawdzić na ile wdrożenie systemu to usystematyzowanie informacji a na ile element marketingu?polepszenie wizerunku gabinetu ??

Gabinet stomatologiczny, który będę opisywać nie posiada ISO 9001:2000 natomiast w najblizszych miesiącach planuje go wdrożyc.
Ja w mojej pracy magisterskiej chcialbym wykazać Dlaczego warto wdrażać ISO 9001:2000? np przez opracowanie i przeprowadzenie ankiet skierowanych do stomatologów nt. ich swiadomosci odnosnie ISO ? Dotarcie do gabinetu w którym system jakosci został wdrożony i funkcjonuje i u nich przeprowadzenie ankiety ??

Co Państwo o tym myślą , czy mają może jakiś pomysl jak praktycznie podejść do tematu aby praca byla ciekawa i wartosciowa??

Będę wdzięczna za każdą wskaówkę.

POZDRAWIAM

Magda



Chciałabym aby doradzili mi Pas


MAGDALENA KIERUJ edytował(a) ten post dnia 16.01.07 o godzinie 18:54

konto usunięte

Temat: System Zarządzania Jakością wg normy ISO 9001:2000 w...

Witaj,
Jeżeli chodzi i ISO, SZJ i slużbę zdrowia to temat jest faktycznie nowy i warto zająć się nim w pracy mgr. Z mojego doświadczenia, SZJ nie są jeszcze doceniane jako chwyt marketingowy. Poniekąd założenie SZJ i ISO jest inne niż tylko zwiększenie wartości marketingowej przedsiębiorstwa. Iso ma za zadanie polepszyć sprawność firmy oraz uporządkować dokumentację i inne sprawy. Szczególnie ważne jest to, że w medycynie gdzie jeszcze pozostałości po "starym" systemie są znaczne i bałagan naprawdę doskwiera.
Nowe przychodnie już mają inna mentalność co pomaga w akceptacji ISO. Jednak w tej branży najważniejsze jest upowszechnienie systemu i jego akceptacja przez kierownictwo i lekarzy.
Wracając do marketingu to ciekawe bylby takie badania. Narazie NFZ nie daje zadnych bonusów tym ZOZom i NZOZom, ktore mają ISO. Dlaczego tak jest nie wiem...
Efekt marketingowy w pewnym sensie istnieje i zwiększa się wraz ze zwiększaniem świadomości pacjentów co to jest ISO.

Pozdrawiam
Piotrek

konto usunięte

Temat: System Zarządzania Jakością wg normy ISO 9001:2000 w...

'Przesłanki i korzyści wdrożenia ISO 9001:2000 w gabinecie stomatologicznym'. ..

Bardzo często SZJ może być odbierana przez stakeholderów negatywnie. Wynika to oczywiście z narzucania pewnych norm i standardów pracy , co jak wiadomo może być sprzeczne z ludzką naturą.

Wydaje się więc, że wyniki ankiety przeprowadzonej w gabinecie, w którym wdrożono ISO będzie zależał od:
-szczegółowości opisu procedur
-przjętych form audytów
-ownershipu i obowizków z nim związanych

Wcale się nie zdziwię, jeżeli pracownicy ocenia normę ISO jako bezużyteczną lub nawet szkodliwą. Wszystko zależy od tego - po co była wdrażana.
Tomasz Greber

Tomasz Greber Trener, konsultant,
właściciel firmy
PROQUAL

Temat: System Zarządzania Jakością wg normy ISO 9001:2000 w...

Warto poza tym zauważyć, że z punktu widzenia pacjentów indywidualnych SZJ ma niewielkie znaczenie, bo i tak zwykle w takich gabinetach jest porządek, a poza tym mało kto rozumie, co to jest ISO 9001.
Takie systemy mają sens w firmach świadczących usługi medyczne dla klientów korporacyjnych, takich jak chyba właśnie Medicover. Tam to dla klientów jest ważne. Indywidywidualnego klienta ISO 9001 nie skusi. I tak zwykle idzie się za swoim lub poleconym lekarzem.

Temat: System Zarządzania Jakością wg normy ISO 9001:2000 w...

to prawda i oczywiście się z tym zgadzam !

Jeśli chodzi o pacjentów, to chce zrobić ankietę, która właśnie pokaże na ile jest to dla nich ważne, jak sa ich potrezbyi czy jest to element promocji gabinetu ??

Może jakieś propozycje Państwo macie ??

Druga ankieta ma natomiast być skierowana do pewnej grupy stomatologów i jej celem ma być zbadanie ich świadomości odnośnie systemu zarządzania .


Może jakieś propozycje Państwo macie ?? Będę wdzięczna za każdą wskazówkę.

ps. muszę znaleźć pewne elementy wspólne tych 2 ankiet aby można wysnuć wnioski.

magda


MAGDALENA KIERUJ edytował(a) ten post dnia 28.01.07 o godzinie 22:29

konto usunięte

Temat: System Zarządzania Jakością wg normy ISO 9001:2000 w...

Wątek troche stary, ale temat nadal aktualny więc może ktoś chciałby go jeszcze zgłębić, tym bardziej że ostatnio znacząco wzrosło zainteresowanie ISO w placówkach medycznych. Wydaje się, że rownież głowny platnik (NFZ) zaczyna także to dostrzegać (dopłaty do pkt).
Karolina Tyliba

Karolina Tyliba Owner, Kwiaciarnia
Sunflower

Temat: System Zarządzania Jakością wg normy ISO 9001:2000 w...

Moja znajoma będącą właścicielem przychodni wdrażała ostatnio u siebie System Zarządzania Jakością wg normy ISO 9001:2000 - z tego co mówiła powoli w placówkach medycznych robi się to trendem... ciekawa jestem na ile to prawdaTen post został edytowany przez Autora dnia 05.04.18 o godzinie 13:20



Wyślij zaproszenie do