Tomek Banaszczyk

Tomek Banaszczyk prawnik - spec.
podmioty stanowiące
infrastrukturę rynku
...

Temat: transport kolejowy

"- Najdziwniejsze jest to, że Ministerstwo Transportu nie robi nic, aby jednostka podległa regulacji UTK, a taką firmą jest PKP Cargo, podporządkowała się obowiązującemu prawu, uszanowała istniejące przepisy. Bezpośrednio z tą sprawą wiąże się bałagan prawny, jaki panuje w Ministerstwie. Przez ostatnie lata nie podjęto nawet próby jego uregulowania. Stąd też problemy z nieprzystającymi do obecnej rzeczywistości przepisami - powiedział ekspert "Rynkowi Kolejowemu".

"- Bierność instytucji odpowiedzialnych za regulację rynku kolejowego doprowadziła do tego, że CTL składa skargę przed instytucjami unijnymi. To może mieć daleko idące konsekwencje i np. postawić pod znakiem zapytania pozytywne rozpatrzenie polskiego wniosku o zgodę na udzielenie pomocy publicznej na reformę regionalnych przewozów pasażerskich. Konflikt, do jakiego doszło pomiędzy CTL a PKP Cargo, szkodzi nie tylko naszym stosunkom gospodarczym z Rosją, ale przede wszystkim naszemu rynkowi kolejowemu - podkreślił A. Furgalski".

Powyższe cytaty pochodzą ze strony logistyka.wnp.pl.

I co się teraz stanie....
Tomek Banaszczyk

Tomek Banaszczyk prawnik - spec.
podmioty stanowiące
infrastrukturę rynku
...

Temat: transport kolejowy

W sprawie wielkiego konfliktu CTL - PKP CARGO.........zaden podmiot nie skierowal bezposrednio do regulatora chocby jednego wniosku.....pisma....no czegokolwiek. wiec nie ma co sie dziwic ze sytuacja wolno sie rozwija...

konto usunięte

Temat: transport kolejowy

polecam kontakt z firmą PCC Rail.
kontakt do przedstawiciela firmy:
Filip Jakiel
mail: f.jakiel@pccrail.pl
Tomek Banaszczyk

Tomek Banaszczyk prawnik - spec.
podmioty stanowiące
infrastrukturę rynku
...

Temat: transport kolejowy

Witam nowego uczestnika tego plotu.
Poleca Pan kontakt z PCC RAIL w jakimś konkretnym celu, czy zachwala jako rzetelnego przewoźnika kolejowego? BO jako taki znany jest na rynku.

Temat: transport kolejowy

Ich na pewno można polecać jako rzetelnego przewoźnika. sam współpracuje z Panem Filipem i jak narazie bez zastrzeżeń.
Tomek Banaszczyk

Tomek Banaszczyk prawnik - spec.
podmioty stanowiące
infrastrukturę rynku
...

Temat: transport kolejowy

Panie Piotrze, jeśli dobrze zrozumialem zajmuje sie Pan spedycja z naciskiem na transport morski. Skoro Pan wspolpracowal z PCC RAIL, czy to oznacza ze ten przewoznik nie mial problemu z dotarciem do portów morskich?
Zadaje to pytanie, bo aktualnie jest rozwazna sprawa nadania jednemu z portow statusu zarzadcy infrastruktury co z pewnosci pomoze w dostepie do infrastruktury, ale z tego co wiem to dopiero jest w trakcie realizacji, wiec poki co problmy z infrastrukura portowa moga istniec.

Temat: transport kolejowy

Nie wiem co ma Pan na myśli pisząc "dotarcie do portu" W Gdyni jest kilka terminali portowych skąd pobierane są kontenery z tego co się orientuje to ta firma pobiera je z BCT i GCT.
Również potentat na rynku jakim jest Polzug również korzysta z tych terminali.
Tomek Banaszczyk

Tomek Banaszczyk prawnik - spec.
podmioty stanowiące
infrastrukturę rynku
...

Temat: transport kolejowy

Poprzez dotarcie do portu, rozumiem tory kolejowe które prowadzą np. do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego, na terenie portu. Zadałem pytanie ponieważ niektóre tory na terenie portu są własnoścą spółek kolejowych które nie udostępaniają ich innym przewoźnikom kolejowym. Dobrze ze PCC RAIL nie ma problemow z dostepem do infrastruktury.

Firma Polzug Intermodal Polska Sp. z o.o. przewozy kolejowe w polsce realizuje dopiero od lutego tego roku, ale z takim potencjalem niemieckim, pewnie juz mozna nazwac ja potentatem. Wczesniej pewnie organizowala przewozy bo sama przewozic mogła tylko na terenie bocznicy. Nie poza nia.
Tomek Banaszczyk

Tomek Banaszczyk prawnik - spec.
podmioty stanowiące
infrastrukturę rynku
...

Temat: transport kolejowy

I stało sie. W projekcie zmiany ustawy o transpocie kolejowym doprowadzono do sytuacji w ktorej licencjonowani przewoźnicy kolejowi nie mają zapewnionego równoprawnego dostępu do bocznic kolejowych. Czyli miejsc wyłądunku i załadunku. Czyli w tym kraju wydaje się licencje na prowadzenie przewozów uniemożliwiajac równocześnie załadownie i wyładowanie towaru....po co w sumie więc są wydawane licencje? Wyłącznie kaprys podmiotu dysponującym bocznicą będzie decydował kto może na nią wjechać. Jest to prosta konsekwencja bierności rynku wobec dostepu do miejsc wyladunku i zaladunku.
Zabawne jest to, że i tak nikogo to nie interesuje. Oderwanie duzych uprawniń przewoźnika kolejowego wynikajacych z ustawy o transporcie kolejwym a realiami w ktorych przewoznicy na wlasne zyczenie zalezni sa od kaprysu dysponenta infrastruktury, jest jednym z tych zagadnień, które nie przestają mnie zastanawiać. Ciekawe czy tylko mnie.Tomek Banaszczyk edytował(a) ten post dnia 26.09.07 o godzinie 18:04

konto usunięte

Temat: transport kolejowy

Dzień dobry,
piszę z zapytaniem o przewóz towarów z Białorusi do Polski drogą kolejową.
Ponieważ dotychczas transportowałam towar samochodami ciężarowymi to szczerze mówiąc nie mam pojęcia jak to wygląda koleją.
Towar : drewno w kłodach o długości 3 m. ilość może na początek jeden wagon, jaka jest ładowność takiego wagonu ?
jakie jeszcze dane są potrzebne do wyceny przewozu ?
Będę wdzięczna za odpowiedź.
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: transport kolejowy

Alicja P.:
Dzień dobry,
piszę z zapytaniem o przewóz towarów z Białorusi do Polski drogą kolejową.
Na początek wyrazy uznania za odnalezienie tego wątku i jego wznowienie,
zamiast zakładania nowego :)
Ponieważ dotychczas transportowałam towar samochodami ciężarowymi to szczerze mówiąc nie mam pojęcia jak to wygląda koleją.
Analogicznie, tzn. zamiast naczepy ciągniętej przez ciągnik siodłowy lub zestawu
jest wagon ciągnięty przez lokomotywę. Do przewozu drewna stosuje się podobnie wyglądające do naczep/zestawów drogowych specjalistyczne wagony wyposażone w tzw. kłonice. Domyślam się jednak, że pytanie dotyczy raczej kwestii organizacyjno-logistycznych.
Towar : drewno w kłodach o długości 3 m. ilość może na początek jeden wagon, jaka jest ładowność takiego wagonu ?
jakie jeszcze dane są potrzebne do wyceny przewozu ?
Będę wdzięczna za odpowiedź.
Wielkość "jeden wagon na początek" jest niezbyt precyzyjna. Na początek czego?
Wielkość kontraktu będzie wynikać z ładowności dostępnego rodzaju wagonów?
---
Reasumują, podaję potrzebne dane:

1. kontraktowa ilość ładunku
2. harmonogram realizacji kontraktu
3. Incoterms
4. kod NHM
5. specyfikacja ładunku (w tym dla przygotowania odpraw fitosanitarnych)

Po otrzymaniu tych danych można podjąć się organizacji dostaw.

Jeśli chodzi natomiast o wycenę, to wycenę taryfową można zrobić samodzielnie w oparciu od dostępną taryfę przewoźnika, albo też zlecić od razu wycenę wstępną na potrzeby konkretnego zamówienia czy kontraktu. Wyceny pod konkretny kontrakt mogą się wyraźnie różnić od tych taryfowych.

konto usunięte

Temat: transport kolejowy

co Pan rozumie przez realizację przewozów a co przez organizowanie?
z tego co wiem polzug istnieje chyba ze 20 lat (na początku pod inna nazwą)

pzod
michal

Tomek B.:
Poprzez dotarcie do portu, rozumiem tory kolejowe które prowadzą np. do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego, na terenie portu. Zadałem pytanie ponieważ niektóre tory na terenie portu są własnoścą spółek kolejowych które nie udostępaniają ich innym przewoźnikom kolejowym. Dobrze ze PCC RAIL nie ma problemow z dostepem do infrastruktury.

Firma Polzug Intermodal Polska Sp. z o.o. przewozy kolejowe w polsce realizuje dopiero od lutego tego roku, ale z takim potencjalem niemieckim, pewnie juz mozna nazwac ja potentatem. Wczesniej pewnie organizowala przewozy bo sama przewozic mogła tylko na terenie bocznicy. Nie poza nia.

Następna dyskusja:

Transport kolejowy




Wyślij zaproszenie do