Zuzanna
S.
Profeina - butik
komunikacji i PR
Temat: Materiał Uwagi TVN
Trochę odeszliśmy od sedna dyskusji, niestety. Chciałabym jednak wrócić do istoty problemu, który próbowałam poruszyć.Dla mnie zatrudnienie prywatnego detektywa, który ma śledzić pracowników, by wykryć nieprawidłowości w firmie jest po pierwsze: mało profesjonalne, a po drugie: nie do końca uczciwe wobec pracowników (nawet jeśli mnie okradają).
Zajmuje się zawodowo strategią komunikacyjną dla różnych firm (w tym dla spółki Finder S.A.), a wcześniej byłam dziennikarką, i od lat dostrzegam pewien problem w preferowanym przez wielu polskich przedsiębiorców stylu zarządzania. Zbyt często szuka się doraźnych rozwiązań (a takim dla mnie jest zatrudniania detektywa), zamiast wdrożyć kompleksowe rozwiązania ułatwiające wszystkim pracę. Umiejętność optymalizacji kosztów w firmie nie polega na szukaniu najtańszego rozwiązania, tylko najbardziej efektywnego i przynoszącego oszczędności w dłuższej perspektywie.