Katarzyna Granops-Szkoda

Katarzyna Granops-Szkoda CEO
sprawny.marketing

Temat: Z jakimi problemami najczęściej spotykają się kierownicy...

Witam, jestem redaktorką czasopisma ,,Pracownik Fizyczny" skierowanego do kierowników produkcji, mistrzów i brygadzistów. Chciałabym poznać Państwa opinię na temat tego, jakie tematy są dla Państwa najbardziej istotne, o jakich problemach chcielibyście Państwo dyskutować, na temat jakich wątków chcielibyście Państwo poznać porady i opinie ekspertów.

Obecnie nasze czasopismo składa się z następujących działów:
JA SZEF …czyli AUTORYTET – ASERTYWNOŚĆ - KOMUNIKACJA – radzimy m.in., jak w kilka minut postawić do pionu pracowników, którzy wyrażają się lekceważąco o przełożonym i podburzają współpracowników; podpowiadamy jak szybko zbudować pozycję lidera i jak prostymi sposobami wzbudzić szacunek wśród zespołu
SZTUKA MOTYWOWANIA – doradzamy, jak motywować pracowników, kiedy nie można dać podwyżki, podpowiadamy, jakie metody działają na opornych pracowników, przedstawiamy ranking pozapłacowych sposobów motywacji
PRACOWNIK POD NADZOREM – pod lupę bierzemy metody nadzoru i kontroli nad zespołem produkcyjnym, razem z kierownikami produkcji podpowiadamy, jak radzić sobie z nagłymi przerwami na hali produkcyjnej, jak kontrolować pracowników, którzy pracują zbyt wolno lub psują serię czy materiał „powierzony”, przychodzą do pracy pod wpływem alkoholu czy narkotyków
KONFLIKTY NA HALI – podpowiadamy jak radzić sobie z różnego rodzaju konfliktami na hali, jak rozwiązywać problemy na linii: pracownik- pracownik, pracownik – przełożony, kiedy ingerować gdy ludzie na hali się kłócą, a kiedy zostawić to bez słowa, Ekspert radzi: jakich trików użyć, żeby korzystnie rozwiązać problem oraz jak układać sobie współpracę z różnymi działami, aby unikać konfliktów: zarząd - mechanicy – dostawcy – magazyn – serwisanci
OKIEM INSPEKTORA – współpracownicy PIP i prawnicy podpowiadają, jak interpretować przepisy prawa, wskazują, jak egzekwować postanowienia umów z pracownikami, jak zgodnie z Kp zwolnić pracownika, radzą, jakie dowody zbierać, żeby być zabezpieczonym w przypadku zwolnienia dyscyplinarnego pracownika, kiedy trzeba przygotować notatkę służbową i dać ją do podpisu pracownikowi

Czy taki podział tematów Państwu odpowiada? A może uważają Państwo, że czegoś brakuje i warto by było poruszyć też inne kwestie?

Będę wdzięczna za wszelkie opinie!

pozdrawiam,
K. Granops
Wojtek Maczynski

Wojtek Maczynski Maintenance and
Reliability
Practitioner

Temat: Z jakimi problemami najczęściej spotykają się kierownicy...

Witam,
Pani post zaintrygował mnie ale i przeraził. Skoro już na łamach czasopisma uczy się takich rzeczy, to aż strach pomyśleć jacy będą kierownicy, dyrektorzy za parę lat...
Poniżej napisałem kilka komentarzy na Pani propozycje:
Katarzyna Granops:
JA SZEF …czyli AUTORYTET – ASERTYWNOŚĆ - KOMUNIKACJA – radzimy m.in., jak w kilka minut postawić do pionu pracowników, którzy wyrażają się lekceważąco o przełożonym i podburzają współpracowników; podpowiadamy jak szybko zbudować pozycję lidera i jak prostymi sposobami wzbudzić szacunek wśród zespołu

Jeżeli poprzez postawianie do pionu pracowników, jakimiś narzędziami zbuduje się autorytet a tym samym usprawni kanał komunikacji przez co szef będzie miał przeświadczenie, że jest asertywny - to gratuluję:-) Proszę wybaczyć sarkazm, ale zbyt często spotykam się z różnymi szefami - niektórzy stosują to o czym Pani pisze i gwarantuję, że przez to ani nie mają autorytetów, ani nie są asertywni no i o komunikacji to można zapomnieć.
Warto się zastanowić nad przyczynami źródłowymi takiego zachowania pracowników, a nie dawać narzędzia kierownikom, aby tkwili w swojej nie omylności. Przecież musi być jakaś przyczyna, że tak a nie inaczej się Ci pracownicy zachowują. Może lepiej w tym miejscu poświęcić uwagę nad samokontrolą i samorozwojem kierowników.
Często powtarzam czy to kierownikom/dyrektorom następującą sentencję: "Kierownikiem/Dyrektorem się bywa, Liderem się jest"
SZTUKA MOTYWOWANIA – doradzamy, jak motywować pracowników, kiedy nie można dać podwyżki, podpowiadamy, jakie metody działają na opornych pracowników, przedstawiamy ranking pozapłacowych sposobów motywacji

Tutaj temat jest jak najbardziej na rzeczy. Mam nadzieję, że ten moduł będą publikować doświadczeni kierownicy, dyrektorzy produkcji, którzy bazując na swoim doświadczeniu powiedzą jak należy motywować pracowników, a czego unikać. Jak widzę artykuły tzw. ekspertów i ich rady to są to czysto teoretyczne zagadnienia przeczytane w książkach, a których nigdy nie stosowali w praktyce. Za takie rady to serdecznie dziękuję.
Niemniej jednak jestem pełen nadziei, że to nie przybierze takiego kształtu.
PRACOWNIK POD NADZOREM – pod lupę bierzemy metody nadzoru i kontroli nad zespołem produkcyjnym, razem z kierownikami produkcji podpowiadamy, jak radzić sobie z nagłymi przerwami na hali produkcyjnej, jak kontrolować pracowników, którzy pracują zbyt wolno lub psują serię czy materiał „powierzony”, przychodzą do pracy pod wpływem alkoholu czy narkotyków

Następny temat, który od razu kojarzy się - jak z pracownika zrobić niewolnika!
Może troszeczkę inna konwencja w jaki sposób zmierzyć efektywność pracownika, aby na podstawie tego obiektywnie przyznać premię - zamiast uznaniowej, kwantyfikowaną.
Inna kwestia to takie pomiary pomogą w ustaleniu ścieżki szkoleniowej danego pracownika tym samym piekąc dwie pieczenie na jednym ogniu: rozwój pracownika, druga korzyści dla firmy - gdyż pracownik, który jest doceniany lepiej pracuje tym samym pozwala firmie zarabiać.
KONFLIKTY NA HALI – podpowiadamy jak radzić sobie z różnego rodzaju konfliktami na hali, jak rozwiązywać problemy na linii: pracownik- pracownik, pracownik – przełożony, kiedy ingerować gdy ludzie na hali się kłócą, a kiedy zostawić to bez słowa, Ekspert radzi: jakich trików użyć, żeby korzystnie rozwiązać problem oraz jak układać sobie współpracę z różnymi działami, aby unikać konfliktów: zarząd - mechanicy – dostawcy – magazyn – serwisanci

Ten moduł jest bardzo przydatny, ale nie dla kierowników a już bardziej dla brygadzistów. Gdyż to ten szczebel zarządzania najczęściej ma do czynienia z sytuacjami konfliktogennymi i na tym poziomie musi brygadzista umieć zaradzić takiej sytuacji.
W tym module albo całkowicie innym dużą wagę dałbym do pracy zespołowej. Jeżeli w firmie występuje praca zespołowa z klasycznymi rolami i rodzajami zespołów to zazwyczaj wszelkiej maści konflikty są rozwiązywane wewnątrz takiego zespołu i nie przechodzą dalej. Kierownik w takiej sytuacji staje się coachem i podpowiada prowadzi lidera zespołu aby ten sprawnie rozwiązał dany konflikt.
W tym przypadku żadne triki nie będą potrzebne - bo ludzie na dłuższą metę wyczują to i zobaczą, że są manipulowani przez proste triki, które tak naprawdę tylko psują atmosferę i jeszcze bardziej pogłębiają konflikt.
OKIEM INSPEKTORA – współpracownicy PIP i prawnicy podpowiadają, jak interpretować przepisy prawa, wskazują, jak egzekwować postanowienia umów z pracownikami, jak zgodnie z Kp zwolnić pracownika, radzą, jakie dowody zbierać, żeby być zabezpieczonym w przypadku zwolnienia dyscyplinarnego pracownika, kiedy trzeba przygotować notatkę służbową i dać ją do podpisu pracownikowi
Jeżeli chodzi o eksperta PIP - to nic ująć nic dodać, no może za jednym małym wyjątkiem, a mianowicie kwestia przestrzegania bezpieczeństwa i podstawowa opieka nad parkiem maszynowym. Jakie wiążą się z tym przepisy, kary etc.

No wydaje mi się że wątek jest wystarczająco opisany.
Ciekaw jestem opinii innych forumowiczów.

Pozdrawiam
wm


Obrazek
Katarzyna Granops-Szkoda

Katarzyna Granops-Szkoda CEO
sprawny.marketing

Temat: Z jakimi problemami najczęściej spotykają się kierownicy...

Panie Wojtku,

bardzo dziękuję za tak obszerną wypowiedź:) Na pewno weźmiemy ją pod uwagę, planując kolejne tematy w ,,Pracowniku Fizycznym".
Ma Pan rację, że zwroty ,,jak w kilka minut postawić pracownika do pionu" oraz ,,Pracownik pod nadzorem" nie brzmią najbardziej fortunnie - w praktyce w tych działach staramy się skupić raczej na tym, jak budować autorytet, bo to bez wątpienia trudna sztuka, której na pewno nie osiągniemy właśnie ,,stawiając pracownika do pionu".
Również jestem bardzo ciekawa opinii innych forumowiczów i mam nadzieję, że takie się pojawią:)

pozdrawiam!
Andrzej Kamiński

Andrzej Kamiński mistrz zmiany, ZT
Kruszwica SA

Temat: Z jakimi problemami najczęściej spotykają się kierownicy...

Pani Katarzyno
Sprawa prosta autorytet u podwładnych autentyuczny na bazie wiedzy i pracy nad sobą a nie przez poniżanie drugich,
umiejetność tworzenia zespołu wzajemnie się rozumiejących i zastepujących pracowników, którzy wiedzą i mogą zawsze zwrócić się o pomoc, wsparcie do zwierzchnika i ewentualnie rozjemcę w konfliktach,
należy też rozumieć potrzeby i problemy pracowników poznać ich - trochę wiedzy psychologczneji nie zawadzi, trzeba być jakby ojcem konsekwentnym i sprawiedliwym, wtedy tylko w wyjątkowych sytuacjach musimy "potrząsnąć berłem"
i pamiętajmy "z niewolnika nie ma pracownika"

Pozdrawiam
Katarzyna Granops-Szkoda

Katarzyna Granops-Szkoda CEO
sprawny.marketing

Temat: Z jakimi problemami najczęściej spotykają się kierownicy...

Panie Andrzeju,

Świetnie ujęte w słowa główne cechy. jakie powinien mieć kierownik produkcji, bardzo dziękuję za ten komentarz.
Również, jako redakcja ,,Pracownika Fizycznego" uważamy, że odrobina wiedzy psychologicznej jest niezbędna w zarządzaniu tak trudnym zespołem, zatem wśród naszych stałych autorów są również psycholodzy, m.in. Marcin Łaciak (psycholog pracy i organizacji, wykładowca UAM w Poznaniu w Zakładzie Psychologii Pracy i Organizacji) oraz Maciej Macko (psycholog pracy i organizacji, wykładowca psychologii na UAM w Poznaniu).

pozdrawiam serdecznie!



Wyślij zaproszenie do