Marek Królikowski

Marek Królikowski Stanowisko ds.
administrowania
infrastrukturą
informatycz...

Temat: Iphone - Niezgodność towaru z umową

Witam
Od razu informuję, że jestem klientem Orange od bardzo wielu lat i po raz pierwszy mam tak poważny kłopot moje rachunki to 160zł + a bywały i po 600zł ( Telefon jest prywatny nie mam działalności!
Mam taki problem, od samego początku miałem dziwny problem z zasięgiem Iphone 4, wmawiano mi, że to wina grubych ścian w moim budynku a gdy sprawdziłem na mapie BTS znajduje się dość daleko ode mnie więc ignorowałem to - podchodziłem do okna aby zadzwonić.
Ostatnio w firmie zakupiliśmy kilkanaście Iphone i jak położyłem koło siebie to swój rozpoznałem po zasięgu - zasięg miał 3 kreski mniej niż pozostałe dlatego postanowiłem zdjąć simlocka z Iphone w Orange za kwote 1XX zł - nie pamiętam ile dokładnie.
Po włożeniu karty play okazało się, że ten efekt występuje również choć nadajnik mam 100 metrów ode mnie... dlatego postanowiłem oddać telefon na "gwarancje".
Napisałem ticket na stronie Orange.pl z prośba o informację, gdzie mam oddać telefon i na jakich zasadach na gwarancję ponieważ zakupiłem go przez stronę Orange.pl.
Po paru dniach otrzymałem odpowiedź, że telefony Orange nie maja gwarancji i oddaje się je na Niezgodność Towaru z Umową w "salonie własnym".
Ze względu, że nie zrozumiałem co to "Salon własny" zadzwoniłem na infolinie z prośba o wytypowanie salonu do którego mam zanieść telefon - oczywiście Pani powiedziała mi do którego salonu mam zanieść telefon i powiadomiła salon, że dziś się zjawię z telefonem.
Po oddaniu telefonu na niezgodność towaru z umową w dniu 06.08.2012 czekałem sobie czekałem... aż w końcu po 3 tygodniach (27.08.2012) poszedłem zanieść pismo, że w związku z brakiem jakiejkolwiek odpowiedzi na moją reklamacje i długim czasem oczekiwania na naprawę proszę o wymianę telefonu na nowy - nikt nie chciał ode mnie na początku tej reklamacji przyjąć więc poczekałem na Kierownika z którym wymieniłem parę zdań i wręczyłem mu pismo jak również poprosiłem o parafkę, że przyjął. Pan Kierownik oczywiście poinformował mnie, że telefon jest w naprawie i nie mogą mi dać nowego telefonu przyniósł jakiś wydruk potwierdzenia, że telefon właśnie jest naprawiany i powiedział, abym się dowiadywał w Czwartek 30.08.2012 i tak zrobiłem, zadzwoniłem do Salonu niestety nikt nic nie wiedział co się dzieje z moim telefonem więc poprosiłem o kontakt Pana Kierownika, oczywiście Kierownik Salonu oddzwonił do mnie i poinformował mnie po 24 dniach od zgłoszenia reklamacji, ŻE TELEFON NIE ZOSTANIE NAPRAWIONY i abym przyszedł odebrać telefon i w gratisie dostanę ulgę 50% na abonament w tym miesiącu.... Oczywiście powiadomiłem go, że zgodnie z ustawą mieli 14 dni aby się odnieść do reklamacji na Niezgodność towaru z umową ale Pan Kierownik powiedział, że nic niestety nie zrobi i telefonu mi nie wymienia ani nie naprawią....
Oczywiście skontaktowałem się z:
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
I oba Urzędy potwierdzają, że salon miał 14 dni na odniesienie się do mojej reklamacji i teraz MUSI naprawić telefon bądź wydać nowy.... w przeciwnym razie oczywiście sprawa wyląduje w sądzie i mając dokumenty które posiadam potwierdzające to co tu piszę sprawę bez problemu wygram....
Czy ma ktoś może jakiś kontakt albo wie gdzie z taką sprawą zwrócić się w Centrali Orange jestem ich długoletnim klientem i chce to załatwić poza sądem - bo jestem przekonany, że Centrala nie ma pojęcia co się dzieje w tym salonie no i oczywiście aby mogli mi naprawić/wymienić telefon - bo jak wspominałem Salon nie ma zamiaru tego zrobić

PozdrawiamTen post został edytowany przez Autora dnia 30.06.14 o godzinie 18:44
Monika Sowa

Monika Sowa Sprzedawca, P.H.U
MARGOS

Temat: Iphone - Niezgodność towaru z umową

witam,
odnosnie reklamacji,salony tak naprawde to tylko ze sa, maja swoje procedury,ustawy i ida wg nich,a jesli pojawi sie jakis problem ktory do konca nie jest jasno napisany w tych ich prawach to zawsze powodem takie czegos jest Klient.
Omijajac moj problem salonowy,moge Ci podpowiedziec abys zadzwonil na infolinie i na dzial reklamacyjny,tam trafil mi sie Pan ktory mi podpowiedzial ze trzeba pisac pisemka ile sie da:)
wiec napisalam wszystko od poczatku do konca.. Bardzo dokladnie.. Wspomnialam ze jestem tylu letnim klientem itp i ze pojawil sie problem nie Z MOJEJ WINY, warto udac glupiego:)(mi w odp napisali ze jako niedoswiadczony posiadacz telefonu z Androidem mam prawo nie wiedziec.. nie doslownie ale cos w tym stylu)
W kazdym razie, mozesz poprosic zeby Cie polaczyli z Panem Grzyb Marcin albo Dariusz on zazwyczaj rozpatruje chyba reklamacje,
Pisalam @, to trwalo zanim przyszla mi informacja, ze moja reklamacja zostala przyjeta do realizacji. ok 3 tyg.
Powodzenia... mozesz poczytac co ja tam napisalam...

Temat: Iphone - Niezgodność towaru z umową

Witam,
pomijając całą sprawę z salonem - tu życzę aby udało się Panu cokolwiek załatwić :)

Jeśli telefon jest na gwarancji - gwarancją jest fv i obejmuje ona jedynie rok jeśli chodzi o iPhonea. to nie powinno być problemu z wymianą telefonu- nie na żadnej niezgodności tylko normalnie na gwarancji. Serwisy nawet ich nie naprawiają lecz od razu wymieniają na nowy sprzęt jeśli usterka nie jest wadą wynikającą ze złego użytkowania.
Więc śmiem sądzić ich Kierownik zwyczajnie ściemniał mówiąc, że go " naprawiają".

Polecam skontaktować się bezpośrednio z serwisem http://www.regenersis.pl/
jeśli nie ma Pan czasu aby zawozić im telefon osobiście to zawsze może Pan zamówić kuriera na koszt serwisu.

Mam nadzieję, że te informacje okażą się pomocne i że uda się Panu szybko i bezboleśnie załatwić sprawę iPhonea.

Pozdrawiam.
Marek Królikowski

Marek Królikowski Stanowisko ds.
administrowania
infrastrukturą
informatycz...

Temat: Iphone - Niezgodność towaru z umową

Witam
Albo Pani się myli albo ja zostałem źle poinformowany oczywiście mam oficjalne pismo od Orange cytuje "Informujemy, że telefon IPhone nie udziela gwarancji. Natomiast PTK Centertel nie uchyla się od odpowiedzialności za urządzenie którego jest sprzedawcą. Stąd możliwość skorzystania z uprawień płynących z Ustawy [...] Możliwość skorzystania z powyższych uprawnień to 24 miesiące"
Dzwoniłem parę razy i mówiono mi, ze telefon nie posiada gwarancji...ani na 12 miesięcy ani na 24...
Telefon ma 22 miesiące więc mieści się w w/w ustawie.
Co do ściemniania Pana Kierownika to właśnie pokazywał mi wydruk z tej strony gdzie było napisane, że jest w trakcie naprawy....

Nie będę nawet komentował co dostałem od Pana Kierownika w ramach Reklamacji bo to po prostu brak słów w piśmie do mnie napisał, że nie oddałem telefonu ani w ramach gwarancji ani niezgodności towaru - nie wiem jak to rozumieć ale wychodzi na to, że oddałem im na 3 tygodnie na przechowanie co lepsze podobno zostałem o tym powiadomiony?
Oczywiście wszystkie dokumenty i sprawę przekazałem do bok@orange.pl bo uważam, że nie mam o czym rozmawiać z Panem Kierownikiem tego Salonu.
PozdrawiamTen post został edytowany przez Autora dnia 30.06.14 o godzinie 18:44
Kamil S.

Kamil S. "Ten, który walczy z
potworami, powinien
zadbać, by sam n...

Temat: Iphone - Niezgodność towaru z umową

Marek Królikowski:
Telefon ma 22 miesiące więc mieści się w w/w ustawie.
>

Gwarancji już nie posiadasz, gdyż była 12 miesięczna,
do odpowiedzialności w ramach ustawy możesz pociągnąć sprzedawcę czyli podmiot wymieniony w fakturze lub paragonie - jeżeli to dealer/agent to PTK Centertel nie ma żadnej odpowiedzialności za ten sprzęt...
Monika Sowa

Monika Sowa Sprzedawca, P.H.U
MARGOS

Temat: Iphone - Niezgodność towaru z umową

Prosze zrobic tak, napisac do BOKU @ i poczekac na odpowiedzi, a przy okazji warto wyslac faxem te wszystkie otrzymane papierki. to troche trwa, bo zanim oni przyjma do realizacji nasze zamowienie(oczym zostaniemy poimformowani, dostaniemy nr ewidencyjny sprawy)trwa ok 7dni, a potem ok 5 dni jest odpowiedz na pismie, przewaznie przechylna.
Tomasz Sosnówka

Tomasz Sosnówka Planowanie i
raportowanie w
Contact Center, TUiR
WARTA S.A.

Temat: Iphone - Niezgodność towaru z umową

Marek Królikowski:
Witam
Albo Pani się myli albo ja zostałem źle poinformowany oczywiście mam oficjalne pismo od Orange cytuje "Informujemy, że telefon IPhone nie udziela gwarancji. Natomiast PTK Centertel nie uchyla się od odpowiedzialności za urządzenie którego jest sprzedawcą. Stąd możliwość skorzystania z uprawień płynących z Ustawy [...] Możliwość skorzystania z powyższych uprawnień to 24 miesiące"
Dzwoniłem parę razy i mówiono mi, ze telefon nie posiada gwarancji...ani na 12 miesięcy ani na 24...
Telefon ma 22 miesiące więc mieści się w w/w ustawie.
Co do ściemniania Pana Kierownika to właśnie pokazywał mi wydruk z tej strony gdzie było napisane, że jest w trakcie naprawy....

Nie będę nawet komentował co dostałem od Pana Kierownika w ramach Reklamacji bo to po prostu brak słów w piśmie do mnie napisał, że nie oddałem telefonu ani w ramach gwarancji ani niezgodności towaru - nie wiem jak to rozumieć ale wychodzi na to, że oddałem im na 3 tygodnie na przechowanie co lepsze podobno zostałem o tym powiadomiony?!?!?!?
Oczywiście wszystkie dokumenty i sprawę przekazałem do bok@orange.pl bo uważam, że nie mam o czym rozmawiać z Panem Kierownikiem tego Salonu.
Pozdrawiam

Albo się nie doszukałem albo tego nie napisałeś. W jaki sposób kupiłeś ten telefon? Salon? Na odległość? Jeśli na odległość to kto widnieje jako sprzedawca na dokumentach? Bo właśnie to warunkuje gdzie możesz coś takiego reklamować z tytułu niezgodności towaru z umową (bo tylko z tego możesz skorzystać z sytuacji o której piszesz).

Następna dyskusja:

Wymiana telefonu - niezgodn...




Wyślij zaproszenie do