Michał
B.
Trener, FCCA, CIA,
Biegły Rewident.
Temat: Internet w Orange - TRAGEDIA !
Zdecydowanie odradzam wpakowanie się w jakikolwiek internet, a szczególnie mobilny od Orange ! Ewentualnie jak ktoś bardzo chce lub musi niech najpierw popróbuje internetu na kartę, żeby sprawdzić czy w jego okolicy nie występują poniższe problemy.A wygląda to tak:
Połączenie z siecią jest, a internet nie działa. Strony się nie otwierają, inne programy twierdzą, że brak połączenia, pakiety giną (PING) i tak kilka razy na godzinę przez kilka do kilkunastu minut. Brzmi znajomo ? To znaczy, że masz internet w Orange :) i prawdopodobnie ich sieć w twojej okolicy nie daje już rady na tylu użytkowników, ilu z niej próbuje korzystać. Dzwonisz do Orange i słyszysz: "Proszę zresetować modem, proszę wymienić kartę SIM, pewnie masz uszkodzony modem, problemy z zasięgiem to normalne w usługach mobilnych, operator nie gwarantuje zasięgu" itd. itp. w każdym razie to twoja wina, że ci nie działa :)
Reklamacje wysyłam regularnie od października 2012, za każdym razem podkreślam, że nie reklamuję zasięgu, bo zasięg jest, a odpowiedź jest i tak podobna, że nie gwarantują zasięgu i że jakość połączenia może zależeć od wielu czynników w tym od pogody.
Myślałem, że to problem tylko z BTS w mojej okolicy, ale przeszukując fora dyskusyjne znalazłem ludzi z podobnymi problemami w całej Polsce. Ponadto okazuje się, że problemy mają nie tylko użytkownicy Orange Free, ale również użytkownicy Neostrady, co definitywnie wskazuje na problemy na łączach kablowych, z których korzysta Orange, a nie problemy z połączeniem WCDMA.
Coraz więcej ludzi z problemami dołącza tutaj:
https://www.facebook.com/ProblemyZInternetemWOrangeFree
Ostatnia odpowiedź z Orange na cztery reklamacje łącznie:
"Problemy z połączeniem się lub niższy transfer, mogą
występować także w sytuacji wzmożonego ruchu zarówno wśród Użytkowników sieci korzystających z usług
internetowych jak i realizujących połączenia głosowe."
"Tym samym, proces reklamacyjny w przedmiotowej sprawie uznajemy ze strony PTK Centertel sp. z o.o. za zakończony.
Ponieważ Ustawa „Prawo telekomunikacyjne” nie przewiduje trybu odwoławczego, kolejne Pani zgłoszenia dotyczące ww.
zagadnień, jeżeli nie będą zawierały nowych i istotnych dla sprawy okoliczności, pozostawimy bez merytorycznego
rozpatrzenia."
Skierowałem sprawę do UKE i UOKiK, czekam na odpowiedzi.