konto usunięte

Temat: Modlitwa wychwalająca Sześcioramiennego Mahakalę


Obrazek

mahasiddha Siawaripa

Opiekun Mahakala ma dziki wygląd, depcze demona złudzenia i chciwości. W swej esencji jest On Awalokiteśwarą Bodhisattwą Wielkiego Współczucia.

Wielki indyjski jogin mahasiddha Siawaripa, na cmentarzu zwanym „Chłodny gaj” miał wizję sześcioramiennego Mahakali. W wizji tej otrzymał on pełny przekaz nauk i praktyk związanych w Sześcioramiennym Mahakalą. Po tej wizji napisał modlitwę wychwalającą Sześcioramiennego Mahakalę.

Modlitwa ta wychwala Sześcioramiennego Mahakalę i jednocześnie jest prośbą by chronił On Dharmę i usuwał wszelkie przeszkody i spełnił wszystkie dobre życzenia czujących istot.
Mahasiddha Maitripa powiedział, że Sześcioramienny Mahakala jest jidamem, którego obecności i pomocy może szybko uzyskać każdy, dzięki samej tylko niezachwianej wierze, nawet jeśli nie wykonuje sadhany.sześcioramienny Mahakala jest jidamem, który ucieleśnia wszystkich lamów, jidamy, dakinie i strażników dharmy.


Obrazek

Opiekun Mahakala

HUM
NJUR DZE CZIEN RE ZIG LA CZIAG TSAL LO
Kłaniam się przed błyskawicznie działającym Awalokitą,


SZIAB DUB DANG CZIE BI NA JA KA NAN
którego ozdobione bransoletami stopy depczą Winajakę

NAG PO CZIEN PO TAG GI SZIAM TAB CZIEN
Wielki Czarny, masz spódnicę ze skóry tygrysa

CZIAG DRUG DRUL GI GIEN GI NAM PAR GIEN
a na sześciu rękach ozdoby z węży.

JE PE DRIGUG BAR PE TRENGŁA DZIN
W Prawych rękach trzymasz, drigug, malę

TA ME DAMARU NI DRAG TU TRYL
i mocno dźwięczące damaru

JYN PE TY PA DANG NI DUNG TSE SUM
a w lewych: kapalę, trójząb i lasso,

DE SZIN SZIAG PA ZUNG NE CZING ŁAR DZIE
by wiązać demony

DRAG POI SZIEL NI CZIE ŁA NAM PAR TSIG
Twoje rozwarte usta obnażają kły

CZIEN SUM DRAG PO U TRA GIEN DU BAR
Masz troje oczu, a Twe najeżone włosy płoną

TRAL ŁAR SIN DHU RA JI LEG PAR DZIUG
Na czole masz cynobrową kropkę

CZI ŁOR MI KIE GIAL POI GIA TAB TAN
Szczyt Twojej głowy zdobi Budda Akszobhja

RAG DZAG MI GO NGA CZIUJ DO SZIAL CZIEN
Nosisz naszyjnik z 50 ludzkich głów ociekających krwią

RIN CZIEN TO KAM NGA JI U LA GIEN
a na głowie koronę z pięciu czaszek i pięciu klejnotów

SZING LA DZION NE TOR MA LEN DZE PEJ
Przybywasz spod swego drzewa, weź, proszę, tormę.

PAL DEN CZIAG DRUK PA LA CZIAG TSAL TY
Kłaniam się i wychwalam Wspaniałego Sześcioramiennego Opiekuna.

SANGIE TEN PA NIEN PO SUNG ŁA DANG
Z mocą strzeżesz nauk Buddy.

KYN CZIOG U PANG NIEN PO TYPA DANG
Wychwalasz wielkość Trzech Klejnotów

DAG CZIAG PON LOB KOR DANG CZIE NAM KI
Usuwasz wszystkie przeszkody i niesprzyjające warunki nauczycieli

KIEN NGAN BAR CZIE TAM CZIE SZI ŁA DANG
Uczniów i tych, którzy nas otaczają!

CZI DY NGY DRUB NIUR DU TSAL DU SOL
Szybko daj nam siddhi, jakich pragniemy!

LANG KA PU RI SUM SEG SZING
Chroń nauki Buddy i niszcz armie demonów, tak jak po trzykroć

SANGIE TEN KIONG DY PYNG DZIOM
Była spalona kraina jakszów

SZIEL CZIG CZIAG DRUG NAGPO CZIE
Wychwalam Cię, Wielki Czarny o jednej twarzy, sześciu rękach

DZIG PEJ ZUG CZIEN KIO LA TY
i budzącym postrach wyglądziepaweł włodarczyk edytował(a) ten post dnia 28.10.09 o godzinie 13:50

konto usunięte

Temat: Modlitwa wychwalająca Sześcioramiennego Mahakalę

Cmentarz Sitawana "chłodny gaj" jeden z ośmiu wielkich cmentarzy, na których medytowali tantryczni jogini. Cmentarz "chłodny gaj" znajduje się na południowy wchód od Bodhgaja.
Na cmentarzu sitawana doszło do pierwszego objawienia Sześcioramiennego Mahakali. Miejsce to stanowi częsty cel buddyjskich pielgrzymek. Według wierzeń w tamtejszej jaskini po dziś dzień w cudowny sposób dochodzi do licznych kratofanii, pojawiają się posążki Czadrupy oraz inne przedmioty czy substancje uważane za „nosicieli mocy”.

Cmentarz Sitawana/góra mahakali
http://www.youtube.com/watch?v=k7WF6fyEklk

http://www.youtube.com/watch?v=Vc39CcRP9I8

konto usunięte

Temat: Modlitwa wychwalająca Sześcioramiennego Mahakalę

Mahasiddha Maitripa powiedział, że Sześcioramienny Mahakala jest jidamem, którego obecności i pomocy może szybko uzyskać każdy, dzięki samej tylko niezachwianej wierze nawet, jeśli nie wykonuje sadhany.

A teraz trochę historii:)

RZEŹBIARZ I JEGO PRACA

Sandzie Njentonpa, przebywając na odosobnieniu, codziennie wykonywał rytuał
Sześcioramiennego Mahakali, do którego czuł wielkie oddanie. Chcąc wykonać posąg Sześcioramiennego Mahakali, zgromadził wystarczająco dużą ilość gliny, aby wykonać posąg wielkości człowieka.
Nie posiadał jednak wystarczająco wprawnych rąk i postanowił poprosić rzeźbiarza o realizację tego projektu. Krótko potem pojawił się u niego pewien indyjski jogin, prosząc o gościnę. Zadowolony Sandzie Njentonpa zaprosił go i w czasie rozmowy jogin zapytał go, co chce zrobić z całą tą gliną, jaka znajduje się w jaskini.
- Chciałbym wykonać posąg Mahakali i szukam dobrego rzeźbiarza. Tak przy okazji, może wiesz jak pracuje się z gliną?
- Tak, posiadam pewne umiejętności w tej dziedzinie. Daj mi tę glinę - odparł jogin i po chwili, z niezwykłą zręcznością, wymodelował bardzo dobrze ukształtowany i pod każdym względem doskonały posąg. Sandzie Njentonpa był pod wrażeniem.
- Teraz koniecznie trzeba go pomalować - rzekł - Czy nie zechciałbyś zrobić również tego?
- Oczywiście - odparł jogin. Czy masz potrzebne kolory?
- Mam wszystko, czego trzeba - odparł Sandzie Njentonpa i dał mu barwniki:
czarny, biały, żółty, niebieski i zielony. Ku jego zdumieniu, jogin zmieszał wszystkie składniki razem w miseczce, wypił je i wypluł na posąg! Całkiem nieoczekiwanie każdy kolor pojawił się na właściwym miejscu.
- Ponieważ posiadasz takie zdolności - rzekł Sandzie Njentonpa - to czy mógłbyś poświęcić posąg? Nie odpowiadając, jogin rozpuścił się w posągu.

Posąg ten był w Tybecie otaczany wielką czcią. Sam Dalaj Lama każdego roku
miał zamawiać u złotników kolejne atrybuty Mahakali – kapalę, drigug,
damaru itd. – po czym dekorował nimi posąg

konto usunięte

Temat: Modlitwa wychwalająca Sześcioramiennego Mahakalę

Szybki w działaniu, czyli co nieco o znaczeniu praktyki Sześcioramiennego Mahakali
wielkie dzięki dla siddhy lamy Tenpy

Strażnik mądrości sześcioramienny Mahakala tyb. Czadrupa jest bodhisattwą z dziesiątego poziomu, jest na dziesiątym bhumi i jest on Bodhisattwą Wielkiego Współczucia(Awalokiteśwara). Przybiera on groźny wygląd, który wyraża jego wielką moc usuwania wszelkich przeszkód. Może być on praktykowany zarówno jako jidam, dakini, jak i jako strażnik dharmy. Specjalnością Czadrupy jest to, że działa on niezwykle prędko, jego aktywność jest błyskawiczna, co w naszych czasach jest bardzo pożądane. Żyjemy bardzo szybko, jest wielkie przyspieszenie, szybko pracujemy, coś nas ciągle ponagla, popycha do przodu i również szybko chcemy osiągnąć stan buddy. Dlatego Czadrupa jest bardzo przydatny w naszych czasach. Wielu z nas „cierpi” na brak czasu, że wszystkim musimy zdążyć, coraz więcej rzeczy mamy do zrobienia, więc potrzebujemy również takiej niezmiernie szybkiej aktywności.
Jeżeli praktykujemy dharmę, to przede wszystkim powinien nas interesować ten aspekt jego aktywności związany z pomaganiem w praktyce dharmy, z usuwaniem przeszkód w praktyce. Jeśli praktyka dharmy nie jest dla nas taka ważna, ale mamy związek z Czadrupą, wówczas możemy go wzywać również do jakichś światowych rzeczy, które robimy. Możemy prosić go o to, żeby nam pomagał w życiu, w pracy, żeby usuwał przeszkody. Oczywiście chodzi tu o rzeczy zgodne z dharmą, nie o takie, które miałyby krzywdzić innych.
Jednak najważniejszym jego aspektem czy aktywnością jest usuwanie przeszkód w praktyce dharmy. Wszyscy mamy bardzo dużo rozmaitych zasłon, splamień, pomieszań. Robiliśmy i nadal robimy wiele różnych negatywnych czynów i wszystkie te rzeczy przesłaniają naszą naturę umysłu. Żeby uporać się z nimi, żeby je usunąć, musimy oczyścić wszystkie te zasłony i pomieszania.
Mamy wiele zasłon na poziomie ciała, mowy i umysłu. Nasze ciało szybko się męczy, mamy trudności w porozumiewaniu się, nasz umysł nie jest klarowny, nie jest jasny, przejrzysty, mamy trudności z koncentracją – to wszystko są oznaki, że mamy wiele zasłon. Na przykład chcemy się czegoś nauczyć, ale nasz umysł niewiele przyswaja, jest mało przejrzysty. Jest to oznaka, że mamy do oczyszczenia jakieś mentalne zasłony. Na poziomie fizycznym, na poziomie ciała często czujemy się ociężali – to również jest znak, że mamy zasłony, zasłony ciała. Mamy też kłopoty z mówieniem, nie potrafimy jasno wyrazić tego, o co nam chodzi. Tego rodzaju rzeczy to znak, że mamy zasłony na poziomie mowy.
Zasłony mogą pochodzić od nas w sposób bezpośredni lub w sposób pośredni. Bezpośrednie to te, których doświadczamy sami z siebie. Natomiast te, które pochodzą od nas pośrednio, to różne zasłony dotykające nas z powodu kontaktu z innymi, z innymi istotami. Tak więc mamy zasłony pochodzące od nas w sposób bezpośredni oraz w sposób pośredni, to jest poprzez naszą karmę, która powoduje, że stykamy się z nieodpowiednimi osobami. Również kontakt z naturalnymi elementami tego świata, na przykład z żywiołami, może przysparzać nam różnych zasłon.
Zasłon dostarczają nam też okoliczności, w jakich się znajdujemy. Są to zasłony, które są związane z nami pośrednio – np. to, że znajdujemy się w zanieczyszczonym lub zatrutym środowisku. To, że stykamy się z takimi „nieczystymi sytuacjami”, jest wynikiem naszej przeszłej karmy. Ona sprawia, że różne sytuacje zewnętrzne mogą wpływać na nasze wnętrze, na to jak się czujemy na poziomie ciała, mowy i umysłu.
W przypadku tych wszystkich rodzajów zasłon bardzo dobrą praktyką jest medytacja Czadrupy. Czadrupa może pomagać nam nie tylko w oczyszczaniu naszych zasłon, ale również pomaga oczyszczać zasłony osób z nami związanych. Np. jeżeli w naszej rodzinie źle się układa, pojawiają się spory itp., wówczas możemy wykonywać praktykę Czadrupy w celu oczyszczenia i usunięcia tego typu przeszkód. Kiedy przekraczamy bramę dharmy, czyli stajemy się buddystami i posuwamy się na ścieżce, bierzemy na siebie różne ślubowania, różne zobowiązania, różne samaja. Kiedy nie dotrzymujemy ich, kiedy naruszamy lub łamiemy swoje ślubowania, przysparzamy sobie dodatkowych zasłon. Nie tylko zresztą sobie, bo także lamie, od którego otrzymaliśmy te ślubowania. Tak więc lama może chorować, skracamy jego życie itp. I znowu – na tego rodzaju sytuacje, na te wszystkie sytuacje, w których naruszyliśmy bądź łamaliśmy nasze zobowiązania czy ślubowania, bardzo dobra jest praktyka Czadrupy. Nawet jeżeli nie mamy jakichś głębokich ślubowań czy zobowiązań, ale przyjęliśmy schronienie i weszliśmy na ścieżkę bodhisattwy, a robimy rzeczy przeciwne, to znaczy przede wszystkim szkodzimy innym istotom. Na wszystkie te sytuacje również bardzo dobra jest medytacja Czadrupy .
Każda osoba, od której usłyszymy chociaż jedno słowo dharmy, staje się naszym przyjacielem czy pomocnikiem na ścieżce, staje się naszym nauczycielem. Jeżeli później źle się wyrażamy o tej osobie, obgadujemy ją czy myślimy o niej negatywnie, to nawet jeśli nie mamy od niej schronienia, ale usłyszeliśmy od niej choć jedno słowo dharmy, również łamiemy nasze związki i przysparzamy sobie kolejnych zasłon i pomieszania. Na te sytuacje także dobra jest praktyka Czadrupy usuwającego zasłony.
Często jest tak, iż widzimy wszystko negatywnie, jakby w czarnych barwach. Osoby, które nam kiedyś pomogły, strącamy z piedestału i zaczynamy je obgadywać, mówiąc tylko o ich złych właściwościach, nie dostrzegając pozytywnych, które przecież też mają. Wszystkie tego rodzaju rzeczy są bardzo negatywne i przysparzają nam dodatkowych zasłon. Tutaj także bardzo pomocna jest praktyka Czadrupy usuwającego zasłony.
Kiedy otrzymujemy rozmaite inicjacje, lungi i wyjaśnienia dotyczące praktyki różnych jidamów, to z danym jidamem nawiązujemy bardzo ścisły związek. Jeżeli zobowiązujemy się, że będziemy wykonywać jego praktykę, a nie robimy tego albo wykonujemy ją w bardzo nieprawidłowy sposób, wówczas znów przysparzamy sobie dodatkowych zasłon, zasłon związanych ze związkiem z jidamem. Zasłony te polegają na tym, że jidamy są źródłem rozmaitych siddhi, rozmaitych urzeczywistnień, są one symbolicznym przedstawieniem różnych aspektów oświeconego umysłu i kiedy naruszymy nasz związek z danym jidamem, z danym aspektem oświecenia, w przyszłości będzie nam bardzo trudno ten aspekt urzeczywistnić. Na tym polega zasłona związana z jidamem. I znowu – praktyka Czadrupy jest bardzo pomocna, żeby oczyścić nasze związki z jidamami.Paweł Włodarczyk edytował(a) ten post dnia 22.11.12 o godzinie 19:03



Wyślij zaproszenie do