Temat: mahamudra CIE

paweł włodarczyk:
Dla fanów radykalnego wykończenia EGO:)
Niedawno ukazała się nowa książka Tengi Rinpocze poświęcona praktyce CIE.
Książka narazie dostępną jest w wersji angielskojęzycznej. Można kupić ją np.:
http://wisdom-books.com

Okładka książki:

Obrazek


A tutaj fragment tekstu:
Extract :
a po polsku?

konto usunięte

Temat: mahamudra CIE

paweł włodarczyk:
Ach, to bardzo proste...w wyobraźni... (...) wyobraźni nawet żebrak może rozdawać miliony dolarów:)

:) Pawełku, nie o to mi chodziło :P
A raczej - jak 'obdarować' w wyobraźni cierpliwością lub siłą woli?

konto usunięte

Temat: mahamudra CIE

Ewa Cieślak:
paweł włodarczyk:
Ach, to bardzo proste...w wyobraźni... (...) wyobraźni nawet żebrak może rozdawać miliony dolarów:)

:) Pawełku, nie o to mi chodziło :P
A raczej - jak 'obdarować' w wyobraźni cierpliwością lub siłą woli?
Ewciu;):) zwyczajnie:) wyobraź sobie cierpliwość, siłę woli itp. na przykład w formie światła, które przenika i wypełnia obiekt pożądanymi właściwościami. W przypadku siły woli może to być np. pełne mocy czerwone światło, które przenika i wypełnia obiekt mocą i siłą. Obiekt ten staje się pobudzony, bardziej świetlisty, silny. Staraj się to nie tylko wyobrazić ale i poczuć. Nie jest to nic nadzwyczajnego, w każdej praktyce np. jidama np. w medytacji Buddhy Medycyny znajdziesz tego typu praktyki. Na przykład wyobrażasz sobie jak przyciągasz do siebie siłę, moc uzdrawiania innych, mądrość, zdrowie, długie życie itp. itd. Lub obdarzasz tymi jakościami inne istoty. Często różne właściwości wyobraża się w formie atrybutów, symboli itp. W przypadku nieformalnych praktyk można sobie pozwolić na twórczą wizualizacje. Wszystko rozgrywa się w umyśle, jedyną granicą jest granica twojej wyobraźni.

I cóż ci mogę więcej powiedzieć:)

konto usunięte

Temat: mahamudra CIE

Andrzej Witosław O.:
a po polsku?

Nie mam zielonego(np. czerwonego też:)), kiedy książka ukaże się po naszemu.
Póki co pozostają nagrania z naukami (z polskim tłumaczeniem) T. Rinpocze na temat Chod.

konto usunięte

Temat: mahamudra CIE


Obrazek

Guru Joga Maczik Labdryn

OM MACZIK MA LA SOLŁA DEB
OM Maczik wspaniała matko modlę się do ciebie

AH MACZIK MA LA SOLŁA DEB
AH Maczik wspaniała matko modlę się do ciebie

HUM MACZIK MA LA SOLŁA DEB
HUM Maczik wspaniała matko modlę się do ciebie

(Symbole ciała, mowy i umysłu Maczik Mabdryn. Białe OM jest w czole, czerwone AH w jej gardle, a niebieskie HUM w jej sercu.)

KARPO OM DZI DZIN DZI LOB
Białe OM udziela mi twojego błogosławieństwa

MARPO AH DZI DZIN DZI LOB
Czerwone AH udziela mi twojego błogosławieństwa

NGYNPO HUM DZI DZIN DZI LOB
Niebieskie HUM udziela mi twojego błogosławieństwa

KU SYN THUNG DZI DZIN CIEN PHOB
Otrzymuję wielkie błogosławieństwa Twojego ciała, mowy i umysłu

MA JUM CZIEN GO PHAN THOB PAR SZIOK
Wielka Matko obym uzyskał twoje urzeczywistnienie

(Białe, czerwone i niebieskie światło wypływa z sylab OM, AH i HUM.
Oczyszczając wszelkie zaciemnienia i błędy z mojego ciała, mowy i umysłu.)

konto usunięte

Temat: mahamudra CIE

Beztroska Labdryn

Autor: Maczik Labdryn

Trzy stany Buddy
wyłaniają się z ciała, mowy i umysłu
– nigdzie indziej nie można odnaleźć przebudzenia.
Jeśli szukasz celu poza samym sobą
możesz męczyć się przez całe eony,
a twoja praktyka i tak pozostanie bezowocna.
Nie szukaj, nie walcz,
rozluźnij umysł w naturalnym stanie.
Niezrównane odcięcie ego jest wolnością od wysiłku
– niezależnością od ograniczających obaw i oczekiwań.
Kiedy przetniesz więzy lgnięcia,
gdzie wtedy będzie stan Buddy?
Chociaż teksty mówią o czterech demonach,
wszystkie sprowadzają się do pychy.
Lgnięcie do zjawisk, jak gdyby były rzeczywiste
– oto demon przesłaniający mądrość.
Całe lgnięcie i awersja tego świata
mają swoje źródło w zarozumialstwie.
Przecinając więzy pychy uwalniasz się od lgnięcia,
tak jak dym znika ze szczelin muru,
gdy ugasisz pożar.
Przedmioty nie przestają być obecne,
chociaż rozpoznaliśmy je jako iluzję.
Widząc brak podstaw ostatecznie pokonujemy demony.
Doświadczony magik nie lgnie do rzeczy tylko, dlatego
że je postrzega.
Dlatego przetnij linę pychy.
Przecięcie jej nie zniszczy
– tylko świadomość braku podstaw
nie pozostawia miejsca na lgnięcie,
a ty osiągasz wolność w sferze esencji rzeczywistości.
Wszystkie demony zostają przezwyciężone
w stanie wolnym od pychy.
Nawet ja, beztroska Labdryn, cenię tę naukę.

konto usunięte

Temat: mahamudra CIE

Dźwięk w praktyce Cie

W praktyce Cie dźwięk wydobywany jest na cztery sposoby: za pomocą ludzkiego głosu, damaru, dzwonka i Kanglinga. Wszystkie te dźwięki łączą się w bardzo porywającą piękną melodię. Dźwięk jest integralną częścią praktyki Cie, tworzy, bowiem w ciele takie wibracje, które nie powstałaby, gdyby praktyka była tylko cicho recytowana. Użycie śpiewu i dźwięku instrumentów wpływa również silnie na naszą świadomość. Użycie ich pomaga utrzymać koncentrację i uzyskać właściwy stan umysłu.

Niemniej, można praktykę Cie robić również bez instrumentów. Jest to szczególnie istotne, jeśli się ich nie posiada lub okoliczności nie pozwalają na ich użycie.

Użycie ludzkiego głosu.
Zazwyczaj praktyka Cie jest śpiewana. Melodie różnią zależnie od tradycji, z jakiej pochodzą. Każda melodia ma swoją historię, którą po wielu latach praktyki układają praktycy Cie(zwani ciepa). Oprócz śpiewu, w praktyce Cie używa się wibracje mantr.
Szczególną rolę odgrywa tutaj nasienna mantra PHAT, która wyraża aktywność odcinającą.

Obrazek

sylaba nasienna PHAT

Mówiąc ogólnie, Damaru jest symbolem zręcznych metod, dzwonek symbolem pustki.

Damaru.

Obrazek

Damaru jak głosi tradycja był robiony z ludzkich czerepów szesnastoletniego chłopca i dziewczyny.
Damaru do praktyki Cie jest większy niż ten, który jest zazwyczaj używany w praktykach wadżrajany. Damaru do Cie jest wielkości kręgu utworzonego przez dłoń położoną na biodrze i podobny jest do bębna używanego przez szamanów syberyjskich i praktyków rodzimej tradycji tybetańskiej Bon. W praktyce, Damaru trzymane jest zawsze w prawej ręce, która symbolizuje aktywny męski element, tak zwane zręczne metody sanskr. Upaja. Ogólnie Damaru symbolizuje dwoistą naturę egzystencji. Dwie strony Damaru, symbolizują męski i żeński aspekt dźwięku (energii) reprezentują ogólną dualistyczną sytuację – to, co pozytywne i negatywne, dobre i złe, nirwane i samsarę, formę i pustkę itd. Dźwięk wydobywa się poprzez obracanie bębenkiem tam i z powrotem w prawo i lewo, wskutek czego kulki uderzają o naprężoną skórę. Symbolizuje to zjednoczenie tych dwóch aspektów naszej egzystencji i reintegrację energii. Dźwięk, jaki się wydobywa wyraża, niedualny pierwotny doskonały stan, wolny od wszelkich skrajności. Damaru wydaje głęboki dźwięk podobny do marszowego dudnienia. W trakcie medytacji jego dźwięk ma powodować zanik myślenia egocentrycznego i wywołać właściwe stany umysłu osoby praktykującej.

Dzwon sanskr. ghanta tyb. drilbu


Obrazek

W starożytnych Indiach wierzono, że dźwięk dzwonka ma oczyszczającą moc. Jego dźwięk ma oddalać wszelkie złe wpływy.
Dzwonek używany jest w praktyce Cie w połączeniu z grą na Damaru. Dzwon jest symbolem pierwotnej przestrzeni, żeńskości. Dzwonek trzymamy zawsze w lewej ręce, która symbolizuje aspekt żeński, mądrość sanskr. pradźnia. Dzwonek zazwyczaj używany jest w parze z wadżrą, rodzajem rytualnego berła, które jest symbolem niezniszczalnej natury umysłu. Dzwonek jest symbolem ciała i mowy. Mowy, bo wydaje dźwięk. Ponadto na dzwonku znajduje się osiem sylab, są to nasienne sylaby ośmiu żeńskich bodhisattwów. Jest to coś, co jest związane z mantrą(dźwiękiem). Dzwonek jest też symbolem ciała. Jego kształt, rząd pionowych wadżr w jego dolnej części i zwisające girlandy, to wszystko przypomina o wadżra ochronie(ochronnym kręgu skr. raksza czakra), która zawsze otacza mandalę jidama, a więc jest związany z wizualizacją ciała jidama. W centrum uchwytu dzwonka jest przedstawiona twarz Buddy Wajroczany. Wairoczana jest związany ze skandhą formy.
Półwadżra stanowiąca uchwyt dzwonka symbolizuje umysł Buddy. Półwadżra składa się z pięciu szprych, po jednej w każdym z czterech kierunków i jedna centralna biegnąca w górę od centrum. Jest to symbol pięciu aspektów pierwotnej mądrości, Pięciu Rodzin Buddhów.

Kangling – trąbka z kości udowej

Obrazek

Kangling jest to instrument wykonany z ludzkiej kości udowej, metalu lub z akacjowego drewna.
Jego dźwięk pomaga zmienić stan umysłu oraz ruch wiatrów energii zarówno u grającego jak i słuchającego. Jego ostry dźwięk pobudza naszą uważność. Aktywność dmuchania wywołuje rezonans w kanałach energii i czakrach w głowie. W zależności od linii przekazu, kontekstu(praktyki)istnieją różne sposoby wydawania dźwięku za pomocą kanglingu.
Jeśli ktoś nie posiada kanglingu, wówczas można posłużyć się zwiniętą dłonią.paweł włodarczyk edytował(a) ten post dnia 22.07.10 o godzinie 11:21

konto usunięte

Temat: mahamudra CIE

Ewa Cieślak:
A raczej - jak 'obdarować' w wyobraźni cierpliwością lub siłą woli?

Praktykujący nie medytuje na 'cierpliwość', nie myśli o znaczeniu.
Jeśli myśli o czymkolwiek to umysł ucieka, a medytujący cierpliwie 'go' na miejsce sprowadza.

Jeśli na chwilę spojrzysz na sytuacje bez oceniania i analizowania to 'poczujesz' się jak cierpliwość. :)
Zatem łatwo przyjdzie cierpliwie siebie dawać ;)

ps. Cierpliwość i wytrwałość znasz, Twój zawód tego wymaga.
Marcin Ł.

Marcin Ł. obserwator

Temat: mahamudra CIE

Witam wszystkich forumowiczów - mój pierwszy post tutaj 8)

Dzięki wielkie Pawle, za temat o cie/chod.

Dorzucam się z linkiem do wykładów Thrangu Rinpocze, niestety tylko po angielsku, ale wszystkim czytającym w tym języku gorąco polecam:
http://www.rinpoche.com/teachings/chod.htm
Godne polecenia są też wykłady Tengi Rinpocze z Shenpen Osel
http://www.shenpen-osel.org/issue6.pdf

konto usunięte

Temat: mahamudra CIE

Phoła w praktyce CIE

Praktyka CIE jest wyjątkowo wszechstronną i kompletną metodą prowadzącą do Stanu Buddhy. Jednym z głównych elementów CIE jest praktyka phoła.
Utożsamianie się z pozornie trwałym i niezmiennym "JA" związane jest z lgnięciem do ciała. Aby się go pozbyć, w CIE zawiera się praktyka phoły, podczas której umysł i ciało doświadcza się jako odrębne.
W rozbudowanych praktykach CIE wykonuje się trzy rodzaje phoła, każda z nich posiada swoje charakterystyczne elementy np. wyrzucanie świadomości i rozpuszczanie jej w centrum serca aspektu buddhy.
Najwyższą phoła, jest tzw. namkha phoła "phoła przestrzeni" zwana też "otwarciem bram nieba".

Namkha Phoła - phoła przestrzeni

Phoła przestrzeni uważana jest za najwyższą, najbardziej esencjonalną formę phoła, w której świadomość po wyrzuceniu z ciała nie wtapia się w wizualizowany aspekt buddhy itp. Tutaj świadomość stapia się z przestrzenią. Jest od razu jak dharmakaja, która wszystko obejmuje i wszystko przenika. Jest to bardzo ważny element praktyki CIE - naturą umysłu jest dharmakaja, która jest jak przestrzeń, bez żadnego punktu odniesienia jakiegoś centrum i granic.
Medytujący pozostaje wówczas w stanie, w którym umysł jest wszechprzenikający jak przestrzeń.
Mówi się, że phoła przestrzeni jest sto razy wyższa od "zwykłej" phoły tzw. "phoły trzech świadomości", która jest najczęściej praktykowaną formą wyrzucania świadomości.paweł włodarczyk edytował(a) ten post dnia 02.10.10 o godzinie 16:34

konto usunięte

Temat: mahamudra CIE

paweł włodarczyk:

Obrazek

Guru Joga Maczik Labdryn

OM MACZIK MA LA SOLŁA DEB
OM Maczik wspaniała matko modlę się do ciebie

AH MACZIK MA LA SOLŁA DEB
AH Maczik wspaniała matko modlę się do ciebie

HUM MACZIK MA LA SOLŁA DEB
HUM Maczik wspaniała matko modlę się do ciebie

(Symbole ciała, mowy i umysłu Maczik Mabdryn. Białe OM jest w czole, czerwone AH w jej gardle, a niebieskie HUM w jej sercu.)

KARPO OM DZI DZIN DZI LOB
Białe OM udziela mi twojego błogosławieństwa

MARPO AH DZI DZIN DZI LOB
Czerwone AH udziela mi twojego błogosławieństwa

NGYNPO HUM DZI DZIN DZI LOB
Niebieskie HUM udziela mi twojego błogosławieństwa

KU SYN THUNG DZI DZIN CIEN PHOB
Otrzymuję wielkie błogosławieństwa Twojego ciała, mowy i umysłu

MA JUM CZIEN GO PHAN THOB PAR SZIOK
Wielka Matko obym uzyskał twoje urzeczywistnienie

(Białe, czerwone i niebieskie światło wypływa z sylab OM, AH i HUM.
Oczyszczając wszelkie zaciemnienia i błędy z mojego ciała, mowy i umysłu.)

Ostatnio natrafiłem na tę gurujogę w książce Jamesa Low. Ciekawi mnie czy to jedyna gurujoga w buddyzmie tybetańskim poświęcona żeńskiej formie? :)

konto usunięte

Temat: mahamudra CIE

Marcin P.:
paweł włodarczyk:

Obrazek

Guru Joga Maczik Labdryn
Ostatnio natrafiłem na tę gurujogę w książce Jamesa Low. Ciekawi mnie czy to jedyna gurujoga w buddyzmie tybetańskim poświęcona żeńskiej formie? :)

Nie jest jedyna, na przykład Jeszie Tsogjal.

konto usunięte

Temat: mahamudra CIE

Jeśli wykonujesz (tę) praktykę na cmentarzu, to dobrze, ale
wcale nie jest to konieczne.

Cmentarz to miejsce gdzie znajdują się ciała zmarłych i dzieją
się rzeczy przerażające i odrażające.

Milarepa powiedział kiedyś, że zawsze mamy blisko siebie takie
miejsca – nasze własne ciała. Są to inne cmentarze,
najokropniejsze ze wszystkich, są to miejsca gdzie nasze myśli i
nasze emocje umierają.


Kalu Rinpocze

konto usunięte

Temat: mahamudra CIE

Prawdziwa gratka dla osób praktykujących lub zainteresowanych CIE.


Obrazek

ODCIĘCIE EGO
kompletne wyjaśnienia Maczik

„Czod Mahamudry” przedstawia oświeconą perspektywę drugiego cyklu nauk Buddy w powiązaniu z ćwiczeniami mantrajany; służy treningowi świadomości. Jest to radykalna metoda, polegająca na przecinaniu rozbuchanej fiksacji na ego; dokonuje się dzięki zaakceptowaniu tego, co niepożądane, bez względu na trudne okoliczności, dzięki zrozumieniu, że bogowie i demony są naszym umysłem, zaś my sami i inni przebywamy w stanie absolutnej równości. Jeśli nie rozumiemy tego w taki sposób, jeśli podczas praktyki zamglone projekcje podsuwają nam wizje wrogów, jeśli angażujemy się we wstrętne postępki w nadziei zwyciężenia demonów i złych duchów lub zyskania sławy czy jedzenia, wówczas rzecz taka nazywa się wypaczoną praktyką czodu i błędnymi poglądami. Tak więc już na początku nastrójcie swe umysły na właściwy ton i skierujcie je w dobrym kierunku.

Dziamgon Kongtrul Lodro Taje

więcej szczegółów:
http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fnorbu.pl%...paweł włodarczyk edytował(a) ten post dnia 17.01.11 o godzinie 12:51

konto usunięte

Temat: mahamudra CIE

Fragmenty książki:
ODCIĘCIE EGO
kompletne wyjaśnienia Maczik

***
Jeśli trzeba kogoś wyleczyć, należy wezwać do chorego biegłego lekarza i zastosować natychmiast dobre, bezdyskusyjne lekarstwo. Tak się postępuje w świecie, jest to dobry zwyczaj. Jeśli jednak chodzi o tę tutaj żebraczkę, gdy nadejdzie czas śmierci, nie znajdę z rzeczy materialnych, z całego światowego bogactwa, z życia i cielesnych członków, niczego – nawet wielkości jednej setnej pojedynczego włosa – co mogłabym zabrać. Wyzwolona z zewnętrznych i wewnętrznych fiksacji ego, nie widząc przyczyny, dla której miałabym troszczyć się o cokolwiek, rzucę to życie i członki bez wahania, czyniąc z nich pokarm dla potrzebujących. Każde okoliczności, chorobę lub opętanie, wyleczę przy pomocy wizualizacji wewnętrznego wchłonięcia w stan braku „ja”. Nie potrzeba mi zewnętrznych diagnoz medycyny, wróżbiarstwa, leczniczych rytuałów (gto go) i tak dalej. Oto system Dharmy tej żebraczki.

***

Jogin, który urzeczywistnił zarówno zewnętrznie, jak i wewnętrznie brak „ja”
oraz „własnej” natury, sprawia, że umysł-energia (lung sem) wkracza do centralnego kanału. Ta siła uaktywnia wyjątkowe doświadczenie klarownej błogości-przejrzystości; w tym stanie jogin jest w pełni świadomy przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Gdy wzrasta świadomość wszelkich zjawisk, rozprzestrzeniają się promienie światła. Dzięki tym promieniom światła dojrzałych właściwości, takich jak niepowstrzymana siła wyjaśniania, debaty oraz kompozycji, poskromione zostaną liczne istoty. Ta [metoda] posiada wielką moc i umiejętność realizowania celu zwanego Czodem Mahamudry. Dharma taka jak ta jest odmienna od innych dharmicznych systemów. Oto jej najgłębsze znaczenie, szlachetny synu.

***

Większą zasługę przynosi nagromadzenie zebrane na bazie własnego ciała niż setka nagromadzeń pochodzących z rzeczy. Ważniejsze jest siedmiodniowe praktykowanie szczodrości poprzez ofiarowanie ciała w nawiedzonym miejscu niż studniowa praktyka wyjątkowej zasługi odbywana w klasztorze. Ważniejsze jest, by medytować z miłością na jedną wrogo nastawioną i gniewną istotę niż medytować z miłością na setkę takich, które myślą o nas dobrze i okazują uczucie. Ważniejsze jest, by pamiętać przez chwilę o nietrwałości wszystkich uwarunkowanych rzeczy i nie angażować się mentalnie w działania tego życia niż przejść ciężkie próby w nadziei na uzyskanie światowych owoców. Ważniejsze jest, by poskromić, nawet odrobinę, ducha fiksacji ego niż poskromić setkę złych anonimowych demonów. Ważniejsze jest uzyskać na mgnienie oka medytacyjny wgląd w prawdziwą naturę braku „ja” niż przez sto lat, lecz z fiksacją na ego, praktykować zasługę. Ważniejsze jest, by na chwilę rozpoznać własną śmiertelność niż kształcić się i ćwiczyć erudycję w nadziei na uzyskanie mądrości i sławy.

***

Są tacy, którzy nie znają altruizmu; nie oddadzą innym swych ciał, uciech i mocy. Mając na względzie własne korzyści, szczęście oraz spokój, praktykują dharmę, która szkodzi czującym istotom. Czyż dzisiejsi praktykujący nie wiedzą, że w przeszłości Budda Siakjamuni oddał bez wahania swą głowę, członki, wnętrzności i wszystko, czego od niego chciano? A może wiedzą, lecz mówią: „W dzisiejszych czasach nie jest to konieczne” i ignorują paradygmat Buddy? A jeśli powodują nimi inne przyczyny – może są przywiązani i skupieni na światowych czynnościach, myślą może, że nagromadzili wystarczająco, by żyć przez tysiąc lat. Brak w tym sensu. Z drugiej strony, sens może być taki, że zwodzą ich diabły.

***

Zgłębiający Dharmę! Naśladowcy tej tutaj żebraczki, róbcie to w ten sposób. Oto mój system Dharmy, wolny od cierpień. Sama tak praktykuję, weźcie więc go sobie do serca, moi uczniowie. Odrzućcie bez wahania dla dobra innych ciało, uciechy, fortunę, moc i korzenie zasługi. Nie przejawiając nawet minimalnego samolubstwa, ustabilizujcie się w głębokiej ufności. Utrzymywanie esencji przebudzonego umysłu, miłości i współczucia nazywane jest Świętą Dharmą Czodu. Zwie się to Mahajaną. Zwie się to wielką ścieżką bodhisattwy. Zwie się to źródłem wielkich adeptów. Zwie się to drogą buddów. Dharma taka jak ta ma moc wyzwolenia was z cyklicznej egzystencji.

***

Niektórzy pospolici ludzie miewają przebłyski i chwile koncentracji, gdy doświadczają pustki lub przejrzystości [pozornie] rzeczywistego umysłu. Ci ignoranci nazywają to „mahamudrą”. Praktykujący ten rodzaj mahamudry nie wiedzą, że jest to po prostu cecha nierealnego umysłu; są idiotami, a ich system dharmy jest systemem głupców. Nie zwracajcie na to uwagi. Odrzućcie to daleko.

***

Oczyszczenie przeszkód objawia się tym, że zmywasz ze swego ciała wszystko, co może być zmyte; oczyszczane są wszelkie piętna i plamy, a ciało staje się białe i promienne. Wewnętrzne nieczystości zostały usunięte; wnętrze jest teraz czyste i lśni niczym rybi brzuch. Wypłukało z ciebie wszystko – tak, że stałeś się pusty i błyszczący jak skórzany bukłak. Z kanałów wypływają zanieczyszczenia, wydostając się na zewnątrz przez pory skóry i wypływając spod paznokci: kanały lśnią czystością; ich wnętrze jest niczym nadmuchany balon.
Ktoś unosi białą wazę i z zewnątrz, od wewnątrz i z obszaru pomiędzy leje się na ciebie strumień wody, oczyszczając plamy i pozostawiając ciało na zewnątrz i od wewnątrz czystym jak kryształ. Ciało staje się lekkie niczym bawełniana przędza, unosi się w niebie, przyodziane w nowe bawełniane szaty, miękkie w dotyku i subtelne w wyglądzie. Skaczesz i nurkujesz bez przeszkód w rzekach i rozpadlinach. Doświadczasz ciała jako zbioru światła. Uzmysławiasz sobie, że jest ono puste i niewidzialne. Zdobią je liczne, białe kwiaty. Całe ciało przenika świecące białe światło. Siedzisz na księżycowym siedzeniu, na którym znajdują się maty i draperie. Znajdujesz się w kryształowym domu, z którego widzisz wszystko bez przeszkód; ciało jest przejrzyste. Z jego czystych kanałów wypływają sylaby. Przestrzeń, niebo i ziemię wypełniają białe grupy sylab. Na jawie lub we śnie pojawiają się ciała Buddy i czyste krainy.
Gdy takie lub temu podobne rzeczy pojawiają się w realnych doświadczeniach lub we snach, jest to dowód powodzenia w oczyszczaniu przeszkód.
***

Oznaki zaciemnień: sny o uprawianiu hazardu, grze w kości, kłótni lub dyskusji i temu podobnych, w trakcie których przegrywasz. Toniesz w brudnym bagnie, do twego ciała przylega brud. Twoje ciało przebywa w stojącej pozycji lub siedzi i jest słabe lub twój chód jest zaburzony i na ciele pojawiają się wypryski. Kończyny są chrome, połamane w kawałki, nie możesz się ruszyć. Siedzisz na macie z włosia czarnego jaka lub nosisz odzież z czarnego jaka. Twoje oczy straciły widzenie, więc nie wiesz, dokąd masz iść. Trzymasz wielkie paczki lub niesiesz wiele pustych czarnych sakw. Są to oznaki bardzo wielkich przeszkód. Bądź ostrożny i uważaj, abyś sobie nie przywłaszczył rzeczy należących do Trzech Klejnotów lub dóbr innych ludzi. Wysilaj się w stosowaniu metod oczyszczania.
Rafał Maurin

Rafał Maurin COACH , Trener
Rozwoju

Temat: mahamudra CIE

paweł włodarczyk:

Obrazek

Guru Joga Maczik Labdryn

OM MACZIK MA LA SOLŁA DEB
OM Maczik wspaniała matko modlę się do ciebie

AH MACZIK MA LA SOLŁA DEB
AH Maczik wspaniała matko modlę się do ciebie

HUM MACZIK MA LA SOLŁA DEB
HUM Maczik wspaniała matko modlę się do ciebie

(Symbole ciała, mowy i umysłu Maczik Mabdryn. Białe OM jest w czole, czerwone AH w jej gardle, a niebieskie HUM w jej sercu.)

KARPO OM DZI DZIN DZI LOB
Białe OM udziela mi twojego błogosławieństwa

MARPO AH DZI DZIN DZI LOB
Czerwone AH udziela mi twojego błogosławieństwa

NGYNPO HUM DZI DZIN DZI LOB
Niebieskie HUM udziela mi twojego błogosławieństwa

KU SYN THUNG DZI DZIN CIEN PHOB
Otrzymuję wielkie błogosławieństwa Twojego ciała, mowy i umysłu

MA JUM CZIEN GO PHAN THOB PAR SZIOK
Wielka Matko obym uzyskał twoje urzeczywistnienie

(Białe, czerwone i niebieskie światło wypływa z sylab OM, AH i HUM.
Oczyszczając wszelkie zaciemnienia i błędy z mojego ciała, mowy i umysłu.)

Pomimo że istnieją pewne kontrowersje jesli idzie o linię Aro, załączam link z ładnie zaśpiewaną Guru Yogą Machig Labdron i kilkoma innymi "yogicznyemy" pieśniami :)
http://arobuddhism.org/articles/yogic-song.html

konto usunięte

Temat: mahamudra CIE

Rafał Maurin:
Pomimo że istnieją pewne kontrowersje jesli idzie o linię Aro, załączam link z ładnie zaśpiewaną Guru Yogą Machig Labdron i kilkoma innymi "yogicznyemy" pieśniami :)
http://arobuddhism.org/articles/yogic-song.html
Rzeczywiście, co by o nich nie myśleć guru joga Maczik jest świetnie zaśpiewana:)
Rafał Maurin

Rafał Maurin COACH , Trener
Rozwoju

Temat: mahamudra CIE

paweł włodarczyk:

Obrazek

Tsultrim Allione

Medytacja „Karmienie demona”

Wprowadzenie

Jest to praktyka medytacji opracowana przez znaną nauczycielkę buddyjską Tsultrim Allione.
Stanowi ona modyfikację metody zaczerpniętej z praktyki CZOD służącej odcięciu przywiązania do JA..

Według lamy Tsultrim Allione ta metoda przynosiła bardzo pozytywne rezultaty, zwłaszcza w przypadku chorych na AIDS czy na raka. Wydaje się, że wzmacnia ona system odpornościowy.
Można ją stosować w odniesieniu do dowolnych problemów. Głębszym powodem, dla którego ta praktyka jest skuteczna, podobnie jak w praktyce czod, jest to, że odcinamy lgnięcie do trwałego „ja”. Odcinamy trwałe „ja”, ponieważ utożsamiamy nasz problem z "demonem", który reprezentuje tożsamość trwałego „ja”. Na przykład, jeśli "demon" pragnie być kochany, a my dajemy mu nieograniczoną miłość i zrozumienie, tak aby był usatysfakcjonowany i odszedł, to nie ma już tego trwałego „ja”, które identyfikowaliśmy z tym "demonem". To stanowi okazję, aby wzmocnić zdrowe poczucie „ja”. Ponieważ udowodniliśmy sami sobie, że potrafimy dawać, wzrasta nasze poczucie własnej wartości oparte na zdrowym poczuciu „ja”.

Praktyka.

Metoda ta polega na tym, że kładziemy przed sobą poduszkę i siadamy z twarzą zwróconą w jej kierunku, aby zidentyfikować jakiś swój trudny problem emocjonalny, chorobę czy inny problem, który chcemy rozwiązać. na przykład głód czułości. To poczucie głodu sprawiało, że szukaliśmy kompulsywnie innych partnerów. Wyobrażamy sobie i próbujemy to poczuć, że ten problem czai się w naszym wnętrzu jak jakiś ścigający nas "demon". Następnie próbujemy wyobrazić sobie, jak ten "demon" wygląda... Jaki ma kształt i kolor?... Czy jest oślizły?... Czy ma np. tysiąc ramion i rąk, którymi próbuje kogoś chwycić? Czy ma ostre kolce na grzbiecie i wystające kły? Czy jest duży i gruby, czy też mały i wychudzony? itp.
Wyobrażamy sobie, że ten "demon" wychodzi z nas i siada na poduszce. Następnie pytamy go: „Czego sobie życzysz?” i albo wyobrażamy sobie, jak nam udziela odpowiedzi, albo sami siadamy na poduszce i spoglądamy w miejsce, na którym przed chwilą siedzieliśmy, i odpowiadamy: „Pragnę czułości", "Chcę być w stanie otrzymać czułość – niech nikt mi jej nie zabiera ani mi w tym nie przeszkadza” lub cokolwiek innego, co nam przyjdzie do głowy.
Potem wracamy tam, gdzie wcześniej siedzieliśmy, o ile przesiedliśmy się na poduszkę, i w naszej wyobraźni karmimy "demona". Dajemy mu to, czego pragnie – w tym przypadku fizyczną czułość – i dajemy mu to z nas samych. Karmimy go nieprzebranymi ilościami tego, czego mu potrzeba, aż do momentu, gdy będzie miał dość. To może być bardzo skuteczne.
Na koniec "demon" odchodzi i rozpuszcza się w przestrzeni.
Właśnie niedawno rozpocząłem karmienie ;) Polecam.
http://www.tricycle.com/-practice/feeding-your-demons
i właśnie czytam
http://www.amazon.com/Feeding-Your-Demons-Resolving-Co...Rafał Maurin edytował(a) ten post dnia 15.04.11 o godzinie 02:33

Temat: mahamudra CIE

Rafał Maurin:
Właśnie niedawno rozpocząłem karmienie ;) Polecam.
http://www.tricycle.com/-practice/feeding-your-demons

To jest dokładnie coś czego mi dzisiaj potrzeba. Dzięki Rafał :)
Rafał Maurin

Rafał Maurin COACH , Trener
Rozwoju

Temat: mahamudra CIE

To jest dokładnie coś czego mi dzisiaj potrzeba. Dzięki Rafał :)
Tego potrzeba całemu światu :)
Mój bliski przyjaciel który używa tej metody od jakiegoś czasu , powiedział mi ostatnio że Tsultrim Allione powinna za to dostać Nobla. Zgadzam się z nim w całej pełni.

Następna dyskusja:

mahamudra - wielka pieczęć




Wyślij zaproszenie do