Temat: POZYCJONOWANIE STRONY WWW HOTELU
Tomasz Graszewicz:
Ostatnio bardzo modne określenie, chociaż profesjonaliści nazywają to fachowo „Marketingiem w wyszukiwarkach”. Jakie są wasze doświadczenia z tym narzędziem? Często można łatwo wygenerować dzięki temu ruch na stronie, ale czasem nie przekłada się on na wzrost liczby rezerwacji. Jak sobie radzicie w tym obszarze? Czy często korzystacie również z płatnych linków? W jakich sytuacjach?
Marketing w wyszukiwarkach to czynność dokonywana za pomocą narzędzi promujących hotel w wyszukiwarkach, a tych mamy wiele.
Tutaj powstał fajny projekt zbierający je w kupę lub całość (jak kto woli)
http://www.seo-narzedziownia.pl/. Zgadza się, jest ich wiele, teraz tylko kwestia kto do nich siada i jak się nimi posługuje.
Można napisać, że nie korzysta się z żadnych narzędzi pozycjonując frazy typu: 'spa' czy 'hotel spa' - napisać można jasne. Jednak bez nich
utrzymać się w TOP 3 powyżej 3 msc nie ma szans.
Aby hotel się liczył powinien być widoczny wynikach naturalnych/organicznych przynajmniej w TOP 10. W przypadku kiedy pozycjonuje nasz hotel firma pozycjonerska umowa powinna być tak skonstruowana by dążyć do osiągnięcia pozycji 1 - wtedy każda TRAFNIE dobrana fraza staje się opłacalna.
Różnica w liczbie odwiedzin strony internetowej między pozycją 1 a 5 jest bardzo duża. Na frazę 'SPA' sięga kilkuset wejść dziennie.
W formie testów sprawdziłem 'na własnej skórze' różnice w liczbach bliźniaczych serwisów dla jednakowej frazy znajdujących się w czołówce. Zamieniając miesięczne liczby odwiedzin na bezwzględne liczby odwiedzin (tj. 6,20%-620; 4,43%-443) okazuje się, że każdorazowy skok pozycji oczko wyżej (tj. 5-4; 4-3; 3-2) daje nam ok. 30% wzrost liczby odwiedzin. I możecie wierzyć lub nie, przy naprawdę kiepskim layoucie pojawiały się telefony dla pewnych usług. Dla powyższego przykładu nie jestem w stanie napisać, jakie jest przełożenie ruchu dla pozycji 1, ponieważ nie chcę fałszować danych, tutaj nie osiągnąłem pozycji 1. Z analiz stron klientów wynika, że między pozycją 1-2 to skok sięgający ok. 50%. Z doświadczenia piszę, że z fraz znajdujących się w TOPie wyników, ROI dla hoteli jest bardzo wysokie.
Teraz kilka słów o reklamie Adwords.
Adwords w rękach niedoświadczonej osoby jest bezużytecznym działaniem. Długofalowy Adwords może naprawdę wyszczuplić budżet przy niewłaściwie dobranych frazach, które generują wysoki ruch, cechujący się niską konwersją czy wysokim współczynnikiem odrzuceń. Ustalając Adwords należy wziąć pod uwagę kilka czynników takich jak:
- koszt kliknięcia przy pełnej możliwej optymalizacji strony pod pozycjonowaną frazę (w Adwords jest to wartość w % dla każdego słowa kluczowego/frazy) w zestawieniu z celem finansowym z odwiedzin
- target społeczny. Nie ma sensu ustalać Adwords dla osób 'wychowanych z internetem' lub obeznanych w temacie - Ci ludzie w większości pomijają Adwords. Zapewne nieraz każdy z nas znalazł się tam gdzie być nie chciał, z pewnością przyczyniły się do tego frazy niezgodne z wynikami wyszukiwań.
Badania Reuters Institute for the Study of Journalism pokazują, jak zmieniły się nawyki osób zablokowanych na natłok informacji. Osoby starsze oczywiście klikają, często nie zwracając uwagi na zmieniony kolor tła pod wynikami sponsorowanymi -
1. nie są świadomi, że to reklama
2. zwyczajnie jej nie widzą
3. trafiając na niechcianą stronę generują wyższy współczynnik odrzuceń dla danej strony jednak nie należy traktować powyższego jako zasadę, ponieważ niektórzy zostają.
Jest też kilka innych czynników, takich jak:
- sezonowość (czyli czas wyświetlania reklam, wiadomo w okresach 'gorących' fraza cechuje się większą konkurencyjnością co za tym idzie ceną - promocja strony na daną frazę jest droższa niż 'po sezonie'
- święta
- natężenie spowodowane wydarzeniami lokalnymi
Na koniec dodam, że wynik w Adwords w połączeniu z wypozycjonowanym wynikiem organicznym lub wynikiem w mapach tworzy efekt surround, czyli podwojenie odnośników w pierwszym serpie, tj. 50% zwiększamy szanse na wejście klienta na naszą stronę. Podobny efekt stwarzamy przez wypozycjonowanie dwóch wyników organicznych, np.: strony głównej i podstrony,
czy też strony hotelowej i strony zapleczowej lub strony zapleczowej, grafiki i filmu na youtube.
Najważniejsze to:
- zostać zauważonym wśród tylu wyników powodując wejście w nasz odnośnik
- zaciekawić użytkownika i skierować go na landing page by dokonał rezerwacji
Co zrobić by tak się stało?
>> czytaj więcej Ten post został edytowany przez Autora dnia 16.03.14 o godzinie 22:27