Rafał Żurmanowicz

Rafał Żurmanowicz Web Design, Grafika,
Fotografia

Temat: POZYCJONOWANIE STRONY WWW HOTELU

Sebastian Brant:
Ostatnio bardzo głośno zrobiło się o tym , że dobra treść strony pozwoli wywindować ją na sam szczyt wyników wyszukiwania. Farmy linków itp. sztuczki już nie będą miały takiego znaczenia.
Czy to faktycznie jest możliwe?
Czy mógłbym poprosić o wypowiedź eksperta w tym temacie?

To tak jak by powiedzieć, że samochód bez karoserii nie pojedzie. Pozycjonowanie to nie tylko jeden element a przynajmniej kilka podstawowych i kilkanaście pobocznych. I na pewno nie na szczyt bo to tak jak by wyeliminować czynnik konkurencyjności, wszyscy nie moga być na 1mc. To chyba logoczne. Zawsze doradzam rozebranie zagadnienia na części pierwsze aby zrozumieć z ilu elementów się składa i wtedy nawet laik rozumie, że wyeliminowanie / dodanie tylko 1 elementu nie rozwiązuje problemu.
Jeszcze jedna sprawa. O ile trudniej jest uzyskać dobrą pozycję w wyszukiwarce bez bez dostępu do kodu źródłowego?

Wcale nie trudniej jeśli ktoś kto pisał Ci kod zrobił to rzetelnie i z myślą o dobrym pozycjonowaniu. Jeśli masz CMS to też nie może być jakiś badziew wstawiający wykrzaczające kod znaczniki za każdym razem kiedy edytujesz treść. Ja kocham pisać kod dla siebie bo jestem w 100% pewien sukcesu swoich serwisów o ile w dalszej fazie projektu będzie mi się chciało siedzieć nad resztą elementów SEO (kod maksymalnie zoptymalizowany więc 1 element mam za sobą) a do tego trzeba mieć zacięcie a może raczej cierpliwość szachisty :]
Krzysztof Stęplowski

Krzysztof Stęplowski Skuteczny
e-marketing hotelu

Temat: POZYCJONOWANIE STRONY WWW HOTELU

O ile trudniej jest uzyskać dobrą pozycję w wyszukiwarce bez bez dostępu do kodu źródłowego?
Hmm... a czy kod źródłowy był optymalizowany, znaczniki H1, title, description? Jeżeli nie to
będzie ciężko, na niektóre frazy wręcz nie możliwe.

Widziałem fatalnie zakodowane, a doskonale wypozycjonowane strony - również hoteli. Mimo to bez dostępu do kodu bywa trudniej - rzadko w CMS mamy pełną możliwość optymalizowania treści pod kątem SEO. Wówczas lepiej przeanalizować i poprawić kod.

Krótko mówiąc - wszystko zależy od konkretnego przypadku. Ogólnej odpowiedzi na tak postawione pytanie po prostu nie ma.

----------
www.marketinghotelu.plKrzysztof Stęplowski edytował(a) ten post dnia 18.03.12 o godzinie 21:07
Rafał Żurmanowicz

Rafał Żurmanowicz Web Design, Grafika,
Fotografia

Temat: POZYCJONOWANIE STRONY WWW HOTELU

Zgadzam się z Krzysztofem, sam kod to tylko jeden z elementów, jest pełno przykładów stron na jakichś starych szablonach, wszystko na tabelach, o css zapomnij, znaczników co kot napłakała a stoją od lat twardo na swoich jak by nie patrzeć wysokich pozycjach. Siłą wielu jest właśnie wiek i merytoryczny materiał po który często ludzie sięgają na tej stronie, polecają ją sobie, linkują do niej etc, bardzo często społeczność dookoła takiego serwisu gwarantuje mu, często bez świadomości swych czynów, wysoką pozycję wykonują za niego robotę związaną z pozycjonowaniem i to jest jak by nie patrzeć sukces tyle, że najczęściej nieświadomy :)
Krzysztof Stęplowski

Krzysztof Stęplowski Skuteczny
e-marketing hotelu

Temat: POZYCJONOWANIE STRONY WWW HOTELU

SEO jest niemal na początku pracy przy promocji hotelu online. Zaczynamy od wyboru słów / fraz kluczowych (ogólnych i szczegółowych), potem optymalizujemy stronę hotelu - pod kątem poprawności kodu oraz nasycenia treści. Tuż potem jest SEO. To bez wątpienia jedno z najbardziej efektywnych narzędzi promocji hotelu online.

---------
www.marketinghotelu.pl
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: POZYCJONOWANIE STRONY WWW HOTELU

gdyby ktoś planował wypozycjonować swoją stronę (i usługi) za granicą mogę wskazać sprawdzony, wyspecjalizowany podmiot
Mariusz Zakrzewski

Mariusz Zakrzewski Pozycjoneria.com -
pozycjonowanie firm

Temat: POZYCJONOWANIE STRONY WWW HOTELU

Tomasz Graszewicz:
Ostatnio bardzo modne określenie, chociaż profesjonaliści nazywają to fachowo „Marketingiem w wyszukiwarkach”. Jakie są wasze doświadczenia z tym narzędziem? Często można łatwo wygenerować dzięki temu ruch na stronie, ale czasem nie przekłada się on na wzrost liczby rezerwacji. Jak sobie radzicie w tym obszarze? Czy często korzystacie również z płatnych linków? W jakich sytuacjach?

Marketing w wyszukiwarkach to czynność dokonywana za pomocą narzędzi promujących hotel w wyszukiwarkach, a tych mamy wiele.

Tutaj powstał fajny projekt zbierający je w kupę lub całość (jak kto woli) http://www.seo-narzedziownia.pl/. Zgadza się, jest ich wiele, teraz tylko kwestia kto do nich siada i jak się nimi posługuje.

Można napisać, że nie korzysta się z żadnych narzędzi pozycjonując frazy typu: 'spa' czy 'hotel spa' - napisać można jasne. Jednak bez nich
utrzymać się w TOP 3 powyżej 3 msc nie ma szans.

Aby hotel się liczył powinien być widoczny wynikach naturalnych/organicznych przynajmniej w TOP 10. W przypadku kiedy pozycjonuje nasz hotel firma pozycjonerska umowa powinna być tak skonstruowana by dążyć do osiągnięcia pozycji 1 - wtedy każda TRAFNIE dobrana fraza staje się opłacalna.

Różnica w liczbie odwiedzin strony internetowej między pozycją 1 a 5 jest bardzo duża. Na frazę 'SPA' sięga kilkuset wejść dziennie.

W formie testów sprawdziłem 'na własnej skórze' różnice w liczbach bliźniaczych serwisów dla jednakowej frazy znajdujących się w czołówce. Zamieniając miesięczne liczby odwiedzin na bezwzględne liczby odwiedzin (tj. 6,20%-620; 4,43%-443) okazuje się, że każdorazowy skok pozycji oczko wyżej (tj. 5-4; 4-3; 3-2) daje nam ok. 30% wzrost liczby odwiedzin. I możecie wierzyć lub nie, przy naprawdę kiepskim layoucie pojawiały się telefony dla pewnych usług. Dla powyższego przykładu nie jestem w stanie napisać, jakie jest przełożenie ruchu dla pozycji 1, ponieważ nie chcę fałszować danych, tutaj nie osiągnąłem pozycji 1. Z analiz stron klientów wynika, że między pozycją 1-2 to skok sięgający ok. 50%. Z doświadczenia piszę, że z fraz znajdujących się w TOPie wyników, ROI dla hoteli jest bardzo wysokie.

Teraz kilka słów o reklamie Adwords.
Adwords w rękach niedoświadczonej osoby jest bezużytecznym działaniem. Długofalowy Adwords może naprawdę wyszczuplić budżet przy niewłaściwie dobranych frazach, które generują wysoki ruch, cechujący się niską konwersją czy wysokim współczynnikiem odrzuceń. Ustalając Adwords należy wziąć pod uwagę kilka czynników takich jak:

- koszt kliknięcia przy pełnej możliwej optymalizacji strony pod pozycjonowaną frazę (w Adwords jest to wartość w % dla każdego słowa kluczowego/frazy) w zestawieniu z celem finansowym z odwiedzin
- target społeczny. Nie ma sensu ustalać Adwords dla osób 'wychowanych z internetem' lub obeznanych w temacie - Ci ludzie w większości pomijają Adwords. Zapewne nieraz każdy z nas znalazł się tam gdzie być nie chciał, z pewnością przyczyniły się do tego frazy niezgodne z wynikami wyszukiwań.

Badania Reuters Institute for the Study of Journalism pokazują, jak zmieniły się nawyki osób zablokowanych na natłok informacji. Osoby starsze oczywiście klikają, często nie zwracając uwagi na zmieniony kolor tła pod wynikami sponsorowanymi -

1. nie są świadomi, że to reklama
2. zwyczajnie jej nie widzą
3. trafiając na niechcianą stronę generują wyższy współczynnik odrzuceń dla danej strony jednak nie należy traktować powyższego jako zasadę, ponieważ niektórzy zostają.

Jest też kilka innych czynników, takich jak:
- sezonowość (czyli czas wyświetlania reklam, wiadomo w okresach 'gorących' fraza cechuje się większą konkurencyjnością co za tym idzie ceną - promocja strony na daną frazę jest droższa niż 'po sezonie'
- święta
- natężenie spowodowane wydarzeniami lokalnymi

Na koniec dodam, że wynik w Adwords w połączeniu z wypozycjonowanym wynikiem organicznym lub wynikiem w mapach tworzy efekt surround, czyli podwojenie odnośników w pierwszym serpie, tj. 50% zwiększamy szanse na wejście klienta na naszą stronę. Podobny efekt stwarzamy przez wypozycjonowanie dwóch wyników organicznych, np.: strony głównej i podstrony,
czy też strony hotelowej i strony zapleczowej lub strony zapleczowej, grafiki i filmu na youtube.

Najważniejsze to:
- zostać zauważonym wśród tylu wyników powodując wejście w nasz odnośnik
- zaciekawić użytkownika i skierować go na landing page by dokonał rezerwacji
Co zrobić by tak się stało? >> czytaj więcej Ten post został edytowany przez Autora dnia 16.03.14 o godzinie 22:27

Następna dyskusja:

CIEKAWE STRONY WWW HOTELI




Wyślij zaproszenie do