Karol Wieczorek

Karol Wieczorek gaz ziemny dla
transportu

Temat: Ulgi finansowe dla pojazdów ekologicznych w Europie

W części państw europejskich użytkując pojazd ekologiczny możemy liczyć na pewne ulgi finansowe.

Różna jest klasyfikacja pojazdów ekologicznych - wdrożono priorytety dla pojazdów zasilanych CNG, LPG, hybrydowych czy spełniających najwyższe normy emisji spalin EURO.

Zazwyczaj polegają one na całkowitym lub częściowym zwolnieniu z opłat za parkowania lub wjazd do centrum miasta.

Ciekawy mechanizm opracowano w Niemczech, gdzie obowiązują strefy Umweltzone.

Regulacje pozwalające na zwolnienie z opłat w większości przypadków są regulowane przez prawo lokalne.

Pełen wykaz miast z ulgami finansowymi dla pojazdów ekologicznych znajdziecie tutaj
Krzysztof F.

Krzysztof F. inż.elektryk -
elektroenergetyka
automatyka

Temat: Ulgi finansowe dla pojazdów ekologicznych w Europie

Zachęty w formie ulg i zwolnień mogą zwiększyć zainteresowanie pojazdami bezpiecznymi dla środowiska.
Sam postuluję, oraz spotkałem się z postulatami wielu innych osób w sprawie zdjęcia zakazu ruchu w centrach miast dla aut napędzanych silnikiem elektrycznym.
W ten sposób nawet hybrydy posiadające silnik elektryczny i pozwalające na przejechanie np 100km z akumulatorów, mogły by jeździć po centrach miast bez spalin, a poza nimi uruchamiać mały generator spalinowy wożony na maleńkiej przyczepie za autem.
Pokonało by to problem dłuższego zasięgu, i pozwalało długie trasy pokonywać przy zmniejszonym obciążeniu akumulatorów.
Krótko
Spowodowało że auta elektryczne stały by się konkurencyjne dla transportu spalinowego.Krzysztof Fałek edytował(a) ten post dnia 29.11.10 o godzinie 14:05

Temat: Ulgi finansowe dla pojazdów ekologicznych w Europie

ulgi finansowe - jak to dumnie brzmi , a oznacza de facto - dotowanie nieco bogatszych ( bo ich stać na drugie auto , lub "ekonowinki" ) przez ogół - także przez babcię , która zbiera grosze na chleb.
Krzysztof F.

Krzysztof F. inż.elektryk -
elektroenergetyka
automatyka

Temat: Ulgi finansowe dla pojazdów ekologicznych w Europie

Nie koniecznie Panie Marku.
Może jedynie babcia daje złotówkę na inwestycje w jej wnuka.
Może wnuk dzięki elektrycznym smochodom nie będzie się musiał leczyć z raka wywołanego spalinami?
I wyda dzięki tyemu znacznie mniej.
A może Babcia dotując np fabrykę państwową mającą kłopoty z bankiem który blokując jej konto usiłuje ją przejąć, pozwala na utrzymanie miejsca pracy wnuka, dzięki czemu w większym stopniu nie będzie zmuszona do dotacji jego zasiłku?
Ja też jestem za tym aby nikogo nie dotować bez potrzeby.
A tu życie płata nam psikusa
Bo dotujemy
http://www.eko.org.pl/kropla/26/transport.html
Ale akurat tych trujących.
I co Pan powie babci poza tym że ma dotować dalej, i to więcej ): ?
Bo ja proponuję.
Dotujmy mniej, i to jedynie tych akceptowalnych społecznie. Tzn nie zatruwających naszej przyrody.Krzysztof Fałek edytował(a) ten post dnia 04.12.10 o godzinie 18:34

Temat: Ulgi finansowe dla pojazdów ekologicznych w Europie

Krzysztof Fałek:
I co Pan powie babci poza tym że ma dotować dalej, i to więcej ): ?
Bo ja proponuję.
Dotujmy mniej, i to jedynie tych akceptowalnych społecznie. Tzn nie zatruwających naszej przyrody.Krzysztof Fałek edytował(a) ten post dnia 04.12.10 o godzinie 18:34

skoro coś jest akceptowalne to nie trzeba do tego zmuszać :)))

dotacje mają to do siebie , że przeważnie cena towaru jest wyższa o jej wysokość. Wiem , że to z innej beczki , ale ostatnio to okazało się np przy okazji leków - tańsze bez dotacji.
Ofiary tlenku węgla to w głównej mierze osoby , które chcą / muszą oszczędzać na ogrzewaniu, bo drożeje przez pseudoekologów.
Tej zimy już kilkanaście osób.
Krzysztof F.

Krzysztof F. inż.elektryk -
elektroenergetyka
automatyka

Temat: Ulgi finansowe dla pojazdów ekologicznych w Europie

To akurat bywa prawda.
Myślę że elektryczne auta wybronią się i bez dotacji.
Ale nieco później.
Spalinowe nie mają szans na podobne obniżenie ceny energii dla transportu.
Dotacje są rzeczywiście przydatne jedynie wtedy gdy istnieje PEWNOŚĆ że są właściwie skierowane.
Najlepiej oczywiście dotuje społeczeństwo ustalając własne priorytety zakupów.
Ale niestety dotują także producenci, przeznaczając pieniądze na lobbing, oraz na zwalczanie konkurencji.
Najbardziej wtedy gdy są wielcy i mają pokaźne konta :).
Jedyny sposób na przciwstawienie się ich wizji rozwoju, jeśli uważa się ją za niekorzystną społecznie to dotowanie ich konkurencji :).
Wtedy nawet jeśli konkurencja nie wygra wyścigu o nasze pieniądze, przynajmniej wielkich zachęca się do obniżenia kosztów, lub poprawienia oferty :).
Pozdrawiam.
Daria Mak-Walther

Daria Mak-Walther Właścicielka firmy
doradczej, Project
Manager for Poland
...

Temat: Ulgi finansowe dla pojazdów ekologicznych w Europie

Zazwyczaj polegają one na całkowitym lub częściowym zwolnieniu z opłat za parkowania lub wjazd do centrum miasta.

Ciekawy mechanizm opracowano w Niemczech, gdzie obowiązują strefy Umweltzone.
A dlaczego Pana zdaniem "ciekawy"? Jest to ulga, ale dla koncernów automobilnych i władz miejskich. Nie widzę sensu w tej plakecie, bo kosztuje 5 EUR, a więc zarabia miasto (albo gmina, która wystawia), a koncern automobilny się cieszy, bo takim sposobem zachęca do kupna nowego samochodu. W miastach i tak panuje smog, czy z plaketami czy bez.

Pojazdy ekologiczne - jak najbardziej. Szkoda tylko, że branża samochodowa już wcześniej się tym nie zajęła. Samochody elektryczne koszutją 4 razy więcej. Jest to przyszłość i jestem za. Za dwa lata samochód taki będzie na pewno o połowę tańszy. Sens widzę np. w tym, że ma się na dachu fotowoltaikę, a tym samym prąd dla swojego autka.



Wyślij zaproszenie do