Barbara
Dera
Student, Akademia
Ekonomiczna w
Krakowie
Temat: wynajem mieszkania, koszty nie objęte umową
Dwa miesiące temu wynajęłam mieszkanie.Koszty na jakie umówiłam się z najemcą to czynsz 1700zł plus opłaty za rachunki.
W umowie brzmi to następująco:
5. Najemca zobowiązany będzie do zapłaty Wynajmującemu czynszu najmu w wysokości 1700zł miesięcznie.
...
10. Najemca pokrywa koszty eksploatacji lokalu obejmujące:
- opłaty za energię elektryczną i gaz płatne według wskazań liczników,
- opłaty za czynsz i wodę według wskazań liczników.
11. Należności Najemca będzie płacić Wynajmującemu na podstawie faktur lub rachunków wystawionych przez dostawców, w terminie do pięciu dni roboczych od daty doręczenia przez Wynajmującego Najemcy faktur lub rachunków.
Problem jest następujący. Gdy przyszło do płacenia, okazało się, że właściciel oprócz opłaty 1700zł plus rachunki za wodę, prąd i gaz, wymaga opłaty za "zaliczki na koszty zarządu nieruchomością wspólną" do których zalicza się np. wynagrodzenie zarządcy, czy też zaliczka na remonty części wspólnej. Kwota dodatkowa do zapłacenia, to ok. 200zł (nie mówiąc już o tym, że właściciel za te dodatkowe opłaty nie przedstawia faktury, tylko przekazał kopię powiadomienia wspólnoty mieszkaniowej z 2009 roku)
Moje pytanie:
Czy treść umowy świadczy o tym, że mam płacić te dodatkowe koszty?
Czy jeśli odmówię płacenia tych dodatkowych kosztów (zapłaciłam już dwukrotnie), to najemca ma prawo wypowiedzieć umowę?
Dodam tylko, że podczas podpisywania umowy dla pewności spytałam:
"Czy ten zapis oznacza, że oprócz 1700zł płacę rachunki za wodę, prąd i gaz i za nic więcej"
odpowiedź brzmiała:
"tak"