konto usunięte

Temat: Wspólnota- problem z umową

Mam taki problem: we Wspólnocie mam Zarządce - Spółdzielnię i wg punktu o treści:
do obowiązków należy m.in. "Zapewnienie należytego porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń bydunku służącego do wspólnego użytku właścicieli lokali, terenu nieruchomości, chodnika przed nieruchomością, a także innych terenów, jeżeli taki obowiązek wynika z zawartych umów bądź z postanowień ustaw" czy umową z osobą sprzającą musi być zawarta przez wspomnianą spółdzielnię, żeby jej bezpośrednio podlegała? Czy wystarczy, iż taka umowa jest podpisana przez Radę Wspólnoty?

konto usunięte

Temat: Wspólnota- problem z umową

Anna Staszewska:
Mam taki problem: we Wspólnocie mam Zarządce - Spółdzielnię i wg punktu o treści:
do obowiązków należy m.in. "Zapewnienie należytego porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń bydunku służącego do wspólnego użytku właścicieli lokali, terenu nieruchomości, chodnika przed nieruchomością, a także innych terenów, jeżeli taki obowiązek wynika z zawartych umów bądź z postanowień ustaw" czy umową z osobą sprzającą musi być zawarta przez wspomnianą spółdzielnię, żeby jej bezpośrednio podlegała? Czy wystarczy, iż taka umowa jest podpisana przez Radę Wspólnoty?
Sprzedającą co? Usługę?

konto usunięte

Temat: Wspólnota- problem z umową

Nie, przy zatrudnianiu sprzątaczki, czy ten obowiązek jest nałożony wg tego punktu na spółdzielnię?Anna Staszewska edytował(a) ten post dnia 08.01.09 o godzinie 15:14

konto usunięte

Temat: Wspólnota- problem z umową

Tak, według mnie obowiązek zapewnienia czystości spoczywa na zarządcy. Z punktu widzenia wspólnoty jest zatem bez znaczenia, czy spółdzielnia będzie ten obowiązek realizowała samodzielnie (przy pomocy własnych pracowników), czy też zleci sprzątanie jakiejś specjalistycznej firmie.

Powierzenie zarządu nieruchomością wspólną osobie trzeciej (zarządcy) oznacza, że na podstawie wyrażonej w umowie woli właścicieli następuje powierzenie osobie trzeciej kompetencji do składania oświadczeń woli we własnym imieniu, ze skutkiem prawnym dla wspólnoty. Aby jednak zarządca (w tym przypadku spółdzielnia) mogła zawrzeć umowę z firmą zewnętrzną, to w umowie o zarząd nieruchomością wspólną musi być wyraźne upoważnienie do składania oświadczeń woli w imieniu wspólnoty. Upoważnienie to może też wynikać z osobnego dokumentu (pełnomocnictwa).

Jeżeli takiego upoważnienia nie ma, to umowę zawiera zarząd wspólnoty (nazwany przez Ciebie Radą Wspólnoty), z tym, że płatność za sprzątanie idzie wówczas w ciężar spółdzielni, jeżeli z umowy o powierzeniu zarządu wynika, że zapewnienie czystości jest jej obowiązkiem w ramach umówionego ze wspólnotą wynagrodzenia.

Przejrzyj zatem dokładnie całą umowę ze spółdzielnią i ustal, czy spółdzielnia jako zarządca jest upoważniona do zawierania umów i w jakim zakresie, oraz czy zapewnienie czystości jest jej obowiązkiem, który jest realizowany w ramach umówionego wynagrodzenia. Może się bowiem zdarzyć i tak, że w umowie przewidziano odrębne wynagrodzenie dla zarządcy za zapewnienie czystości.

konto usunięte

Temat: Wspólnota- problem z umową

w umowie ze Spółdzielnią nie ma wzmianki na temat zapewnienia sprzątania, jest jedynie przytoczony paragraf. Prezez spółdzielni tłumaczy nam, iż za wszelkie podpisywane umowy on bierze również odpowiedzialność. A u nas pracująca sprzątaczka nie chce, aby na umowie był prezes spółdzielni i pojawił się problem... Wiem, że to trochę trudne do przekazania...



Wyślij zaproszenie do