Monika G.

Monika G. Menedżer PR z
bogatym
doświadczeniem i
sukcesami w
branży...

Temat: odrzucona reklamacja torebki

W lipcu 2014 roku zakupiłam torebkę skórzaną firmy Witchen w kolorze szarym (użytkowana latem). w maju bieżącego roku, gdy ją wyjęłam i przyjrzałam się jej zauważyłam przebarwienia na górze torebki, przy rączkach, na marszczeniach (wybiórczo). W związku z powyższym złożyłam reklamacje, prosząc o wymianę torebki.

Niestety, ale moja prośba spotkała się z odmową. W uzasadnieniu napisano: "W wyniku przeprowadzonych oględzin reklamowanej torby i zapoznaniu się z treścią reklamacji stwierdzam, że reklamacja jest bezpodstawna, ponieważ uszkodzenia noszą ślady uszkodzeń użytkowych. Przetarcia i zabrudzenia wynikające ze sposobu użytkowania nie podlegają reklamacji. Za tak powstałe uszkodzenia sprzedawca ani producent nie ponoszą odpowiedzialności.

Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania. Towar konsumpcyjny jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany, oraz gdy jego właściwości odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju.

Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umowy, gdy kupujący o tej niezgodności wiedział lub, oceniając rozsądnie, powinien wiedzieć".

Uważam, że torebka była użytkowana w sposób właściwy, a powstałe przebarwienia mogły powstać na skutek złej technologii. Czy mogę coś zrobić w tej sprawie? Mam wiele skórzanych torebek, ale po raz pierwszy spotykam się z sytuacją że występują przebarwienia, lub jak to ocenił Witthen - przetarcia.

Będę wdzięczna za odpowiedź
Monika

konto usunięte

Temat: odrzucona reklamacja torebki

Z uwagi na datę zakupu zastowanie ma ustawa z dnia 27 lipca 2002 r.
o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.1)
(Dz. U. z dnia 5 września 2002 r.)

Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.
4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.

Art. 10. 1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku.
2. Roszczenia kupującego określone w art. 8 przedawniają się z upływem roku od stwierdzenia przez kupującego niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową; przedawnienie nie może się skończyć przed upływem terminu określonego w ust. 1. W takim samym terminie wygasa uprawnienie do odstąpienia od umowy.
3. Zawiadomienie sprzedawcy o niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową przerywa bieg przedawnienia. Przedawnienie nie biegnie w czasie wykonywania naprawy lub wymiany oraz prowadzenia przez strony, nie dłużej jednak niż przez trzy miesiące, rokowań w celu ugodowego załatwienia sprawy.
4. Upływ powyższych terminów nie wyłącza wykonania uprawnień wynikających z niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową, jeżeli sprzedawca w chwili zawarcia umowy wiedział o niezgodności i nie zwrócił na to uwagi kupującego.

Teoretycznie ma Pani uprawnienia do żądania obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy, w przypadku gdyby uznać, że wada jest istotna.

Dochodzenie roszczeń jest możliwe przed sądem, ale należy mieć na względzie art. 4 ust 1 cytowanej usatwy, zgodnie z którą Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.

Z uwagi na upływ 6 mce to na Pani ciąży obowiązek wykazania, że towar był niezgodny z umową, co przed sądem oznacza żądanie powołania biegłego z zakresu oceny jakości materiału i przyczyn powstania przetarć i przebarwień.

konto usunięte

Temat: odrzucona reklamacja torebki

Proponuje również udanie się po pomoc do Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta
Monika G.

Monika G. Menedżer PR z
bogatym
doświadczeniem i
sukcesami w
branży...

Temat: odrzucona reklamacja torebki

Bardzo dziękuję za szybką i wyczerpującą odpowiedź!

Następna dyskusja:

Odrzucona reklamacja laptopa




Wyślij zaproszenie do