konto usunięte

Temat: informacja zwrotna dla kandydata po rozmowie kwalifikacyjnej

Witam,

zgadzam się z opinią, że jeśli zapraszamy kandydata na rozmowę, człowiek poświęca nam swój czas, należy poinformować go zarówno o akceptacji, jak i o decyzji odmownej.
Po pierwsze, nawet jeśli nasza odpowiedź jest krótka i nie zawiera uzasadnienia, zainteresowana osoba ma świadomość, że nabór się zakończył i nie tlimy w niej nadziei na otrzymanie danej posady.
Po drugie, takie zachowanie naprawdę dobrze świadczy o naszej firmie i pozostawia pozytywne wrażenie.
Piotr P.

Piotr P. Każdy może być
dyrektorem HR.
Swojego losu:)

Temat: informacja zwrotna dla kandydata po rozmowie kwalifikacyjnej

Nie wyobrażam sobie takiej sytuacji, że ktoś kto doszedł do etapu rozmowy, nie dostaje żadnej informacji zwrotnej od osoby, która rozmawiała z kandydatem. Jest także niedopuszczalne, by przekazywać informację komuś, kto nie miał szczęścia w rekrutacji, przez pośrednika.
Jestem też zdania, że warto odpisać każdej osobie, która wysłała aplikację (bez względu na to czy pocztą czy elektronicznie). To też jest element budowania wizerunku firmy.
Z tego co widzę, takie podejście nie jest (niestety) powszechne.

Temat: informacja zwrotna dla kandydata po rozmowie kwalifikacyjnej

Witam. Od ponad roku szukam pracy. Za każdym razem kiedy wyślę CV wraz z listem motywacyjnym do interesującej mnie firmy zostaję zaproszony na rozmowę. Po pierwszej rozmowie także za każdym razem byłem zapraszany na drugą rozmowę a jeśli nie była to rozmowa finałowa to również na trzecią. Niestety po finałowym etapie rekrutacji czasem dostaję feedback w postaci podziękowania za rekrutację bez szczerego wyjaśnienia co było powodem niezatrudnienia mnie. W ciągu ostatniego roku wydałem prawie 10.000zł na procesy rekrutacji (kilkadziesiąt spotkań). Nie potrafię zrozumieć przyczyn dla których nie mogę znaleźć pracy, tym bardziej jestem zdziwiony tym faktem, gdyż pracowałem dla agencji bankowej Citibanku dwa lata będąc zawsze w pierwszej dziesiątce doradców w Polsce a także szkoląc nowych pracowników którzy obecnie bezproblemowo osiągają sukcesy w branży finansowej. Dotąd nie zdarzyło mi się pracować w firmie w której nie odnosiłbym sukcesu. Obecnie nie mogę sobie pozwolić na kolejny rok beznadziejnego szukania pracy i kolejnych kosztów bez osiągnięcia rezultatu jakim byłaby dla mnie praca. W związku z tematem forum to nie spotkałem jeszcze firmy która by szczerze odpowiedziała mi dlaczego nie zostałem zatrudniony i jestem zdania, że każdy kandydat który dochodzi do finałowego etapu rekrutacji zasługuje i z pewnością też oczekuje nie podziękowań, grzeczności, współczucia pt. "przykro nam ale...", tylko właśnie konkretów, twardych, przykrych ale jednak konkretów.
Grzegorz Grygiel

Grzegorz Grygiel Wiceprezes zarządu,
Kancelaria Lexitor

Temat: informacja zwrotna dla kandydata po rozmowie kwalifikacyjnej

Odkopując nico temat

Po pierwsze... rany, jak wielu z nas jest przesiąkniętych tym korporacyjnym blichtrem w ferworze, którego zapominamy, że większość stosowanych przez nas wyrażeń ma swoje odpowiedniki w języku ojczystym.

Dwa. Standardowe traktowanie pracownika obytym "dziękujemy, ale nie" wynika być może z całej masy aplikacji, jakie napływają w odpowiedzi na ogłoszenie, co w początkowym etapie rekrutacji jest uzasadnione.

Niemniej jednak kolejne okresy winny kończyć się już bardziej uściśloną informacją na temat nie tyle wyniku, co powodów ewentualnej odmowy.

Lekarstwo na to jest jedno - ja osobiście preferuję zawsze kontakt z mojej strony, jako kandydata i dociekam zawsze ewentualnych powodów, dla których zostałem zbyty. Nic nie należy pozostawiać przypadkowi, ponieważ znam już historie w ramach których taki dociekliwy delikwent spotkał się z dużą dawką aprobaty i został ponownie zaproszony do rozmów.

Pracodawcy są wygodni, ale to nie znaczy, że my - kandydaci - też musimy tacy być.

PS. Grzechu powodzenia i nie poddawaj się!

konto usunięte

Temat: informacja zwrotna dla kandydata po rozmowie kwalifikacyjnej

Nie chcę powielać tematu w nowym wątku więc:
Z mojego punktu widzenia, jako pracownika oraz kandydata - od pracodawcy lub osoby rekrutującej oczekuję szczerości i konkretów. Nie wiem jak to wygląda w innych miastach (w Warszawie bardzo rzadko się z tym spotykałam), ale w Łodzi na porządku dziennym jest zapraszanie na rozmowy rekrutacyjne, obiecywanie rozbudowanego feedbacku i kontaktu bez względu na wynik rekrutacji. Po czym kontakt zupełnie się urywa.
Moje pytanie brzmi: po co robić z siebie osobę niesłowną, a firmę (również "poważne" firmy rekrutacyjne) stawiać w świetle co najmniej niepoważnej, skoro już po zakończeniu rozmowy wystarczy krótka informacja "z kandydatami, którzy pozytywnie przeszli etap rozmowy rekrutacyjnej będziemy się kontaktować najpóźniej do dnia XXXXXX" lub "jesli nasz klient pozytywnie rozpatrzy Pana/Pani aplikację to odezwiemy się w przeciągu XXXX" - jeśli już rekruter jest tak ograniczony czasowo, że nie jest w stanie wysłać wiadomości e-mail składającej się z dwóch zdań.

Jeśli osoba jest zainteresowana konkretną ofertą pracy i konkretnym pracodawcą, po gorących zapewnieniach o ponownym kontakcie, będzie takiego kontaktu długo oczekiwać, ignorując przy tym inne możliwości.

A później fora internetowe obfitują w opinie na temat firm i procesów rekrutacji, co przenosi się na wizerunek takiej firmy.

konto usunięte

Temat: informacja zwrotna dla kandydata po rozmowie kwalifikacyjnej

Ciekawy wątek:
http://www.indeed.com/forum/gen/Job-Interviews/Two-wee...
Aleksandra Leroch

Aleksandra Leroch Profesjonalny HR
Menedżer

Temat: informacja zwrotna dla kandydata po rozmowie kwalifikacyjnej

Grzegorzu,

jasnym jest, że im wyższy stopień rekrutacji tym wiedza o kompetencjach Kandydata jest wyższa. W czasie wyboru odpowiedniej osoby na dane stanowisko bierze się pod uwagę wiele czynników, tak jak napisałeś doświadczenie, wiedza i kompetencje ale też ocena profilu Kandydata w stosunku do profilu osób współpracujących, ocena prawdopodobieństwa stabilności w podejmowaniu decyzji odnośnie nowego miejsca pracy w oparciu o przebieg zatrudnienia, profil osobowościowy , predyspozycje, rodzaj motywacji... Tych czynników jest wiele. Jest to naturalne, iż chciałbyś uzyskać odpowiedź na pytanie "co poszło nie tak". Pracodawcy dziś działy HR mają jeszcze często skromnie rozbudowane i często brak odpowiedzi wynika z natłoku obowiązków. Na niższych etapach rekrutacji zwykle informacja zwrotną będzie ogólna notka o niemożliwości zaproponowania stanowiska pracy w obecnej chwili np. zgodnego z Pana/Pani kompetencjami i niestety jest to w większości notka wprowadzona do programu typu e-Recruiter. Jest to niestety standard, ciężko byłoby pochylić się nad każdym CV i określić dokładnie gdzie kompetencje nie są zgodne z profilem poszukiwanego pracownika. Uważam jednak, że feedback po etapach wyższych powinien być już większy bo pozwala Kandydatowi spojrzeć na swój profil pod kontem Pracodawcy i dosyć mocno wpływa na przeanalizowanie planowanego samorozwoju. Jest jednak sporo czynników, które mogą ten proces opóźnić. Ja osobiście staram się przedstawiać Kandydatom możliwie najbardziej obszerną informacją zwrotną ale jeśli mija czas a Kandydat zaczyna się niecierpliwić nic nie stoi na przeszkodzie chwycić za telefon czy napisać prośbę o feedback mailem. Ważną sprawą jest zanotowanie nazwisk osób z którymi mamy rozmowy kwalifikacyjne, łatwiej wtedy będzie nam poprosić o kontakt jeśli wiemy od kogo tego kontaktu oczekujemy. Pracodawcy chcą mieć dobry wizerunek w oczach Kandydatów, przecież wybrana przez nas osoba może okazać się nie być "strzałem w dziesiątkę". Moja rada: Przypomnij się i poproś o informację zwrotną, z zapewne ją otrzymasz.

Powodzenie :)

Ola
Grzegorz B.:
Witam. Od ponad roku szukam pracy. Za każdym razem kiedy wyślę CV wraz z listem motywacyjnym do interesującej mnie firmy zostaję zaproszony na rozmowę. Po pierwszej rozmowie także za każdym razem byłem zapraszany na drugą rozmowę a jeśli nie była to rozmowa finałowa to również na trzecią. Niestety po finałowym etapie rekrutacji czasem dostaję feedback w postaci podziękowania za rekrutację bez szczerego wyjaśnienia co było powodem niezatrudnienia mnie. W ciągu ostatniego roku wydałem prawie 10.000zł na procesy rekrutacji (kilkadziesiąt spotkań). Nie potrafię zrozumieć przyczyn dla których nie mogę znaleźć pracy, tym bardziej jestem zdziwiony tym faktem, gdyż pracowałem dla agencji bankowej Citibanku dwa lata będąc zawsze w pierwszej dziesiątce doradców w Polsce a także szkoląc nowych pracowników którzy obecnie bezproblemowo osiągają sukcesy w branży finansowej. Dotąd nie zdarzyło mi się pracować w firmie w której nie odnosiłbym sukcesu. Obecnie nie mogę sobie pozwolić na kolejny rok beznadziejnego szukania pracy i kolejnych kosztów bez osiągnięcia rezultatu jakim byłaby dla mnie praca. W związku z tematem forum to nie spotkałem jeszcze firmy która by szczerze odpowiedziała mi dlaczego nie zostałem zatrudniony i jestem zdania, że każdy kandydat który dochodzi do finałowego etapu rekrutacji zasługuje i z pewnością też oczekuje nie podziękowań, grzeczności, współczucia pt. "przykro nam ale...", tylko właśnie konkretów, twardych, przykrych ale jednak konkretów.

Temat: informacja zwrotna dla kandydata po rozmowie kwalifikacyjnej

Niestety często spotykam się z podejściem lekceważącym potencjalnego kandydata do pracy. Albo zupełnie brak kontaktu i nie otrzymania feedbacku, lub feedback w postaci "tym razem nie". Z całym szacunkiem do osób pracujących w działach HR, doskonale wiem, ile czasu zajmują inne, ważne obowiązki, ale jeśli już prowadzimy projekt pt. " rekrutacja managera/kierownika/specjalistę lub kogokolwiek innego", to ważnym elementem jest kontakt z potencjalnym pracownikiem. To taki obustronny szacunek.
Szukanie pracy to praca na cały etat. Trzeba się przygotować do rozmowy, często pokonać naprawdę sporo kilometrów na spotkanie, uczestniczyć w 3-4 etapach, po czym nie ma odpowiedzi. No jak to tak? Na palcach jednej ręki znam przypadki, gdzie faktycznie odpowiedź była, a jeśli nie było odpowiedzi to był telefon z informacją, że proces się przedłuży, bo osoba decyzyjna wyjechała itd. To się ceni.

Dziekuję
Adam Bądkowski

Adam Bądkowski Właściciel, Własna
działność

Temat: informacja zwrotna dla kandydata po rozmowie kwalifikacyjnej

Tak, podczas rekrutacji u mnie w firmie, wszyscy kandydaci informowani telefonicznie lub mailowo.
Katarzyna M.

Katarzyna M. Specjalista ds. Lead
Generation i
Marketingu B2B

Temat: informacja zwrotna dla kandydata po rozmowie kwalifikacyjnej

Brak informacji zwrotnej ze strony pracodawcy na pewno nie pozostanie bez szkody dla jego wizerunku; niestety jest to bardzo źle odbierane przez osoby biorące udział w rekrutacji. Warto poinformować chociażby mailowo o zakończonym procesie rekrutacji.

Następna dyskusja:

News dla trenerów i hr-ów




Wyślij zaproszenie do