konto usunięte

Temat: blupill: przełom czy przełomowa ściema?

Kilka dni temu branżę telekomunikacyjną i specjalistów marketingu mobilnego zaciekawiła nota prasowa o innowacyjnym projekcie blupill, który, jak zapewniają twórcy, ma być optymalizatorem kosztów telekomunikacyjnych. Specjalnie dla naszego serwisu MojaKampaniaSMS.pl stanowisko w tej sprawie zajął rzecznik marki Play. Publikujemy także pierwsze opinie ekspertów i Internautów.

blupill: przełom czy przełomowa ściema?
http://mojakampaniasms.pl/czytelnia,58.html
Paweł G.

Paweł G. Starszy kierownik
projektu

Temat: blupill: przełom czy przełomowa ściema?

"...musimy udostępnić mu historię naszych połączeń, wraz z danymi logowania do serwisu www naszego dotychczasowego operatora..."

już widzę jak wszyscy "walą" drzwiami i oknami by tylko podać swoje dane osobowe oraz sposób wykorzystania telefonu.

I jak mi się pamięć w telefonie zapełnia poprzez setki smsów po pierwszym
skorzystaniu z serwisu:
kup gre
kup tapete
kup mp3
wygrałeś tysiac
wygraleś BMW
wygrałeś milion
kup garnek
weź kredyt

Oraz na 100% tysiące ofert na email, tradycyjna pocztą itp itd.
Skoro podaje dostęp do panelu mojego konta to tak naprawdę do wszystkiego.
Pewnie gdzieś w regulaminie pojawi się * i obowiązkowa zgoda na rozsyłanie materiałów reklamowych oraz udzział w kampaniach handlowych :-)

i pewnie będąc w sieci np .Orange
dostanę alternatywną ofertę z Plusa i Play

a będąc w Play dostanę ofertę z Orange lub Plus :-)

Chyba ze po zalogowaniu się na moje konto okaże się, że jestem kiepskim klientem, bo cała miesięczna faktura to aż 20zł i nie warto marnować na mnie czasu.

Obliczanie kosztów połączeń to zadanie z 6 klasy podstawówki (mnożenie, dzielnie, dodawanie). Z takiej usługi pewnie bym skorzystał tylko z ciekawości, tylko i wyłącznie gdyby była całkowicie transparentna i udostępniona np przez UKE.Paweł Gawłowski edytował(a) ten post dnia 14.03.11 o godzinie 23:00
Krzysztof W.

Krzysztof W. profesjonalne cięcie
kosztów - zarabiamy
dla Ciebie

Temat: blupill: przełom czy przełomowa ściema?

Paweł Gawłowski:

Obliczanie kosztów połączeń to zadanie z 6 klasy podstawówki (mnożenie, dzielnie, dodawanie).
Dla Kierownika Zespołu Analiz - może to tak wyglądać. Zgoda, że do większości obliczeń niepotrzebna jest znajomość wyższej matematyki (wystarczy wiedzieć, że taka np. różniczka to po prostu wyniczek odejmowanka ;-)), ale nie jest to takie proste przy rozmaitych parametrach, pomijając nawet samo zagadnienie "telefonu w promocji". Z uwagi na konieczność uwzględniania ilości "bezpłatnych" minut, różnych stawek do różnych operatorów, okresów obniżonego abonamentu itd. podejrzewam, że raczej to poziom maturalny. A i to przecież nie wszyscy na maturze byli orłami z tego przedmiotu...

Dlatego my robimy to inną drogą, bez konieczności podawania danych i pobierania bilingów i nie boimy się, że klientów zabraknie. Ludzie są zwyczajnie wygodni i wolą zapłacić raz na dwa lata parę złotych...
Michał Szybalski

Michał Szybalski Architekt Systemów
IT, Comarch S.A

Temat: blupill: przełom czy przełomowa ściema?

Krzysztof W.:
Dlatego my robimy to inną drogą, bez konieczności podawania danych i pobierania bilingów i nie boimy się, że klientów zabraknie. Ludzie są zwyczajnie wygodni i wolą zapłacić raz na dwa lata parę złotych...
Nie ma to jak uczciwa oferta anonima
Krzysztof W.

Krzysztof W. profesjonalne cięcie
kosztów - zarabiamy
dla Ciebie

Temat: blupill: przełom czy przełomowa ściema?

Michał Szybalski:
Krzysztof W.:

Dlatego my robimy to inną drogą, bez konieczności podawania danych i pobierania bilingów i nie boimy się, że klientów zabraknie. Ludzie są zwyczajnie wygodni i wolą zapłacić raz na dwa lata parę złotych...
Nie ma to jak uczciwa oferta anonima
Ironia wydaje mi się niezasłużona, powstrzymywanie się od nachalnej reklamy własnych usług do tej pory uchodziło na portalach raczej za cnotę, nie występek. Ale OK, obiecuję ujawnić, co trzeba, tylko - w przeciwieństwie do różnych doniesień prasowych obiecujących tego typu rewelacje - chcemy najpierw mieć działający portal, a później dbać o reklamę, (stąd zresztą określenie "robimy", a nie "zrobiliśmy" oraz brak szczegółów co do "innej drogi"). Sądzę, że łącznie z testami bezpieczeństwa zejdzie nam na to jeszcze około miesiąca.
Michał Szybalski

Michał Szybalski Architekt Systemów
IT, Comarch S.A

Temat: blupill: przełom czy przełomowa ściema?

Ja o dialektyce, a ty że mi z pyska śmierdzi. Jedną z zasad GL jest brak anonimowości. Czyli fajnie jest, gdy wiem z kim rozmawiam, mogą sprawdzić jakie ma doświadczenie, ile rzeczy w życiu zrobił. Mówienie o tym jacy jesteśmy śliczni i mądrzy bez pokazywania się, nie do końca jest wiarygodne.
To że mam fotkę w opisie, mojego obecnego pracodawcę i swoją historię, nie jest wcale reklamą.
Krzysztof W.

Krzysztof W. profesjonalne cięcie
kosztów - zarabiamy
dla Ciebie

Temat: blupill: przełom czy przełomowa ściema?

Michał Szybalski:
fajnie jest, gdy wiem z kim rozmawiam
Owszem, fajnie jest, ale jeśli regulamin GL coś takiego umożliwia, potępiaj regulamin, a nie mnie. Nie znasz powodów (czasowego zresztą) udostępniania przeze mnie profilu tylko dla ludzi z kontaktów. Rozmawialiśmy kiedyś "pod otwartą przyłbicą" normalnie i za jakiś czas, mam nadzieję, znów będziemy.
Michał Szybalski

Michał Szybalski Architekt Systemów
IT, Comarch S.A

Temat: blupill: przełom czy przełomowa ściema?

OK- to macie za swoje :-)
http://www.rp.pl/artykul/631172.html
"Prawnicy Grupy TP mają zastrzeżenia do usługi optymalizacji wydatków na usługi komórkowe, którą uruchomiła firma Entellico

Projekt Blupill, internetowa usługa optymalizacji wydatków na usługi komórkowe, wystartowała dwa tygodnie temu. Usługa, stworzona przez Entellico, poznański start-up, polega na wyszukiwaniu optymalnych, jak najtańszych dla konkretnego użytkownika taryf i usług przy zachowaniu podobnego stopnia ich wykorzystania. Usługa jest płatna, a do jej użycia konieczne jest podanie numeru telefonu i hasła dostępu do internetowego biura obsługi abonenta danego operatora.

Sebastian Barylski, szef Entellico, zapewnia, że priorytetem usługi nie jest zachęcanie użytkowników do migracji do innych operatorów, a jedynie zaprezentowanie możliwości osiągnięcia oszczędności i zmniejszenie „asymetrii informacji", na której cierpią abonenci sieci komórkowych zagubieni w gąszczu taryf, usług dodanych i ich kombinacji.

Wątpliwości wobec projektu Blupill mają jednak prawnicy Grupy TP, operatora sieci Orange. - Blupill to ciekawe przedsięwzięcie i z zainteresowaniem będziemy obserwować jego rozwój. Szereg wątpliwości budzi jednak ograniczony zakres dostępnych informacji oraz brak oficjalnych gwarancji w zakresie wiarygodności i bezpieczeństwa, jakie tego typu narzędzie powinno zapewniać użytkownikom – powiedział „Rz" Wojciech Jabczyński, rzecznik Grupy TP. Operator stoi na stanowisku, że udostępnienie osobie trzeciej kodu abonenckiego, który jest kluczem do zarządzania kontem klienta, to naruszenie regulaminu, które może być podstawą do rozwiązania przez operatora umowy.

Według operatora te zastrzeżenia powodują, że trudno jest oceniać jakość i obiektywizm usługi, oraz rzeczywiste bezpieczeństwo w zakresie dostępu do danych, którymi się posiłkuje aplikacja. -Poważnym problemem jest też przyjęty model działania, który wymusza na użytkowniku podanie oprócz numeru telefonu, również kodu abonenckiego. Jest on kluczem do zarządzania kontem klienta i stanowi jeden z najważniejszych elementów zabezpieczenia klienta przed nadużyciami czy nawet przejęciem konta. Zgodnie z regulaminem świadczenia usług telekomunikacyjnych, kod abonencki jest dostępny wyłącznie dla abonenta i operatora (oraz upoważnionych podmiotów działających na zlecenie operatora). Udostępnienie go osobie trzeciej stanowi naruszenie regulaminu i może być podstawą do rozwiązania przez operatora umowy, ze wszystkimi tego konsekwencjami – oświadczył Wojciech Jabczyński.

Sebastian Barylski z Entellico w czasie kilku prezentacji dla dziennikarzy wielokrotnie zapewniał, że usługa nie zbiera jakichkolwiek danych o użytkownikach, co jest gwarantowane przez lokalne uruchamianie aplikacji BluPill. – Działa ona nie w sieci, a w pamięci RAM komputera, wykorzystując środowisko Java. Nie zbieramy żadnych wrażliwych danych, nie wykorzystujemy ich. Dane na temat połączeń realizowanych przez użytkownika służą tylko do tworzenia matematycznego modelu, który pozwala znaleźć optymalne kombinacje taryf i usług dodanych – przekonywał Barylski dwa tygodnie temu na konferencji prasowej.

Wątpliwości, jakie podnosi Orange, nie zniechęciły jednak do wsparcia Entellico np. Krzysztofa Opolskiego, profesora ekonomii z Uniwersytetu Warszawskiego. – Jeśli klienci zaczną optymalizować swoje wydatki i zmniejszą je nawet o kilkanaście procent, uwolnią w ten sposób pieniądze. Operatorzy albo je stracą, albo będą musieli je zagospodarować, oferując nowe, dodatkowe pakiety, atrakcyjne na tyle, że przekonają klientów do pozostawienia oszczędności w telekomie – przekonywał Opolski."Michał Szybalski edytował(a) ten post dnia 24.03.11 o godzinie 10:22
Krzysztof W.

Krzysztof W. profesjonalne cięcie
kosztów - zarabiamy
dla Ciebie

Temat: blupill: przełom czy przełomowa ściema?

Michał Szybalski:

Wątpliwości wobec projektu Blupill mają jednak prawnicy Grupy TP, operatora sieci Orange. - Blupill to ciekawe przedsięwzięcie i z zainteresowaniem będziemy obserwować jego rozwój. Szereg wątpliwości budzi jednak ograniczony zakres dostępnych informacji oraz brak oficjalnych gwarancji w zakresie wiarygodności i bezpieczeństwa, jakie tego typu narzędzie powinno zapewniać użytkownikom
Dokładnie. Ja oczywiście muszę być wobec Blupill krytyczny (przyczyny powyżej), natomiast faktycznie - nie tędy droga.

Trudno się dziwić stanowisku TP - w internecie roi się od ofert "u nas najtaniej", "gwarancja najlepszej oferty" i rozmaitej maści "optymalizatorów", będących faktycznie przedstawicielami jakiegoś "jedynie słusznego" operatora. Mnie osobiście bardziej dziwi fakt milczenia pozostałych uczestników rynku i ciekaw jestem, który z nich tego projektu NIE skrytykuje :)
Michał Szybalski

Michał Szybalski Architekt Systemów
IT, Comarch S.A

Temat: blupill: przełom czy przełomowa ściema?

Relacja z konferencji :-)
http://blog.bebenek.org/2011/04/blupill-czyli-matrix.html

konto usunięte

Temat: blupill: przełom czy przełomowa ściema?

Coś mało konkretna ta "relacja"...
Michał Szybalski

Michał Szybalski Architekt Systemów
IT, Comarch S.A

Temat: blupill: przełom czy przełomowa ściema?

Jak widać producent nie specjalnie chciał się dzielić szczegółami projektu
Adam Kossakowski

Adam Kossakowski łapacz myśli
ciężkich

Temat: blupill: przełom czy przełomowa ściema?

Barylski ma tanią ściemę typu Amway, na którą łapią się jelonki. Nikt rozsądny nie obdarzy zaufaniem bliżej nieznanej grupy ludzi i ich aplikacji, o której są w stanie tylko powiedzieć, że jest nowoczesna, rewolucyjna, wiarygodna, bezpieczna... I tyle.

Jeśli podejdzie do Ciebie na ulicy obca pani i powie, że za 10 złotych pod Twoją nieobecność posprząta Ci mieszkanie, to z radością wręczysz jej klucze? Dla mnie nie ma wielkiej różnicy między wprowadzaniem do "bezpiecznej, nowoczesnej, rewolucyjnej, przyjaznej" aplikacji danych dających dostęp do mojej tajemnicy telekomunikacyjnej, mojego konta, a wręczeniem wiarygodnie wyglądającej "sprzątaczce" kluczy do mieszkania.

Natomiast rozumiem ludzi, którzy swoje klucze wręczą owym cudoTFUrcom, którzy nie mają dość odwagi cywilnej by przedstawić się z nazwiska. Niestety, naiwnych jest dość by na nich zarobić. A potem... Szukaj wiatru w polu.

konto usunięte

Temat: blupill: przełom czy przełomowa ściema?

Adam Kossakowski:
Barylski ma tanią ściemę typu Amway, na którą łapią się jelonki. Nikt rozsądny nie obdarzy zaufaniem bliżej nieznanej grupy ludzi i ich aplikacji, o której są w stanie tylko powiedzieć, że jest nowoczesna, rewolucyjna, wiarygodna, bezpieczna... I tyle.

Jeśli podejdzie do Ciebie na ulicy obca pani i powie, że za 10 złotych pod Twoją nieobecność posprząta Ci mieszkanie, to z radością wręczysz jej klucze? Dla mnie nie ma wielkiej różnicy między wprowadzaniem do "bezpiecznej, nowoczesnej, rewolucyjnej, przyjaznej" aplikacji danych dających dostęp do mojej tajemnicy telekomunikacyjnej, mojego konta, a wręczeniem wiarygodnie wyglądającej "sprzątaczce" kluczy do mieszkania.

Natomiast rozumiem ludzi, którzy swoje klucze wręczą owym cudoTFUrcom, którzy nie mają dość odwagi cywilnej by przedstawić się z nazwiska. Niestety, naiwnych jest dość by na nich zarobić. A potem... Szukaj wiatru w polu.


zgadzam się, że teksty Barylskiego są jak żywcem z Amwaya:-)
"tylko nie mówcie nic operatorom, chcemy im zrobić jak największą niespodziankę" = to było taaanie:-))

a propos podejrzanej oferty Blupill - zapraszam do serwerSMS, który już od dawna w programie Rzetelna Firma, teraz także dołączył do elitarnego grona Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności.
http://serwersms.pl/www/artykuly-44-SerwerSMS.pl_wsp%C...

:)
Maciej B.

Maciej B. PR, media,
telekomunikacja,
kolej. Albo
odwrotnie :-)

Temat: blupill: przełom czy przełomowa ściema?

Paweł Litwiński:
Coś mało konkretna ta "relacja"...

Odzwierciedlają merytoryczny poziom konferencji. Przymiotniki typu "rewolucyjny", "innowacyjny" itp. autocenzurowałem :-)



Wyślij zaproszenie do