Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Tesla planuje w 2015 roku uruchomić w Polsce pięć stacji...

Tesla Motors zamieściła na swojej stronie oficjalne plany uruchomienia w Polsce pięciu stacji szybkiego ładowania Supercharger.

Na mapie stacji ładowania Supercharger, pojawiły się kolejne trzy planowane lokalizacje instalacji superszybkich terminali, które Tesla palnuje uruchomić w Polsce do 2015 roku.


Obrazek


Łącznie ma zostać zbudowanych pięć stacji położonych wzdłóż polskich autostrad. Jedna stacja planowana jest na odcinku autostrady A1 z Gdańska do Łodzi, w okolicach Grudziądza, dwie stacje planowane są wzdłóż A2 - w okolicach Poznania i w okolicy skrzyżowaniana z autostradą A1, w pobliżu Łodzi oraz dwie stacje Supercharger zaplanowano wzdłuż autostrady A4 - w okolicy Wrocławia i w okolicy skrzyżowania z A1 na Górnym Śląsku.

Czy wejście Tesli na polski rynek spowoduje wzrost zainteresoawnia elektryczną motoryzacją w Polsce.. ?Ten post został edytowany przez Autora dnia 09.09.14 o godzinie 15:58

Temat: Tesla planuje w 2015 roku uruchomić w Polsce pięć stacji...

To wejście Tesli na PL rynek jest spowodowane dużym zainteresowaniem ich samochodami.

Pierwotnie miało to wyglądać trochę inaczej. Najpierw fabryka baterii, a dopiero później wejścia na mniejsze rynki - w tym PL. Tesla nie spodziewała się takiego zainteresowania.

Niech tylko rząd wyjdzie z inicjatywą jak to ma miejsce w Norwegii czy Szwecji a Tesla wyprze niemieckie giganty motoryzacyjne. Mam taką nadzieję.
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Tesla planuje w 2015 roku uruchomić w Polsce pięć stacji...

Kamil D.:
To wejście Tesli na PL rynek jest spowodowane dużym zainteresowaniem ich samochodami.

Pierwotnie miało to wyglądać trochę inaczej. Najpierw fabryka baterii, a dopiero później wejścia na mniejsze rynki - w tym PL. Tesla nie spodziewała się takiego zainteresowania.

Niech tylko rząd wyjdzie z inicjatywą jak to ma miejsce w Norwegii czy Szwecji a Tesla wyprze niemieckie giganty motoryzacyjne. Mam taką nadzieję.

Żeby to się stało, to muszą dużo więcej produkować. A na to się na razie (<3 lata) nie zanosi.

Temat: Tesla planuje w 2015 roku uruchomić w Polsce pięć stacji...

Marcin T.:
Żeby to się stało, to muszą dużo więcej produkować. A na to się na razie (<3 lata) nie zanosi.

Zanosi się... mając na względzie obecność 18 mld dolarów w budżecie na budowę dwóch nowych fabryk w Europie i Azji.. Zaraz po uruchomieniu Tesla GigaBattery miała rozpocząć budowę nowych fabryk, ale został ten termin przełożony na rok 2015.

Według wcześniejszych planów baterie nie miały być ładowane na stacjach a wymieniane na naładowane.
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Tesla planuje w 2015 roku uruchomić w Polsce pięć stacji...

Kamil D.:
Marcin T.:
Żeby to się stało, to muszą dużo więcej produkować. A na to się na razie (<3 lata) nie zanosi.
>
Zanosi się... mając na względzie obecność 18 mld dolarów w budżecie na budowę dwóch nowych fabryk w Europie i Azji.. Zaraz po uruchomieniu Tesla GigaBattery miała rozpocząć budowę nowych fabryk, ale został ten termin przełożony na rok 2015.

Według wcześniejszych planów baterie nie miały być ładowane na stacjach a wymieniane na naładowane.

Pytanie ile trwa budowa tej fabryki... czyli z 3 lata.

Temat: Tesla planuje w 2015 roku uruchomić w Polsce pięć stacji...

Marcin T.:
Pytanie ile trwa budowa tej fabryki... czyli z 3 lata.

Wg. wstępnego biznes planu pierwsza S-ka ma wyjechać z nowej fabryki w kwietniu 2016 roku, czyli za półtora roku.

Budowa fabryki spółki córki Tesli w której pracuje miała trwać rok, a powstała w 2 miesiące z gotowych bloków, wraz z montażem maszyn. Owszem nie do końca powinno się je porównywać ze względu na profil produkcji, ale...
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Tesla planuje w 2015 roku uruchomić w Polsce pięć stacji...

Kamil D.:
Marcin T.:
Pytanie ile trwa budowa tej fabryki... czyli z 3 lata.

Wg. wstępnego biznes planu pierwsza S-ka ma wyjechać z nowej fabryki w kwietniu 2016 roku, czyli za półtora roku.

Czyli została rozpoczęta już w 2013 roku. Całkiem możliwe.
Budowa fabryki spółki córki Tesli w której pracuje miała trwać rok, a powstała w 2 miesiące z gotowych bloków, wraz z montażem maszyn. Owszem nie do końca powinno się je porównywać ze względu na profil produkcji, ale...

Ale te gotowe bloki trzeba zaprojektektować i zbudować. To nie jest wszystko takie proste jak się wydaje komuś kto nigdy w życiu nie był zaangażowany w budowę fabryki.

Temat: Tesla planuje w 2015 roku uruchomić w Polsce pięć stacji...

Myślę, że TESLA aż tak bardzo nie liczy na popyt na jej samochody w naszym kraju, ale musi zapewnić infrastrukturę przyjeżdżającym tu Niemcom i Skandynawom. W końcu ilu z nas stać na auto klasy Mercedes klasy S? W dużej mierze popyt na TESLę S w Polsce zależy ilu potencjalnych właścicieli samochodów luksusowych wybierze elektryczną TESLĘ zamiast benzynowego przedstawiciela tej klasy.
Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Tesla planuje w 2015 roku uruchomić w Polsce pięć stacji...

Kamil D.:
To wejście Tesli na PL rynek jest spowodowane dużym zainteresowaniem ich samochodami.
Zgadzam się z Andrzejem, instalacja stacji ładowania ma zapewnić możliwość podrózy wzdłuż głownych korytarzy komunikacyjnych głównie nabywcom z Europy Zachodniej i Skandynawii. Chodzi o to aby zasięg samochodu plus mozliwość szybkiego i bezpłatnego doładowania pozwoliły się poruszać po większości obszaru Unii nabywcom Tesli, aby przebić się przez świadomość trzeba oferować kompleksowe rozwiązanie.
Przy okazji stacje Supercharger pozwolą podrózować polskim właścicielom Tesli i zachęcą kolejnych do zakupu, oczywiście w skali odpowiedniej do zasobności społeczeństwa.

Pierwotnie miało to wyglądać trochę inaczej. Najpierw fabryka baterii, a dopiero później wejścia na mniejsze rynki - w tym PL. Tesla nie spodziewała się takiego zainteresowania.

Niech tylko rząd wyjdzie z inicjatywą jak to ma miejsce w Norwegii czy Szwecji a Tesla wyprze niemieckie giganty motoryzacyjne. Mam taką nadzieję.
Polski rząd nie wyjdzie z żadną inicjatywą, bo od lat wszelkie działania to tylko atrapa i słowa...
W Norwegii 95% energii produkuje się z OZE, a ropę i gaz się eksportuje, środki z eksportu fundusz narodowy inwestuje w nowe, ekologiczne technologie, co tworzy pewien zamknięty krąg wzrostu gospodarczego i zapewnienia m.in emerytury.
Nie ma czego porównywać, w Polsce rząd dba o interesy Rosji - 98 % aut jeździ i ma nadal jeździć na rosyjskiej ropie i interesy Niemiec - mamy wciąż jeździć na niemieckiej technologi z silnikami ICE (spalinowymi), a wszelkie inicjatywy "elektryczne" są torpwedowane.
Musimy sami (obywatele i biznes) wykazać inicjatywę tak jak amerykanie, oni też mielu u siebie lobby naftowe i motoryzacyjne, a jednak branża IT potrafiła stworzyć ekosystem Tesla + Google + Apple + Nvidia i inne i powstała branża elektrycznej motoryzacji.
Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Tesla planuje w 2015 roku uruchomić w Polsce pięć stacji...

Marcin T.:
Kamil D.:
To wejście Tesli na PL rynek jest spowodowane dużym zainteresowaniem ich samochodami.

Pierwotnie miało to wyglądać trochę inaczej. Najpierw fabryka baterii, a dopiero później wejścia na mniejsze rynki - w tym PL. Tesla nie spodziewała się takiego zainteresowania.

Niech tylko rząd wyjdzie z inicjatywą jak to ma miejsce w Norwegii czy Szwecji a Tesla wyprze niemieckie giganty motoryzacyjne. Mam taką nadzieję.

Żeby to się stało, to muszą dużo więcej produkować. A na to się na razie (<3 lata) nie zanosi.
Zanosi się, Musk powiedział, że postaną kolejne fabryki i jest to aktualne, przy otwarciu zakładu w Nevadzie powiedział, że w końcu Tesla potrzebuje więcej fabryk, więc Kalifornia, Arizona, Nowy Meksyk i Teksas wciąż pozostają w grze, prócz tego.
Poza tym rośnie sprzedaż i produkcja, w zeszłym roku 22.000 szt, w tym roku 35.000, w 2015 planowana jest produkcja 60.000 szt.
Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Tesla planuje w 2015 roku uruchomić w Polsce pięć stacji...

Kamil D.:
Marcin T.:
Pytanie ile trwa budowa tej fabryki... czyli z 3 lata.

Wg. wstępnego biznes planu pierwsza S-ka ma wyjechać z nowej fabryki w kwietniu 2016 roku, czyli za półtora roku.

Budowa fabryki spółki córki Tesli w której pracuje miała trwać rok, a powstała w 2 miesiące z gotowych bloków, wraz z montażem maszyn. Owszem nie do końca powinno się je porównywać ze względu na profil produkcji, ale...

Możesz się podzielić informację, gdzie jest zlokalizowana ta fabryka ?
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Tesla planuje w 2015 roku uruchomić w Polsce pięć stacji...

Dariusz R.:
Marcin T.:
Kamil D.:
To wejście Tesli na PL rynek jest spowodowane dużym zainteresowaniem ich samochodami.

Pierwotnie miało to wyglądać trochę inaczej. Najpierw fabryka baterii, a dopiero później wejścia na mniejsze rynki - w tym PL. Tesla nie spodziewała się takiego zainteresowania.

Niech tylko rząd wyjdzie z inicjatywą jak to ma miejsce w Norwegii czy Szwecji a Tesla wyprze niemieckie giganty motoryzacyjne. Mam taką nadzieję.

Żeby to się stało, to muszą dużo więcej produkować. A na to się na razie (<3 lata) nie zanosi.
> Zanosi się, Musk powiedział, że postaną kolejne fabryki i jest
to aktualne, przy otwarciu zakładu w Nevadzie powiedział, że w końcu Tesla potrzebuje więcej fabryk, więc Kalifornia, Arizona, Nowy Meksyk i Teksas wciąż pozostają w grze, prócz tego.
Poza tym rośnie sprzedaż i produkcja, w zeszłym roku 22.000 szt, w tym roku 35.000, w 2015 planowana jest produkcja 60.000 szt.

To ile to będzie w 2017? 200k? To ok. 6% tego co obecnie produkuje i sprzedaje "wielka trójca".
Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Tesla planuje w 2015 roku uruchomić w Polsce pięć stacji...

Marcin T.:
Dariusz R.:
Żeby to się stało, to muszą dużo więcej produkować. A na to się na razie (<3 lata) nie zanosi.
> > Zanosi się, Musk powiedział, że postaną kolejne fabryki i jest
to aktualne, przy otwarciu zakładu w Nevadzie powiedział, że w końcu Tesla potrzebuje więcej fabryk, więc Kalifornia, Arizona, Nowy Meksyk i Teksas wciąż pozostają w grze.
Poza tym rośnie sprzedaż i produkcja, w zeszłym roku 22.000 szt, w tym roku 35.000, w 2015 planowana jest produkcja 60.000 szt.

To ile to będzie w 2017? 200k? To ok. 6% tego co obecnie produkuje i sprzedaje "wielka trójca".
Dzięki uruchomieniu Gigafaktory w 2017 r ma ruszyć produkcja Modelu 3, co ma rozpocząć zasadniczy skok produkcji, powiedzmy, że będzie to 200 k ale w 2020 ma to być 500 k.
Przy czym jesli to się powiedzie, to wątpię aby wszyscy dalej siedzieli z załozonym rękami i się przyglądali Tesli. Od dawna jest mowa o rozmowach i aliansie Tesli, Apple i Foxconn co może oznaczać uruchomienie masowej marki elektrycznych samochodów i w tym sensie "zanosi się".
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Tesla planuje w 2015 roku uruchomić w Polsce pięć stacji...

Dariusz R.:
Marcin T.:
Dariusz R.:
Żeby to się stało, to muszą dużo więcej produkować. A na to się na razie (<3 lata) nie zanosi.
> > > Zanosi się, Musk powiedział, że postaną kolejne fabryki
i jest
to aktualne, przy otwarciu zakładu w Nevadzie powiedział, że w końcu Tesla potrzebuje więcej fabryk, więc Kalifornia, Arizona, Nowy Meksyk i Teksas wciąż pozostają w grze.
Poza tym rośnie sprzedaż i produkcja, w zeszłym roku 22.000 szt, w tym roku 35.000, w 2015 planowana jest produkcja 60.000 szt.

To ile to będzie w 2017? 200k? To ok. 6% tego co obecnie produkuje i sprzedaje "wielka trójca".
Dzięki uruchomieniu Gigafaktory w 2017 r ma ruszyć produkcja Modelu 3, co ma rozpocząć zasadniczy skok produkcji, powiedzmy, że będzie to 200 k ale w 2020 ma to być 500 k.

Więc do 2017 wielkiej części tortu nie będzie. CBDU.
Przy czym jesli to się powiedzie, to wątpię aby wszyscy dalej siedzieli z załozonym rękami i się przyglądali Tesli. Od dawna jest mowa o rozmowach i aliansie Tesli, Apple i Foxconn co może oznaczać uruchomienie masowej marki elektrycznych samochodów i w tym sensie "zanosi się".

Obecne firmy motoryzacyjne też nie zasypują gruszek w popiele. Więc będzie ciekawie - z korzyścią dla (prawie) wszystkich.
Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Tesla planuje w 2015 roku uruchomić w Polsce pięć stacji...

Marcin T.:
Dariusz R.:
Marcin T.:
Dariusz R.:
Żeby to się stało, to muszą dużo więcej produkować. A na to się na razie (<3 lata) nie
> > > > > zanosi.
Zanosi się, Musk powiedział, że postaną kolejne
fabryki
i jest
to aktualne, przy otwarciu zakładu w Nevadzie powiedział, że w końcu Tesla potrzebuje więcej fabryk, więc Kalifornia, Arizona, Nowy Meksyk i Teksas wciąż pozostają w grze.
Poza tym rośnie sprzedaż i produkcja, w zeszłym roku 22.000 szt, w tym roku 35.000, w 2015 planowana jest produkcja 60.000 szt.

To ile to będzie w 2017? 200k? To ok. 6% tego co obecnie produkuje i sprzedaje "wielka trójca".
Dzięki uruchomieniu Gigafaktory w 2017 r ma ruszyć produkcja Modelu 3, co ma rozpocząć zasadniczy skok produkcji, powiedzmy, że będzie to 200 k ale w 2020 ma to być 500 k.

Więc do 2017 wielkiej części tortu nie będzie. CBDU.
No dużego kawałka nie będzie, bo nie jest to możliwe fizycznie ale ważny jest trend.
Przy czym jesli to się powiedzie, to wątpię aby wszyscy dalej siedzieli z załozonym rękami i się przyglądali Tesli. Od dawna jest mowa o rozmowach i aliansie Tesli, Apple i Foxconn co może oznaczać uruchomienie masowej marki elektrycznych samochodów i w tym sensie "zanosi się".

Obecne firmy motoryzacyjne też nie zasypują gruszek w popiele. Więc będzie ciekawie - z korzyścią dla (prawie) wszystkich.
Będzie ciekawie, Toyota, niemieckie i koreańskie firmy kombinują z wodorem - FCEV, amerykanie (big 3) ze skrzyniami 9 biegowymi i ICE, a Chińczycy i niektórzy japońscy producenci z nepędem spalinowym, elektrycznym i hybrydowym... Ale tak czy inaczej idzie w kierunku napędu elektrycznego.
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Tesla planuje w 2015 roku uruchomić w Polsce pięć stacji...

Dariusz R.:
Marcin T.:
Więc do 2017 wielkiej części tortu nie będzie. CBDU.
No dużego kawałka nie będzie, bo nie jest to możliwe fizycznie ale ważny jest trend.

Chyba od innego twierdzenia ktoś tu wychodził. Ja trendu w żadnym wypadku nie neguję, ale po prostu do hurraoptymistycznych zapowiedzi podchodzę sceptycznie.
Przy czym jesli to się powiedzie, to wątpię aby wszyscy dalej siedzieli z załozonym rękami i się przyglądali Tesli. Od dawna jest mowa o rozmowach i aliansie Tesli, Apple i Foxconn co może oznaczać uruchomienie masowej marki elektrycznych samochodów i w tym sensie "zanosi się".

Obecne firmy motoryzacyjne też nie zasypują gruszek w popiele. Więc będzie ciekawie - z korzyścią dla (prawie) wszystkich.
Będzie ciekawie, Toyota, niemieckie i koreańskie firmy kombinują z wodorem - FCEV, amerykanie (big 3) ze skrzyniami 9 biegowymi i ICE, a Chińczycy i niektórzy japońscy producenci z nepędem spalinowym, elektrycznym i hybrydowym... Ale tak czy inaczej idzie w kierunku napędu elektrycznego.

Owszem - napęd elektryczny jest przyszłością już z tego powodu, że jest efektywniejszy i powstaje przy nim mniej strat cieplnych. Ale na dzień dzisiejszy jeszcze nie jest pełnowartościową alternatywą... przynajmniej dla mnie. Powód jest prosty: jaki elektryczny samochód przewiezie mnie w przeciągu mniej niż 4h brutto 500km przy pełnych kosztach (a więc amortyzacja, naprawy, paliwo, etc.) poniżej 90gr za km.
Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Tesla planuje w 2015 roku uruchomić w Polsce pięć stacji...

Marcin T.:
Dariusz R.:
Marcin T.:
Więc do 2017 wielkiej części tortu nie będzie. CBDU.
No dużego kawałka nie będzie, bo nie jest to możliwe fizycznie ale ważny jest trend.

Chyba od innego twierdzenia ktoś tu wychodził. Ja trendu w żadnym wypadku nie neguję, ale po prostu do hurraoptymistycznych zapowiedzi podchodzę sceptycznie.
Narazie Tesla nie wyprze niemieckich gigantów motoryzacyjnychm, natomiast może nasz kolega miał na myśli wprowadzenie poważnego niepokoju wśród niemieckich producentów gdy się okaże , że zaczyna im spadać sprzedaż, a Tesli rosnąć kolejka chętnych. Poza tym jest kwestia określenia co oznacza "muszą dużo więcej produkować".
Przy czym jesli to się powiedzie, to wątpię aby wszyscy dalej siedzieli z załozonym rękami i się przyglądali Tesli. Od dawna jest mowa o rozmowach i aliansie Tesli, Apple i Foxconn co może oznaczać uruchomienie masowej marki elektrycznych samochodów i w tym sensie "zanosi się".

Obecne firmy motoryzacyjne też nie zasypują gruszek w popiele. Więc będzie ciekawie - z korzyścią dla (prawie) wszystkich.
Będzie ciekawie, Toyota, niemieckie i koreańskie firmy kombinują z wodorem - FCEV, amerykanie (big 3) ze skrzyniami 9 biegowymi i ICE, a Chińczycy i niektórzy japońscy producenci z nepędem spalinowym, elektrycznym i hybrydowym... Ale tak czy inaczej idzie w kierunku napędu elektrycznego.

Owszem - napęd elektryczny jest przyszłością już z tego powodu, że jest efektywniejszy i powstaje przy nim mniej strat cieplnych. Ale na dzień dzisiejszy jeszcze nie jest pełnowartościową alternatywą... przynajmniej dla mnie. Powód jest prosty: jaki elektryczny samochód przewiezie mnie w przeciągu mniej niż 4h brutto 500km przy pełnych kosztach (a więc amortyzacja, naprawy, paliwo, etc.) poniżej 90gr za km.
Elektryczne samochody jeszcze nie są pełną ofertą dla floty ale dla managementu już może być, zalezy kto czym i jak szybko musi się poruszać.
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Tesla planuje w 2015 roku uruchomić w Polsce pięć stacji...

Dariusz R.:
Marcin T.:
Dariusz R.:
Marcin T.:
Więc do 2017 wielkiej części tortu nie będzie. CBDU.
No dużego kawałka nie będzie, bo nie jest to możliwe fizycznie ale ważny jest trend.

Chyba od innego twierdzenia ktoś tu wychodził. Ja trendu w żadnym wypadku nie neguję, ale po prostu do hurraoptymistycznych zapowiedzi podchodzę sceptycznie.
Narazie Tesla nie wyprze niemieckich gigantów motoryzacyjnychm, natomiast może nasz kolega miał na myśli wprowadzenie poważnego niepokoju wśród niemieckich producentów gdy się okaże , że zaczyna im spadać sprzedaż, a Tesli rosnąć kolejka chętnych. Poza tym jest kwestia określenia co oznacza "muszą dużo więcej produkować".

Jeśli się zagalopował to oczywiście przyjmę sprostowanie. Uczymy się na błędach, tylko jeśli ktoś je nam wytknie.
Dużo więcej produkować oznacza osiągnąć produkcję na poziomie conajmniej 500k sztuk rocznie.
Będzie ciekawie, Toyota, niemieckie i koreańskie firmy kombinują z wodorem - FCEV, amerykanie (big 3) ze skrzyniami 9 biegowymi i ICE, a Chińczycy i niektórzy japońscy producenci z nepędem spalinowym, elektrycznym i hybrydowym... Ale tak czy inaczej idzie w kierunku napędu elektrycznego.

Owszem - napęd elektryczny jest przyszłością już z tego powodu, że jest efektywniejszy i powstaje przy nim mniej strat cieplnych. Ale na dzień dzisiejszy jeszcze nie jest pełnowartościową alternatywą... przynajmniej dla mnie. Powód jest prosty: jaki elektryczny samochód przewiezie mnie w przeciągu mniej niż 4h brutto 500km przy pełnych kosztach (a więc amortyzacja, naprawy, paliwo, etc.) poniżej 90gr za km.
Elektryczne samochody jeszcze nie są pełną ofertą dla floty ale dla managementu już może być, zalezy kto czym i jak szybko musi się poruszać.

No widzisz... czyli jeszcze coś należy zrobić.
Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Tesla planuje w 2015 roku uruchomić w Polsce pięć stacji...

Marcin T.:
Dariusz R.:
Marcin T.:
Dariusz R.:
Marcin T.:
Więc do 2017 wielkiej części tortu nie będzie. CBDU.
No dużego kawałka nie będzie, bo nie jest to możliwe fizycznie ale ważny jest trend.

Chyba od innego twierdzenia ktoś tu wychodził. Ja trendu w żadnym wypadku nie neguję, ale po prostu do hurraoptymistycznych zapowiedzi podchodzę sceptycznie.
Narazie Tesla nie wyprze niemieckich gigantów motoryzacyjnychm, natomiast może nasz kolega miał na myśli wprowadzenie poważnego niepokoju wśród niemieckich producentów gdy się okaże , że zaczyna im spadać sprzedaż, a Tesli rosnąć kolejka chętnych. Poza tym jest kwestia określenia co oznacza "muszą dużo więcej produkować".

Jeśli się zagalopował to oczywiście przyjmę sprostowanie. Uczymy się na błędach, tylko jeśli ktoś je nam wytknie.
Dużo więcej produkować oznacza osiągnąć produkcję na poziomie conajmniej 500k sztuk rocznie.zas zwieks
Sama Tesla nie wyprze niemieckich gigantów, bo to oczywiste, że 500k raczej nie będzie, tyle jest planowane w 2020 r ale 200k w 2017 to już dużo, z uwagi fakt, że Toyota prócz prac nad napędem wodorowym mocno zwiększa produkcję hybryd, a w Chinach równiez mocno ruszyła sprzdaż EV i PHEV.
Będzie ciekawie, Toyota, niemieckie i koreańskie firmy kombinują z wodorem - FCEV, amerykanie (big 3) ze skrzyniami 9 biegowymi i ICE, a Chińczycy i niektórzy japońscy producenci z nepędem spalinowym, elektrycznym i hybrydowym... Ale tak czy inaczej idzie w kierunku napędu elektrycznego.

Owszem - napęd elektryczny jest przyszłością już z tego powodu, że jest efektywniejszy i powstaje przy nim mniej strat cieplnych. Ale na dzień dzisiejszy jeszcze nie jest pełnowartościową alternatywą... przynajmniej dla mnie. Powód jest prosty: jaki elektryczny samochód przewiezie mnie w przeciągu mniej niż 4h brutto 500km przy pełnych kosztach (a więc amortyzacja, naprawy, paliwo, etc.) poniżej 90gr za km.
Elektryczne samochody jeszcze nie są pełną ofertą dla floty ale dla managementu już może być, zalezy kto czym i jak szybko musi się poruszać.

No widzisz... czyli jeszcze coś należy zrobić.
Dla Ciebie jeszcze należy coś zrobić dla mnie Model S 85kWh jest w pełni sprawnym samochodem, jesli w przyszłym roku będzie Supercharger w okolicy Wroclawia, to do Niemiec mogę jechać niewiele wolniej niż jakimś A6 tdi, za to niewspółmiernie taniej.
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Tesla planuje w 2015 roku uruchomić w Polsce pięć stacji...

Dariusz R.:
Marcin T.:
Chyba od innego twierdzenia ktoś tu wychodził. Ja trendu w żadnym wypadku nie neguję, ale po prostu do hurraoptymistycznych zapowiedzi podchodzę sceptycznie.
Narazie Tesla nie wyprze niemieckich gigantów motoryzacyjnychm, natomiast może nasz kolega miał na myśli wprowadzenie poważnego niepokoju wśród niemieckich producentów gdy się okaże , że zaczyna im spadać sprzedaż, a Tesli rosnąć kolejka chętnych. Poza tym jest kwestia określenia co oznacza "muszą dużo więcej produkować".

Jeśli się zagalopował to oczywiście przyjmę sprostowanie. Uczymy się na błędach, tylko jeśli ktoś je nam wytknie.
Dużo więcej produkować oznacza osiągnąć produkcję na poziomie conajmniej 500k sztuk rocznie.zas zwieks
Sama Tesla nie wyprze niemieckich gigantów, bo to oczywiste, że 500k raczej nie będzie, tyle jest planowane w 2020 r ale 200k w 2017 to już dużo, z uwagi fakt, że Toyota prócz prac nad napędem wodorowym mocno zwiększa produkcję hybryd, a w Chinach równiez mocno ruszyła sprzdaż EV i PHEV.

Oczywiście, że coś się dzieje. Ale zauważ, że u niemieckich producentów też coś się rusza. Wolno, bo wolno, ale to tak jak rynek się rozwija.
Elektryczne samochody jeszcze nie są pełną ofertą dla floty ale dla managementu już może być, zalezy kto czym i jak szybko musi się poruszać.

No widzisz... czyli jeszcze coś należy zrobić.
Dla Ciebie jeszcze należy coś zrobić dla mnie Model S 85kWh jest w pełni sprawnym samochodem, jesli w przyszłym roku będzie Supercharger w okolicy Wroclawia, to do Niemiec mogę jechać niewiele wolniej niż jakimś A6 tdi, za to niewspółmiernie taniej.

Niespółmiernie taniej? Poprosiłbym kalkulację.

Następna dyskusja:

W 2016 Tesla planuje 7 stac...




Wyślij zaproszenie do