Piotr Andrzej Krzysztof S.

Piotr Andrzej Krzysztof S. Inżynier
Aplikacji/Programist
a

Temat: VIII PRZYKAZAŃ JAZDY GRUPOWEJ GL

Odświeżam w celu podwyższenia :)

konto usunięte

Temat: VIII PRZYKAZAŃ JAZDY GRUPOWEJ GL

Wojciech S.:

3.Podczas zmiany pasa ruchu w momencie wyprzedzania, pas jako pierwszy zmienia prowadzący, sygnalizując to kierunkowskazem, a następnie robi to cała grupa.

Trzeba by to uszczegółowic, bo troche niebezpieczne to co napisales.

Ogolna zasada jazdy konwojowej (w grupie) jest taka, ze przy wyprzedzaniu (po upewnienu sie ze grupa sie zmiesci) pierwszy ciagnie lewym najdluzej jak sie da, tak aby cala grupa mogla sie zmiecic i ewentualnie ostrzega jadacych z naprzeciwka mrugajac swiatlami, jesli cos za szybko mu wyskoczy. Jesli chodzi o jazde na dwu pasmowkach to jadacy z tylu wycina pas ruchu i go blokuje,a cala grupa wchodzi. Tu na dolnej grafice jest to fajnie zobrazowane: trzeba kliknac play
http://www.sunsethog.com/groupRiding.htmlTomasz G. edytował(a) ten post dnia 15.07.10 o godzinie 13:20
Wojciech S.

Wojciech S. Operator obrazu

Temat: VIII PRZYKAZAŃ JAZDY GRUPOWEJ GL

Tomasz G.:
Wojciech S.:

3.Podczas zmiany pasa ruchu w momencie wyprzedzania, pas jako pierwszy zmienia prowadzący, sygnalizując to kierunkowskazem, a następnie robi to cała grupa.

Trzeba by to uszczegółowic, bo troche niebezpieczne to co napisales.

Ogolna zasada jazdy konwojowej (w grupie) jest taka, ze przy wyprzedzaniu (po upewnienu sie ze grupa sie zmiesci) pierwszy ciagnie lewym najdluzej jak sie da, tak aby cala grupa mogla sie zmiecic i ewentualnie ostrzega jadacych z naprzeciwka mrugajac swiatlami, jesli cos za szybko mu wyskoczy. Jesli chodzi o jazde na dwu pasmowkach to jadacy z tylu wycina pas ruchu i go blokuje,a cala grupa wchodzi. Tu na dolnej grafice jest to fajnie zobrazowane: trzeba kliknac play
http://www.sunsethog.com/groupRiding.htmlTomasz G. edytował(a) ten post dnia 15.07.10 o godzinie 13:20

Tak właśnie zrobiłem jak mówisz podczas GLowego wypadu na działkę znajomej 2 lata temu. Niestety pan kut*&*&s z golfa nie chciał poczekać aż cała grupa zjedzie na prawy pas i uderzył w mój motocykl. W efekcie siedzieliśmy przy drodze ok 5 godzin czekając na przyjazd policji..
Jaromir W.

Jaromir W. CIO, SAPowiec, PM
[EWO]

Temat: VIII PRZYKAZAŃ JAZDY GRUPOWEJ GL

Wojciech S.:
Tak właśnie zrobiłem jak mówisz podczas GLowego wypadu na działkę znajomej 2 lata temu. Niestety pan kut*&*&s z golfa nie chciał poczekać aż cała grupa zjedzie na prawy pas i uderzył w mój motocykl. W efekcie siedzieliśmy przy drodze ok 5 godzin czekając na przyjazd policji..

Tjaaaa... jest stosowna dokumentacja... ;)
do tej pory złote vw golfy napawają mnie odrazą ;)

konto usunięte

Temat: VIII PRZYKAZAŃ JAZDY GRUPOWEJ GL

Bo to byl Pan Psikutas bez s na koncu, ktory chial zrobic miejsce dla swojej fury..Mam nadzieje, ze wygladal podobnie po tym haniebnym uczynku ;)

konto usunięte

Temat: VIII PRZYKAZAŃ JAZDY GRUPOWEJ GL

Ja ze swoimi kumplami jedziemy na szachownice, a gdy prowadzący (road captain) chce zarządzić zmianę szyku by przpuścić np szybciej jadące auto (nie często się to zdaża ale jednak, i przeważnie gości którzy rozrywają szyk wcinając się autem między motocykle), pokazuje znak ustawienia w kolumnie. Ten znak, przekazuje drugi, trzeciemu, trzeci czwartemu itd.
Ronda. Zazwyczja za prowadzącym jest kilku dobrych jeźdźców, i na znak prowadzącego jedne czy dwóch z nich blokuje rondo. Cały szyk jedzie dalej. Blokujący rondo po zjeździe z niego, wracają do szyku na swoje miejsce. Ci których muszą wyminąć, ustępują im drogi, zjeżdzając z szachownicy w kolumnę.
Zatrzymanie. Tankowanie prowadzący ustala sam, na podtstawie wyliczeń zasiegu motocykli. Przewążnie jest to 150-200km. Zatrzymanie w celu potrzeb fiziologicznych czy innych ptrzypadków - ten który ma potrzebę zrównuje się z prowadzącym i pokazuje specjalny znak na tę okolicznosć. Wówczas prowadzący wybiera miejsce do postoju.Przeważnie wszystkie te sprawy są załatwiane podczas tankowania. W razie jakieś awarii lub innego zdażenia, i w przypadku gdy prowadzący nie zauważy tego, grupa jedzie dalej a z delikwentem zatrzymuje się zamykający czyli tzw goniec. Po sprawdzeniu co sie stał dogania kolumnę i zatrzymuje ją.
Prędkość z jaką podróżujemy waha się między 110 a 140 w zależności od okoklicznosci.
Wyprzedzanie właśnie tak jak piszecie. Prowadzący wyptrzedza i jedzie tak długo lewym pasem dopóki jest bezpeiczne wyprzedzanie przez pozostałych, którzy po wyprzedzeniu wracają na prawy pas. Zazwyczaj drugi za prowadzącym pokazuje kierowcy auta by zwolnił, lub blokuje go puszczając pozostałych z grupy.Arkadiusz Drewicz edytował(a) ten post dnia 01.09.10 o godzinie 18:44

konto usunięte

Temat: VIII PRZYKAZAŃ JAZDY GRUPOWEJ GL

Wojciech S.:
3.Podczas zmiany pasa ruchu w momencie wyprzedzania, pas jako pierwszy zmienia prowadzący, sygnalizując to kierunkowskazem, a następnie robi to cała grupa.
Dlaczego?
Jest metoda o wiele bezpieczniejsza. Prowadzący sygnalizuje. Zamykający jako pierwszy zmienia pas. Dopiero wtedy reszta.
Dariusz M.

Dariusz M. Kadra zarządzająca

Temat: VIII PRZYKAZAŃ JAZDY GRUPOWEJ GL

Krzysztof S.:
Jest metoda o wiele bezpieczniejsza. Prowadzący sygnalizuje. Zamykający jako pierwszy zmienia pas. Dopiero wtedy reszta.
Jakoś dawno nie było okazji jeździć w grupie :P ale intuicyjnie:
- prowadzący zmienia pierwszy -> dla grup dużych, które i tak się podzielą
- zamykający zmienia pierwszy -> dla grup mniejszych, które mogą się zmieścić na raz

Następna dyskusja:

Akademia Jazdy




Wyślij zaproszenie do