konto usunięte

Temat: przydatne info o Mazda 6

witam,
By zaoszczędzić czasu posiadaczom tego modelu napiszę kilka słów.
Dotyczą one mojej Mazdy.

CDTI 2.0 136KM 2004r.

1. Zawór SCV - bardzo szybko musiałem wymienić tą część - reguluje on wtrysk paliwa do pompy na wolnych obrotach - objawy: silnik gaśnie na wolnych obrotach, nie chce zapalić. Koszt: 600zł
2. Wygląda na to że niestety mam przebieg większy niż na liczniku i padło mi sprzęgło - wymiana kompletu: sprzęgło, docisk, łożyska: 850zł plus robocizna: 500zł.
3. Lewe ksenon mruga - prawdopodobnie przetwornica bo żarniki już wymieniłem i problem wrócił.
4. W ramach akcji serwisowej ASO uszczelnia lub wymienia intercooler.

Narazie tyle...
Radosław Szalek

Radosław Szalek CEO w Umbitious
s.c., Umbraco Master

Temat: przydatne info o Mazda 6

Czołem wszystkim,

Posiadam również ten sam model Mazdy i ten sam rocznik: 2004. Mój to kombi.
Auto ma przebieg blisko 180000. Rozrząd wymieniłem jak miała 120000. Po zatankowaniu na jakiejś pseudostacji paliwowej (już nigdy więcej) padł mi ten sam zawór SCV, co koledze. Niedawno wymieniałem całe sprzęgło (z kołem dwumasowym) - trochę kosztowało, tak z 3500..., ale przebieg był odpowiedni: 175000.
Amortyzatory mam od nowości (nadal!). Klocków nie wymieniałem jeszcze nigdy. Auto mam od 2007 roku. Jeździło przedtem po Niemczech.
Niedomagania?
- padły mi 2 żaróweczki na panelu z radiem,
- w zimie czasem coś stęka w tymże panelu - plastiki się ocierają,
- fotel kierowcy zaczął lekko skrzypieć.

Może to komuś pomoże :)Radosław Szalek edytował(a) ten post dnia 26.11.10 o godzinie 16:21
Adrian K.

Adrian K. Manager Restauracji

Temat: przydatne info o Mazda 6

No to i ja się podziele :)
Mazda 6 2005 r. z silnikiem benzynowym 2.0
Kupiłem od pierwszego właściciela (salon Polska) półtora roku temu z przebiegiem 120 000. Do dnia dzisiejszego wymieniłem olej i filtry i żarówki świateł mijania :)
Oddałem na smarowanie wielopustu i wymieniłem łożysko w przednim kole.
Łączny koszt przez półtora roku i przejechanie około 35 000 wydałem około 300-400 zł.
Korozji brak, wad brak.
Więcej wydatków brak i oby tak było dalej.
Jarosław Kukuła

Jarosław Kukuła CSAM | CHAMP | IT
Asset Manager | ITSM
Professional

Temat: przydatne info o Mazda 6

Hej,

Ja również dorzucę swoje 5 groszy.
Mazda 6, diesel 2.0 136KM z 2003r. hatchback. Stan licznika: 121.000km

Mazdę kupiłem 10.2008 sprowadzoną z Belgii.
Od tej pory:
- kompletne sprzęgło z kołem dwumasowym (to najdroższe co robiłem - ok. 2000 z robocizną)
- czujnik obecności pasażera - zamiast kupować nowy (do podgrzewanych foteli ze skórą, cena ok 1400zł w ASO), zastosowałem emulator obecności pasażera (cena na allegro ok 200zł, robocizna 50zł)
- wymiana oryginalnego czujnika parkowania (firmy Bosh) - sprowadzany z Niemiec (400zł)
- przesmarowanie układu hamulcowego
- wymiana klocków ham.
- filtry, płyny eksploatacyjne... etc...

Obecny stan licznika: 185.000km...

Przede mną: wymiana rozrządu, kilka spraw związanych z karoserią (nadkola troszkę lecą po zimie ;/)

Pozdrawiam
Adrian K.

Adrian K. Manager Restauracji

Temat: przydatne info o Mazda 6

No i podsumowując powyższe wypowiedzi, nie warto brać klekota :)
Marcin B.

Marcin B. Content Manager /
Dźwiękowy Designer /
Digital Terrorist

Temat: przydatne info o Mazda 6

Adrian Kowalski:
No i podsumowując powyższe wypowiedzi, nie warto brać klekota :)

każdy "klekot" ma tego typu jak opisane lub podobne problemy ... jeśli uważasz że "zdzira" to wyjątek to poczytaj sobie forum takich "świetnych" marek jak audi czy (o zgrozo) VW ... nie trzeba mieć takiego "rupiecia" w domu żeby budzić się w nocy zlany potem i z krzykiem na ustach ...

prawda jest taka że jak kupisz trupa z 2004 roku za okazyjne 21 tyś .. to będziesz miał problemy ... a jak kupisz coś zadbanego (co kosztuje o 4-5 więcej) to warsztat odwiedzał będziesz jedynie z okazji corocznego badania technicznego ...
Adrian K.

Adrian K. Manager Restauracji

Temat: przydatne info o Mazda 6

Wiadomo, że samochód zajechany będzie się sypał bardziej od zadbanego.
Jednak benzyne jest mniej awaryjna.
Nie ma DPF, dwumasy, scv i paru innych rzeczy które właśnie trapią klekoty
Radosław Szalek

Radosław Szalek CEO w Umbitious
s.c., Umbraco Master

Temat: przydatne info o Mazda 6

Dorzucę o moim "klekocie". Dobijam 200000. Brak niedomagań. Brak wymian (no olej może...). Ponadto pobawiłem się trochę wbudowaną nawigacją i wymieniłem ją na inną (tanio) oraz podłączyłem wszystko do audio :) Teraz jest o klasę wyżej :) MP3, Video, kamerka itd.
Opis można znaleźć na forum mazdaspeed.pl (http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=40...
Maciej P.

Maciej P. Specjalista ds.
Zakupów
Korporacyjnych

Temat: przydatne info o Mazda 6

Jarosław Kukuła:
Hej,

Ja również dorzucę swoje 5 groszy.
Mazda 6, diesel 2.0 136KM z 2003r. hatchback. Stan licznika: 121.000km

Mazdę kupiłem 10.2008 sprowadzoną z Belgii.
Od tej pory:
- kompletne sprzęgło z kołem dwumasowym (to najdroższe co robiłem - ok. 2000 z robocizną)
- czujnik obecności pasażera - zamiast kupować nowy (do podgrzewanych foteli ze skórą, cena ok 1400zł w ASO), zastosowałem emulator obecności pasażera (cena na allegro ok 200zł, robocizna 50zł)
- wymiana oryginalnego czujnika parkowania (firmy Bosh) - sprowadzany z Niemiec (400zł)
- przesmarowanie układu hamulcowego
- wymiana klocków ham.
- filtry, płyny eksploatacyjne... etc...

Obecny stan licznika: 185.000km...

Przede mną: wymiana rozrządu, kilka spraw związanych z karoserią (nadkola troszkę lecą po zimie ;/)

Pozdrawiam


A gdzie kolega wymieniał to sprzęgło z kołem 2masowym???
Same części kosztują więcej.
Za 2000 można wymienić ewentualnie tylko sprzęgło.
Maciej P.

Maciej P. Specjalista ds.
Zakupów
Korporacyjnych

Temat: przydatne info o Mazda 6

Witam,

Ja też mam MZR-CD z 2004r.
I szlag mnie jasny trafia.
Choć słyszałem kiedyś, że przebieg w granicach 150-200 tys. to kulminacja wszelkich napraw w dieslu (każdym).
Kupiłem wozidło jak miało 158 tys. na liczniku (autentyczny przebieg).
Po ok. 6 tysiącach sprzęgło zaczęło się istotnie ślizgać.
Myślałem, że jeszcze trochę przeciągnę wymianę ale wężyk ciśnieniowy od sprzęgła zakomunikował mi, że więcej nie przejadę ani kilometra.
Zastrajkował na środku skrzyżowania.
Sprzęgło z wymianą (+wężyk) - bagatela - 2 tysiące.

Potem praktycznie "tylko" przeglądy okresowe.

Aż przy 178 tys. swoją obecność zaznaczyło łożysko koła sprężarki klimatyzacji.
Bardzo mądry mechanik poradził, by do czasu wymiany kółka jeździć tylko z włączoną klimą.
Efekt: po przejechaniu 20km czarny dym spod maski, smród i zero jazdy.
Musiałem szukać używanej sprężarki (z kołem), bo nowa kosztuje parę tysięcy.

Kiedy znowu pojawia się iskierka nadziei, że to koniec problemów przed 200 tys., odezwał się problem z zaworem SCV (zaraz po odpaleniu silnik gaśnie na wolnych obrotach).
I mam nadzieję, że to właśnie to i tylko to.

Już za parę dni wymiana.
I znowu będę żył nadzieją, że jeżdżę niezawodnym japońskim dieslem. :-)

Następna dyskusja:

Mazda 6 v6 3,0 l - wersja a...




Wyślij zaproszenie do