konto usunięte

Temat: Przesiadka z VI na VII gen

Rafał P.:
Akurat spalanie w Hondzie bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło. Jezdze Accordem 2.4 i w miescie przy dosc dynamicznej jezdzie nie pali wiecej niz 11.

Jesteś pewien? W Warszawie? Aż trudno uwierzyć. Przy tym silniku słyszałem, że po Warszawie ciężko poniżej 14 zejść.

pzdr
Mateusz Bik

Mateusz Bik Manager RRP B2B
Sales

Temat: Przesiadka z VI na VII gen

Łukasz Piechotka:
Kolega jeździ Accordem Type-R z 2001. Na autostradzie wielkopolskiej ze średnią prędkością 210 km/h pali 16 litrów. W mieście przy normalnej jeździe 9 litrów. To o dwa litry mniej niż moja Almera 1,8. Silniki Type-R nie palą bardzo dużo z powodu 4 cylindrów i małej pojemności. Zawsze więc można połączyć w ich przypadku radość z jazdy z rachunkiem ekonomicznym. Inną sprawą jest oczywiście to, że ciężko się opanować mając taki fajny zakres obrotów. ;)

Pzdr

srednia predkosc 210km/h?
WOW jak on to robi...
Rafał P.

Rafał P. Rzecznik patentowy

Temat: Przesiadka z VI na VII gen

Marcin Pszenny:
Rafał P.:
Akurat spalanie w Hondzie bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło. Jezdze Accordem 2.4 i w miescie przy dosc dynamicznej jezdzie nie pali wiecej niz 11.

Jesteś pewien? W Warszawie? Aż trudno uwierzyć. Przy tym silniku słyszałem, że po Warszawie ciężko poniżej 14 zejść.

pzdr

Poważnie. Największe wskazanie koputera miałem około 12 litrów (mówię oczywiście o średnim a nie chwilowym). Dodam że świadomie kupiłem 2.4 i staram się robić z niego użytek :)
Myślę, że pewne znaczenie może mieć technika jazdy. Hamowanie silnikiem etc.

konto usunięte

Temat: Przesiadka z VI na VII gen

Rafał P.:
Poważnie. Największe wskazanie koputera miałem około 12 litrów (mówię oczywiście o średnim a nie chwilowym). Dodam że świadomie kupiłem 2.4 i staram się robić z niego użytek :)
Myślę, że pewne znaczenie może mieć technika jazdy. Hamowanie silnikiem etc.

W takim razie tylko gratulować takiego zużycia :-)
Mówimy o manualu?
Rafał P.

Rafał P. Rzecznik patentowy

Temat: Przesiadka z VI na VII gen

Marcin Pszenny:
Rafał P.:
Poważnie. Największe wskazanie koputera miałem około 12 litrów (mówię oczywiście o średnim a nie chwilowym). Dodam że świadomie kupiłem 2.4 i staram się robić z niego użytek :)
Myślę, że pewne znaczenie może mieć technika jazdy. Hamowanie silnikiem etc.

W takim razie tylko gratulować takiego zużycia :-)
Mówimy o manualu?

Oczywiscie manual.
Michal K.

Michal K. BH w Warszawie, IT

Temat: Przesiadka z VI na VII gen

Odgrzewam kotleta ;)

Powiedzcie prosze jak jest z przednim zawieszeniem - znalazlem informacje, ze w 2004 roku razem z liftem byla modyfikacja zawieszenia przedniego - na mniej awaryjne i prostsze. Faktycznie?
Czy w zwiazku z tym lepiej wystrzegac sie modeli z poczatku produkcji?
Po ponad 5 latach jezdzenia VI gen mysle o zmianie na nowszy model - w sumie obojetne czy 3d czy 5d, zdecydowalem sie na silnik 1.6.

Wszelkie inne sugestie i rady/komentarze mile widziane :)

Temat: Przesiadka z VI na VII gen

Kurcze, jakoś te siódemki mi się nie widzą wizualnie:)
też mam VI ale chyba przeskocze od razu na VIII bo patrzeć na siódemki nie mogę :)
Michal K.

Michal K. BH w Warszawie, IT

Temat: Przesiadka z VI na VII gen

Najbardziej podoba mi sie 3d, 5d mniej, ale jest bardziej funkcjonalna, stad i takim nie pogardze ;)
Sławomir Orłowski

Sławomir Orłowski PhD, physicist,
software
developer/architect
team leader...

Temat: Przesiadka z VI na VII gen

Michal K.:
Odgrzewam kotleta ;)

Powiedzcie prosze jak jest z przednim zawieszeniem - znalazlem informacje, ze w 2004 roku razem z liftem byla modyfikacja zawieszenia przedniego - na mniej awaryjne i prostsze. Faktycznie?
Czy w zwiazku z tym lepiej wystrzegac sie modeli z poczatku produkcji?
Po ponad 5 latach jezdzenia VI gen mysle o zmianie na nowszy model - w sumie obojetne czy 3d czy 5d, zdecydowalem sie na silnik 1.6.

Wszelkie inne sugestie i rady/komentarze mile widziane :)
Ja mam wersje 2003 sedan (81 tys. km) i zawieszenie jest ok.

Skoro masz już Hondę, to pewnie znasz jej plusy. Z minusów akurat wersji VII, to jak dla mnie, zbyt mocny 5 bieg, lub brak biegu 6-tego. Również wyciszenie jest przeciętne, zwłaszcza praktycznie brak izolacji od kół, czego efektem przy słabej nawierzchni jest duży huk w środku. Od razu słyszysz po jakiej nawierzchni jedziesz. Można poczuć się jak na motocyklu Hondy :)
Te wady wychodzą przy jeździe na autostradzie: 120 km/h i jakieś 3 800 obr/min lub 140 km/h i jakieś 4 100 obr/min + duży hałas w środku. Z drugiej strony przy tych obrotach i dosyć dużych prędkościach masz niezłe odejście :) od 120 km/h do 160 km/h idzie jak burza, bo jest już w wysokim zakresie obrotów i VTEC (chyba) mu pomaga.

Tylko dwie poduszki powietrzne (!).

Silnik 1.6 jest elastyczny, niezawodny. Super wykręca się na obroty. Skrzynia biegów precyzyjna. Czasem haczy wsteczny.

Kabina duża i wygodna.

Zawieszenie komfortowe dosyć dobrze trzyma się zakrętów, choć zawieszenie + układ kierowniczy (EPS) nie zachęcają do ostrych manewrów na zakrętach. Nie czujesz, co się dzieje z kołami - ja miałem nauczkę na jednym z zakretów: jechałem w zimę w mieście sumie wolno i najechałem na lód.
Michal K.

Michal K. BH w Warszawie, IT

Temat: Przesiadka z VI na VII gen

Slawek, dzieki za obszerna informacje - w miedzyczasie przesledzilem juz watek o sedanie 1.6 ;)
Mam Honde 5d hatchback- tyle ze z silnikiem d15z5 - skrzynia ma dluugie przelozenia - np 100 km/h 5 bieg - 2 tys obrotow, 120 - okolo 3 tys.
W takim razie zmiana nie bedzie rewolucja ale bardziej ewolucja - musze po prostu przejechac sie 3d i 5d zeby je porownac i zobaczymy :)

Temat: Przesiadka z VI na VII gen

I na czym stanęło, bo ciekawa jestem?

Temat: Przesiadka z VI na VII gen

"Siódemeczka" (model z 2001) to bardzo zacne auto, z bardzo dobrym odejściem.Samochód ten prowadzi się bajkowo,jak po sznurku :)
Michal K.

Michal K. BH w Warszawie, IT

Temat: Przesiadka z VI na VII gen

Małgorzata B.:
I na czym stanęło, bo ciekawa jestem?

Civic VII 3d 1.6 :) (zwykly, nie Sport)
Jeden z pierwszych zabiegow to wymiana tlumika na bardziej elegancki - ze sporta 1.6. W efekcie silnik się "odetkał" i zaczął normalnie jeździc - wczesniej mialem wrazenie mulowatosci, zwlaszcza po przejazdzce Sportem.
Wrazenia?
Jednak VI gen jest bardziej subtelna, lepsza informacja dla kierowcy o prowadzeniu, ulozeniu przednich kol i przyczepnosci. Moze to byc kwestia wjezdzenia, ale poki co - VI wygrywa w kategorii komfort i prowadzenie. VII - 3d ma ladniejszy design i dzieki krotszym przelozeniom - bardziej wygodna w miejskich korkach.
Spalanie - VII podczas jazdy po autostradzie ok 120 km/h potrzebowala nieco ponad 6l/100 km. Po miescie - w korkach do 8, 9 - w zimie. W sumie - podobnie jak o 20 KM slabszy VI gen.

edit - literowkaTen post został edytowany przez Autora dnia 11.03.14 o godzinie 14:55
Michał Wróbel

Michał Wróbel Kierownik działu
sprzedaży hurtowej,
F.H SFINKS

Temat: Przesiadka z VI na VII gen

Od kilku dni posiadacz Hondy Civic VII Coupe 2002r. 1.7 VTEC 126KM , wcześniej Civ VI 1.4 i Civ 6 1.5.

Porównać ciężko obydwa autka mają swoje plusy i minusy, ale podsumowując krótko VII miło mnie czasami zaskakuje mimo swoich gabarytów, szczególnie jeżeli chodzi o spalanie.

Temat: Przesiadka z VI na VII gen

Siódemka zawsze tylko miło zaskakuje.


Obrazek



Obrazek
Ten post został edytowany przez Autora dnia 11.03.14 o godzinie 22:57

Następna dyskusja:

Accord VII gen. 2.0 vs. 2.4




Wyślij zaproszenie do