Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: ING Belgian Grand Prix 2009 - 30.08.2009

Po powrocie Kersowcow do gry... kazdy kolejny wyscig zapowiada sie coraz ciekawiej..:)


Obrazek



Circuit de Spa-Francorchamps

Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km

Poprzednie rekordy na tej wersji toru:

Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:45,070 - Q2, Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007

Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,930 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008

Najszybszy przejazd całego wyścigu:
1h20m39,066 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: ING Belgian Grand Prix 2009 - 30.08.2009

Trening 1 -- 28.08 -- 10:00
Trening 2 -- 28.08 -- 14:00
Trening 3 -- 29.08 -- 11:00
Kwalifikacje -- 29.08 -- 14:00
Wyścig -- 30.08 -- 14:00Paweł Kałuża edytował(a) ten post dnia 23.08.09 o godzinie 21:14
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: ING Belgian Grand Prix 2009 - 30.08.2009

Red Bull Racing rozważa użycie systemu KERS podczas Grand Prix Belgii na torze Spa-Francorchamps w celu zwiększenia swoich szans na walkę o tytuły mistrzowskie. Wszystko wskazuje na to, że walka o tytuły rozegra się pomiędzy zespołem z Milton Keynes a Brawn GP. Aktualnie austriacki zespół sprawdza, czy użycie KERS w Belgii da im korzyści.

Szef zespołu Christian Horner potwierdził w rozmowie z Autosportem, że zespół podejmie decyzje w najbliższych dniach. „Rozważamy użycie KERS na bieżąco” – wyjaśnił. „Oczywiście KERS w ostatnim wyścigu i prawdopodobnie tutaj daje pewne korzyści, dlatego nie rezygnujemy z tego jeszcze. Mamy ten system również tutaj i oceniamy możliwość użycia go z wyścigu na wyścig”.

Na pytanie o to, jakie są szanse na to, że Red Bull wprowadzi KERS w wyścigu na torze Spa, Horner odpowiedział: „Zadecydujemy po tym wyścigu”. Po tej odpowiedzi można wywnioskować, że RBR jest jedynym zespołem, który po drodze z Hiszpanii do Belgii odwiedzi swoją fabrykę. Być może użycie systemu odzyskiwania energii kinetycznej pomoże Vettelowi oraz Webberowi w walce o tytuł, ponieważ Ross Brawn wykluczył możliwość zamontowania tego systemu w samochodach Buttona i Barrichello.

„Ze względu na ostatnie zmiany w naszym samochodzie, przez które stał się on nieco cięższy, nie możemy pozwolić sobie na dodanie kolejnych kilogramów za sprawą KERS. To niestety nie jest dla nas” – powiedział Ross Brawn. Na pytanie o to, czy KERS może być decydującym czynnikiem w walce o mistrzostwo, Brawn odpowiedział. „To może być trudne. Ciężko jest wprowadzić taki system w połowie sezonu, bez testowania”.
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: ING Belgian Grand Prix 2009 - 30.08.2009

Zespół Ferrari potwierdził start Luci Badoera także w Grand Prix Belgii, które odbędzie się za tydzień. Włoch słabo spisywał się za kółkiem F60 w Walencji, kwalifikując się na ostatnim miejscu, a wyścig kończąc na P17, podczas gdy jego partner z zespołu Kimi Raikkonen był trzeci.

Ponadto Badoer nie ustrzegł się błędów, przekraczając kilka razy limit prędkości w boksach w piątek, czy zostając wyprzedzonym również w boksach podczas wyścigu. Do tego trzeba dodać karę przejazdu przez aleję serwisową za wyjechanie poza białą linię przy powrocie na tor.

Jednakże szef zespołu Stefano Domenicali potwierdził już, że Włoch pojedzie w GP Belgii. „Luca ukończył wyścig podczas weekendu, w którym wiele się nauczył. Zdecydowaliśmy, że pojedzie on również w Belgii. Będzie to dla niego bardzo ważny wyścig, ponieważ liczymy na duży postęp w jego wykonaniu” – powiedział Domenicali, dodając jednak, że po wyścigu na torze Spa-Francorchamps przeanalizują ponownie sytuację.

Badoer powiedział po dzisiejszym wyścigu: „Myślę już o Spa i jestem pewny siebie. Jest to tor, który znam, a ponadto doświadczenie zebrane w Walencji będzie pomocne”. Szef działu inżynierii w Ferrari – Chris Dyer dodał, że niedziela była kolejnym trudnym dniem dla Badoera, jednocześnie przyznając, że Włoch robił postępy z okrążenia na okrążenie. „To na pewno było stresujące dla niego. On poprawiał się z dnia na dzień, z okrążenia na okrążenie. Jesteśmy pewni, że w Belgii będzie w lepszej formie niż tutaj”.
Jędrzej Michalski

Jędrzej Michalski Digital / Mobile /
Project Management

Temat: ING Belgian Grand Prix 2009 - 30.08.2009

Paweł Kałuża:
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:

Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:45,070 - Q2, Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007

Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,930 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008

Najszybszy przejazd całego wyścigu:
1h20m39,066 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007


Czyżby po dwóch wyścigach Kimi się przebudził i coś powtórzył w Spa ? :)
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: ING Belgian Grand Prix 2009 - 30.08.2009

Jędrzej Michalski:
Czyżby po dwóch wyścigach Kimi się przebudził i coś powtórzył w Spa ? :)

Z pewnoscia byloby ciekawie;) Juz teraz widac ze Kersowcy i "stara gwardia" wracaja do gry, a faktycznie SPA to najwidoczniej jeden z TYCH torow Kimiego - oby:)
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: ING Belgian Grand Prix 2009 - 30.08.2009

Robert Kubica: „Przed nami końcowa faza sezonu, gdzie czeka nas wiele fajnych torów, począwszy od Spa-Francorchamps. To jest tor ze wspaniałą historią. Większość kierowców lubi tutaj jeździć. Tor jest bardzo długi z wieloma wyzywającymi szybkimi zakrętami. Znalezienie odpowiedniego balansu jest istotnym czynnikiem w Spa – co jest dosyć trudne. Pogoda tutaj jest zawsze nieprzewidywalna i przeważnie zmienna. Może być sucho w niektórych częściach toru i mocno padać deszcz na innych. Jazda w Spa jest wyzywająca i zawsze ekscytująco jest tutaj przybywać”.

Nick Heidfeld: „Spa jest spektakularnym torem. Wyścig w 2008 roku był jednym z moich najlepszych w ogóle. Jechałem na punktowanej pozycji i zdecydowałem się na krótko przed końcem wyścigu, aby założyć opony na mokre warunki. Okazało się to trafną decyzją i ostatecznie finiszowałem na drugim miejscu. Nagłe zmiany pogody mogą mieć decydujący wpływ na przebieg grand prix. Nawet jeśli jest gorąco w całej Europie, tutaj wciąż mogą występować ulewne deszcze. Plusem jest to, że Spa jest położone tylko godzinę drogi samochodem od Mönchengladbach, więc ten wyścig zawsze daje mi szansę, by złożyć szybką wizytę w moim rodzinnym mieście”.
Łukasz Leśniewski

Łukasz Leśniewski Rzemieślnik słowa,
miłośnik gier.

Temat: ING Belgian Grand Prix 2009 - 30.08.2009

Paweł Kałuża:
Jędrzej Michalski:
Czyżby po dwóch wyścigach Kimi się przebudził i coś powtórzył w Spa ? :)

Z pewnoscia byloby ciekawie;) Juz teraz widac ze Kersowcy i "stara gwardia" wracaja do gry, a faktycznie SPA to najwidoczniej jeden z TYCH torow Kimiego - oby:)

Kimi skonczyl sie po Kill'em All Panowie :)Łukasz Leśniewski edytował(a) ten post dnia 24.08.09 o godzinie 22:08
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: ING Belgian Grand Prix 2009 - 30.08.2009

Lewis Hamilton nie spodziewa się, że jego zespół będzie równie mocny w Grand Prix Belgii, jak w ostatnich dwóch wyścigach, gdzie walczył o najwyższe lokaty, zwyciężając na Węgrzech i zajmując drugie miejsce w Walencji po starcie z pole position.

Jednak pomimo odrodzenia się ekipy McLaren, Hamilton ma świadomość, że z powodu charakterystyki toru Spa-Francorchamps trudno mu będzie utrzymać tak dobrą formę. „Nie sądzę, abyśmy byli tak konkurencyjni, jak w ostatnich kilku wyścigach, ponieważ Spa jest obiektem, gdzie potrzebny jest duży docisk aerodynamiczny” – napisał Anglik na swojej stronie internetowej.

„Myślę, że Brawn, Red Bull i nawet Ferrari będą tutaj szybkie – to jest tor z wysokimi prędkościami i Ferrari zawsze było bardzo szybkie tutaj, zatem oczekuję, że Kimi będzie szybki. Osiągane tutaj wysokie prędkości i płynność toru pasują też Red Bullowi, gdyż mają świetny docisk, ale jak w większości wyścigów, rywalizacja będzie zacięta. My musimy się upewnić, że jesteśmy konkurencyjni bez KERS, aby wiedzieć, że kiedy go wykorzystamy, to da nam przewagę, której potrzebujemy”.

Hamilton przyznał jednak, że jego morale wzrosło dzięki olbrzymiemu skokowi w wykonaniu McLarena od czasu początku sezonu. „Przed ostatnimi uaktualnieniami mieliśmy nadzieję na dostanie się jedynie do czołowej dziesiątki, a teraz regularnie myślimy o zwycięstwie lub drugim miejscu – a to duża różnica i jest to bardzo zachęcające. Jesteśmy znowu zdecydowanie mocni – ale nie najszybsi. Dzięki KERS jesteśmy w czołówce lub jej okolicach, ale wciąż brakuje nam 0,2-0,3 sekundy do Brawna. Mam nadzieję, że możemy dokonać kilku dalszych zmian w naszym pakiecie – Spa będzie interesującym testem dla nas”.

Anglik podkreśla, że nie jest zmartwiony błędem w trakcie pit-stopu w Walencji, mówiąc: „Rubens miał po prostu lepsze tempo. Nie jestem sfrustrowany. Cały sezon kończyliśmy na dalekich pozycjach, zatem finisz na drugim miejscu jest czymś świetnym – to moje pierwsza druga lokata w tym sezonie, więc jestem zadowolony. Wygrywamy i przegrywamy jako zespół – to proste. Zdarzają się wyścigi, gdzie jest problem ze mną na torze i zdarzają się takie, gdzie jest z problem z samochodem czy podczas postoju. Faktem jest, że byliśmy bardzo szybcy – walka z Rubensem była wciąż napięta, ale ona miał ogólnie lepsze tempo, by zwyciężyć. Nasz samochód nie może się z tym równać – przynajmniej w tej chwili”.
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: ING Belgian Grand Prix 2009 - 30.08.2009

Zespół Red Bull Racing wykluczył ostatecznie zamontowanie w bolidzie RB5 systemu odzyskiwania energii kinetycznej na najbliższy wyścig na torze Spa-Francorchamps.

Szef teamu z Milton Keynes – Christian Horner przyznał dzisiaj, że jazda z KERS w Grand Prix Belgii mogłaby ich zbytnio rozproszyć, ale dodał, że decyzja co do takiej możliwości w którymś z dalszych wyścigów jeszcze nie zapadła.

„Spa nie różni się tak bardzo od Silverstone, a tam mieliśmy mocny samochód, tak więc wprowadzenie KERS teraz mogłoby nas rozproszyć” – powiedział Horner. „Po Spa podejmiemy decyzję odnośnie Monzy. Byłby to KERS Renault/Red Bull, który został opracowany na początku sezonu. Nadal analizujemy sytuację”.

Ross Brawn, którego zespół prowadzi w obydwu klasyfikacjach przyznał, że wprowadzenie KERS w tej fazie sezonu może okazać się świetną decyzją, ale tylko jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem – w przeciwnym przypadku będzie to katastrofa. „Jedno albo drugie” – powiedział szef Brawn GP. „Trzeba podziwiać ich starania. Ja nie zdecydowałbym się na KERS w połowie sezonu bez testów, ale oni mają już z tym trochę doświadczenia, a my właściwie żadnego”.

Brawn dodał też po raz kolejny, że w ich przypadku KERS nie wchodzi w grę choćby z powodu zbyt dużej bazowej wagi bolidu BGP001, który tuż przed startem sezonu musiał zostać przystosowany do innego silnika. „Nie mamy zbyt wiele balastu, aby pozwolić sobie na jazdę z KERS. System opracowany przez McLarena i Mercedesa, który nam zaoferowano jest prawdopodobnie najlżejszy, ale tak czy inaczej nie mamy tyle balastu, aby po wyjęciu go i zamontowaniu KERS bolid nie przekraczał minimalnego limitu wagowego”.
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: ING Belgian Grand Prix 2009 - 30.08.2009

Łukasz Leśniewski:
Kimi skonczyl sie po Kill'em All Panowie :)Łukasz Leśniewski edytował(a) ten post dnia 24.08.09 o godzinie 22:08

Jego forma wyscigowo-rajdowa absolutnie nie potwierdza niczego co moznaby nazwac jego "skonczeniem" ;)
Łukasz Leśniewski

Łukasz Leśniewski Rzemieślnik słowa,
miłośnik gier.

Temat: ING Belgian Grand Prix 2009 - 30.08.2009

Paweł Kałuża:
Łukasz Leśniewski:
Kimi skonczyl sie po Kill'em All Panowie :)Łukasz Leśniewski edytował(a) ten post dnia 24.08.09 o godzinie 22:08

Jego forma wyscigowo-rajdowa absolutnie nie potwierdza niczego co moznaby nazwac jego "skonczeniem" ;)

On ma w sobie mniej wiecej tyle pasji do F1 co Nelsinho mial do jazdy po linii prostej :) A bez pasji w tym sporcie sie niestety nie da.
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: ING Belgian Grand Prix 2009 - 30.08.2009

Luca Badoer jest pewny, że jego występ na torze w Belgii będzie lepszy od tego w Walencji. Zastępujący Felipe Massę Włoch miał trudny debiut wyścigowy z Ferrari w Hiszpanii, plasując się na ostatnich miejscach, ale jest pewien, że w kolejnym GP pójdzie mu lepiej.

Badoer ostatnie pełnoprawne testy na torze przeprowadził pod koniec ubiegłego roku, prowadząc zmodyfikowany bolid F2008 na oponach slick. Ośmiomiesięczna przerwa w szybkiej jeździe, 10-letnia przerwa w wyścigach F1, nowy bolid i nieznany tor – to wszystko spowodowało, że pierwszy start z Ferrari okazał się dla niego bardzo trudny.

„Na pewno był to ciężki wyścig, ponieważ F1 jest zupełnie inna w porównaniu do tej sprzed 10 lat i byłem pod dużą presją nie popełniania błędów” – powiedział Badoer. „Presja była taka, aby dojechać do mety wyścigu, żebym miał jak najwięcej przejechanych okrążeń i nabrał większego zaufania do samochodu. Wykonaliśmy ten program, więc możemy być z tego zadowoleni”.

Zapytany o odczucia na temat różnicy pomiędzy sobotą i niedzielą podczas weekendu Grand Prix Europy, najstarszy kierowca w stawce odpowiedział: „Czuję się o sekundę bardziej pewny siebie, ponieważ właśnie o tyle się poprawiłem. Oczywiście na takim torze [jak w Walencji] to rozsądny krok naprzód, ale Spa jest torem, który znam i wiem, że będę tam lepszy. Nie wiem jak dużo lepszy, zobaczymy na miejscu. Na pewno lepiej będę znał samochód, zespół, tor i wszystko inne – będzie o wiele lepiej, obiecuję!”
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: ING Belgian Grand Prix 2009 - 30.08.2009

Łukasz Leśniewski:
On ma w sobie mniej wiecej tyle pasji do F1 co Nelsinho mial do jazdy po linii prostej :) A bez pasji w tym sporcie sie niestety nie da.

I myslisz ze to o czym piszesz bylo powodem jego trzeciego miejsca w ostatnia niedziele? ;)
Łukasz Leśniewski

Łukasz Leśniewski Rzemieślnik słowa,
miłośnik gier.

Temat: ING Belgian Grand Prix 2009 - 30.08.2009

Paweł Kałuża:
>

I myslisz ze to o czym piszesz bylo powodem jego trzeciego miejsca w ostatnia niedziele? ;)

Zrobil co do niego nalezy - pojechal i dojechal. Ale nie sadze aby jakos wyjatkowo go to pociagalo :)
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: ING Belgian Grand Prix 2009 - 30.08.2009

No to SPA znowu bawi sie deszczem:) Jesli takie warunkie utrzymaja sie do niedzieli - bedziemy mieli ciekawy wyscig;)
Małgorzata Gosz

Małgorzata Gosz Pośrednik
nieruchomości,
kobieta biznesu,
ambasadorka For...

Temat: ING Belgian Grand Prix 2009 - 30.08.2009

8 wynik KUB mimo kłopotów z ustawieniami i praktycznie straconym pierwszym treningiem nastraja optymistycznie.
Paweł, mogłoby trochę popadać w niedzielę, byłby wyścig w dawno nie widzianych warunkach. Czytaj zmiennych i trudnych do przewidzenia.
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: ING Belgian Grand Prix 2009 - 30.08.2009

Małgorzata Gosz:
8 wynik KUB mimo kłopotów z ustawieniami i praktycznie straconym pierwszym treningiem nastraja optymistycznie.
Paweł, mogłoby trochę popadać w niedzielę, byłby wyścig w dawno nie widzianych warunkach. Czytaj zmiennych i trudnych do przewidzenia.

Dokladnie tak, tymbardziej ze przy tej dlugosci, SPA potrafi na prawde zaskakiwac - zapewniajac slonce w jednej, a deszcz w innej czesci toru:)

Jak zwykle - trzymam kciuki za ForceIndia i Robertosa - miejmy nadzieje ze kwalifikacje beda zaskakujace:)
Łukasz Leśniewski

Łukasz Leśniewski Rzemieślnik słowa,
miłośnik gier.

Temat: ING Belgian Grand Prix 2009 - 30.08.2009

To sobie Heidfeld poszalal. I to na twardych oponach, nie spodziewalem sie. Sutil to samo, za to Red Bullom sie skonczyly silniki a Brawnom przyczepnosc. To tylko trening wiec nie ma co otwierac szampana, ale Robert tez niezle. No i Toyota sie pokazala. Ciekawe, jak bedzie w kwalifikacjach - ja mimo wszystko typuje Hamiltona na pp :)
Piotr Maliński

Piotr Maliński Programista
Python/Django

Temat: ING Belgian Grand Prix 2009 - 30.08.2009

Paweł Kałuża:

Jak zwykle - trzymam kciuki za ForceIndia i Robertosa - miejmy nadzieje ze kwalifikacje beda zaskakujace:)

Musiałeś trzymać w tej kolejności? :D

Pole Position dla Force India ;) Kub 5, Hei 3 :)



Wyślij zaproszenie do