konto usunięte

Temat: E-60

Marek S.:
tak zgadza się, w przypadku BMW, Audi czy Mercedesa jest znaczna przewaga diesli- ja odnosiłem się do ogółu sprzedanych samochodów, bo gdzieś taką statystykę widziałem całkiem niedawno.

motywacja do zakupu diesla w PL wynika z pozornej oszczędności (bo Polak liczy tylko to co wlewa do zbiornika, a nie wszystkie pozostałe koszty - podobne jest podejście do LPG), dlatego np. w Wielkiej Brytanii jest znacząca przewaga aut benzynowych - tam diesle kupują tylko ludzie którzy naprawdę dużo jeżdżą - np. w firmie w której pracowałem nie przypominam sobie żadnego diesla wśród aut służbowych którym jeździli pracownicy.

FYI w UK rejestracje 09/59 pierwszy raz zanotowaly wiecej diesli niz benzyn.

Swoja droga mitow w tym watku:
- serwis nowoczesnej benzyny (jak w E60 czy F10) kosztuje tyle samo co diesla, przynajmniej w ASO (£249 za pierwsze dwie inspekcje)
- zakup porownywalnej benzyny to wydatek identyczny z dieslem, czasami benzyna drozsza (np. 523i za £33585, 520d za £30380, 530d za £39400, 535i za £39650).
- nowoczesne diesle z DPF nie maja problemow z krotkimi (<5 mil) trasami dopoki raz na 2-3 tygodnie wybierzesz sie na 15-20 milowa przejazdzke. DPF aktywuje sie po ok. 7-10 milach (w zaleznosci od nagrzania silnika)
- z tego co mi wiadomo (od sprzedawcy) DPF sie nie wymienia i starcza na "lifetime" (czyli caly zywot) silnika, ale lepiej niech ktos kto wie o co kaman to potwierdzil
- nowoczesny diesel nie klekocze, co wiecej, jest bardziej cichy niz benzyna (patrz test Top Gear)
- ok. 62% sprzedazy BMW to diesel
- jezeli szukasz czysto osiagow i liczysz sie z kreceniem auta (i spalaniem 10-15l) benzyna (535i) to IMO dobry wybor
- licz, ze benzyna przy normalnej jezdzie mieszanej spali 9-15litrow, diesel 6-8litrow
- nowoczesne benzyny zapozyczyly duzo z silnikow diesla (jak wtrysk bezposredni czy turbo) i sa potencjalnie tak samo podatne na awarie jak diesle

Nawet do krotkich tras ja bym bral diesla.

konto usunięte

Temat: E-60

6-8 litrów z bólem spali 520d. 530d spali 8-11.

w nowym modelu F10 nie ma jeszcze odpowiednika 520d w benzynie, natomiast 523i można przyrównać do 525d (diesel 15tys pln droższy)
z kolei do 535i można przyrównać 535d a nie 530d - tu diesel jest droższy o 22tys pln.

serwis kosztuje podobnie, jednak jak dojdzie do tego serwisowa procedura wypalania DPF to wyjdzie drożej (ale tylko wtedy gdy się jeździ tylko na krótkich trasach )

turbo w benzynach BMW jest tylko w wersjach 35i. zatem w 530i turbo się nie posypie bo go nie ma. Zresztą turbo w benzynach jest mniej podatne na awarie ze względu na to, że zastosowane jest w nich o wiele niższe ciśnienie doładowania w porównaniu do turbodiesli.
Tak samo elementy składowe bezpośredniego wtrysku benzyny są praktycznie niepodatne na awarie (w szczególności spowodowanych jakością paliwa) jak ma się to w przypadku diesla.

na krótkie trasy i małe przebiegi tylko benzyna ;)Marek S. edytował(a) ten post dnia 26.08.10 o godzinie 14:32

konto usunięte

Temat: E-60

Sebastian Pienio:

FYI w UK rejestracje 09/59 pierwszy raz zanotowaly wiecej diesli niz benzyn.

a btw po ile teraz tam stoi ON i PB95 ? bo jak mieszkałem to ON był droższy od PB, i nawet dojeżdżając codziennie do pracy 16 mil w jedną stronę nie opłacało mi się kupować diesla z przebiegiem ok. 100kkm.

konto usunięte

Temat: E-60

jak juz koledzy wczesniej wspominali - jesli diesel to tylko dla wzglednie duzych przebiegow (powloczylem sie ostatnio po salonach... wedlug wszelakich kalkulacji i porad zyski na dieslu zaczynaja byc widoczne dopiero przy min. 30 000 km rocznie). Na przebieg 15 000 tylko benzyna - spali wiecej ale masz swiety spokoj z calym osprzetem dieslowskim, ktory tani nie jest. Nieznacznie, ale jednak nizsze sa rowniez koszty inspekcji (1159 do 1259 benzyna/diesel).
Co do DPF - jak wspomniano wczesniej jest on planowany na "lifetime" - wymaga jednak wypalenia co jakis czas, jesli w wiekszosci jezdzi sie po miescie. Wg niektorych informacji ktore zdobylem zamiast wypalania w serwisie wystarcza rowniez przejazdzka po autostradzie ze stala predkoscia na odcinku przynajmniej 30 km (kilku znajomych z peugeotami tez to stosuje i rzeczywiscie maja swiety spokoj ze strony DPF).
Łukasz Pawłowicz

Łukasz Pawłowicz Kierownik Serwisu,
Specjalista do spraw
rozliczeń gwaranc...

Temat: E-60

Sebastian Pienio:
- z tego co mi wiadomo (od sprzedawcy) DPF sie nie wymienia i starcza na "lifetime" (czyli caly zywot) silnika, ale lepiej niech ktos kto wie o co kaman to potwierdzil
nie do końca prawda. DPF jest obliczony na około 200tys km. Świadczy o tym odczyt z kluczyka w ASO (podobnie jak olej na 30tys km, czy płyn hamulcowy na 2 lata).
- nowoczesny diesel nie klekocze, co wiecej, jest bardziej cichy niz benzyna (patrz test Top Gear)
wsiądź np do 530d a potem do 530i - gwarantuję Ci, że od razu będziesz wiedział które z nich to diesel. Żaden test (top gear itp) nie przekona mnie, że diesel jest cichszy, bo po prostu testując na całej dopuszczalnej prędkości obrotowej to silnik benzynowy jest bardziej komfortowy.
Nie mówię już u grupie Audi, gdzie klekot jest jeszcze bardziej nieznośny :)

konto usunięte

Temat: E-60

Marek S.:
w nowym modelu F10 nie ma jeszcze odpowiednika 520d w benzynie, natomiast 523i można przyrównać do 525d (diesel 15tys pln droższy)
z kolei do 535i można przyrównać 535d a nie 530d - tu diesel jest droższy o 22tys pln.

Sprint do setki w 523i - 8.2s (automat 8.4s).
Sprint do setki w 520d - 8.3s (automat 8.3s).

IMO 530d jest gdzies miedzy 528i a 535i, cenowo tez tak sie plasuje. 535d jest znacznie szybszy niz 535i, wiec i drozszy.
Tak samo elementy składowe bezpośredniego wtrysku benzyny są praktycznie niepodatne na awarie (w szczególności spowodowanych jakością paliwa) jak ma się to w przypadku diesla.

Ja tam nie wiem, jest gwarancja i sie nie martwisz. Po 3 latach sprzedajesz auto komus, kto wierzy, ze sie nie bedzie psulo (zarcik) ;))
na krótkie trasy i małe przebiegi tylko benzyna ;)

Kazdy bierze co lubi :)
a btw po ile teraz tam stoi ON i PB95 ? bo jak mieszkałem to ON był droższy od PB, i nawet dojeżdżając codziennie do pracy 16 mil w jedną stronę nie opłacało mi się kupować diesla z przebiegiem ok. 100kkm.

Diesel 1.179, benzyna 1.139. Diesel i tak wychodzi taniej.

konto usunięte

Temat: E-60

Łukasz Pawłowicz:
wsiądź np do 530d a potem do 530i - gwarantuję Ci, że od razu będziesz wiedział które z nich to diesel. Żaden test (top gear itp) nie przekona mnie, że diesel jest cichszy, bo po prostu testując na całej dopuszczalnej prędkości obrotowej to silnik benzynowy jest bardziej komfortowy.

Jezdzilem E60 530d i 530i (nie 535i), 530d jest duzo bardziej cichy i nie jest to kosmetyczna roznica. Polecam sie przejechac, tez bylem zaskoczony.
Mariusz J.

Mariusz J. Senior Graphic
Designer

Temat: E-60

- nowoczesny diesel nie klekocze, co wiecej, jest bardziej cichy niz benzyna (patrz test Top Gear)

Przyznam, że to było najlepsze.
Łukasz Pawłowicz

Łukasz Pawłowicz Kierownik Serwisu,
Specjalista do spraw
rozliczeń gwaranc...

Temat: E-60

Sebastian Pienio:
530d jest duzo bardziej
cichy i nie jest to kosmetyczna roznica. Polecam sie przejechac, tez bylem zaskoczony.
Jeździłem i jeżdżę wszystkimi możliwymi modelami BMW już ponad 2 lata, cóż praca tego wymaga - ale dziękuję za polecenie, zdania jednak nie zmienię :)
Mariusz J.:
- nowoczesny diesel nie klekocze, co wiecej, jest bardziej cichy niz benzyna (patrz test Top Gear)

Przyznam, że to było najlepsze.
też tak uważam - to było najlepsze :)

konto usunięte

Temat: E-60

Artur P.:


Dane, którymi się posługuję, pochodzą z zapewne znanego wielu miłośnikom marki pliku BMW data czy jakoś tak, udostępnionego dla wszystkich zainteresowanych na stronie bodaj BMW klub Polska, czy innego bmka klub czy coś. Porównane w nim były 2.8 193 i 3.0d po lifcie też 193KM. Jak ktoś chce to mogę podesłać na @, jest tam również dużo informacji na temat wielu innych modeli od lat 70 i 80 a na E-46/E-39/E-38 skończywszy.

konto usunięte

Temat: E-60

Łukasz Pawłowicz:
Mariusz J.:
- nowoczesny diesel nie klekocze, co wiecej, jest bardziej cichy niz benzyna (patrz test Top Gear)

Przyznam, że to było najlepsze.
też tak uważam - to było najlepsze :)

Masz racje, top gear to jakis niszowy program wogole jest i kto tam o nim slyszal lol ;) Dobranoc.
Marcin Ladyga

Marcin Ladyga CEO ŁG
serwis,Czł.Zarządu
Abel Plastics ,
Tech-moto ,Dyre...

Temat: E-60

530 d usuniecie problemu z DPf to wydatek do 1000 pln, tak ze tego sie nie bój tym bardziej,że mozesz przy okazji zrobic upgrade i podciagnac ja na 250 koni mechanicznych wylaczajac przy tym egr

Moja zona jezdzi E60 w 520 d 200 konnej po chipie . Koszty są , mimo iz auto specjanie sie nie psuje. Przy 90 tys km teraz musimy wymienic amortyzatory co pewnie ze 3 tys bedzie kosztowalo , do tego drogie opony, klocki, ubezpieczenie etc . Reasumujac,jęśli nie ma się dochodu zdrowo powyzej sredniej to bez sensu jest utrzymywanie takiego wozu

Marcin J.:
Bardzo podoba mi się ta fura, lecz nie ukrywam, że targają mną pewne rozterki. 530d fajnie jeździ - jeździłem, ale jak to w nowoczesnym dezlu boję się filtra cząstek stałych oraz wrażliwości na jakość paliwa, a w związku z tym zaciągania kredytów na długie lata by spłacić naprawy. 530i - nie jeździłem, choć parametry katalogowe napawają optymizmem (aktualnie mam 528). Rocznie robię przebiegi rzędu 12-15tys km, czy ropniak nie okaże się skórką za wyprawkę w kwestii kosztów utrzymania?
Jest jeszcze coś, co dotyczy tego modelu niezależnie od wersji silnika, mianowicie system dynamic drive, doszły mnie plotki o jego wysokiej awaryjności i tragicznych kosztach napraw.
Ktoś potwierdzi? Zaprzeczy? Jeździł, płacił za utrzymanie i podzieli się doświadczeniem?
Dominika Kaczmarczyk

Dominika Kaczmarczyk Własna działalność

Temat: E-60

piękne to auto :-) ale nie ukrywam że jestem większą fanką F10 ;-)Ten post został edytowany przez Autora dnia 16.02.15 o godzinie 13:04



Wyślij zaproszenie do