konto usunięte
Temat: E-60
Marek S.:
tak zgadza się, w przypadku BMW, Audi czy Mercedesa jest znaczna przewaga diesli- ja odnosiłem się do ogółu sprzedanych samochodów, bo gdzieś taką statystykę widziałem całkiem niedawno.
motywacja do zakupu diesla w PL wynika z pozornej oszczędności (bo Polak liczy tylko to co wlewa do zbiornika, a nie wszystkie pozostałe koszty - podobne jest podejście do LPG), dlatego np. w Wielkiej Brytanii jest znacząca przewaga aut benzynowych - tam diesle kupują tylko ludzie którzy naprawdę dużo jeżdżą - np. w firmie w której pracowałem nie przypominam sobie żadnego diesla wśród aut służbowych którym jeździli pracownicy.
FYI w UK rejestracje 09/59 pierwszy raz zanotowaly wiecej diesli niz benzyn.
Swoja droga mitow w tym watku:
- serwis nowoczesnej benzyny (jak w E60 czy F10) kosztuje tyle samo co diesla, przynajmniej w ASO (£249 za pierwsze dwie inspekcje)
- zakup porownywalnej benzyny to wydatek identyczny z dieslem, czasami benzyna drozsza (np. 523i za £33585, 520d za £30380, 530d za £39400, 535i za £39650).
- nowoczesne diesle z DPF nie maja problemow z krotkimi (<5 mil) trasami dopoki raz na 2-3 tygodnie wybierzesz sie na 15-20 milowa przejazdzke. DPF aktywuje sie po ok. 7-10 milach (w zaleznosci od nagrzania silnika)
- z tego co mi wiadomo (od sprzedawcy) DPF sie nie wymienia i starcza na "lifetime" (czyli caly zywot) silnika, ale lepiej niech ktos kto wie o co kaman to potwierdzil
- nowoczesny diesel nie klekocze, co wiecej, jest bardziej cichy niz benzyna (patrz test Top Gear)
- ok. 62% sprzedazy BMW to diesel
- jezeli szukasz czysto osiagow i liczysz sie z kreceniem auta (i spalaniem 10-15l) benzyna (535i) to IMO dobry wybor
- licz, ze benzyna przy normalnej jezdzie mieszanej spali 9-15litrow, diesel 6-8litrow
- nowoczesne benzyny zapozyczyly duzo z silnikow diesla (jak wtrysk bezposredni czy turbo) i sa potencjalnie tak samo podatne na awarie jak diesle
Nawet do krotkich tras ja bym bral diesla.