konto usunięte

Temat: 520d (e60) vs 320d (e90)

piątkę ciężko zestroić do sportu chyba ze to m5 bo to rakieta na kołach ale m3 to bolid w cywilnym ubranku.

Większość ludzi wybiera 3 bo sa tansze w eksploatacji itp a piątka to juz klasa duzo wyzsza

w miastach najwiecej piątek lub siodemek jezdzi, nie chodzi tu o parkowanie ale o prestiz

konto usunięte

Temat: 520d (e60) vs 320d (e90)

Sławomir K.:
Robert:
Nie do końca chyba przeczytałeś moją wypowiedź, skoro piszesz coś, że 5 lepsza bo droższa. Większa cena piątki jest związana z lepszym standardem samochodu, którego żadna 3 nigdy nie osiągnie, bo jest fizycznie zbudowana inaczej. To, że do sportów używana jest 3, jest oczywistą oczywistością, bo chyba każdy kto ma głowę na karku wie, że im auto lżejsze, tym lepszy wynik w wyścigach. Ale mówimy tu o aucie na co dzień. Gdybym miał kupować coś do miasta, jasne że wolałbym E92, ale generalnie seria 5 jest bardziej uniwersalna.

Aczkolwiek faktem jest, że większość fanów BMW podnieca się trójkami, może dlatego, że są bardziej dostępne, mają mniejsze oszczędniejsze silniki i łatwiej się parkuje? :)

Sławku,
nie odnosiłem się w ogóle do Twojej wypowiedzi, ale jeśli sobie życzysz, służę:
+520d e60 i 320d w e90 z lat 2005-2007 w podobnym setupie kosztują tyle samo.
+tak, co do zasady dłuższe auto jest stabilniejsze w poślizgu, co nie zmienia faktu, że (1) bardziej sterowalne w poślizu będzie 320d e90 niż 760Li e66, (2) bardzo robimy offtopic, bo 0,0047% użytkowników cywilnych dieseli BMW wymusza nimi poślizg, jakieś 30% z nich myśli, że umie z niego wyjść, a 10% z nich umie z niego wyjść;
+absolutnie się zgadzamy apropos 7er, też mi chodzi po głowie mocno;

odnosiłem się do prostej kwestii - stwierdzenie, że e60 jest bardziej prestiżowe niż e90 jest prawdziwe, o ile chwalimy się na imieninach u szwagra. znakomita większość rodaków myśli, że Mercedes łot niepamiętnych czasów robi dobre samochody i pomija w błogiej nieświadomości okres mariażu z Chryslerem, czyli 'dekadę najgorszych mercedesów ever' (jak publicznie powiedział VIP Mercedesa - Zarząd albo Rada Nadzorcza, nie pamiętam, jakoś po rozwodzie z hamerykanami). co łon się zna, mercedesy dobre są, bo wuja Heniu w 87 miał beczkę na taksóweczce.

e60 jest bardziej prestiżowe niż e90, owszem (makdonaldów więcej niż Grand Kredensów). jest także gorzej wykonane. ewentualny nabywca rozstrzygnie, czy abstrahując od miejsca na nogi bardziej zależy mu na swoim dobrym samopoczuciu (o ile będzie zdolny do zauważenia zmiany), czy na podniesieniu ciśnienia sąsiadowi.

aa, oczywiście jestem stronniczy, mam dwie trójki ;)Robert Lara edytował(a) ten post dnia 28.12.10 o godzinie 01:04

konto usunięte

Temat: 520d (e60) vs 320d (e90)

Robert,
odpisywałeś pode mną, myślałem że do tego nawiązujesz :)

Dziwi mnie ta jakość E90 i E60, niestety nie miałem możliwości tego porównać, ale może kiedyś znajdę kogoś z takimi autami. Natomiast z tego co porównywałem E34vsE36 i E46vsE39 to trójka zawsze wyglądała jak bieda-version BMW. Gorsze wycieraczki, wspólne pokrętła klimy, ASC zamiast DSC, no i jak popatrzymy na E46/E90 to mamy do wyboru, czy auto będzie bardziej szare czy czarne, zarówno w środku jak i wewnątrz. Choć najbardziej nijakie są teraz jedynki, gdzie jeszcze bardziej widoczne jest "kupuje najtańsze BMW, ale nie stać mnie na alufelgi".
Jeśli więc masz 2 trójki, to masz na 99% jedną srebrną i co najmniej jedna ma czarną tapicerkę/skórę oraz aluminiowe elementy ozdobne :P Fajne to są dopiero E92, które często są mocno indywidualizowane.

konto usunięte

Temat: 520d (e60) vs 320d (e90)

Sławomir K.:


Sławku, zainteresuj się bardziej E90, bo mało o niej wiesz.

Do wyboru wiele kolorów tapicerek, kilka rodzajów skór, wiele kolorów nadwozia.
To, że ludzie kupują najczęściej srebrną z czarnym wnętrzem jest kwestią ich gustu a nie dostępności wyposażenia.
W e90 jest o wiele większy wybór kolorystyki niż w E46 (i E39).

Osobiście mam/miałem duży kontakt z E91 (trójka kombi, przed liftem), E60 (przed liftem) E93 (trójka cabrio, przed liftem). A także E46 i E39.

I może faktycznie E60 ma pewne niedociągnięcia jakościowe (szczególnie konsola środkowa czy boczki drzwi) ale w środku jest poczucie przestrzenie, zawieszenie jest o wiele bardziej komfortowe no i na rynku jest o wiele więcej dobrze wyposażonych egzemplarzy. Ale za to trójka ma o wiele więcej sportowego charakteru - jest zwinniejsza, bardziej niespokojna w prowadzeniu, układ kierowniczy jest bardziej precyzyjny, a kierowca lepiej czuje to co ma pod kołami.

E46 bieda wersja ? moim zdaniem wnętrze jest ładniejsze niż w E39, które wygląda poprostu starzej. W E46 było DSC jako opcja (zresztą w E39 też było opcją). Znowu jest kwestia dostępnego wyposażenia - w E39 było więcej opcji, dlatego jak porównasz bogate E39 z biedną E46 to można odnieść negatywne wrażenie. I odwrotnie, mozna mieć bogate E46 i porównywać do biednej E39.
Piotr Głowacki

Piotr Głowacki Zarządzanie
sprzedażą | Sieci
sprzedaży |
Bezpośrednia, P...

Temat: 520d (e60) vs 320d (e90)

Słuchajcie czy różnica w eksploatacji (serwis, części takie jak tarcze, itd., bo nie wiem co jeszcze mógłbym tu wrzucić) jest spora pomiędzy E60 a E90 ???

...-zacząłem rozważać E90 :)

E90 ma dostępne te same silniki co E60, OC + AC jest nieco tańsze, choć E90 w porównaniu do E60 jest chyba nieco uboższe jeśli chodzi o wyposażenie ?

i jak sprawa wygląda z typowymi usterkami?
w E60 niejednokrotnie spotykałem się z opinią że nawala koło pasowe, czy E90 też ma jakąś ukrytą przypadłość?

I jak to jest z dieslami?
do przebiegu ilu km - opłaca się zakup?

konto usunięte

Temat: 520d (e60) vs 320d (e90)

Koło pasowe to pada w 320d w wersjach 163 konie. w 320d 163 konie potrafi padać też turbina ;). Generalnie 2,0d polecałbym dopiero poliftowe czyli 177koni.

A jak jest doposażona E90, to będzie dużoooo bogatsza od E60 z małą ilością opcji.

Weź diesla 3.0 (330d albo 530d) myślę, że sa mniej awaryjne od wersji 2,0d.

jednak jeśli chodzi o komfort i prowadzenie to są dwa różne auta i o tym musisz pamietać.Marek S. edytował(a) ten post dnia 11.02.11 o godzinie 12:12
Piotr Głowacki

Piotr Głowacki Zarządzanie
sprzedażą | Sieci
sprzedaży |
Bezpośrednia, P...

Temat: 520d (e60) vs 320d (e90)

Marek S.:
Koło pasowe to pada w 320d w wersjach 163 konie. w 320d 163 konie potrafi padać też turbina ;). Generalnie 2,0d polecałbym dopiero poliftowe czyli 177koni.

hmm to nieciekawie...

A jak jest doposażona E90, to będzie dużoooo bogatsza od E60 z małą ilością opcji.

Weź diesla 3.0 (330d albo 530d) myślę, że sa mniej awaryjne od wersji 2,0d.
yhym :P

jednak jeśli chodzi o komfort i prowadzenie to są dwa różne auta i o tym musisz pamietać.Marek S. edytował(a) ten post dnia 11.02.11 o godzinie 12:12
na marginesie: ostatnio prowadziłem ..ale akurat X3 z 2004 - tam był silnik 3.0d o ile się nie mylę - 218KM całkiem fajny dynamiczny silnik, choć akurat za wysokimi autami (SUV) nie przepadam :P

wspomniałem teraz o dieslach, choć w sumie przy okazji E60 wyszło że benzyniak w moim przypadku jest dużo bardziej sensowny ;)
benzyniaki w sumie mam omówione... 2.5 - 218KM w sumie byłby dla mnie idealny..

chociaż jak tak patrzę to niektóre 2.0 są nieźle wyposażone i pojawia się rozterka :P

konto usunięte

Temat: 520d (e60) vs 320d (e90)

Pamiętaj, że 2.0 to 4 cylindry a 2,5 3,0 to 6 cylindrów. A to dwie różne bajki. Wolałbym słabiej wyposażone 3,0 od 2,0 z pełnym wypasem. Poprostu 6-cylindrowy silnik to jest o niebo wyższa kultura pracy i komfort podróżowania.

konto usunięte

Temat: 520d (e60) vs 320d (e90)

Piotr Głowacki:
Słuchajcie czy różnica w eksploatacji (serwis, części takie jak tarcze, itd., bo nie wiem co jeszcze mógłbym tu wrzucić) jest spora pomiędzy E60 a E90 ???

E60 ok. 10% drozsze niz E90, roznice IMO dosc kosmetyczne i czesto da sie (przynajmniej w UK) wynegocjowac jakis rabat w ASO.
...-zacząłem rozważać E90 :)

E90 ma dostępne te same silniki co E60, OC + AC jest nieco tańsze, choć E90 w porównaniu do E60 jest chyba nieco uboższe jeśli chodzi o wyposażenie ?

Obydwa auta sa zrobione "klasycznie" i w pewnym sensie sa porownywalne. W E90 jest zauwazalnie mniej miejsca z przodu. Proponuje sie przejechac, bo o to chodzi w BMW, np. ja uwielbiam E46 chociaz auto leciwe i nie ma podwojnego klimatronika (ehh ta wygoda) i pomimo wielu wad, ktore widze w tym aucie ono mi po prostu "lezy". Moim zdaniem tak nalezy wybrac auto, inaczej bedziesz czul niedosyt. Ehh, chyba na urodzinki sprawie sobie 330Ci :)

Następna dyskusja:

Sprzedam BMW 320d e90




Wyślij zaproszenie do