Umiejętności
Microsoft Office
Negocjacje
Planowanie strategiczne
Zarządzanie Sprzedażą
Zarządzanie zespołem rozproszonym
Word, Excel, PowerPoint
Zarządzanie siecią sprzedaży
Team Building - Budowanie zespołów
Inicjowanie i podejmowanie decyzji zmierzających do maksymalizacji wyników sprzedaży
Języki
angielski
dobry
Doświadczenie zawodowe
Sales Manager
Kompleksowe zarządzanie rozproszoną siecią sprzedaży:
- Sprzedaż telefoniczna
- Kanał Tradycyjny (resellerzy / sklepy detaliczne, partnerzy)
- Sieci Handlowe (food, electro)
• Zarządzanie ok. 30-os. zespołem (obszar całej Polski)
• Przygotowywanie i realizacja strategii działania
• Wyznaczanie i egzekwowanie celów (ilościowe, jakościowe, wartościowe)
• Analiza i prognozowanie wyników, oraz wskaźników sprzedaży
• Analiza potencjału i rozwój sprzedaży, oraz bieżące monitorowanie rynku i działań
konkurencji
• Realizacja założonych celów sprzedażowych i rozwój na podległym regionie
• Prowadzenie rekrutacji, szkoleń, warsztatów, prezentacji
• Wdrażanie przedstawicieli, oraz diagnozowanie potrzeb szkoleniowo-rozwojowych
podległego zespołu
• Wdrażanie, realizacja i rozliczanie akcji promocyjnych
• Wprowadzanie nowych produktów, usług do sprzedaży
• Kontrola i monitorowanie działań VM, oraz sprzedażowych
• Optymalizacja kosztów operacyjnych i procesów, audyt sprzedaży
• Współpraca z pozostałymi działami firmy (marketing, IT, logistyka, magazyn,
księgowość)
• Aktywne uczestnictwo w projektach firmy
• Zarządzanie Działem Floty Samochodowej.
Osiągnięcia:
• Sprzedaż Telefoniczna: wzrost motywacji i skuteczności zespołu, wzrost sprzedaży o 20%, spadek nieobecności 20%, rozbudowa zespołu.
• Kanał Resellerski / Tradycyjny: spadek zwrotów produktów o 50%, wzrost motywacji, optymalizacja kosztów działu o
9%.
Po sukcesach z w.w. zespołami, a także zaangażowaniu się w projekt optymalizacji
floty firmowej, firma przekazała mi kolejne działy: Floty Samochodowej oraz Sieci
Handlowych.
• Sieci Handlowe: po dokonaniu audytu zrestrukturyzowałem, przeorganizowałem i
przeszkoliłem zespół, zmieniając strategię jego działania - dzięki czemu jego
rentowność wzrosła o 40%.
• Za moją inicjatywą, a przy wykorzystaniu zasobów Działu IT stworzono aplikację do
raportowania spotkań, sprzedaży oraz prac VM.
• Ponadto zainicjowałem i odpowiadałem za usprawnienia CRM, dzięki czemu
system stał się bardziej funkcjonalny i przejrzysty, ułatwiając zarządzanie kanałami i
danymi.
- Sprzedaż telefoniczna
- Kanał Tradycyjny (resellerzy / sklepy detaliczne, partnerzy)
- Sieci Handlowe (food, electro)
• Zarządzanie ok. 30-os. zespołem (obszar całej Polski)
• Przygotowywanie i realizacja strategii działania
• Wyznaczanie i egzekwowanie celów (ilościowe, jakościowe, wartościowe)
• Analiza i prognozowanie wyników, oraz wskaźników sprzedaży
• Analiza potencjału i rozwój sprzedaży, oraz bieżące monitorowanie rynku i działań
konkurencji
• Realizacja założonych celów sprzedażowych i rozwój na podległym regionie
• Prowadzenie rekrutacji, szkoleń, warsztatów, prezentacji
• Wdrażanie przedstawicieli, oraz diagnozowanie potrzeb szkoleniowo-rozwojowych
podległego zespołu
• Wdrażanie, realizacja i rozliczanie akcji promocyjnych
• Wprowadzanie nowych produktów, usług do sprzedaży
• Kontrola i monitorowanie działań VM, oraz sprzedażowych
• Optymalizacja kosztów operacyjnych i procesów, audyt sprzedaży
• Współpraca z pozostałymi działami firmy (marketing, IT, logistyka, magazyn,
księgowość)
• Aktywne uczestnictwo w projektach firmy
• Zarządzanie Działem Floty Samochodowej.
Osiągnięcia:
• Sprzedaż Telefoniczna: wzrost motywacji i skuteczności zespołu, wzrost sprzedaży o 20%, spadek nieobecności 20%, rozbudowa zespołu.
• Kanał Resellerski / Tradycyjny: spadek zwrotów produktów o 50%, wzrost motywacji, optymalizacja kosztów działu o
9%.
Po sukcesach z w.w. zespołami, a także zaangażowaniu się w projekt optymalizacji
floty firmowej, firma przekazała mi kolejne działy: Floty Samochodowej oraz Sieci
Handlowych.
• Sieci Handlowe: po dokonaniu audytu zrestrukturyzowałem, przeorganizowałem i
przeszkoliłem zespół, zmieniając strategię jego działania - dzięki czemu jego
rentowność wzrosła o 40%.
• Za moją inicjatywą, a przy wykorzystaniu zasobów Działu IT stworzono aplikację do
raportowania spotkań, sprzedaży oraz prac VM.
• Ponadto zainicjowałem i odpowiadałem za usprawnienia CRM, dzięki czemu
system stał się bardziej funkcjonalny i przejrzysty, ułatwiając zarządzanie kanałami i
danymi.
Regionalny Kierownik Sprzedaży ( Area Sales Manager )
• Zarządzanie sprzedażą i wsparciem sprzedaży usług strategicznych
• Wsparcie produktowe, procesowe, sprzedażowe (woj. mazowieckie, podlaskie) - 50 przedstawicieli, 7 regionalnych kierowników sprzedaży
• Przygotowanie estymacji regionu i raportowanie do centrali firmy
• Przygotowywanie planów działań akcji sprzedażowych i promocyjnych
• Prowadzenie szkoleń podległych przedstawicieli, oraz agentów
• Standaryzacja i optymalizacja procesów i procedur
• Współpraca z regionalnym dyrektorem sprzedaży
• Wsparcie podczas spotkań z klientami
• Współpraca z dostawcami i dystrybutorami IT (Action, ABC Data, Techdata, SAD,
inni).
Osiągnięcia:
• Wdrożyłem nową strategię, w tym m.in. organizując ok 50h szkoleń własnych z handlowcami i kierownikami zespołów.
• Dzięki temu wydostałem region z ostatniego (5) miejsca w Polsce, zyskując awans
na 2 lokatę (wzrost o 240% w II kwartale 2014 r.), następnie utrzymałem ten wynik.
• Wsparcie produktowe, procesowe, sprzedażowe (woj. mazowieckie, podlaskie) - 50 przedstawicieli, 7 regionalnych kierowników sprzedaży
• Przygotowanie estymacji regionu i raportowanie do centrali firmy
• Przygotowywanie planów działań akcji sprzedażowych i promocyjnych
• Prowadzenie szkoleń podległych przedstawicieli, oraz agentów
• Standaryzacja i optymalizacja procesów i procedur
• Współpraca z regionalnym dyrektorem sprzedaży
• Wsparcie podczas spotkań z klientami
• Współpraca z dostawcami i dystrybutorami IT (Action, ABC Data, Techdata, SAD,
inni).
Osiągnięcia:
• Wdrożyłem nową strategię, w tym m.in. organizując ok 50h szkoleń własnych z handlowcami i kierownikami zespołów.
• Dzięki temu wydostałem region z ostatniego (5) miejsca w Polsce, zyskując awans
na 2 lokatę (wzrost o 240% w II kwartale 2014 r.), następnie utrzymałem ten wynik.
Business Manager
• Opracowywanie strategii sprzedaży
• Sprzedaż rozwiązań zaawansowanych i niestandardowych (PABX, DATA, IT, ME), także w ramach projektów sprzedażowych ICT
• Współpraca z pozostałymi kanałami relacyjnymi i przydzielonymi przedstawicielami (10 sprzedaż bezpośrednia, 10 pośrednia/agencyjna) w celu rozwoju sprzedaży i wzrostu leadów
• Opracowywanie niestandardowych ofert dla klientów B2B
• Budowanie i utrzymywanie długotrwałych relacji z klientami
Osiągnięcia:
• I Q 2013 - 3 miejsce w Polsce pod względem wartości
• IV Q 2013 - największa sprzedaż produktów IT dla Firm.
• Przygotowanie skutecznej oferty niestandardowej, która była narzędziem dla pozostałych członków zespołu i pozwalała na osiąganie większych wyników.
• Sprzedaż rozwiązań zaawansowanych i niestandardowych (PABX, DATA, IT, ME), także w ramach projektów sprzedażowych ICT
• Współpraca z pozostałymi kanałami relacyjnymi i przydzielonymi przedstawicielami (10 sprzedaż bezpośrednia, 10 pośrednia/agencyjna) w celu rozwoju sprzedaży i wzrostu leadów
• Opracowywanie niestandardowych ofert dla klientów B2B
• Budowanie i utrzymywanie długotrwałych relacji z klientami
Osiągnięcia:
• I Q 2013 - 3 miejsce w Polsce pod względem wartości
• IV Q 2013 - największa sprzedaż produktów IT dla Firm.
• Przygotowanie skutecznej oferty niestandardowej, która była narzędziem dla pozostałych członków zespołu i pozwalała na osiąganie większych wyników.
Specjalista ds. Projektu
• Współudział w zarządzaniu projektem (mobilne płatności za parkowanie)
• Odpowiedzialność za współpracę z podmiotami zew., np. Zarządami Dróg Miejskich
• Współpraca z działem graficznym celem wypracowania odp. identyfikacji i wizualizacji (naklejki na parkomaty, grafiki, www, layout)
• Współtworzenie i zarządzanie serwisami i treścią: www, social media
• Definiowanie wymagań funkcjonalnych i niefunkcjonalnych.
Osiągnięcia:
• Wdrożenie projektu mobiParking - w 14 miastach w Polsce, zgodnie z harmonogramem
• Dzięki temu produkt (usługa / serwis) z powodzeniem został zakupiony przez firmę SkyCash.
• Odpowiedzialność za współpracę z podmiotami zew., np. Zarządami Dróg Miejskich
• Współpraca z działem graficznym celem wypracowania odp. identyfikacji i wizualizacji (naklejki na parkomaty, grafiki, www, layout)
• Współtworzenie i zarządzanie serwisami i treścią: www, social media
• Definiowanie wymagań funkcjonalnych i niefunkcjonalnych.
Osiągnięcia:
• Wdrożenie projektu mobiParking - w 14 miastach w Polsce, zgodnie z harmonogramem
• Dzięki temu produkt (usługa / serwis) z powodzeniem został zakupiony przez firmę SkyCash.
Koordynator projektów
• Koordynacja prac rozproszonego po całym kraju zespołu ekspertów, z różnych departamentów obsługi (reklamacje, uszkodzenia itd.)
• Analiza dokumentacji projektowej, wdrażanie poprawek i usprawnień
• Przygotowywanie rekomendacji projektów (B2B, B2C)
• Uczestnictwo w spotkaniach, warsztatach i telekonferencjach związanych z pracą nad projektami (obszary: VoIP, dostęp do Internetu - Neostrada, telefonia - PSTN, narzędzia, DATA, Inne) - rola członka wielu zespołów projektowych.
Osiągnięcia:
• Skuteczne zarządzanie ryzykiem, oraz wdrożenie wielu promocji, nowych ofert.
• Ponadto zgłoszenie segmentu SOHO w projekcie "domowy monitoring" - jako indywidualnej uwagi, dzięki czemu zwiększył się zasięg usługi i potencjalne przychody.
• Analiza dokumentacji projektowej, wdrażanie poprawek i usprawnień
• Przygotowywanie rekomendacji projektów (B2B, B2C)
• Uczestnictwo w spotkaniach, warsztatach i telekonferencjach związanych z pracą nad projektami (obszary: VoIP, dostęp do Internetu - Neostrada, telefonia - PSTN, narzędzia, DATA, Inne) - rola członka wielu zespołów projektowych.
Osiągnięcia:
• Skuteczne zarządzanie ryzykiem, oraz wdrożenie wielu promocji, nowych ofert.
• Ponadto zgłoszenie segmentu SOHO w projekcie "domowy monitoring" - jako indywidualnej uwagi, dzięki czemu zwiększył się zasięg usługi i potencjalne przychody.
Manager ds. rozwoju sprzedaży
• Sprzedaż usługi i urządzeń VoIP, sektor: B2B.
Osiągnięcia:
• Przygotowanie podstaw do rozbudowy działu sprzedaży.
Osiągnięcia:
• Przygotowanie podstaw do rozbudowy działu sprzedaży.
Account Manager
• Sprzedaż usług telekomunikacyjnych brokera ZigZag (telefonia - ISDN, dostęp do Internetu, DATA)
• Sprzedaż usług VoIP pod marką HaloNet - sektor: B2B
• Obsługa i windykacja klientów
• Współpraca z partnerami/usługodawcami: NASK, Netia, Exatel, GTS Energis.
Osiągnięcia:
• Wprowadzenie do oferty i sprzedaż (usługi) infolinii, dzięki czemu zwiększyła się konkurencyjność i atrakcyjność oferty.
• Wprowadzenie do oferty telefonu bezprzewodowego IP (wówczas nowość).
• Sprzedaż usług VoIP pod marką HaloNet - sektor: B2B
• Obsługa i windykacja klientów
• Współpraca z partnerami/usługodawcami: NASK, Netia, Exatel, GTS Energis.
Osiągnięcia:
• Wprowadzenie do oferty i sprzedaż (usługi) infolinii, dzięki czemu zwiększyła się konkurencyjność i atrakcyjność oferty.
• Wprowadzenie do oferty telefonu bezprzewodowego IP (wówczas nowość).
Specjalista ds. sprzedaży telefonicznej
• Sprzedaż usług telekomunikacyjnych (telefonicznych)
• Projekt realizowany dla operatora TELE2, sektor: B2C
• Wdrażanie nowych konsultantów, udzielanie wsparcia (sprzedażowego).
Osiągnięcia:
• Systematyczna realizacja planów sprzedaży na wysokim poziomie
• Z uwagi na powyższe, po kilku miesiącach, równolegle powierzono mi wdrażanie nowych konsultantów
• Następnie w ramach rekrutacji wew. zostałem przyjęty na stanowisko Account Managera.
• Projekt realizowany dla operatora TELE2, sektor: B2C
• Wdrażanie nowych konsultantów, udzielanie wsparcia (sprzedażowego).
Osiągnięcia:
• Systematyczna realizacja planów sprzedaży na wysokim poziomie
• Z uwagi na powyższe, po kilku miesiącach, równolegle powierzono mi wdrażanie nowych konsultantów
• Następnie w ramach rekrutacji wew. zostałem przyjęty na stanowisko Account Managera.
Szkolenia i kursy
Szkolenia:
1) Sztuka prezentacji – październik 2008
2) Wywieranie wpływu w procesie sprzedaży i negocjacji z klientami” - październik 2008
3) „Sprzedaż w kontakcie telefonicznym” – grudzień 2007, Luty 2008
4) Odpowiedzialność managerska - czerwiec 2014
5) Skuteczne osiąganie celów - czerwiec 2014
6) Wystąpienia publiczne - kwiecień 2015
7) Personal branding - maj 2015
1) Sztuka prezentacji – październik 2008
2) Wywieranie wpływu w procesie sprzedaży i negocjacji z klientami” - październik 2008
3) „Sprzedaż w kontakcie telefonicznym” – grudzień 2007, Luty 2008
4) Odpowiedzialność managerska - czerwiec 2014
5) Skuteczne osiąganie celów - czerwiec 2014
6) Wystąpienia publiczne - kwiecień 2015
7) Personal branding - maj 2015
Edukacja
Specjalizacje
Edukacja/Szkolenia
Szkolenia
Sprzedaż
Finanse/Bankowość/Ubezpieczenia
Sprzedaż
Zarządzanie sprzedażą
Sprzedaż - FMCG
Artykuły przemysłowe/AGD/RTV
Sprzedaż - Sieci handlowe
Zarządzanie sprzedażą – sieci handlowe
Zainteresowania
Gra w piłkę nożną, trening siłowy
Organizacje
FC Warsaw United - zarządzanie amatorską drużyną piłkarską do 2018 r
Inne
Inne: Prawo jazdy kat. B (od 2003)
Grupy
Akademia Leona Koźmińskiego
Niepubliczna szkoła wyższa o statusie akademii założona w 1993 r. Najbardziej akredytowana
i najwyżej notowana w międzynarodowym rankingu Financial Times szkoła biznesu w Europie
Środkowo-Wschodniej
A Ja Szukam Pracy
Grupa dla osób szukających obecnie pracy. Członkowie grupy mogą wymieniać się tu doświadczeniami jak i rozwiązywać wspólnie problemy.
Anioły Pracy
Jesteśmy społecznością ludzi pomagających sobie nawzajem w znalezieniu pracy zgodnej z naszymi umiejętnościami, predyspozycjami (talentami) i indywidualnymi priorytetami.
Biznes Handel
Handel B2B: oferta hurtowa, zatowarowanie sklepów i hurtowni, giełda B2B, zakupy B2B. Import z Chin, produkcja w Chinach
Dress Code czyli Etykieta Ubioru
Zasady dobierania odpowiedniego ubioru w sytuacjach biznesowych i nie tylko. Co wolno, a czego nie wypada założyć?
EXCEL w praktyce
Pytania, wskazówki, odpowiedzi, komentarze, usprawnienie pracy w EXCELu. Cel: wzajemna pomoc, wymiana doświadczeń, propozycje usprawnień pracy