Piotr Głowacki

Zarządzanie sprzedażą | Sieci sprzedaży | Bezpośrednia, Pośrednia, Agencyjna, Retail, Tradycyjny, Telesprzedaż | Zarządzanie operacyjne
Warszawa, mazowieckie

Umiejętności

Microsoft Office Negocjacje Planowanie strategiczne Zarządzanie Sprzedażą Zarządzanie zespołem rozproszonym Word, Excel, PowerPoint Zarządzanie siecią sprzedaży Team Building - Budowanie zespołów Inicjowanie i podejmowanie decyzji zmierzających do maksymalizacji wyników sprzedaży

Języki

angielski
dobry

Doświadczenie zawodowe

MODECOM
Sales Manager
Kompleksowe zarządzanie rozproszoną siecią sprzedaży:
- Sprzedaż telefoniczna
- Kanał Tradycyjny (resellerzy / sklepy detaliczne, partnerzy)
- Sieci Handlowe (food, electro)
• Zarządzanie ok. 30-os. zespołem (obszar całej Polski)
• Przygotowywanie i realizacja strategii działania
• Wyznaczanie i egzekwowanie celów (ilościowe, jakościowe, wartościowe)
• Analiza i prognozowanie wyników, oraz wskaźników sprzedaży
• Analiza potencjału i rozwój sprzedaży, oraz bieżące monitorowanie rynku i działań
konkurencji
• Realizacja założonych celów sprzedażowych i rozwój na podległym regionie
• Prowadzenie rekrutacji, szkoleń, warsztatów, prezentacji
• Wdrażanie przedstawicieli, oraz diagnozowanie potrzeb szkoleniowo-rozwojowych
podległego zespołu
• Wdrażanie, realizacja i rozliczanie akcji promocyjnych
• Wprowadzanie nowych produktów, usług do sprzedaży
• Kontrola i monitorowanie działań VM, oraz sprzedażowych
• Optymalizacja kosztów operacyjnych i procesów, audyt sprzedaży
• Współpraca z pozostałymi działami firmy (marketing, IT, logistyka, magazyn,
księgowość)
• Aktywne uczestnictwo w projektach firmy
• Zarządzanie Działem Floty Samochodowej.


Osiągnięcia:
• Sprzedaż Telefoniczna: wzrost motywacji i skuteczności zespołu, wzrost sprzedaży o 20%, spadek nieobecności 20%, rozbudowa zespołu.
• Kanał Resellerski / Tradycyjny: spadek zwrotów produktów o 50%, wzrost motywacji, optymalizacja kosztów działu o
9%.

Po sukcesach z w.w. zespołami, a także zaangażowaniu się w projekt optymalizacji
floty firmowej, firma przekazała mi kolejne działy: Floty Samochodowej oraz Sieci
Handlowych.

• Sieci Handlowe: po dokonaniu audytu zrestrukturyzowałem, przeorganizowałem i
przeszkoliłem zespół, zmieniając strategię jego działania - dzięki czemu jego
rentowność wzrosła o 40%.
• Za moją inicjatywą, a przy wykorzystaniu zasobów Działu IT stworzono aplikację do
raportowania spotkań, sprzedaży oraz prac VM.
• Ponadto zainicjowałem i odpowiadałem za usprawnienia CRM, dzięki czemu
system stał się bardziej funkcjonalny i przejrzysty, ułatwiając zarządzanie kanałami i
danymi.
Orange Polska S.A.
Regionalny Kierownik Sprzedaży ( Area Sales Manager )
• Zarządzanie sprzedażą i wsparciem sprzedaży usług strategicznych
• Wsparcie produktowe, procesowe, sprzedażowe (woj. mazowieckie, podlaskie) - 50 przedstawicieli, 7 regionalnych kierowników sprzedaży
• Przygotowanie estymacji regionu i raportowanie do centrali firmy
• Przygotowywanie planów działań akcji sprzedażowych i promocyjnych
• Prowadzenie szkoleń podległych przedstawicieli, oraz agentów
• Standaryzacja i optymalizacja procesów i procedur
• Współpraca z regionalnym dyrektorem sprzedaży
• Wsparcie podczas spotkań z klientami
• Współpraca z dostawcami i dystrybutorami IT (Action, ABC Data, Techdata, SAD,
inni).

Osiągnięcia:
• Wdrożyłem nową strategię, w tym m.in. organizując ok 50h szkoleń własnych z handlowcami i kierownikami zespołów.
• Dzięki temu wydostałem region z ostatniego (5) miejsca w Polsce, zyskując awans
na 2 lokatę (wzrost o 240% w II kwartale 2014 r.), następnie utrzymałem ten wynik.
Orange Polska S.A.
Business Manager
• Opracowywanie strategii sprzedaży
• Sprzedaż rozwiązań zaawansowanych i niestandardowych (PABX, DATA, IT, ME), także w ramach projektów sprzedażowych ICT
• Współpraca z pozostałymi kanałami relacyjnymi i przydzielonymi przedstawicielami (10 sprzedaż bezpośrednia, 10 pośrednia/agencyjna) w celu rozwoju sprzedaży i wzrostu leadów
• Opracowywanie niestandardowych ofert dla klientów B2B
• Budowanie i utrzymywanie długotrwałych relacji z klientami

Osiągnięcia:
• I Q 2013 - 3 miejsce w Polsce pod względem wartości
• IV Q 2013 - największa sprzedaż produktów IT dla Firm.
• Przygotowanie skutecznej oferty niestandardowej, która była narzędziem dla pozostałych członków zespołu i pozwalała na osiąganie większych wyników.
Digital Virgo
Specjalista ds. Projektu
• Współudział w zarządzaniu projektem (mobilne płatności za parkowanie)
• Odpowiedzialność za współpracę z podmiotami zew., np. Zarządami Dróg Miejskich
• Współpraca z działem graficznym celem wypracowania odp. identyfikacji i wizualizacji (naklejki na parkomaty, grafiki, www, layout)
• Współtworzenie i zarządzanie serwisami i treścią: www, social media
• Definiowanie wymagań funkcjonalnych i niefunkcjonalnych.

Osiągnięcia:
• Wdrożenie projektu mobiParking - w 14 miastach w Polsce, zgodnie z harmonogramem
• Dzięki temu produkt (usługa / serwis) z powodzeniem został zakupiony przez firmę SkyCash.
Orange Polska S.A.
Koordynator projektów
• Koordynacja prac rozproszonego po całym kraju zespołu ekspertów, z różnych departamentów obsługi (reklamacje, uszkodzenia itd.)
• Analiza dokumentacji projektowej, wdrażanie poprawek i usprawnień
• Przygotowywanie rekomendacji projektów (B2B, B2C)
• Uczestnictwo w spotkaniach, warsztatach i telekonferencjach związanych z pracą nad projektami (obszary: VoIP, dostęp do Internetu - Neostrada, telefonia - PSTN, narzędzia, DATA, Inne) - rola członka wielu zespołów projektowych.


Osiągnięcia:
• Skuteczne zarządzanie ryzykiem, oraz wdrożenie wielu promocji, nowych ofert.
• Ponadto zgłoszenie segmentu SOHO w projekcie "domowy monitoring" - jako indywidualnej uwagi, dzięki czemu zwiększył się zasięg usługi i potencjalne przychody.
Telekomunikacja Bliżej S.A.
Manager ds. rozwoju sprzedaży
• Sprzedaż usługi i urządzeń VoIP, sektor: B2B.

Osiągnięcia:
• Przygotowanie podstaw do rozbudowy działu sprzedaży.
Internet Group S.A.
Account Manager
• Sprzedaż usług telekomunikacyjnych brokera ZigZag (telefonia - ISDN, dostęp do Internetu, DATA)
• Sprzedaż usług VoIP pod marką HaloNet - sektor: B2B
• Obsługa i windykacja klientów
• Współpraca z partnerami/usługodawcami: NASK, Netia, Exatel, GTS Energis.


Osiągnięcia:
• Wprowadzenie do oferty i sprzedaż (usługi) infolinii, dzięki czemu zwiększyła się konkurencyjność i atrakcyjność oferty.
• Wprowadzenie do oferty telefonu bezprzewodowego IP (wówczas nowość).
Internet Group S.A.
Specjalista ds. sprzedaży telefonicznej
• Sprzedaż usług telekomunikacyjnych (telefonicznych)
• Projekt realizowany dla operatora TELE2, sektor: B2C
• Wdrażanie nowych konsultantów, udzielanie wsparcia (sprzedażowego).


Osiągnięcia:
• Systematyczna realizacja planów sprzedaży na wysokim poziomie
• Z uwagi na powyższe, po kilku miesiącach, równolegle powierzono mi wdrażanie nowych konsultantów
• Następnie w ramach rekrutacji wew. zostałem przyjęty na stanowisko Account Managera.

Projekty

FC Warsaw United
Amatorska drużyna piłkarska

Szkolenia i kursy

Szkolenia:
1) Sztuka prezentacji – październik 2008
2) Wywieranie wpływu w procesie sprzedaży i negocjacji z klientami” - październik 2008
3) „Sprzedaż w kontakcie telefonicznym” – grudzień 2007, Luty 2008
4) Odpowiedzialność managerska - czerwiec 2014
5) Skuteczne osiąganie celów - czerwiec 2014
6) Wystąpienia publiczne - kwiecień 2015
7) Personal branding - maj 2015

Edukacja

Logo
Zarządzanie Sprzedażą i Wartością Klienta, studia podyplomowe
Szkoła Główna Handlowa
Logo
Zarządzanie Projektami, studia podyplomowe
Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
Logo
Wychowanie fizyczne, magisterskie
Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie

Specjalizacje

Edukacja/Szkolenia
Szkolenia
Sprzedaż
Finanse/Bankowość/Ubezpieczenia
Sprzedaż
Zarządzanie sprzedażą
Sprzedaż - FMCG
Artykuły przemysłowe/AGD/RTV
Sprzedaż - Sieci handlowe
Zarządzanie sprzedażą – sieci handlowe

Zainteresowania

Gra w piłkę nożną, trening siłowy

Organizacje

FC Warsaw United - zarządzanie amatorską drużyną piłkarską do 2018 r

Inne

Inne: Prawo jazdy kat. B (od 2003)

Grupy

Akademia Leona Koźmińskiego
Akademia Leona Koźmińskiego
Niepubliczna szkoła wyższa o statusie akademii założona w 1993 r. Najbardziej akredytowana i najwyżej notowana w międzynarodowym rankingu Financial Times szkoła biznesu w Europie Środkowo-Wschodniej
A Ja Szukam Pracy
A Ja Szukam Pracy
Grupa dla osób szukających obecnie pracy. Członkowie grupy mogą wymieniać się tu doświadczeniami jak i rozwiązywać wspólnie problemy.
Anioły Pracy
Anioły Pracy
Jesteśmy społecznością ludzi pomagających sobie nawzajem w znalezieniu pracy zgodnej z naszymi umiejętnościami, predyspozycjami (talentami) i indywidualnymi priorytetami.
Bezpłatne porady prawne
Bezpłatne porady prawne
bezpłatne porady prawne udzielane przez prawników
Biznes Handel
Biznes Handel
Handel B2B: oferta hurtowa, zatowarowanie sklepów i hurtowni, giełda B2B, zakupy B2B. Import z Chin, produkcja w Chinach
Call Center / Contact Center
Call Center / Contact Center
Grupa osób związanych z Call Center / Contact Center
Darmowe szkolenia
Darmowe szkolenia
Po prostu wymiana informacji na temat darmowych szkoleń..
Doradztwo Telekomunikacyjne
Doradztwo Telekomunikacyjne
Optymalizowanie kosztów teleinformatycznych
Dress Code czyli Etykieta Ubioru
Dress Code czyli Etykieta Ubioru
Zasady dobierania odpowiedniego ubioru w sytuacjach biznesowych i nie tylko. Co wolno, a czego nie wypada założyć?
Excel VBA
Excel VBA
zastosowanie Excel'a i 'Visual Basic for Applications' w biznesie
EXCEL w praktyce
EXCEL w praktyce
Pytania, wskazówki, odpowiedzi, komentarze, usprawnienie pracy w EXCELu. Cel: wzajemna pomoc, wymiana doświadczeń, propozycje usprawnień pracy
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze - finansowanie z UE