konto usunięte

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

oliver R.:
Co do silnika 2.0 BLB.. to byly, i wciaz kraza legendy

Tym niezdecydowanym.. polecam przeczytac nw. artykul.

Sam jestem projektantem, inzynierem z wykszatlcenia. I doskonale wiem, co i jak sie robi i na ile.. zeby wytrzymalo.
Troche mi ta wiedza czasem przeszkadza.. ale coz.. taki lajf.

Artykul:
http://vwszrot.pl

Dziwnym zbiegiem okolicznosci wszyscy narzekajacy i opisujacy takie historie kupili OKAZYJNIE auto uzywane w Niemczech ;)
Mowa tutaj o VW.. ale skupmy sie na 2.0TDi, bo te silniki sa wszedie te same.

Nie do konca, maja duzo wspolnego, ale procesy kontroli jakosci sa inne.
Co do chipa przy 2.0.. hmm.. mysle, ze na 2 lata jazdy starczy.. potem to mozna sie pozegnac z autem.:(

100% racji, chip to pierwszy krok do pogrzebu silnika.
Po za tym.. powiedzmy szczerze.. przy Quattro i automacie.. w porownaniu do auta bez - to jakbys wiozl dodatkowe 3-4 osoby... a to spora roznica!!:((

Mysle, ze quattro przy tak malym silniku, to bedzie wiecej problemow niz satysfakcji, bo to auto.. najzwyczajniej nie pojedzie! :(

Ja mam inne zdanie, quattro swietnie spisuje sie na drodze, szczegolnie przy jezdzie np. w dol z gorki albo pod gorke, na mokrej nawierzchni. Roznica jest duza, auto prowadzi sie duzo pewniej.

Co do samej masy to zgadzam sie, 2.7 troche slabawe, ale 3.0 daje swietnie rade.
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

Sebastian Pienio:
http://vwszrot.pl
Dziwnym zbiegiem okolicznosci wszyscy narzekajacy i opisujacy takie historie kupili OKAZYJNIE auto uzywane w Niemczech ;)

Sebastian,
nigdy nie wiadomo.. jakie te auta byly wczesniej. i jak uzytkowane. a ile cofano przebieg
:)
Ja osobiscie juz bym tego 2.0 nie kupil.. bo de facto.. te opinie i wrazenia z kosmosu sie nie wziely.
Jakias prawda w tym istnieje.
Po za tym, kultura pracy V6 a klekota 4-cylindrowego to zdecydowana roznica:)

Ja mam inne zdanie, quattro swietnie spisuje sie na drodze, szczegolnie przy jezdzie np. w dol z gorki albo pod gorke, na mokrej nawierzchni. Roznica jest duza, auto prowadzi sie duzo pewniej.
Quattro ciagnie przy skrecaniu, reaguje na polozenie pedalu gazu, roznice katowe w obracajacych sie kolach.

Nie oszukujmy sie.. przy 100kmh na prostej drodze.. czy pod gorke, czy z gorki.. masz tylko FWD!
Dlatego jak pisalem, krete drogi, wymagajacy teren to zadanie dla Quattro.. a nasze polskie drogi - wystarczy FWD.
To moje zdanie, bo mam Q TT i FWD, powiem Ci, ze C6 przy naglym wyprzedzaniu i ruchach kierownicy.. prowadzi sie doskonale i pewnie:))

W gorach nie mialem okazji, ale za tydzien jade na narty do Wloch.. bedzie okazja:))

Co do samej masy to zgadzam sie, 2.7 troche slabawe, ale 3.0 daje swietnie rade.

.. to co bedzie przy 2.0. (oczywiscie A4)
To auto wazy ok 1300-1400kg.

Ja patrze na moce i samochody w ten sposob:

To ze auto ma moc 180KM to tylko silnik tyle generuje.
To co trafia na kola i przyspiesza cala mase.. to inna sprawa.

Zawsze odnosze mase auta do mocy i momentu!!
To jest najbardziej miarodajne przy wyborze silnika i nadwozia.


Co do A4.. moze B6 Quattro??
1.9 130KM, niezniszzalny silnik:)
http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/audi/a4/b6-s...oliver R. edytował(a) ten post dnia 10.03.10 o godzinie 13:24
Dariusz M.

Dariusz M. Poszukuje
skutecznych
handlowców do
sprzedaży usług
telek...

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

W takim razie: kupie C6 2.0 tdi czarne za ok 65tys. Macie jakies godne polecenia ?
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

dalem przedzial od 2.0 do 2.7

oto wyniki

zastanow sie, czy warto 2.0 przy tych cenach 2.7 :)

http://www.autoscout24.de/ListGN.aspx?vis=1&state=A&ma...

konto usunięte

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

oliver R.:
Sebastian,
nigdy nie wiadomo.. jakie te auta byly wczesniej. i jak uzytkowane. a ile cofano przebieg
:)

Hehe, co prawda to prawda, chociaz wielu jej do siebie nie dopuszcza ;)
Ja osobiscie juz bym tego 2.0 nie kupil.. bo de facto.. te opinie i wrazenia z kosmosu sie nie wziely.
Jakias prawda w tym istnieje.
Po za tym, kultura pracy V6 a klekota 4-cylindrowego to zdecydowana roznica:)

O 2.7/3.0 tez kraza negatywne opinie na forach, ze napinacze padaja itepe. IMHO nalezy z dystansem do takich rewelacji.
Quattro ciagnie przy skrecaniu, reaguje na polozenie pedalu gazu, roznice katowe w obracajacych sie kolach.

Brykalem quattro w A6 i A8 i nic takiego nie zauwazylem, ale z drugiej strony nie mam duzego doswiadczenia.
Co do samej masy to zgadzam sie, 2.7 troche slabawe, ale 3.0 daje swietnie rade.

.. to co bedzie przy 2.0. (oczywiscie A4)
To auto wazy ok 1300-1400kg.
[b]
Ja patrze na moce i samochody w ten sposob:

Rozmawiamy o A6 z tego co pamietam :)
To ze auto ma moc 180KM to tylko silnik tyle generuje.
To co trafia na kola i przyspiesza cala mase.. to inna sprawa.

2.0 to najczesciej wybierany silnik w A6 i jednoczesnie najbardziej ekonomiczny. Nie znaczy to od razu, ze bedziesz zawalidroga. Po dwoch latach w 2.0 roznice 3.0/2.0 czuc od razu, ale po przesiadce z 1.9/130 wcale nie jest ona tak oczywista (pisze z wlasnego doswiadczenia).

Zgadzam sie - pojemnosc najwazniejsza, moc dopiero na drugim miejscu. Z klekotaniem polemizowalbym po tym jak moj stary BLB na pompach pomylony zostal kilka razy z benzyna przez ludzi jezdzacych na codzien benzynami :)
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

Sebastian Pienio:
Quattro ciagnie przy skrecaniu, reaguje na polozenie pedalu gazu, roznice katowe w obracajacych sie kolach.

Brykalem quattro w A6 i A8 i nic takiego nie zauwazylem, ale z drugiej strony nie mam duzego doswiadczenia.
nie odczujesz roznicy Quattro czy FWD na prostym odcinku.. bo wtedy haldex/torsen nie dziala :))

Na zalaczenie Quattro wpylw maja tak jak pisalem, ruchy kierownica, gaz i predkosc kol:)

Rozmawiamy o A6 z tego co pamietam :)

tutaj kolega wyzej sugerowal A6 2.0 silnik:))
Wiec poronuje 3.0-2.0 :)

2.0 to najczesciej wybierany silnik w A6 i jednoczesnie najbardziej ekonomiczny. Nie znaczy to od razu, ze bedziesz zawalidroga. Po dwoch latach w 2.0 roznice 3.0/2.0 czuc od razu, ale po przesiadce z 1.9/130 wcale nie jest ona tak oczywista (pisze z wlasnego doswiadczenia).
no wlasnie. o to chodzi!!
Jest ekonomiczny.. i nabija Audi klientow. Ktorzy po 2 latach uzytkowania (lub moze dluzej) przesiadaja sie na wieksze jednosktki!:)
Nie zrozumie ten, kto nie jezdzil:))

Zgadzam sie - pojemnosc najwazniejsza, moc dopiero na drugim miejscu. Z klekotaniem polemizowalbym po tym jak moj stary BLB na pompach pomylony zostal kilka razy z benzyna przez ludzi jezdzacych na codzien benzynami :)

to co dopiero powiedzialby o V6 :)))ktory jest na CR :))
Rozumiem, ze masz zadnabego A6 :) Cieszy to.
Chialbym ten watek poruszyc za jakies 2lata.))

Jakze bylyby ciekawe nasze spostrzezenia po tym okresie.))))))

konto usunięte

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

oliver R.:
nie odczujesz roznicy Quattro czy FWD na prostym odcinku.. bo wtedy haldex/torsen nie dziala :))

Na zalaczenie Quattro wpylw maja tak jak pisalem, ruchy kierownica, gaz i predkosc kol:)

Na technicznych detalach sie nie znam, ale mieszkam na pagorkach i roznice czuc nawet przy jezdzie na wprost.
Zgadzam sie - pojemnosc najwazniejsza, moc dopiero na drugim miejscu. Z klekotaniem polemizowalbym po tym jak moj stary BLB na pompach pomylony zostal kilka razy z benzyna przez ludzi jezdzacych na codzien benzynami :)

to co dopiero powiedzialby o V6 :)))ktory jest na CR :))
Rozumiem, ze masz zadnabego A6 :) Cieszy to.
Chialbym ten watek poruszyc za jakies 2lata.))

Jakze bylyby ciekawe nasze spostrzezenia po tym okresie.))))))

Mialem 2.0/140 BLB, poltora tygodnia temu wymienilem je na 2.0TDI/170. Myslalem tez o 2.7/180 (uzywanym Quattro), roznica w dynamice (2.7Q i 2.0FWD) dla mnie byla niezauwazalna. Na stacji za to widac ja bylo doskonale, wiec poswiecilem quattro i dalem ujscie w wyborze z katalogu, wybredny jestem w kolorach skory ;)
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

Sebastian Pienio:
Mialem 2.0/140 BLB, poltora tygodnia temu wymienilem je na 2.0TDI/170. Myslalem tez o 2.7/180 (uzywanym Quattro), roznica w dynamice (2.7Q i 2.0FWD) dla mnie byla niezauwazalna.
Sebastian.. pisalem nie raz, nie dwa:))

Quattro to dodatkowe 150kg wagi, czego sie spodziewales..:)))))

Roznica 10KM... ok 30Nm miedzy 2.0 - 2.7 .. :)

Co do spalania..hmm.. czy 1L /100km to duza roznica..?? ;-))
Na stacji za to widac ja bylo doskonale, wiec poswiecilem quattro i dalem ujscie w wyborze z katalogu, wybredny jestem w kolorach skory ;)

Opowiem anegdote z wlasnego zycia:
zatrzymuje mnie policja.. rzekomo nie mialem pasow.. a w TT sa tak nisko poprowadzone, ze na rowni z szyba.
Dodatkowo.. jechalem po dokumenty do owczesnej dziewczyny, bo zostawilem u niej, wiec.. wtopa na calego.

Troche gadki.. bla bla etc. Policjant sie pyta..
-Ile TT pali.
Ja na: 9-10L na trasie.. i jak jezdze po Polsce miedzy wioskami przy 130kmh, to spada do ok 7-5L/100.

A on sie rozesmial.. ;)))
Takze.. paliwo i jego koszty sa wazne.. Dla jednego 4.5L/100 to malo, dla mnie 7-8L to malo:)))

Silnik duzy, auto duza.. skads trzeba brac energie:)))

konto usunięte

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

oliver R.:
Quattro to dodatkowe 150kg wagi, czego sie spodziewales..:)))))

Roznica 10KM... ok 30Nm miedzy 2.0 - 2.7 .. :)

Lubie quattro, ale nie mozna miec wszystkiego od razu ;) Nastepne auto to pewnie A6/3.0TDI/quattro/Bose.
Co do spalania..hmm.. czy 1L /100km to duza roznica..?? ;-))

Moze mam ciezka noge, ale mi wyszlo 5.2l/100km vs 7.5/100km. Nie jest jakas duza, ale jak podliczylem wszystkie koszty (serwis) to wyszlo mi circa 60% drozej za 2.7 niz 2.0.
Opowiem anegdote z wlasnego zycia:
zatrzymuje mnie policja.. rzekomo nie mialem pasow.. a w TT sa tak nisko poprowadzone, ze na rowni z szyba.
Dodatkowo.. jechalem po dokumenty do owczesnej dziewczyny, bo zostawilem u niej, wiec.. wtopa na calego.

Przypomniales mi jak bardzo sie ciesze, ze w UK dokumentow nie trzeba ze soba wozic :))) Moje prawko nawet nie wiem gdzie lezy, a o ubezpieczeniu przypominam sobie jak trzeba odnowic polise i mi list przysylaja :)))
Takze.. paliwo i jego koszty sa wazne.. Dla jednego 4.5L/100 to malo, dla mnie 7-8L to malo:)))

Silnik duzy, auto duza.. skads trzeba brac energie:)))

Jakbym mogl to bym jezdzil A8/4.2TDI hehehe :)
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

Sebastian Pienio:

Lubie quattro, ale nie mozna miec wszystkiego od razu ;) Nastepne auto to pewnie A6/3.0TDI/quattro/Bose.
ladne.. prawie jak moje.. tylko ten Q i silnik mniejszy:D:D:D: :))

Moze mam ciezka noge, ale mi wyszlo 5.2l/100km vs 7.5/100km.

Tylko, ja jezdze autostradami.. pewnie jakbym cinal przy 200kmh byloby ok 10L!

Jakbym mogl to bym jezdzil A8/4.2TDI hehehe :)
hmm.. a moze A5 RS :))
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

update:

auto po naprawie gwarancyjnej:
swiece zarowe.. 6szt wymieniono
elektr. pompa w ukl chlodzenia.. - wyminieniona
chodzniczki nowe
3swiatlo STOP wymienione

uff...
w piatek zobacze auto na wlasne oczy:)))
Damian T.

Damian T. o samochodach prawie
wszystko

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

oliver R.:
Sebastian Pienio:
Quattro ciagnie przy skrecaniu, reaguje na polozenie pedalu gazu, roznice katowe w obracajacych sie kolach.

Brykalem quattro w A6 i A8 i nic takiego nie zauwazylem, ale z drugiej strony nie mam duzego doswiadczenia.
nie odczujesz roznicy Quattro czy FWD na prostym odcinku.. bo wtedy haldex/torsen nie dziala :))

Na zalaczenie Quattro wpylw maja tak jak pisalem, ruchy kierownica, gaz i predkosc kol:)
Panowie, tak tylko gwoli wyjaśnienia dodam...
Haldex i Torsen to dwie, zupełnie inne konstrukcje napędów działające w zupełnie inny sposób...

Haldex to automatycznie włączany napęd 4WD...
na prostym odcinku drogi w warunkach idealnych (kiedy obroty przedniej i tylnej osi są identyczne) samochody posiadające taki napęd to zwykle FWD gdzie napęd trafia tylko na przednie koła...
dopiero w razie poślizgu zadziała Haldex który dołączy napęd na tylne koła.

Torsen natomiast to typowy stały napęd na cztery koła...
na prostym odcinku drogi w warunkach idealnych (niezależnie od prędkości obrotów przedniej i tylnej osi) zawsze ciągną wszystkie cztery koła...
w przypadku poślizgu kół ten mechanizm różnicowy może samoczynnie zmienić rozkład momentów obrotowych trafiających na obie osie (w wartościach proporcjonalnych)...
Torsen to wręcz klasyka napędu Quattro i jest on stosowany w większości modeli Audi - wyjątkiem są modele A3 i TT gdzie modele z napędem Quattro posiadają Haldex'a.

Reasumując - na prostym odcinku drogi auto z napędem Quattro oparte na Torsenie zawsze ciągnie wszystkimi czterema kołami i jako kierowca jesteś w stanie odczuć różnicę w stosunku do zwykłego napędu FWD :-)Damian T. edytował(a) ten post dnia 18.03.10 o godzinie 02:04

konto usunięte

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

Damian T.:
Torsen natomiast to typowy stały napęd na cztery koła...
na prostym odcinku drogi w warunkach idealnych (niezależnie od prędkości obrotów przedniej i tylnej osi) zawsze ciągną wszystkie cztery koła...
w przypadku poślizgu kół ten mechanizm różnicowy może samoczynnie zmienić rozkład momentów obrotowych trafiających na obie osie (w wartościach proporcjonalnych)...
Torsen to wręcz klasyka napędu Quattro i jest on stosowany w większości modeli Audi - wyjątkiem są modele A3 i TT gdzie modele z napędem Quattro posiadają Haldex'a.

Reasumując - na prostym odcinku drogi auto z napędem Quattro oparte na Torsenie zawsze ciągnie wszystkimi czterema kołami i jako kierowca jesteś w stanie odczuć różnicę w stosunku do zwykłego napędu FWD :-)

Dzieki za wyjasnienie, to by sie zgadzalo, quattro testowalem tylko w A6 (i A8) i czulem roznice miedzy A6 FWD a A6 Quattro. Mowa oczywiscie o roznicy z poziomu kierowcy :)
Mariusz Masłowski

Mariusz Masłowski lekarz, gabinet

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

taka drobna sprawa: ma w planie przegląd a6, pan w serwisie (zakład nie należy do sieci kulczyka) zapowiedział m.in. wymianę oleju w skrzyni biegów i ok, wiem, że trzeba, ale poinformował mnie, że cena 1 litra oleju do skrzyni to 200 PLN, a wlewają 7-9 litrów. sprawdziłem w sieci i na ogół oleje te sprzedawane są po 30-45 PLN za litr. czy serwis narzuca tak wielką marżę? olej silnikowy natomiast 270 PLN za 5 litrów. czy mam szukac innego serwisu?
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

Mariusz Masłowski:
taka drobna sprawa: ma w planie przegląd a6, pan w serwisie (zakład nie należy do sieci kulczyka) zapowiedział m.in. wymianę oleju w skrzyni biegów i ok, wiem, że trzeba, ale poinformował mnie, że cena 1 litra oleju do skrzyni to 200 PLN, a wlewają 7-9 litrów. sprawdziłem w sieci i na ogół oleje te sprzedawane są po 30-45 PLN za litr. czy serwis narzuca tak wielką marżę? olej silnikowy natomiast 270 PLN za 5 litrów. czy mam szukac innego serwisu?

Serwisy mają taką marżę:). Popytał bym ludzi na http://a6klub.pl powinien ktoś odpowiedzieć na Twoje pytanie i pomóc przy doborze oleju do skrzyni biegów.
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

Mariusz Masłowski:
czy mam szukac innego serwisu?


serio,szukaj innego serwisu!!!!!
:)
dodano:

ps. poczytaj lekture:)
http://www.a6klub.pl/all-tiptronic-zf-zbior-wiedzy-wym...
duzo, ale warto:)

powodzeniaoliver R. edytował(a) ten post dnia 26.10.10 o godzinie 11:05
Robert Parciak

Robert Parciak administracja,
PAGOK-Meble

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

Nt wymiany oleju w skrzyniach tiptronic nowej generacji polecam poczytać ten temat. Do większości wiedzy tam zawartej doszliśmy wspólnie z kolegą. Ok 20kkm temu sam przeszedłem przez tą problematyczną czynność serwisową. Obyło się bez jakichś tragicznych kosztów.

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=110310.0;hig...

Tak pokrótce. Przy pierwszej wymianie tzw. dynamicznej trzeba wymienić filtr, uszczelkę miski olejowej skrzyni, i koniecznie korek spustowy, no i olej oczywiście. Do skrzyni 6HP19A potocznie wg. audi JAX, wchodzi ok 9,5 litra + dodatkowe ok 4 litry na przepłukanie skrzyni ze starego oleju. Czynność radzę wykonać w ASO bo wg. materiałów szkoleniowych VAG wymiana wraz ze wstępną adaptacją trwa ok 3-4 godziny. Wymiana nie polega na spuszczeniu oleju przez korek tylko na przepompowaniu starego nowym, w innym przypadku skrzynia się zapowietrzy i będzie problem. Adaptacja jest wstępna ponieważ te skrzynie są "inteligentne" tzn. po wstępnej adaptacji same się czasem adaptują do charakterystyki jazdy kierującego.

Cena za olej w ASO wynosi ok 200 zł/Litr. W firmie Perera Renz'a http://renz.pl za bańkę 20 litrów wychodzi ok 1000-1100 zł brutto. 20 litrów starczy na pierwszą wymianę dynamiczną z przepłukaniem i zostanie jeszcze ok 6 litrów na następną wymianę statyczną po ok 60-80kkm przy której wystarczy wymienić olej z samej misy olejowej + filtr + uszczelka + korek. Wymiana dynamiczna w aso audi to koszt rzędu 350-400 zł.

Olivier dałeś linka do skrzyń 5-biegowych poprzedniej generacji, te nowsze są 6-biegowe, dużo bardziej dopracowane i odporne na przenoszone obciążenia. Mój tip jest w stanie przenieść do 650Nm.

EDIT: zalecam przeczytać cały temat ponieważ jest jednym z tych ze zwrotem akcji ;-)Robert Parciak edytował(a) ten post dnia 26.10.10 o godzinie 21:02
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

Piękne nowe A6 wkrótce. Nowa cena będzie jednak sporo wyższa od modelu wyprzedażowego. Posiadamy jeszcze kilka sztuk nawet o 70 tys zł tańszych. Warto skorzystać.

Następna dyskusja:

NEWS - AUDI RS6 AVANT




Wyślij zaproszenie do