Tomasz Wyka

Tomasz Wyka Właściciel,
MyApple.pl

Temat: Audi A4 Avant czy BMW E91

Jak w temacie. Doradźcie proszę co wybrać:

1. Audi A4 Avant 2.0T 211KM (benzyna)

- napęd na przód
- bi-xenon + LED
- półskóry (sportowe fotele, skóra na bokach, alcantara w środku - w tej samej cenie jest pełna skora ale wolę takie)
- nawigacja
- skrzynia manual
- 10 głośników z subwooferem
to chyba tyle z ważnych rzeczy z wyposażenia
całość wyceniona z katalogu (w tym promocja na bi-xenon i nawigację) na 174tys

2. BMW E91

Wg. cennika (modele podstawowe) można kupić :
1. BMW 320i 170KM (138900zł)
2. BMW 320d 184KM (152500zł)
Ale to są golasy więc trzeba dokupić
+ Polski pakiet plus (9989zł) (bi-xenon i inne elementy)
+ Pakiet Bussiness (11963zł) (nawigacja)
+ Edycja Sport (21500zł) (tapicerka alcantara, itd)
To razem daje
za BMW 320i kwotę 183tys zł (dopłata w stosunku do Audi 19tys zł i 41 koni mniej)
za BMW 320d kwotę 196tys zł (dopłata w stosunku do Audi 32tys zł i 27 koni mniej)
Na korzyść BMW działa oczywiście napęd na tył bo Audi byłoby w ośce (Quattro robi się za drogie już)

I teraz najważniejsze pytania:
- Czy ktoś ma doświadczenie w zakupie nowego Audi w Polskim salonie?
- Ile dealer potrafi zejść z ceny od ceny katalogowej?
- Czy warto dopłacić do BMW jeżeli dużo niedałoby się zrobić z powyższymi cenami (i dlaczego)
- Może z czegoś z wyposażenia zrezygnować i cenę BMW w ten sposób obniżyć?

Dziękuję za wszelką pomoc.

konto usunięte

Temat: Audi A4 Avant czy BMW E91

Tomasz Wyka:
I teraz najważniejsze pytania:
- Czy ktoś ma doświadczenie w zakupie nowego Audi w Polskim salonie?
- Ile dealer potrafi zejść z ceny od ceny katalogowej?


To zależy od sposobu finansowania samochodu: kredyt, leasing, gotówka?
Poza tym co salon to inaczej traktują klienta.
Pytanie czy jesteś klientem jednorazowym czy rokującym na kolejne zakupy:).
Łukasz Mańka

Łukasz Mańka Monitoring
administrator

Temat: Audi A4 Avant czy BMW E91

Z doświadczenia użytkowego:
Tak, warto dopłacić do BMW, chociażby za napęd na tył.
Namawiam jednak, abyś poszedł na jazdę testową (tylko taką dłuższą) i będziesz wiedział co wybrać dla siebie :)
Zamiast nowego samochodu poszukałbym coś z oferty Bawaria Motors (szczególnie jeśli zakup będzie leasingowany).
Fajnie wyposażone roczne lub półroczne BMW 320d to koszt ok. 30tys € brutto.

P.S. Koni mechanicznych nie porównuje się wprost przy różnych silnikach, markach, a już szczególnie przy silnikach N/A i doładowanych.Łukasz Mańka edytował(a) ten post dnia 23.07.10 o godzinie 09:44
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Audi A4 Avant czy BMW E91

dokaldnie, moze warto rozejrzec sie za rocznym samochodem..

w salonach BMW w DE, naprawde mozna znalezc duzo ofer ciekawych, a przy 2L pojemnosci, tylko i wciaz 3% akcyzy:)
spojrz tutaj:

http://gebrauchtwagen.bmw-muenchen.de/bmw/de/start/def...

konto usunięte

Temat: Audi A4 Avant czy BMW E91

Łukasz Mańka:
Z doświadczenia użytkowego:
Tak, warto dopłacić do BMW, chociażby za napęd na tył.


To chyba masz marne doświadczenia. Proponujesz koledze tylno-napędowe BMW
do jazdy w Polsce? Może to i kwestia gustu i stylu jazdy ale to ma się tak
jakbyś porównywał chodzenie w piasku w klapkach i pełnowartościowych trampkach.
Sprawdź różnice:)

Jak szukasz Audi to tylko w Quattro, silnik 2.0 TFSI jest niezły, zapewnia dobry kompromis pomiędzy ceną a osiągami i kosztami eksploatacji.

1. Audi ma lepszą jakość wnętrza, w BMW 3 jest jak w lepszym hjundaju i w tej klasie to auto mnie nie przekona i szału tam nie ma. Wygląd to inna sprawa, ale Audi to model 8K czyli już po zmianie, a BMW dopiero będzie dopinać nową 3.

2. Silnik 2,0d w BMW też nie jest mistrzem prostej ani elastyczności. W nieco większym X1 szału nie robi i trzeba go mocno dusić aby wyprzedzić czy dynamicznie jechać, więc należałoby poszukać czegoś większego np.: 325i lub xi.

3. Audi 2,0 TDI czy 2,0 TFSI - zdecydowanie benzyna a jeśli diesel to 170KM, zawsze można podkręcić i nie szarpie mocno po portfelu.

4. Tak jak koledzy napisali można poszukać półrocznego lub rocznego auta. Ze wskazaniem na Audi w przypadku wyboru pomiedzy 320d a 2,0 TFSI A4.

Jak potrzebujesz rady pisz śmiało,

Pozdrawiam,

Paweł[edited]Paweł Świć edytował(a) ten post dnia 23.07.10 o godzinie 15:11

konto usunięte

Temat: Audi A4 Avant czy BMW E91

Przez czystą ciekawość zapytam czemu się tak upieracie przy silniku benzynowym?
Coś złego jest z 2.0 TDI 140KM? Mnie się tym dobrze jeździ :).

konto usunięte

Temat: Audi A4 Avant czy BMW E91

Jolanta I.:
Przez czystą ciekawość zapytam czemu się tak upieracie przy silniku benzynowym?
Coś złego jest z 2.0 TDI 140KM? Mnie się tym dobrze jeździ :).

bo diesel, to taki niemeski jest. a jeszcze z automatem, to juz calkiem...
sam nie wiem dlaczego wciaz pokutuje przekonanie, ze diesle sa gorsze :(

konto usunięte

Temat: Audi A4 Avant czy BMW E91

Taryk A.:
Jolanta I.:
Przez czystą ciekawość zapytam czemu się tak upieracie przy silniku benzynowym?
Coś złego jest z 2.0 TDI 140KM? Mnie się tym dobrze jeździ :).

bo diesel, to taki niemeski jest. a jeszcze z automatem, to juz calkiem...
sam nie wiem dlaczego wciaz pokutuje przekonanie, ze diesle sa gorsze :(


Generalnie nie jestem zwolenniczką automatycznych skrzyń ale w tym A4 wyjątkowo mi jej brakuje.
Tomasz Wyka

Tomasz Wyka Właściciel,
MyApple.pl

Temat: Audi A4 Avant czy BMW E91

1. Auto biorę w leasing ale czy to ma znaczenie podczas robienia zakupów w salonie?
2. Klientem jestem raczej rokującym na przyszłość pod warunkiem że się przekonam do marki (np. Toyoty już nie kupię a wziąłem w tamtym roku 3 sztuki)
3. Chętnie kupiłbym auto z 3 litrowym dieslem używane (np. z Premium Selection) ale musi być z homologacją na ciężarowe i z fakturą VAT - takie ciężko znaleźć z drugiej ręki (nie wiem jak w Premium Selection)
4. Nie chciałbym z mocą schodzić poniżej 180KM - najlepiej żeby było ponad 200KM dlatego właśnie to A4 211KM albo 320d 184KM wybrałem wstępnie (na inne w salonie mnie nie stać)
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: Audi A4 Avant czy BMW E91

Jolanta I.:
Przez czystą ciekawość zapytam czemu się tak upieracie przy silniku benzynowym?
Coś złego jest z 2.0 TDI 140KM? Mnie się tym dobrze jeździ :).


Np mała moc? 140 ps to na takie auto zbyt mało.
Jeśli już miał bym dopłacać to na Audi 2.0 Tsi +s-tronic + quattro.

konto usunięte

Temat: Audi A4 Avant czy BMW E91

Marcin Chruślak:
Jolanta I.:
Przez czystą ciekawość zapytam czemu się tak upieracie przy silniku benzynowym?
Coś złego jest z 2.0 TDI 140KM? Mnie się tym dobrze jeździ :).


Np mała moc? 140 ps to na takie auto zbyt mało.

Jeśli ktoś jeździ często i dużo pod pełnym obciążeniem to może mu mocy brakuje, na pusto wg mnie zbiera się bardzo dobrze.
Poza tym pytanie: gdzie tym jeździć skoro dobre drogi są tylko na południu tego kraju?:P
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: Audi A4 Avant czy BMW E91

Jolanta I.:
Jeśli ktoś jeździ często i dużo pod pełnym obciążeniem to może mu mocy brakuje, na pusto wg mnie zbiera się bardzo dobrze.
Poza tym pytanie: gdzie tym jeździć skoro dobre drogi są tylko na południu tego kraju?:P

Dla Ciebie to wystarczająca moc, dla innego będzie to 200 ps, a trzeciemu nawet 400 będzie mało. Różni ludzie, różne potrzeby.
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Audi A4 Avant czy BMW E91

Tomasz Wyka:
Na korzyść BMW działa oczywiście napęd na tył bo Audi byłoby w ośce (Quattro robi się za drogie już)

no nie...

czyzbys byl zapalonym kierowca rajdowym albo startowal spod swaitel na nastepne.. cialge chcac byc pierwszym...??

jesli nie.. to daj sobie spokoj tym tylnio napedowym BwM, bo roznicy miedzy FWD a RWD nie odczujesz :)

nie jestem przeciwnikiem BwM... ale zwolennikiem 0000 :))
i to co napisal Paweł Świć nie jest z kosmosu, ale z zycia wziete i podzielam Jego zdanie :)

BwM w srodku ma plastiki rodem z widelcow jednorazowych, a na siedzeniach ( o ile to nie skora), to poszycie takie, jak Polonezie :)

konto usunięte

Temat: Audi A4 Avant czy BMW E91

Tomasz Wyka:
1. Auto biorę w leasing ale czy to ma znaczenie podczas robienia zakupów w salonie?
2. Klientem jestem raczej rokującym na przyszłość pod warunkiem że się przekonam do marki (np. Toyoty już nie kupię a wziąłem w tamtym roku 3 sztuki)
3. Chętnie kupiłbym auto z 3 litrowym dieslem używane (np. z Premium Selection) ale musi być z homologacją na ciężarowe i z fakturą VAT - takie ciężko znaleźć z drugiej ręki (nie wiem jak w Premium Selection)
4. Nie chciałbym z mocą schodzić poniżej 180KM - najlepiej żeby było ponad 200KM dlatego właśnie to A4 211KM albo 320d 184KM wybrałem wstępnie (na inne w salonie mnie nie stać)

I wszystko jasne :) Czekamy na wynik :)

A co do 2,0 TDI (140KM), ten silnik jest dobrze znany z grupy VW jednakże jest to jednostka, która jest optymalnie dynamiczna i można powiedzieć oszczędna. Jednak moim zdaniem Audi jest ciężkie i 320NM średnio sobie radzi szczególnie w wyższych prędkościach. W dieslach zazwyczaj pierwsze 2 biegi są krótkie, więc przyspieszenie będzie czuć do 100-120km/h. Mechanicznie też zdarzają się problemy nie tylko ze szczelnością ale i wtryskami. Zdarzają się też egzemplarze z apetytem na olej ;) Tutaj albo decydujemy się na chip-a albo trzeba pomyśleć o innej jednostce napędowej.

Nie chodzi czy jest męski czy damski, bo syndrom małego leczymy >500KM ;)
tylko o przeznaczenie i potrzeby oraz możliwości finansowe. Nigdy to nie będzie sprinter ani autostradowy wyjadacz ale "średnio" wymagającemu co do właściwości jezdnych kierowcy spokojnie wystarczy Vmax = 220km/h ;)

Pozdrawiam,

PawełPaweł Świć edytował(a) ten post dnia 23.07.10 o godzinie 22:29
Łukasz Mańka

Łukasz Mańka Monitoring
administrator

Temat: Audi A4 Avant czy BMW E91

Paweł Świć:
Łukasz Mańka:
Z doświadczenia użytkowego:
Tak, warto dopłacić do BMW, chociażby za napęd na tył.

Widziałem, który zagorzały zwolennik tylko i wyłącznie Audi zaraz tutaj powie, że tak nie może być :)
Dlaczego wypisujesz tylko plusy dla Audi?
Radzę więcej obiektywizmu, a nie zachwalania tego czym jeździsz.
Do tego Tomek tak jak napisał nie chce wydać tyle na Quattro + 2.0 pb, więc rada jeśli mowa o nowym bezsensowna, a i używane tanie nie są.

"W VAGu 2.0TDI optymalnie dynamiczna i można powiedzieć oszczędna", a na temat dużo lepszej jednostki 2.0 od BMW to, że kiepskie i nieelastyczne...

Gdzie to oszczędne? Przy średnim użyciu pedała gazu min. 8l/100km.
BMW przy średniej prędkości z trasy 140km/h wyszło spalanie 6.3l/100km
Audi przy takiej samej średniej 7.8l/100km
Vmax dochodził do 190km/h. Wszystko na tej samej długiej trasie.

Mam pytanie czy jeździłeś chociaż trochę więcej wszystkimi modelami z danych marek, że tak się wypowiadasz i porównujesz? Mówisz o 2.0d w X1 - to całkiem inne auto, inny rozkład masy, inne opory powietrza, może jeszcze z xDrive?

Kiepska jakość wykonania plastików w BMW? Powiedziałbym, że raczej design dużo gorszy w środku od Audi, natomiast jakość użytych materiałów zdecydowanie wyższa w BMW. W BMW nie ma problemu ze ścierającymi się plastikami w środku przy prawie 200tys km, natomiast w Audi można o tym zapomnieć. Standard dla nowych VAGów przytarte guziki od regulacji szyb, pokrętła od radia i wile innych.
Do tego patrzę też na porównanie pod kątem awaryjności i problematyczności samochodu używanego z czasem z praktycznego punktu widzenia, a nie testów Dekra itp :)

Dla BMW plusy względem Audi:
- dużo lepsze silniki diesla (nisko-akcyzowe) do 2.0l
- dużo lepsza praca skrzyni biegów
- lepsze materiały w środku samochodu

Co do brzydkiego i kiepskiego BMW bez skóry:


Obrazek


Jakoś tak bardzo brzydkie nie jest i to nawet bez skóry ;)
Zdecydowanie łatwiej na rynku wtórnym będzie o Audi, bo te samochody są popularne dla menedżerów niższego szczebla. Wyższczy szczebel, prawnicy, lekarze itp. wybierają w BMW, Mercedesie, Saabie, Volvo.
Niestety rola buraczanego BMW przeniosła się obecnie na sporo tańsze używane Audi.

W przypadku Audi można zastanowić się nad RS'ami, Q5, A8, R8 lub jeśli zależy nam na dobrym napędzie 4x4.wszystko inne nie warte tych pieniędzy, bo są lepsze auta u konkurencji.

Najlepiej jak Tomek pojedzie do salonów i zrobi sobie długie jazdy testowe. Będzie miał rozeznanie co mu bardziej odpowiada.

Na koniec jako podsumowanie nowa reklama Nissana 350Z :)


Obrazek


P.S. Drogi Pawle nie wiem gdzie Ty użytkujesz samochody, ale na południu Polski mamy zachodnią cywilizację i osobiście nie mogę narzekać na dziurawe drogi. Sporo gorsze drogi (a nawet autostrady) są np. w Belgii. Co do doświadczenia to jeśli zrobisz tyle km co ja różnymi samochodami to wtedy porozmawiamy o doświadczeniu :)
Jeśli już jesteśmy przy doświadczeniu to użytkownik SRS czy podobnych for powinien wiedzieć, że silników doładowanych z N/A nie można porównywać wprost pod kątem mocy (tak jak to robisz z silnikiem TFSI do BMW pb).Łukasz Mańka edytował(a) ten post dnia 24.07.10 o godzinie 00:54
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Audi A4 Avant czy BMW E91

Łukasz Mańka:

Kiepska jakość wykonania plastików w BMW? Powiedziałbym, że raczej design dużo gorszy w środku od Audi, natomiast jakość użytych materiałów zdecydowanie wyższa w BMW. W BMW nie ma problemu ze ścierającymi się plastikami w środku przy prawie 200tys km, natomiast w Audi można o tym zapomnieć. Standard dla nowych VAGów przytarte guziki od regulacji szyb, pokrętła od radia i wile innych.

nawet, jesli uzyjesz nie wiadomo jak dobrych komponentow... to i tak, jak cos szajsko wyglada, to tak pozostanie
to tak w jednym zdaniu:)

>

Co do brzydkiego i kiepskiego BMW bez skóry:


Obrazek

Jakoś tak bardzo brzydkie nie jest i to nawet bez skóry ;)

ale piszesz jedno.. a za chwile zaprzeczasz sobie.

owszem, BMW moze wygladac wewnatrz ladnie.. ale za to trzeba slono zaplacic

a z tego co autor tematu napisal, nie zamierza kupic auto w wersji suuuuper biznes, tylko mowa o cenach rzedu max 174k PLN..

a tutaj, niestety.. BwM.. sie ku***o ceni ::(((

konto usunięte

Temat: Audi A4 Avant czy BMW E91

Łukaszu,

Co do zwolennika Audi? Posiadamy też inne marki do kompletu, aby się wypowiadać rzeczowo, tak więc najlepszą odpowiedzią jest opinia Klienta i to zadowolonego. Odnośnie Audi i BMW w tym wypadku A4 i 3. Trochę pojeździłem, jednak nie ważne ile tylko jak, więc normalnie jeżdżący kierowca jest w stanie wychwycić plusy i minusy modelu względem swoich upodobań.

1. X1 z silnikiem 2,0d - oczywiście ze Xdive, jednak charakterystyka silnika jest podobna, chyba że jeździłeś wersją turbo kompresor nitro? Rozkład mas tutaj jest czynnikiem drugorzędnym, ponieważ ten silnik występuje o takich samych parametrach jak w innych modelach BMW, więc jeśli nawet przyspieszenie jest gorsze o 0,2 czy 0,5 sek do 100km/h to i tak to nic nie zmienia - przepraszam, chyba że Ty jeździsz non stop z Racelogiciem i startujesz z każdych świateł licząc swój czas na 1 milę. Nie napisałem, że silniki BMW są złe, ale do 2,0 TFSI nie ma co porównywać, a chodziło o budżet Klienta a nie technologię czy moc, więc Twoja uwaga odnośnie N/A vs TURBO jest nietrafiona. Dodatkowo jak widzisz jest jeszcze ekologia, która zmusza producentów do przestrzegania norm spalin, co za tym idzie wracają do turbo - BMW również i nawet modele M :)

2. Wykończenie wnętrza & design - nie wiem jak to przekazać dokładniej w słowach ale dotknij, powąchaj, pomacaj ... i jeśli nie masz zaburzonych zmysłów dotyku to powinieneś poznać jakość materiałów. Plastyki w BMW są gorszej faktury wg mojej opinii, co do skórzanej tapicerki - podstawowa ma również strukturę chropowatą, jednakże dopiero Exclusive ma znamiona skóry miłej w dotyku, Alcantara jest podobna zarówno w jednej i drugiej marce. Audi niestety ma walory użytkowania, które dla mnie stawiają wyżej od BMW - Podstawowa skóra występująca w odmianie Milano jest równa w BMW, jednak Valcona czy Seidennappa też jest w opcji jak w BMW, ale jest śliska, miła w dotyku i wnętrze wygląda dostojniej. Ergonomia na tym samym poziomie, ale mnie razi w BMW wskaźnik chwilowego zużycia paliwa, który przypomina samochody z lat 80, a w Audi zmieniarka CD/DVD w konsoli. Jednemu pasuje a drugiemu nie. Sam Klient decyduje my możemy tylko wskazać swój typ w danej klasie. Co do ścierania się plastyków się nie wypowiadam, ponieważ w żadnym modelu, które ma większy przebieg niż 150.000km to nie występowało - może inny użytkownik?

3. Co do napędu - nawet Xdrive w BMW nie jest tym co Quattro i nigdy nie będzie. Tym samych jaka jest wyższość napędu na tył nad przodem? Uważasz inaczej, ja patrzę na to praktycznie a nie teoretycznie - jakie drogi mamy w Polsce? Dużo kolein, woda, błoto, maź, śnieg i statystycznie 3 m-ce ciepłych dni.

Mam Quattro i towarzyszy mi od 8 lat, tył też znam - ale nie widzę sensu jego posiadania z wyjątkiem klasycznych aut sportowych. Ja jeżdżę jak biały człowiek z pracy do domu, często autostradą i lubię przycisnąć oraz mieć margines bezpieczeństwa. Jeśli mamy warunki suche i ciepłe tył jest fajny i daje dużo frajdy, jednak jak popada, śniegi itp. to ja poruszam się 2x szybciej i bezpieczniej to są fakty nie mity. Mercedes wprowadził 4matic a BMW Xdrive, dlaczego bo przyszłość jest w napędzie 4x4. Zapytaj się użytkowników Mercedesa czy BMW głównie modeli E,S,5,7 - jak ponawiają zakup to następuje zmiana napędu. Czy wyobrażasz sobie, że w warunkach małego oblodzenia nie można S500 podjechać do garażu pod małym kątem?

4. W odp na Twój P.S. super się cieszę, że zachodnia to taka rewelacyjna, ale jeszcze długo nasze oczekiwania nie będą współmierne do realizmu naszych dróg. A gdzie je masz? A4? Właśnie przejechałem się po Krakowie, Wrocławiu, istna rewelacja, ale każdy ma inny punkt widzenia. Nie jestem kierowcą TIR-a, a doświadczenie mierzy się nie tylko ilością km Drogi Łukaszu. W Polsce niestety infrastruktura się zmienia, ale poczekamy jeszcze na ten "zachód":)

A odpowiedzi na Twoje zdjęcie - "Life in plastyk is fantastic" 370Z jest ładnym autem, ale nie każdy musi jeździć Audi :) A tak dla potwierdzenia moich słów:

http://www.youtube.com/watch?v=EyKstZ6a5ag&feature=rel...Paweł Świć edytował(a) ten post dnia 26.07.10 o godzinie 01:05

konto usunięte

Temat: Audi A4 Avant czy BMW E91

Łukasz Mańka:

P.S. Drogi Pawle nie wiem gdzie Ty użytkujesz samochody, ale na południu Polski mamy zachodnią cywilizację i osobiście nie mogę narzekać na dziurawe drogi. Sporo gorsze drogi (a nawet autostrady) są np. w Belgii. Co do doświadczenia to jeśli zrobisz tyle km co ja różnymi samochodami to wtedy porozmawiamy o doświadczeniu :)
Jeśli już jesteśmy przy doświadczeniu to użytkownik SRS czy podobnych for powinien wiedzieć, że silników doładowanych z N/A nie można porównywać wprost pod kątem mocy (tak jak to robisz z silnikiem TFSI do BMW pb).Łukasz Mańka edytował(a) ten post dnia 24.07.10 o godzinie 00:54

Hahaha na pewno na południu Polski, gdzie panuje zachodnia cywilizacja nie pada śnieg i zawsze jest sucho:)
Druga sprawa, która mnie zirytowała, którą napisałeś o tym, że chwali się to co ma - zastanawiałeś się dlaczego ktoś chwali swoje? Może dlatego, że w jego opinii to co kupił - samochód - jest najlepsze, sprawdza się najlepiej i najlepiej odpowiada jego oczekiwaniom.
Łukasz Mańka

Łukasz Mańka Monitoring
administrator

Temat: Audi A4 Avant czy BMW E91

Pawle tylko teraz znowu porównujesz silnik wysokoprężny do silnika z zapłonem iskrowym (także doładowany, jednak o innej charakterystyce).
Jeśli już porównywać to 320d do A4 z 2.0TDI.
Porównywanie np. 320i do 2.0TFSI mija się z celem, bo ten 1-szy to silnik N/A.
Kraków pod względem dróg jest tragiczny. Zapraszam do Katowic, Gliwic, na S1, A4 do samej granicy - warunki jak i drogi są naprawdę przyzwoite (nawet w zimie). Dużo gorzej jest np. w Belgii.
X1 jest sporo cięższy od 320d co przekłada się na osiągi i jest to odczuwalne.
Na ogromny plus względem konkurencji jest bardzo duża wytrzymałość.

Quattro jak najbardziej jest fajne i o tym pisałem. Problem taki, że założenie budżetu na zakup nowego niestety nie pozwoli.

Oliver: BMW jest brzydkie w porównaniu do innych marek. Jednak doposażając odpowiednio auto można z brzydkiego kaczątka zrobić łabędzia ;)

Co do stereotypów (o np. na temat plastikowych japońskich samochodów) to jeśli komuś zagnieździ się coś w głowie to raczej później ciężko zmienić nastawienie :)Łukasz Mańka edytował(a) ten post dnia 26.07.10 o godzinie 23:16
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Audi A4 Avant czy BMW E91

Łukasz Mańka:
Quattro jak najbardziej jest fajne i o tym pisałem. Problem taki, że założenie budżetu na zakup nowego niestety nie pozwoli.
owszem.. tylko Q, to de facto.. FWD.. z zalaczanym RWD...:)

Oliver: BMW jest brzydkie w porównaniu do innych marek. Jednak doposażając odpowiednio auto można z brzydkiego kaczątka zrobić łabędzia ;)
BwM.. o dziwo, podoba mi sie bardziej z zewnatrz (mowa o serii 5 vs A6 )
niestety, srodek mnie nie zachwyca..
a ja lubei czuc sie zawsze komforotowo.. wiec wnetrze do priorytet:)
oczywsice, to tylko wzgledy estetyczne.:))
Co do stereotypów (o np. na temat plastikowych japońskich samochodów) to jeśli komuś zagnieździ się coś w głowie to raczej później ciężko zmienić nastawienie :)

dlaczego.:?? uwazam, ze japonske marki maja znakomite palstiki..
honda civic jaka mialem jako pierwsze auto.. 98', 1.4iS.. miala znakomitej jakosci plastiki i deske..
no moze radio bylo badziewne.. :))

Następna dyskusja:

VW czy Audi?




Wyślij zaproszenie do