Monika S.

Monika S. ciągle szukam wyzwań

Temat: Tiry w mieście

Nie da się niestety nie zauważyć, że po wprowadzeniu e-myta tiry zaczęły rozjeżdżać polskie miasta, w tym Poznań. Czy sądzicie, że u nas to jest aż tak bardzo widoczne? Jeśli tak to których dróg raczej unikać?

I jakie rozwiązanie możnaby wprowadzić, aby ucywilizować sytuację?
Bartłomiej J.

Bartłomiej J. Menadżer Sprzedaży

Temat: Tiry w mieście

ja nie zauważyłem.
na moich stałych trasach tyle co zwykle czyli dużo:) a dokładnie to drogi z 5 na 11 i na odwrót :)
Robert S.

Robert S. Ekspert finansowy -
kredyty,
ubezpieczenia,
inwestycje

Temat: Tiry w mieście

jak to TIRy jeżdżą po mieście? przecież pojazdom >16 ton do centrum wstęp wzbroniony!

mogą jeździć co najwyżej po zewnętrznych rondach (Starołęka, Rataje i Śródka)
Szymon J.

Szymon J. Dyrektor d/s
Produktów Bankowości
Transakcyjnej ,
Santand...

Temat: Tiry w mieście

zapewne chodzi o ten artykuł:
http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,37794,10043119,Jak_wy...

Dzisiaj rano mijałem korek - od Naramowickiej ciągnął się aż na most Lecha. Na CB słyszałem, że w drugą stronę to samo było w kierunku Ronda Obornickiego. Szymon '. edytował(a) ten post dnia 01.08.11 o godzinie 23:01
Robert S.

Robert S. Ekspert finansowy -
kredyty,
ubezpieczenia,
inwestycje

Temat: Tiry w mieście

tekstu nie czytałem, ale czy jak nie było e-myta to TIRy nie korkowały Lechickiej?
Szymon J.

Szymon J. Dyrektor d/s
Produktów Bankowości
Transakcyjnej ,
Santand...

Temat: Tiry w mieście

nie było aż takiego natężenia ruchu na drogach bezpłatnych - w tym i robiącej aktualnie za główną trasę tranzytową Lechickiej. Zresztą - skoro sami przedstawiciele autostrad (również A2) wypowiadali się parokrotnie w TV o spadku natężenia ruchu TIRów o 45-70%, to gdzieś musiały się podziać. Bo raczej akcja 'TIRy na tory' nie ruszyła.

Ze swojego regularnego podróżowania autostradą A2 widzę ewidentną różnicę w ilości TIRów. Kiedyś miałem wrażenie, że kręci się kolejną część "Konwoju" - teraz jest zwyczajnie pusto.
Robert S.

Robert S. Ekspert finansowy -
kredyty,
ubezpieczenia,
inwestycje

Temat: Tiry w mieście

Szymon '.:
nie było aż takiego natężenia ruchu na drogach bezpłatnych - w tym i robiącej aktualnie za główną trasę tranzytową Lechickiej.

czasem jeżdżę Lechicką i było tam mnóstwo TIRów, czy teraz jest jeszcze gorzej? jak będę jechał na Podolany to teraz chyba przez miasto zamiast Lechicką, tam TIRów mnóstwo i jeszcze ci kolesi myjący szyby ;-/
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Tiry w mieście

No właśnie. Będzie jeszcze gorzej jak skończą się wakacje.
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Tiry w mieście

Widać "od zaraz" jak bardzo potrzebne są obwodnice. Polska się rozwija i nikt tak naprawdę nie wie ile tracimy (rozwijając się wolniej) stojąc w korkach. Tam gdzie jest to konieczne inwestować trzeba choćby po to aby nie rozcinać miasta czymś takim jak tranzyt. Przykładem jest wspomniana wcześniej Lechicka, która permanentnie blokuje Naramowice oraz Poznaniaków jadących ze wschodu na północ miasta, zmuszając ich do jazdy przez centrum.

konto usunięte

Temat: Tiry w mieście

Robert S.:
tekstu nie czytałem, ale czy jak nie było e-myta to TIRy nie korkowały Lechickiej?


Teraz korkuja bardziej ;)

Temat: Tiry w mieście

Wniosek jest prosty: cena na bramkach jest za wysoka i traci na tym państwo w rachunku ciągnionym, bo koszt remontu dróg lokalnych i inne koszty społeczne przewyższą dochody podatkowe.Leszek J. edytował(a) ten post dnia 02.08.11 o godzinie 09:30
Cezary Cichocki

Cezary Cichocki Konsultant SAP FI,
Certified
Application
Associate - Fina...

Temat: Tiry w mieście

Leszek J.:
Wniosek jest prosty: cena na bramkach jest za wysoka i traci na tym państwo w rachunku ciągnionym, bo koszt remontu dróg lokalnych i inne koszty społeczne przewyższą dochody podatkowe.

no coz.
w interesie inwestora jest, zeby przejechalo mniej aut i kazde zaplacilo wiecej,
niz wiecej aut za nizsza cene bo to oznacza wieksze koszty utrzymania i remontow:)
(zakladam ta sama kwote przychodu)

konto usunięte

Temat: Tiry w mieście

Cezary Cichocki:
Leszek J.:
Wniosek jest prosty: cena na bramkach jest za wysoka i traci na tym państwo w rachunku ciągnionym, bo koszt remontu dróg lokalnych i inne koszty społeczne przewyższą dochody podatkowe.

no coz.
w interesie inwestora jest, zeby przejechalo mniej aut i kazde zaplacilo wiecej,
niz wiecej aut za nizsza cene bo to oznacza wieksze koszty utrzymania i remontow:)
(zakladam ta sama kwote przychodu)


Te samochody nie znikają, one jadą inną, niepłatna drogą niszcząc ją, więc jest strata, gdyż koszt remontów pozostaje zasadniczo ten sam, kasy jest mniej, zbudowany system zwraca się w dłuższym okresie a ewentualne, planowane zyski pojawiają się później...

A ja jade 10 minut dłużej do pracy... jestem w plecy na spaniu!Paweł Chojny edytował(a) ten post dnia 02.08.11 o godzinie 12:54
Anna Goj

Anna Goj Leiterin
Administration /
Prokuristin

Temat: Tiry w mieście

Paweł Chojny:

Te samochody nie znikają, one jadą inną, niepłatna drogą niszcząc ją, więc jest strata, gdyż koszt remontów pozostaje zasadniczo ten sam, kasy jest mniej, zbudowany system zwraca się w dłuższym okresie a ewentualne, planowane zyski pojawiają się później...

A ja jade 10 minut dłużej do racy... jestem w plecy na spaniu!

koszt remontów jesli nawet ten sam to z innej kieszeni... poza tym jest dużo dodatkowych kosztów pobocznych w sensie wymiernym i niewymiernym jak czas stracony w korkach w mieście

a firmy transportowe oszczędzają, bo słyszałam już opinie że jak kierowcy nie jeżdżą autostradami to wychodzi taniej z e-myto niż wcześniej była opłata roczna

konto usunięte

Temat: Tiry w mieście

e-myto ma na celu wyeliminowanie starych samochodów (czytaj małych prywatnych przewoźników)których wskazniki zanieczyszczenia powietrza są delikatnie mówiąc od lat przekraczane i nie mieszczą sie w europejskich normach
docelowo na rynku pozostaną wyłącznie duże, nowoczesne firmy spedycyjno-transportowe, które stać na utrzymanie nowszego taboru(sami wybierają podwykonawców do współpracy)
i własnie te tiry poruszają się po drogach szybkiego ruchu, autostradach i wszędzie tam gdzie e-myto jest naliczane - inaczej towar nie dojechałby na czas do hubów, oddziałów i odbiorców, termin to priorytet dla firm transportowych typu Schenker, Raben

konto usunięte

Temat: Tiry w mieście

Anna G.:
koszt remontów jesli nawet ten sam to z innej kieszeni...

Ktoś za mnie zapłacił podatki?
Szymon J.

Szymon J. Dyrektor d/s
Produktów Bankowości
Transakcyjnej ,
Santand...

Temat: Tiry w mieście

Arleta K.:
e-myto ma na celu wyeliminowanie starych samochodów
taaaa.... ekologia priorytetem naszego budżetu ;)
natomiast 50 PLN włożone w dowód osobisty nadal pozwala poruszać się po drogach niezliczonej ilości pojazdów napędzanych głownie przez olej silnikowy i trzymających się na kłębku drutu.

Akurat wiekszym problemem jest przeładowanie TIRów i nieprzestrzeganie odpoczynku - w czym brylują nasi sąsiedzi ze wschodu.

Zresztą - niezmiennie będę optował za: http://www.tirynatory.pl/
Izabela K.

Izabela K. / Zawsze trzeba
podejmować ryzyko.
Tylko wtedy uda nam
si...

Temat: Tiry w mieście

Szymon '.:
Ze swojego regularnego podróżowania autostradą A2 widzę ewidentną różnicę w ilości TIRów. Kiedyś miałem wrażenie, że kręci się kolejną część "Konwoju" - teraz jest zwyczajnie pusto.

A2-ka, czyli tzw. "kulczykstrada" nie podlega opłatom e-myta, ma swoje osobne stawki, które niestety dla przewoźników są porażające wysokością PLN, więc nie dziwię się, że jest pusta. Zdecydowanie wolą ją ominąć, niż płacić dodatkowo kilkadziesiąt zł za bramkę - a jest ich sztuk 3 :)

konto usunięte

Temat: Tiry w mieście

podobnie jak autostrada do Gdanska i Krakowa - są koncesyjne i nie podlegaja oplatom e-myta, niestety odbija się to na lokalnych drogach
Szymon J.

Szymon J. Dyrektor d/s
Produktów Bankowości
Transakcyjnej ,
Santand...

Temat: Tiry w mieście

Izabela K.:
A2-ka, czyli tzw. "kulczykstrada" nie podlega opłatom e-myta, ma swoje osobne stawki,
tak, to się zgadza - ale dzieje się tak od 1.07. 2011 - czyli od daty wprowadzenie viatoll. Do tego czasu obowiązywały winiety - które pozwalały przejeżdżać autostradą dowolną ilość razy w ramach wykupionej raz opłaty.



Wyślij zaproszenie do