Monika S.

Monika S. ciągle szukam wyzwań

Temat: Pendolino nie dla Poznania

Poznań sobie nie zasłużył na Pendolino. Ciekawa jestem za jakie grzechy?

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,9693157,PKP_InterC...
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Pendolino nie dla Poznania

Bo pociągi mają chyba jeździć nie wg zasług, a wg potrzeb ;) A swoją drogą PKP to dziwna spółka. Poznań musi poczekać na Deutsche Bahn.

konto usunięte

Temat: Pendolino nie dla Poznania

Kosma S.:
Bo pociągi mają chyba jeździć nie wg zasług, a wg potrzeb ;) A swoją drogą PKP to dziwna spółka. Poznań musi poczekać na Deutsche Bahn.
Lepiej niech poczeka bo znając nasze realia nie będzie pendolino tylko popelina :D

Temat: Pendolino nie dla Poznania

Monika S.:
Poznań sobie nie zasłużył na Pendolino. Ciekawa jestem za jakie grzechy?

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,9693157,PKP_InterC...

Może Premier już nie będzie tyle latał samolotem do domu, tylko przesiądzie się na pociąg ;)

Żartuję.

Do Poznania będzie "Ygrek", czyli kolej dużych prędkości - tych naprawdę dużych, bo ponad 300 km/h. Pendolino, które kupuje PKP to nic innego jak standardowy, nowoczesny pociąg zespolony. Nasze Pendolino nie będą miały nawet wahadła, czyli nie będą wychylały się na zakrętach, a to mogłoby robić różnicę. Pojadą one ok. 200 km/h i to nie na całej trasie. Już w tej chwili Berlin-Warszawa Express osiąga 160 km/h, a standard wagonów jest w nim podobny jak w Pendolino. No fakt, one będą ładniejsze zewnętrznie.
Dawid C.

Dawid C. In progress... Still
:)

Temat: Pendolino nie dla Poznania

Mateusz Jarmuszkiewicz:
Monika S.:
Poznań sobie nie zasłużył na Pendolino. Ciekawa jestem za jakie grzechy?

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,9693157,PKP_InterC...

Może Premier już nie będzie tyle latał samolotem do domu, tylko przesiądzie się na pociąg ;)

Żartuję.

Do Poznania będzie "Ygrek", czyli kolej dużych prędkości - tych naprawdę dużych, bo ponad 300 km/h. Pendolino, które kupuje PKP to nic innego jak standardowy, nowoczesny pociąg zespolony. Nasze Pendolino nie będą miały nawet wahadła, czyli nie będą wychylały się na zakrętach, a to mogłoby robić różnicę. Pojadą one ok. 200 km/h i to nie na całej trasie. Już w tej chwili Berlin-Warszawa Express osiąga 160 km/h, a standard wagonów jest w nim podobny jak w Pendolino. No fakt, one będą ładniejsze zewnętrznie.
Mateusz - ten "Ygrek", jeśli w ogóle go zbudują, to dopiero za 10 lat się nim przejedziemy.
Na chwilę obecną BWE osiągają nawet odrobinę większe prędkości - zdjęcie zrobiłem wyświetlaczowi prędkości, jak "Chrobry" pędził 166 km/h :)
Ale jak czytałem newsa Moniki - to mnie zdziwił trochę. Akurat mieszkam obecnie na Pomorzu - więc wiem z jaką częstotliwością jeżdżą pociągi relacji Gdynia - Warszawa (w tym przypadku stacją startową zawsze będzie Gdynia Główna). O obecnym czasie przejazdu nie wspominam, bo to żenua (6.33 najmniej), ale puszczenie 20 składów tylko po tej trasie to jakiś cud na kiju musiałby być. Podejrzewam, że redaktor piszący artykuł czegoś, po prostu, nie doczytał - i Monika nam się zbulwersowała :)

konto usunięte

Temat: Pendolino nie dla Poznania

Nie wiem, jakie Pendolino oglądaliście ale "na codzień" mam je pod nosem w Ostrawie... często śmigam nimi z ČD do Pragi, a standard wagonów jest MBSZ znacznie lepszy od tego, co oferuje PKP...

...Czesi się czasem śmieją, że nie trzeba Pendolino by podnieść standard - przykładem jest prywatna firma Student Agency, która uruchomiła połączenia RegioJet. Taki komfort, że Pendolino się chowa ;-)
Dawid C.

Dawid C. In progress... Still
:)

Temat: Pendolino nie dla Poznania

Monika S.:
Poznań sobie nie zasłużył na Pendolino. Ciekawa jestem za jakie grzechy?

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,9693157,PKP_InterC...
Powiem tak - nie bulwersuj się :)
Po pierwsze - to, co już Mateuszowi pisałem, ale rozszerzę. Do obsługi trasy Gdynia - Katowice/Kraków wykorzystają, co najwyżej, 10 pociągów (ale to jest max maxa).
Po drugie - uwierzę, jak zobaczę te pendolino. Kilkanaście lat temu było głośno o zakupie pendolino przez PKP. Pamiętam, że wówczas (był to chyba 1998 rok) pisałem maila, jako ciekawski trainspotter, do rzecznika PKP, z pytaniem czy i gdzie te pociągi będą jeździć - i czy będą jeździć do Poznania. O dziwo - odpowiedział mi. Podał, że główne linie to Gdynia - Warszawa - Katowice/Kraków oraz, właśnie, Warszawa - Poznań - Wrocław (i może Berlin z Poznania). Oczywiście - jak dotąd żadnego pendolino nie zobaczyłem, z tej klasy pociągów na polskich torach miałem okazję jechać, jeszcze pod koniec lat '90, składem niemieckiego ICE (podstawili go, bo się Varsowia ówczesna zepsuła albo coś).
Dawid C.

Dawid C. In progress... Still
:)

Temat: Pendolino nie dla Poznania

Damian P.:
Nie wiem, jakie Pendolino oglądaliście ale "na codzień" mam je pod nosem w Ostrawie... często śmigam nimi z ČD do Pragi, a standard wagonów jest MBSZ znacznie lepszy od tego, co oferuje PKP...

...Czesi się czasem śmieją, że nie trzeba Pendolino by podnieść standard - przykładem jest prywatna firma Student Agency, która uruchomiła połączenia RegioJet. Taki komfort, że Pendolino się chowa ;-)
O! Ciekawe:)
A jakąś stronę internetową zapodasz?

konto usunięte

Temat: Pendolino nie dla Poznania

RegioJet, Student Agency - fotogaleria http://www.regiojet.cz/cs/fotogalerie/
SC Pendolino, České Dráhy - http://www.scpendolino.cz/cs_CZ/neco-navic/fotogalerie...
Szymon J.

Szymon J. Dyrektor d/s
Produktów Bankowości
Transakcyjnej ,
Santand...

Temat: Pendolino nie dla Poznania

Mateusz Jarmuszkiewicz:
standard wagonów jest w nim podobny jak w Pendolino. No fakt, one będą ładniejsze zewnętrznie.
"standard" to chyba słowo na wyrost. Nie ma czegoś takiego jak standardw IC. A to się trafi wagon w 2 klasie na 8 miejsc, a to się trafi czasem gniazdko do lapka. A czasem nawet prąd się w nim trafi. Czasem klima działa, a czasem grzejniki działają. Głównie w lecie. Ot taka ruletka. Może zatem zgrabnie nazwać to co północ-południe Pendolino, a to co wschód zachód "Roulette". Ładnie i oddaje niepewność co do wygranej.

Temat: Pendolino nie dla Poznania

Ale po co nam Pendolino?
Standard jeżdżących po linii E20 składów wagonowych, składających się z wagonów Z1 (Henschele, 145A, 152A)- BWE, Lech jest większy od włosko-francuskiego EZT. Jest w nim przede wszystkim więcej miejsca.
Wagony te są przystosowane do takiej samej prędkości - 200km/h. Tyle mogą też jechać ciągnące je lokomotywy ES 64 U 'Taurus'.
Przeszkodą do osiągnięcia takiej prędkości są wymagane przy niej bezkolizyjne skrzyżowania z innymi ciągami komunikacyjnymi oraz systemy sygnalizacji ERTMS - te właśnie pojawią się na linii E65 (odbyły się już pierwsze próby sygnalizacji właśnie z lokami obsługującymi BWE - testy dla prędkości 200km/h). A inwestowanie teraz ogromnych środków w ww elementy w perspektywie Y jest nieopłacalne i zbyteczne.

Dawidzie, po zakończeniu remontu na E65 Pendolino GDY-WAW będą jeździły z godzinnym taktem, a następnie na zmianę co drugi do Kat, co drugi do KR.



Wyślij zaproszenie do