Monika S.

Monika S. ciągle szukam wyzwań

Temat: Co byś zmienił w Poznaniu...

... gdybyś został/a jego prezydentem? Wymień trzy sprawy/problemy.
Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: Co byś zmienił w Poznaniu...

W zasadzie są dwie rzeczy, które mnie denerwują - za małe parkingi przy osiedlach, a często jest teren, na którym można by było te parkingi ustanowić; sygnalizacja świetlna - brak "zielonej fali" nawet na wyremontowanych Winogradach z nową sygnalizacją świetlną. Mamy zielone, jedziemy 100m, kolejne światła i już czerwone :-) Do tego zbyt krótkie lewoskręty i brak sygnalizacji na rondach. W ogóle sygnalizacja leży w Poznaniu.
Reasumując: powiększenie parkingów osiedlowych i udoskonalenie sygnalizacji. Z całej reszty jestem zadowolony :-)

konto usunięte

Temat: Co byś zmienił w Poznaniu...

moim zdaniem koniecznosc wybudowania wiaduktow kolejowych, osobiscie zaoszczedzilo by mi to mnostwa czasu na wszelakie dojazdy, mysle ze wielu innym tez
Jewgienij Liszczuk

Jewgienij Liszczuk Tłumacz języka
rosyjskiego,
ukraińskiego i
angielskiego

Temat: Co byś zmienił w Poznaniu...

1. Postawiłbym na rozwój kultury - więcej koncertów (szczególnie duże koncerty międzynarodowych gwiazd), wystaw i innych wydarzeń kulturalnych.
2. Ściągnięcie 2-3 dużych inwestycji dla stworzenia dodatkowych miejsc pracy.
3. Poprawa infrastruktury: dworce, lotnisko, drogi, obwodnica, sensowniejsze połączenia autobusowe/tramwajowe
Anka Gregorczyk

Anka Gregorczyk artystka wizualna &
promotorka kultury
wizualnej &
właści...

Temat: Co byś zmienił w Poznaniu...

Nie można tylko 3 spraw wymienić - bo trzeba więcej ;-)

1. Partnerstwo Publiczno Prywatne - skuteczne przy P&R, basenach etc.

2. Parkingi podziemne pod każdym nowym budynkiem, chyba, że warunki geologiczne na to nie pozwalają - lobbing tematu

3. Autentyczna i sprawiedliwa ocena efektów zarządzania miastem - przez firmy zewnętrzne, a nie instytucje powiązane np. ze Związkiem Miast Polskich

4. Nawiązanie współpracy z praktykami w zakresie planowania przestrzennego i zarządzania miastem - a nie politykami !!!

5. Rozwój przedszkoli, możliwość tworzenia przedszkoli rodzinnych - punktów przedszkolnych, których istnienie nie byłyby uwarunkowane ilością miejsc parkingowych dla rodziców, którzy tylko przyjeżdżają po swoje pociechy.

6. Porządna hala widowiskowo-sportowa na min. 15 tys. widzów plus kilka sal koncertowych, które powstałyby w ramach PPP.

7. Ścisły kontakt i współpraca Rady Miasta z organizacjami pozarządowymi oraz Stowarzyszeniami, którym na sercu leży rozwój miasta.

8. Intensywna kontrola racjonalności wydawanych przez miasto pieniędzy - non stop trwający audyt z możliwością zapoznania z nim opinii publicznej.Anna Gregorczyk edytował(a) ten post dnia 28.11.10 o godzinie 15:45
Robert S.

Robert S. Ekspert finansowy -
kredyty,
ubezpieczenia,
inwestycje

Temat: Co byś zmienił w Poznaniu...

może trochę będę się powtarzał, ale:
1. więcej KULTURY w naszym mieście, imprez tego rodzaju jest jak na lekarstwo,
2. zachęty dla biznesu, aby powstawały nowe miejsca pracy,
3. mam marzenie, aby sieć ścieżek rowerowych została mocno rozbudowana i aby normą było, że jak powstaje nowa ulica to automatycznie obok niej ścieżka rowerowa
4. miasto mogłoby zadbać o sieć fortów, mamy ich kilkanaście i niestety niszczeją - w większości przypadków nie ma z nich żadnego pożytku, to dość smutne
5. TBSy - miasto powinno mieć nad nimi większą kontrolę, mam na myśli zwłaszcza kwestie finansowe, TBSy są b.często niegospodarne
6. jakakolwiek integracja PKP z MPK na terenie miasta
7. zagospodarowanie terenów w centrum, które obecnie "straszą" (vide okolice dworca głównego)
8. zahamowanie "pustynnienia" centrum miasta, przybywa tam tylko banków ;-/
9. zastanowiłbym się nad wydawaniem pozwoleń na budowę kolejnych C.H. chyba już ich wystarczy? nie musimy utrzymywać pozycji lidera pod względem powierzchni C.H. na jednego mieszkańca

ps
czy miasto może mieć wpływ na to czy pod nowymi budynkami będą parkingi podziemne? przede wszystkim pozwolenie na budowę nie powinno być wydawane wtedy kiedy współczynnik liczby miejsc parkingowych do liczby lokali nie wynosi min. 1.5; tam gdzie grunt jest tańszy nie opłaca się budować kosztownych parkingów podziemnych

konto usunięte

Temat: Co byś zmienił w Poznaniu...

Wlasciwie to wiekszosc waznych problemow byla juz poruszona. Ja bym przede wszystkim zwrocil uwage na:

1) komunikacja - stworzenie systemu, gdzie komunikacja zbiorowa bedzie rzeczywista alternatywa dla indywidualnej (laczenie komunikacji miejskiej i podmiejskiej, wykorzystanie torow kolejowych i wlaczenie ich w system km, jeden wspolny bilet, bilet parkingowy jako bilet na km itp); tworzenie parkingow p&r na obrzezach i nowych podziemnych w miescie; przy okazji remontow ulic budowanie sciezek rowerowych; parkingi dla rowerow i wypozyczalnie (mozna sprobowac otworzyc miejskie, albo tworzyc ulatwienia dla prywatnych)

2) hala sportowa na kilkanascie tys miejsc, w ktorej moglby sie odbywac imprezy sportowe i koncerty

3) centrum miasta - przywrocenie centrum ludziom, czyli tworzenie deptakow, ulatwienia dla lokali typu kawiarnie, ksiegarnie i miejsca zwiazane z kultura
Monika S.

Monika S. ciągle szukam wyzwań

Temat: Co byś zmienił w Poznaniu...

1. Rewitalizacja Św. Marcina
2. Rozbudowa szybkiego tramwaju
3. Nowe lotnisko
Robert S.

Robert S. Ekspert finansowy -
kredyty,
ubezpieczenia,
inwestycje

Temat: Co byś zmienił w Poznaniu...

może jeszcze jedna sprawa z serii "koncert życzeń", wiem że prezydent (taki lub inny) tego pewnie nie załatwi, ale byłoby super, gdyby udało się reaktywować Browar Kobylepole, fajnie byłoby mieć mały, lokalny browar w Poznaniu...skoro w innych miastach się opłaca to dlaczego nie u nas?

to raczej nie byłaby duża konkurencja dla lokalnego potentata

konto usunięte

Temat: Co byś zmienił w Poznaniu...

No to by bylo cos :) Popieram :)
Joanna Małgorzata W.

Joanna Małgorzata W. Wiceprezes
Zarządu/Dyrektor
zarządzający J4J Sp
z o.o.

Temat: Co byś zmienił w Poznaniu...

Prezydenta..na takiego, który sprawiłby by to miasto zaczęło tętnic zyciem, np dlaczego Arena wogole nie jest wykorzystana? Tam powinny byc ciagle koncerty, pokazy, jak na tak duze miasto prawie nic się tu nie dzieje.
Anka Gregorczyk

Anka Gregorczyk artystka wizualna &
promotorka kultury
wizualnej &
właści...

Temat: Co byś zmienił w Poznaniu...

Robert S.:
może jeszcze jedna sprawa z serii "koncert życzeń", wiem że prezydent (taki lub inny) tego pewnie nie załatwi, ale byłoby super, gdyby udało się reaktywować Browar Kobylepole, fajnie byłoby mieć mały, lokalny browar w Poznaniu...skoro w innych miastach się opłaca to dlaczego nie u nas?

to raczej nie byłaby duża konkurencja dla lokalnego potentata


ale ten teren już ma przeznaczenie ;-) i to znowu należy do Pani najbogatsze Polki..

Co do parkingów pod budynkami - pisałam o lobbowaniu rozwiązań a nie prawnemu rozwiązaniu :-)) Miasto wbrew pozorom idzie inwestorom na rękę z parkingami umożliwiając wyznaczenie miejsc postojowych w tych samych miejscach np. 10 inwestorom.

Dodam jeszcze punkt:

Straż miejska powinna mieć prawo i jednocześnie konsumować to prawo - do wystawiania mandatów administratorom posesji, przed którymi psy załatwiają swoje potrzeby bez sprzątnięcia.. i podniosłabym mandaty za "psie kupki" do 2 tys. zł !!!

W Worcester w Wielkiej Brytanii kara wynosi np. 1000 Funtów !!!

konto usunięte

Temat: Co byś zmienił w Poznaniu...

Przy podniesieniu mandatow za kupke proponowalbym, tam gdzie jest to mozliwe, stawianie toi-toiow dla psow i jakis automatow czy czegos ze sprzetem do posprzatania po czworonogu. Wtedy nikt nie moglby sie wykrecic, ze pies nie mial gdzie zrobic, albo ze nie bylo czym posprzatac.Łukasz O. edytował(a) ten post dnia 28.11.10 o godzinie 22:40
Robert S.

Robert S. Ekspert finansowy -
kredyty,
ubezpieczenia,
inwestycje

Temat: Co byś zmienił w Poznaniu...

ale ten teren już ma przeznaczenie ;-) i to znowu należy do Pani najbogatsze Polki..

naprawdę? należy do jakiejś firmy, która NIC z nim nie robi od wielu lat...


Co do parkingów pod budynkami - pisałam o lobbowaniu rozwiązań a nie prawnemu rozwiązaniu :-)) Miasto wbrew pozorom idzie inwestorom na rękę z parkingami umożliwiając wyznaczenie miejsc postojowych w tych samych miejscach np. 10 inwestorom.

naprawdę? to przecież głupota! 1.5 miejsca na 1 mieszkanie terenu należącego do osiedla a nie jakiegoś wspólnego, wystarczy że nie będzie przekrętów przy wydawaniu pozwoleń na budowę, jak nie masz w planie wystarczającej liczby miejsc to pozwolenia nie powinno być!

Straż miejska powinna mieć prawo i jednocześnie konsumować to prawo - do wystawiania mandatów administratorom posesji, przed którymi psy załatwiają swoje potrzeby bez sprzątnięcia.. i podniosłabym mandaty za "psie kupki" do 2 tys. zł !!!

dlaczego administratorom? za takie "miny" powinni płacić właściciele czworonogów! nie posprząta to płaci

W Worcester w Wielkiej Brytanii kara wynosi np. 1000 Funtów !!!

a w Singapurze za rzucenie peta jest 500 USD...może bardziej nie chodzi o wymyślanie kolejnych kar tylko bardziej egzekwowanie już obowiązujących!

Temat: Co byś zmienił w Poznaniu...

Temat fajny, ale chyba rozwiązanie części pomysłów nie leży w uprawnieniach prezydenta miasta lub rady miejskiej.

1. Rozwój infrastruktury kulturalnej i komunikacyjnej.
2. Dobre są pomysły Roberta Sieranta i Ani Gregorczyk, więc nie będę powielał.

Można dodać jedynie, że ulepszać i rozwijać Poznań można na wiele sposobów. Raczej w tej kadencji takie dążenie do ideału się nie wypełni w zauważalnym procencie.
Ale to już inny temat.
Wojciech K.

Wojciech K. realizator pomysłów
własnych

Temat: Co byś zmienił w Poznaniu...

Kuba Ł.:
Reasumując: powiększenie parkingów osiedlowych

Sam jestem zmuszony parkować samochód 100m od domu, ale gdyby mi ktoś wyasfaltował zieleń pod oknami, to bym go wykastrował - samochód to narzędzie pracy, a nie zamiennik nóg, albo przedłużenie schodów/windy.

Dojdzie 20 miejsc parkingowych, to 20 sąsiadów kupi nowe samochody - potem te 20 samochodów zwiększy korek przy osiedlu itd. - i tak można bez końca... poszerzy się jakąś ulicę, to zaraz wpakuje się na nią masa niedzielnych kierowców, których to "udogodnienie" przekona do zostanie "codziennymi" kierowcami.

Parkingi powinny istnieć przy każdym większym węźle MPK (typu Słowiańska/PST) - bezpośrednio skomunikowane z przystankem (furtka w płocie + schodki) - obecne parkingi buforowe są w takich miejscach, że bardziej się nadają na przechowanie nieużywanego dostawczaka, niż codzienną komunikację - bo trzeba z nich potem np. iść jezdnią bez chodnika 200m na jakiś przystanek (ul. Pułaskiego)

Gdy mieszkałem na Smochowicach, sąsiedni developer dostał zgodę na zabudowę z garażami pod budynkiem (bo nie było miejsca na parking) - ale się wycwanił, przesunął zabudowę maksymalnie do granic działki (dzięki czemu budynek jest 6m od sąsiedniego) i zrobił - w miejscu pierwotnie planowanym na niewielką zieleń od frontu - miejsca parkingowe - 2 miejsca na każde 3(4?) mieszkania - więc okoliczni mieszkańcy wymogli na osiedlu, aby sąsiednia działka (na której miał być plac zabaw dla dzieci - jedyny w dzielnicy) stała się również "tymczasowym" parkingiem - i tak oto w jeden rok, zamiast budynku z parkingiem podziemnym i nowoczesnego placu zabaw obok, powstało szkaradztwo zasłaniające okna w budynku sąsiednim, zabetonowane od frontu (miejsca parkingowe) i sąsiadujące z prowizorycznym parkingiem wyłożonym płytami betonowymi (bo tak chcieli mieszkańcy) - nawiasem mówiąc, przy okazji "zajeżdżono" samochodami zieleń, którą kilka lat temu wspólnym wysiłkiem sadzili mieszkańcy.
Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: Co byś zmienił w Poznaniu...

Wojciech K.:
Parkingi powinny istnieć przy każdym większym węźle MPK (typu Słowiańska/PST)
Ok, tu się zgadzam, ale to jest raczej nierealne do zrobienia w najbliższym czasie. Koło mojego bloku jest natomiast spory, betonowy plac - ślady na nim świadczą o tym, że był to kiedyś plac manewrowy dla motocykli - brzydkie to i niefunkcjonalne.
Drugi problem jest taki, że ludzie stają na terenach zielonych, ale to też nie jest jednoznaczny problem. Czasem wiadomo jednoznacznie, że w tym miejscu się nie parkuje - ludzie jednak to olewają i nikt ich za to nie karze. Z drugiej strony jak już rozjeżdżą tę trawę, to teren ten wygląda jak zaniedbany parking, tym bardziej jak jest np. przy supermarkecie, jak koło mnie. Nikt nie postawi tam jakiejś barierki, chociażby prowizorycznej, nie zasadzi trawy. Po prostu wszysycy tam cały czas parkują, czasem przyjedzie straż i założy blokadę, ale nazwać to "terenem zielonym" to jakieś nieporozumienie :-)
Przed blokiem mam spory trawnik, drzewa, jakieś piaskownice i oczywiście nigdy nie zamieniłbym tego na parkingi. Mówię tu o czym innym, wiesz o co chodzi.
Anka Gregorczyk

Anka Gregorczyk artystka wizualna &
promotorka kultury
wizualnej &
właści...

Temat: Co byś zmienił w Poznaniu...

Chciałabym jeszcze, aby Straż Miejska, która przyjmuje zgłoszenie, że ktoś niszczy zieleń przed domem parkując nielegalnie samochód, przyjmowała zgłoszenie i wystawiała rzeczywiście mandat, a nie ignorowała zgłoszenie polując ciągle na tych, którzy przekraczają ważność biletu parkingowego o 10 minut.

Przed moim blokiem powstał nielegalny parking na zieleni. Jest wielkie błoto, bo ktoś musi zjeść sobie spaghetti w Piccolo. Klienci ciągle zajmują parking dla mieszkańców i nikt się tym nie przejmuje, ani Policja, która sama tam parkuje, ani Straż Miejska. A parkować nie ma gdzie.
Wojciech K.

Wojciech K. realizator pomysłów
własnych

Temat: Co byś zmienił w Poznaniu...

Monika S.:
... gdybyś został/a jego prezydentem? Wymień trzy sprawy/problemy.

1. Pierwsza kadencja - zaciśnięcie pasa - żadnych kredytów na konsumpcję i świecidełka, przygotowywanie dokumentacji i źródeł finansowania do punktów 2 i 3 (włączając w to inwestorów prywatnych na zasadzie PPP)
edit: odnośnie zaciskania pasa - reforma działania Urzędu Miasta - zmniejszenie biurokracji przez uproszczenie procedur, likwidacja części wydziałów (przeznaczenie ich budynków na np. komercyjny najem, albo sprzedaż), skrócenie czasu obsługi - zwłaszcza w zakresie inwestycji - warunki zabudowy w tydzień itd. - w tej chwili to najbardziej kuleje i odstrasza inwestorów

2. Druga kadencja ;) - w skrócie: przystosowanie miasta do zwiekszającej się liczby osób w podeszłym wieku
- odważne inwestycje w komunikację (np. szybki tramwaj wzdłuż Szelągowskiej do Naramowic - śladem przedwojennych torów, szybki tramwaj na Wolę z Ogrodów - śladem przedwojennych torów, szybki tramwaj na Strzeszyn/Podolany - z Piątkowskiej, koło szpitala MSWiA i dalej śladem niedawno rozebranych torów okrążających fort, połączenie Piątkowskiej i PST - miejsce jest na to zostawione od 20 lat wzdłuż III ramy
- szybka realizacja tańszej (a więc realnej) III ramy (bez wodotrysków, które blokują budowę, bo jest za drogo) i budowa tańszych wariantów ulic typu Nowa Naramowicka (ulica jednojezdniowa - z zostawionym miejscem na przyszłosć, ale jej skrzyżowania o dużej przepustowości - czyli tak, jak na Mieszka I)
- w centrum likwidacja jednego pasa ul. Św.Marcin (w tym miejscu pod ziemią parking, z odnogą pod ul. Kantaka, a na wierzchu deptak), tramwaj w ul. Ratajczaka

3. trzecia kadencja ;)
- minimum 2 nowe mosty przez Wartę (np. Rubież-Koziegłowy, Dębiec-Starołęka) samochodowe, ale z zostawionym miejscem na tramwaj - połączenie tramwajem Woli via Ławica z Grunwaldzką (wzdłuż węższej wersji III ramy), kładki pieszo/rowerowe przy istniejących mostach kolejowych, czy rurach ciepłowniczych (nad PST, nad Wartą) - żeby pieszy/rowerzysta miał do dyspozycji masę skrótówWojciech K. edytował(a) ten post dnia 29.11.10 o godzinie 13:42
Łukasz Senger

Łukasz Senger Właściciel

Temat: Co byś zmienił w Poznaniu...

Jako że miasto to miejsce w którym ma być dobrze mieszkańcom to zakładam takie priorytety:

1. Uruchomienie S-Bahnu obejmującego na początek aglomerację a potem większą część Landu. S-Bahn w Poznaniu musi mieć więcej linii i przystanków, być skomunikowany z MPK i połączony z nim jednym biletem.

2. Przeniesienie lotniska pasażerskiego z Ławicy na Krzesiny. Co oczywiście skutkowałoby wywaleniem F-16, najlepiej poza Wielkopolskę. Lotnisko musiałoby być podpięte do S-Bahnu.

3. Systematyczne zagęszczanie sieci tramwajowej i dokupowanie tramwajów niskopodłogowych.

4. Deptaki. Na początek na Św. Marcinie, Ratajczaka, 27 Grudnia, Górnej Wildzie, Dąbrowskiego, Fredry, Chwaliszewie i ulicach wokół zespołu Starego Miasta.

5. Wprowadzanie jak największej ilości dróg jednokierunkowych dla samochodów (nie obowiązuje rowerów). Tam gdzie nie ma możliwości wydzielenia drogi rowerowej należy wprowadzić ograniczenie do 30 km/h.

6. Płatny wjazd do wnętrza Ringu Stubbena. (pociąga to ze sobą konieczność budowy parkingów P&R)

7. Preferencyjne czynsze w lokalach miejskich dla najemców których działalność ma charakter miastotwórczy.

8. Alfa i Piekary do przerobienia na akademiki. Warunki biurowe są tam słabe, a studenci wprowadzą więcej życia w tej zdegradowanej okolicy. Co więcej ograniczy to ruch samochodowy w centrum.

9. Zapis prawny skutkujący tym że każdy powstający budynek musi mieć miejsca parkingowe w podziemiach i musi być wyposażony we własne źródła zasilania (fotowoltaika i mini siłownie wiatrowe). Będzie trochę droższy w zakupie, ale potem się będzie zwracać ;)
Muszę jeszcze pomyśleć jak zachęcać do ekologicznego budownictwa.

10. Porządek i estetyka w mieście. No cóż, trzeba przymusić właścicieli nieruchomości do utrzymywania porządku, odśnieżanie chodników, pozamiatanie, pozbieranie śmieci i papierów. Opornym o porządku musi przypomnieć Straż Miejska.

11. Parkowanie. Przypisałbym miejsca parkingowe do budynków / konkretnych mieszkań (zamykanie miejsc). Zakup samochodu nie oznacza konstytucyjnego prawa do parkowania gdziekolwiek, zwłaszcza innym ludziom pod nosem.

Istniejące miejsca parkingowe którymi opiekuje się ZDM powinny być odpowiednio drogie żeby zniechęcić do wjeżdżania samochodem do centrum (założenie: miasto jest dla ludzi a nie samochodów).

Straż Miejska musi się bardzo mocno zająć tematem dzikiego i nielegalnego parkowania.

12. Zieleń miejska. Tu wystarczy samo hasło.

13. Zakaz budowy kolejnych centrów handlowych. Kolejne jeżeli już niech sobie powstają poza granicami Poznania, a przynajmniej poza tzw trzecią ramą komunikacyjną.

to na początekŁukasz Senger edytował(a) ten post dnia 01.12.10 o godzinie 13:15

Następna dyskusja:

Fryzjerzy w Poznaniu




Wyślij zaproszenie do