Krуstiаn B.

Krуstiаn B. "Lepsze wrogiem
dobrego"

Temat: Dyskusja: promocja miasta/regionu w internecie - mam...

Witam!

Ostatnio natknąłem się na 2 ciekawe funkcjonalności oferowane przez google: możliwość tworzenia własnych map oraz powiązanie zdjęć z serwisu panoramio.com z google maps.
Z tego co zauważyłem wiele polskich miast ma mapy "tematyczne" stworzone przez użytkowników. Stwierdziłem, że i my (jako miasto) nie możemy być gorsi i stworzyłem mapę Akademickie Kielce ("natchniony" projektem MAK). Oczywiście każdy może stworzyć wiele map tematycznych (np. ciekawe miejsca, hotele, gastronomia, stancje etc etc.), jednak moim zdaniem lepiej zrobić kilka porządnych i przemyślanych map skierowanych do konkretnego odbiorcy (student, turysta itp.) niż wiele małych i wyrywkowych.
A co się tyczy zdjęć regionu - niestety nie posiadam ich zbyt wiele :(
Jednak wiem, iż wielu użytkowników naszej grupy zajmuje się pstrykaniem zdjęć, dlatego zapytam - co Wy na to? Czy Waszym zdaniem warto dodać kilka ciekawych fotek na panoramio.com? Czy ktoś się tego podejmie?

Zapraszam do dyskusji.

Pozdrawiam,
KrystianKrуstіаn В. edytował(a) ten post dnia 16.09.09 o godzinie 08:56
Arkadiusz Jerzy Stawicki

Arkadiusz Jerzy Stawicki RCASS-Świętokrzyskie
Regionalne Centrum
Analiz i Studiów ...

Temat: Dyskusja: promocja miasta/regionu w internecie - mam...

Krystianie,

masz u mnie wielkiego dziubka :)
(Z tym, że po nagrodę zgłosisz się nie do mnie, a do dziewczyn z działu promocji :)
Świetny, fantastyczny pomysł.

Patrząc choćby na sam MAK - ileż zastosowań. Np. lista punktów ze zniżkami dla studentów czy firm współpracujących.
A dla miasta?
Np mapa hoteli, knajp, restauracji, urzędów miejskich...
Bomba :)

Pzdr
A.
Michał K.

Michał K. Specjalista Oracle
PL/SQL.

Temat: Dyskusja: promocja miasta/regionu w internecie - mam...

Można by jeszcze tam dodać biblioteki. A właśnie PŚK wskazuje na bibliotekę PŚK sama uczelnia jest obok.
Krуstiаn B.

Krуstiаn B. "Lepsze wrogiem
dobrego"

Temat: Dyskusja: promocja miasta/regionu w internecie - mam...

Michał K.:
Można by jeszcze tam dodać biblioteki. A właśnie PŚK wskazuje na bibliotekę PŚK sama uczelnia jest obok.
W budynku biblioteki znajduje się także rektorat, dlatego wskazanie jest na ten budynek.
Dziękuję za pomysł z bibliotekami - postaram się jeszcze dziś je dodać.

Arku - nie ma za co. Tak więc do kogo mam się zgłosić po odbiór nagrody?? ;P

Czekam jeszcze na komentarze odnośnie panoramio.com (nie znam regulaminu tego serwisu, jednak może da się promować własny serwis za pomocą wspomnianego wyżej -> np. adres własnego portalu na dodawanym zdjęciu).

Pozdrawiam,
KrystianKrуstіаn В. edytował(a) ten post dnia 15.09.09 o godzinie 11:03

konto usunięte

Temat: Dyskusja: promocja miasta/regionu w internecie - mam...

Krуstіаn В.:
Michał K.:
Można by jeszcze tam dodać biblioteki. A właśnie PŚK wskazuje na bibliotekę PŚK sama uczelnia jest obok.
W budynku biblioteki znajduje się także rektorat, dlatego wskazanie jest na ten budynek.
Dziękuję za pomysł z bibliotekami - postaram się jeszcze dziś je dodać.

Arku - nie ma za co. Tak więc do kogo mam się zgłosić po odbiór nagrody?? ;P

Czekam jeszcze na komentarze odnośnie panoramio.com (nie znam regulaminu tego serwisu, jednak może da się promować własny serwis za pomocą wspomnianego wyżej -> np. adres własnego portalu na dodawanym zdjęciu).

Pozdrawiam,
Krystian

Wszystkie moje z jakiecudne które uznacie że się nadaja mogę tam wrzucić. Czy z adres czy bez to nie ma aż takiego znaczenia.Pawel Z. edytował(a) ten post dnia 15.09.09 o godzinie 15:50
Zbigniew Piotr Kotarba

Zbigniew Piotr Kotarba Redaktor naczelny,
Pozytywny Portal
Informacyjny
www.pols...

Temat: Dyskusja: promocja miasta/regionu w internecie - mam...

Witam, cieszę się, że jest niewielka jak na razie, ale mocno zaangażowana grupa osób, dla których liczy się sprawa promocji regionu. Pomysł z wykorzystaniem mapy google przedni. Szczerze gratuluję.
Proponuję burzę mózgów, która pozwoli wykreować doskonały pomysł na "sprzedanie" pięknego regionu między Wisłą, Nidą, Czarną i Kamienną dla mieszkańców innych regionów i to nie koniecznie tych zza miedzy.
Krzysztof Żołądek

Krzysztof Żołądek robię to co lubię i
mi jeszcze za to
płacą

Temat: Dyskusja: promocja miasta/regionu w internecie - mam...

Szkoda tylko, że tą promocją zamujemy się my, a nie osoby, które za to dostają pieniądze z m.in. naszych podatków.

konto usunięte

Temat: Dyskusja: promocja miasta/regionu w internecie - mam...

Krzysztof Żołądek:
Szkoda tylko, że tą promocją zamujemy się my, a nie osoby, które za to dostają pieniądze z m.in. naszych podatków.

czyli inni spoza tej grupy kompletnie nic nie robią ? Ciekawa teza.Łukasz Wilczyński edytował(a) ten post dnia 13.11.09 o godzinie 14:40
Krzysztof Żołądek

Krzysztof Żołądek robię to co lubię i
mi jeszcze za to
płacą

Temat: Dyskusja: promocja miasta/regionu w internecie - mam...

Nie napisałem, że nic nie robią. Napisałem, że to my się zajmujemy promocją, a nie osoby, które za to dostają pieniądze m.in. z naszych podatków.

P.S. Proszę nie czytać między wierszami. Proszę czytać wprost ;-)

konto usunięte

Temat: Dyskusja: promocja miasta/regionu w internecie - mam...

Nie zamierzam czytać wprost. Wolę akurat Newsweeka.

No ale jaka jest różnica pomiędzy tym co ja napisałem a tym co ty napisałeś? Skoro to "wy zajmujecie się promocją, a nie osoby które powinny" to przecież znaczy że "osoby które powinny nie zajmują się tym" czyli "nie robią w tym kierunku wystarczająco dużo".

OK, może chodzi o słowo "kompletnie" bo chyba się pogubiłem :)
Krzysztof Żołądek

Krzysztof Żołądek robię to co lubię i
mi jeszcze za to
płacą

Temat: Dyskusja: promocja miasta/regionu w internecie - mam...

Jest różnica. Nie widzę potrzeby tłumaczenia tego co napisałem, bo moim zdaniem "stoi czarno na białym". Mam wrażenie, że nadinterpretujesz co nieco.

P.S. Newsweek'a i ja wolę ;-)

konto usunięte

Temat: Dyskusja: promocja miasta/regionu w internecie - mam...

Krzysztof Żołądek:
Jest różnica. Nie widzę potrzeby tłumaczenia tego co napisałem, bo moim zdaniem "stoi czarno na białym". Mam wrażenie, że nadinterpretujesz co nieco.

P.S. Newsweek'a i ja wolę ;-)

Krzyśku, nie nad interpretuję tylko jestem przeciwnikiem wrzucania do jednego wora ludzi którzy coś robią i ludzi którzy nie robią kompletnie nic, chociaż są do tego zobligowani.

Nie jestem urzędnikiem państwowym ale poznałem wiele osób z grona samorządu lokalnego, którzy są jak najbardziej kompetentni tylko trafiają czasami na mur wyższych decydentów albo absurdalnych przepisów, ustalanych w olbrzymich gmachach ministerstw.

Jeśli więc ty generalizujesz to ja sobie pozwoliłem sprowadzić obydwie nasze wypowiedzi do jednego mianownika. Z jednej strony mamy obecną kampanię regionu której dopiero odbył się I etap a już są pierwszy wyniki odwiedzalności regionu. Z drugiej mamy ... słynne witacze miasta Kielce.

Czy na pewno chcemy to wrzucać do jednego worka? Czy na pewno chcemy dawać sygnał tym ludziom, którzy akurat robią co do nich należy, że nie warto, bo i tak społeczeństwo powie że nic nie robią? Moim zdaniem to pytania retoryczne, ale to tylko moje skromne zdanie.
Krzysztof Żołądek

Krzysztof Żołądek robię to co lubię i
mi jeszcze za to
płacą

Temat: Dyskusja: promocja miasta/regionu w internecie - mam...

Może z jednym workiem to lekka przesada. Każdy niech robi swoje. Każdy potem sam oceni kto to robi, jak robi, a kto nie robi. Jak mawiała moja śp. Babcia - "rób swoje i patrz końca". No to robię ;-) A poza tym patrzę jak robią inni. Czasem patrzę czy wogóle robią ;-)Krzysztof Żołądek edytował(a) ten post dnia 13.11.09 o godzinie 16:05
Zbigniew Piotr Kotarba

Zbigniew Piotr Kotarba Redaktor naczelny,
Pozytywny Portal
Informacyjny
www.pols...

Temat: Dyskusja: promocja miasta/regionu w internecie - mam...

Pozwolę sobie wrzucić coś do "worka" pt. promocja regionu. Zgadzam się z teorią red. Krzysztofa Ż., że wielu z nas bez pieniędzy robi większą promocję dla regionu, niż Ci, którzy powinni. Nie będę wskazywał palcem, kto powinien a tego nie robi. I nie zmieni to nawet najciekawszy, choć nie do końca trafiony pomysł osoby z Krakowa - tu przytyk do p. Łukasza W.
Zapraszam od czasu do czasu na łamy dodatku "Podróże" w "Dzienniku Polskim" czy "Kuriera Szczecińskiego", gdzie mam okazję drukować artykuły o niektórych atrakcjach regionu świętokrzyskiego.
pzdr
PS. Zapraszam do odwiedzenia nawet ościennych regionów i uważnego przyjrzenia się w jaki sposób chcą i promują się nie tylko w kraju, ale także poza nim. Podróże kształcą!

konto usunięte

Temat: Dyskusja: promocja miasta/regionu w internecie - mam...

Zbigniew Piotr Kotarba:
Pozwolę sobie wrzucić coś do "worka" pt. promocja regionu. Zgadzam się z teorią red. Krzysztofa Ż., że wielu z nas bez pieniędzy robi większą promocję dla regionu, niż Ci, którzy powinni. Nie będę wskazywał palcem, kto powinien a tego nie robi. I nie zmieni to nawet najciekawszy, choć nie do końca trafiony pomysł osoby z Krakowa - tu przytyk do p. Łukasza W.
Zapraszam od czasu do czasu na łamy dodatku "Podróże" w "Dzienniku Polskim" czy "Kuriera Szczecińskiego", gdzie mam okazję drukować artykuły o niektórych atrakcjach regionu świętokrzyskiego.
pzdr
PS. Zapraszam do odwiedzenia nawet ościennych regionów i uważnego przyjrzenia się w jaki sposób chcą i promują się nie tylko w kraju, ale także poza nim. Podróże kształcą!

Panie Zbigniewie, skoro przytyk bezpośredni do mnie to niestety muszę się znowu wtrącić. A skąd taki wniosek że pomysł (tylko który??:)) jest nie do końca trafiony? Rozumiem, że nie jest to Pana subiektywne zdanie, tylko poparte badaniami, faktami, liczbami.
Chciałbym również prosić Pana o podanie kilku przykładów tych akcji promocyjnych innych regionów o których Pan pisze (zarówno tych krajowych jak i zagranicznych), bo chętnie się dowiem o co chodzi.

P.S. a nawiasem mówiąc to Łukasz W. jest osobą z Kielc :)Łukasz Wilczyński edytował(a) ten post dnia 16.11.09 o godzinie 23:24

konto usunięte

Temat: Dyskusja: promocja miasta/regionu w internecie - mam...

Moi drodzy,

mówiąc szczerze jestem nieco zdziwiony tym wątkiem, bo piszą tu osoby, które bywają na konferencjach prasowych związanych z kampanią turystyczną regionu i doskonale wiedzą co jest, co będzie robione. ROT nic nie ukrywa, wszystko jest transparentne. Konkursy/przetargi otwarte dla wszystkich etc.

Dobrze wiecie, że jest to pierwszy etap, że planowane są produkcje filmowe, impreza promocyjna, dodatkowe działania w sieci ... ale oczywiście nie ma to jak widzę żadnego znaczenia, bo jakiekolwiek inne działania są zawsze lepsze od tych "urzędowych".

Cóż, każdy ma prawo pisać co chce i pewnie sobie dalej będziecie tu "przytykać", bo macie jakieś określone sympatie/antypatie pod adresem niektórych osób zajmujących się tą kampanią. Nie zamierzam na siłę zmieniać Waszych nastawień. Proszę tylko o odrobinę uczciwości i jeśli chcecie faktycznie dowiedzieć się jak wygląda kampania, to zapraszam na kawę do siedziby ROTu (możemy się umówić w jakiś dzień).

Chętnie Wam opowiem jak wygląda kampania od wewnątrz i obalę kilka mitów (łącznie z tym że na kampanię wizerunkową jest podobno 7 mln, co jest bzdurą, bo w tym roku na wszystkie działania w mediach i poza nimi wydaliśmy ok 800 tys.).
Krzysztof Żołądek

Krzysztof Żołądek robię to co lubię i
mi jeszcze za to
płacą

Temat: Dyskusja: promocja miasta/regionu w internecie - mam...

Dodam tylko (fragment priva z Łukszem):

Szklanka jest do połowy pełna, ale i tak nadal będę widział tą pustą połowę, którą też można zapełnić. Bo nie ma to jak pełna szklanka.
Nie trzeba od razu do niej dolewać. Można i nakapać drugie pół, byle te spadające krople były systematycznie "kapane".Krzysztof Żołądek edytował(a) ten post dnia 17.11.09 o godzinie 11:34
Michał K.

Michał K. Specjalista Oracle
PL/SQL.

Temat: Dyskusja: promocja miasta/regionu w internecie - mam...

Łukasz Wilczyński:
Chętnie Wam opowiem jak wygląda kampania od wewnątrz i obalę kilka mitów (łącznie z tym że na kampanię wizerunkową jest podobno 7 mln, co jest bzdurą, bo w tym roku na wszystkie działania w mediach i poza nimi wydaliśmy ok 800 tys.).

Tak z ciekawości: macie jakieś miarodajne metody sprawdzania skuteczności kampanii?

konto usunięte

Temat: Dyskusja: promocja miasta/regionu w internecie - mam...

Michał K.:
Łukasz Wilczyński:
Chętnie Wam opowiem jak wygląda kampania od wewnątrz i obalę kilka mitów (łącznie z tym że na kampanię wizerunkową jest podobno 7 mln, co jest bzdurą, bo w tym roku na wszystkie działania w mediach i poza nimi wydaliśmy ok 800 tys.).

Tak z ciekawości: macie jakieś miarodajne metody sprawdzania skuteczności kampanii?

Tak.
- Jedna badająca efekty długoterminowe czyli kolejne badanie opinii publicznej w przyszłym roku.
- Kolejne badające efekty krótkoterminowe, czyli np. badanie wśród członków ROTu i gestorów baz noclegowych nt. natężenia/spadku ruchu turystycznego; kwartalne monitoringi mediów pod kątem materiałów o Świętokrzyskiem.

konto usunięte

Temat: Dyskusja: promocja miasta/regionu w internecie - mam...

http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255,7260400,Cisza_n...

to tak informacyjnie tylko.Łukasz Wilczyński edytował(a) ten post dnia 17.11.09 o godzinie 14:17



Wyślij zaproszenie do