Steve Jones

Steve Jones Business English
Trainer, Translator,
Proofreader

Temat: Thumbs Up! Czyli szczególnie dobra obsługa klienta w...

Ten wątek ma ne cel uczwała dobrej obsługi klienta w Trojmieście, żeby zachęcać good business practices...
Steve Jones

Steve Jones Business English
Trainer, Translator,
Proofreader

Temat: Thumbs Up! Czyli szczególnie dobra obsługa klienta w...

I'll go first!

Thumbs up to: facet z Orange który sprawdził moje billingi, zauważył, że moj pierwszy język jest angielski i zdzwonił do mnie po angielsku, żeby proponować nowe lepsze tarify i nowy telefon i nawet dojechał do mnie na spotkanie, dobrze przygotowany i gadał moim językiem.

Brawo! Właśnie o to chodzi:)
Maciek Wrzesień Wrzesiński

Maciek Wrzesień Wrzesiński Producent Dźwięku -
Radio Eska Warszawa

Temat: Thumbs Up! Czyli szczególnie dobra obsługa klienta w...

:-) ha
ciekawy watek,
bo to, co na zachodzie jest normalnoscia dla nas jest wciaz zaskakaujace, vide: mila obsluga w punktach sprzedazy telefonii, w sklepach, w bankach....itd
oczywiscie to - mam nadzieje - coraz powszechniejszy standard, ale wciaz my polacy wciaz chodzimy smutni, zakupy robimy smutni i smutno sie nawet usmiechamy...bo przeciez NATURALNYM jest, ze ktos nas chce oszukac, wykiwac itd ....

a co za problem sie usmiechnac :-)

konto usunięte

Temat: Thumbs Up! Czyli szczególnie dobra obsługa klienta w...

Maciek "Wrzesień" Wrzesiński:
To obycie przyjdzie z czasem, miejmy nadzieję, że niezbyt długim. Obecni emigranci też powinni się do tego przyczynić - przyzwyczailiśmy się do bycia traktowanymi normalnie, tzn. jak potencjalny klient, ale przede wszystkim jak bliźni, człowiek i po powrocie do Polski będziemy chciali przeszczepić dobre wzory na polski grunt.
a co za problem sie usmiechnac :-)
żaden :D

PS. Steve - respect for your Polish , mate :)Jarek Adamowski edytował(a) ten post dnia 10.12.07 o godzinie 10:38

konto usunięte

Temat: Thumbs Up! Czyli szczególnie dobra obsługa klienta w...

Jarek Adamowski:
Maciek "Wrzesień" Wrzesiński:
To obycie przyjdzie z czasem, miejmy nadzieję, że niezbyt długim. Obecni emigranci też powinni się do tego przyczynić -
A w jaki to sposób ludzie, których wszyscy skazujemy na emigracje mają sie przyczynić do rozwiązania problemów na miejscu?
przyzwyczailiśmy się do bycia traktowanymi normalnie, tzn. jak potencjalny klient, ale przede wszystkim jak bliźni, człowiek i po powrocie do Polski będziemy chciali przeszczepić dobre wzory na polski grunt.
Tzn co ? Przecież to kwestia znajomosci swoich praw a nie uprzejmości, ktorą ktoś uda czy zaimprowizuje. Wystarczyłoby wiecej audycji popularyzujących swiadome bycie konsumentem. A szukanie tego w emigracji jest jakimś koszamarnym żartem z Twej strony.
a co za problem sie usmiechnac :-)
żaden :D

PS. Steve - respect for your Polish , mate :)Jarek Adamowski edytował(a) ten post dnia 10.12.07 o godzinie 10:38
a temat oczywiscie interesujący :)

konto usunięte

Temat: Thumbs Up! Czyli szczególnie dobra obsługa klienta w...

Romuald Konieczny:
Jarek Adamowski:
Maciek "Wrzesień" Wrzesiński:
A w jaki to sposób ludzie, których wszyscy skazujemy na emigracje mają sie przyczynić do rozwiązania problemów na miejscu?
W wielu przypadach emigracja jest wyborem, nie wyrokiem. Emigranci wracaja do Polski, niektorzy tylko odwiedzaja rodzine, inni wracaja na stale. I jedni i drudzy przywoza ze soba bagaz pozytywnych wzorcow i doswiadczen, ktore zaszczepiaja w kraju. Nie jest to nic nowego - od wiek wiekow emigranci powracajacy do ojczyzny (nie mowie tylko o Polakach) przyczyniali sie do jej ubogacenia.
Tzn co ? Przecież to kwestia znajomosci swoich praw a nie uprzejmości, ktorą ktoś uda czy zaimprowizuje. Wystarczyłoby wiecej audycji popularyzujących swiadome bycie konsumentem. A szukanie tego w emigracji jest jakimś koszamarnym żartem z Twej strony.
Nie jest to zaden zart, tym bardziej nie zaden koszmarny zart. Nie napisalem ze to wlasnie emigranci maja byc zbawicielami polskiej rzeczywistosci - napisalem ze oni "tez powinni sie do tego przyczynic".
a co za problem sie usmiechnac :-)
żaden :D

PS. Steve - respect for your Polish , mate :)Jarek Adamowski edytował(a) ten post dnia 10.12.07 o godzinie 10:38
a temat oczywiscie interesujący :)
Steve Jones

Steve Jones Business English
Trainer, Translator,
Proofreader

Temat: Thumbs Up! Czyli szczególnie dobra obsługa klienta w...

PS. Steve - respect for your Polish , mate :)Jarek Adamowski edytował(a) ten post dnia 10.12.07 o godzinie 10:38

Danke schon! ;))

konto usunięte

Temat: Thumbs Up! Czyli szczególnie dobra obsługa klienta w...

Steve Jones:
PS. Steve - respect for your Polish , mate :)Jarek Adamowski edytował(a) ten post dnia 10.12.07 o godzinie 10:38

Danke schon! ;))
bliżniacze tematy? czy to zaplanowane działanie?

konto usunięte

Temat: Thumbs Up! Czyli szczególnie dobra obsługa klienta w...

Jarek Adamowski:
napisalem ze to wlasnie emigranci maja byc zbawicielami polskiej rzeczywistosci - napisalem ze oni "tez powinni sie do tego przyczynic".
o ile beda mogli to pewnie. Jednak w tym myśleniu jest jedna pułapka. Wzorce nie mieszcza sie jedne / złe w jednym i dobre w drugim miejscu. Jesli bilans przywiezionych okaże sie zerowy?
To jaki kto "wzorzec" przywiezie zależy od człowieka nie od miejsca.
Z tego co wiem to zwyczaje to często produkt środowiska a zwyczaj który sie oderwie od srodowiska nie zawsze takim może być przeniesiony. Ponieważ emigracja jeśli już, to nie będzie pochodzić z jednego miesca. Będzie zatem powodowała ten sam efekt jak przyjazd z różnych miast w Polsce :) Nie przeceniałbym dlatego. Bo to sie dzieje cały czas.Romuald Konieczny edytował(a) ten post dnia 10.12.07 o godzinie 17:01
Steve Jones

Steve Jones Business English
Trainer, Translator,
Proofreader

Temat: Thumbs Up! Czyli szczególnie dobra obsługa klienta w...

Romuald Konieczny:
Steve Jones:
PS. Steve - respect for your Polish , mate :)Jarek Adamowski edytował(a) ten post dnia 10.12.07 o godzinie 10:38

Danke schon! ;))
bliżniacze tematy? czy to zaplanowane działanie?

Tak jest! Thumbs Up or Thumbs Down? Które wybierasz?

konto usunięte

Temat: Thumbs Up! Czyli szczególnie dobra obsługa klienta w...

Romuald Konieczny:
Jarek Adamowski:
napisalem ze to wlasnie emigranci maja byc zbawicielami polskiej rzeczywistosci - napisalem ze oni "tez powinni sie do tego przyczynic".
o ile beda mogli to pewnie. Jednak w tym myśleniu jest jedna pułapka. Wzorce nie mieszcza sie jedne / złe w jednym i dobre w drugim miejscu. Jesli bilans przywiezionych okaże sie zerowy?
To jaki kto "wzorzec" przywiezie zależy od człowieka nie od miejsca.
Z tego co wiem to zwyczaje to często produkt środowiska a zwyczaj który sie oderwie od srodowiska nie zawsze takim może być przeniesiony. Ponieważ emigracja jeśli już, to nie będzie pochodzić z jednego miesca. Będzie zatem powodowała ten sam efekt jak przyjazd z różnych miast w Polsce :) Nie przeceniałbym dlatego. Bo to sie dzieje cały czas.
Masz racje, emigracja i ta zagraniczna i ta "wewnetrzna" moze przywiezc ze soba zarowno dobre jak i zle wzorce. Nie zgodze sie natomiast ze stwierdzeniem, ze wzorce przynoszone z innych krajow sa (czy tez moga byc) takie same jak te wynikajace z wymiany kulturowej pomiedzy np. Gdanskiem i Krakowem. Sa oczywiscie pewne roznice w kulturze w obu regionach, ale generalnie maja one te same fundamenty.

I w Gdansku i w Krakowie, tak ja w calej Polsce, od zakonczenia wojny do lat 90tych panowalo przekonanie, ze to klient jest dla sprzedawcy a petent dla urzednika a nie odwrotnie. I nie wazne jest teraz czyja to byla wina.
W krajach "zgnilego" zachodu (ktore z pewnoscia tez maja swoje wady, sam moglbym wymienic wiele wad Wlochow) istnieje jednak kultura/tradycja poszanowania dla klienta/petenta. Oczywiscie czarne owce i tam sie zdazaja, ale przekrojowo lepiej to wyglada niz w PL.

Naturalnie nie wszystkie zwyczaje mozna ot tak od razu lekka reka przeszczepic na nasz grunt, ale jak sam napisales to juz sie dzieje i my wszyscy mozemy w tym procesie pomoc.

Bardzo dobrze, ze emigracja nie pochodzi z jednego miejsca. Nie na darmo mowi sie ze podroze ksztalca - wyjezdzajmy z Polski chocby na chwile, chocby na wakacje, zobaczmy jak wyglada tzw. zycie winnych obszarach kulturowych. W najgorszym wypadku przekonamy sie, ze nie jestesmy pepkiem swiata i Chrystusem narodow :)

EDIT: Sorry za off-topic Steve.Jarek Adamowski edytował(a) ten post dnia 10.12.07 o godzinie 17:58

konto usunięte

Temat: Thumbs Up! Czyli szczególnie dobra obsługa klienta w...

Będąc nadal przy lokalach. Obsługa Sopockich: Pubu Kinsky
oraz Zielony Dwór.
Steve Jones

Steve Jones Business English
Trainer, Translator,
Proofreader

Temat: Thumbs Up! Czyli szczególnie dobra obsługa klienta w...

Thumbs up to: kobieta z Orange która zdwoniła do mnie dzisiaj żeby proponować lepszy tarif. Była przygotowana. Zrobiła jej "pracę domową". Niestety nie rozmawiała po angielsku ale tłumaczyła że nie bardzo umie (to jest ok moim zdaniem - pokazała chęć plus jest uczyciwa). Poza tym, traktowała mnie jako człowieka - pytała ile jestem w Polsce plus uchwaliła moj polski! Na końcu rozmowy było dożo śmiechu i bardzo dobrze się czułem.

Brawo! Dokładnie o to chodzi:))

konto usunięte

Temat: Thumbs Up! Czyli szczególnie dobra obsługa klienta w...

To takie proste: zadowolony klient wróci, albo kilka razy się zastanowi zanim zmieni usługodawcę.
Steve Jones

Steve Jones Business English
Trainer, Translator,
Proofreader

Temat: Thumbs Up! Czyli szczególnie dobra obsługa klienta w...

Jarek Adamowski:
To takie proste: zadowolony klient wróci, albo kilka razy się zastanowi zanim zmieni usługodawcę.

Taki proste... a nawet dla niektórych taki trudne!

konto usunięte

Temat: Thumbs Up! Czyli szczególnie dobra obsługa klienta w...

ale teraz to mówimy o dobrej atmosferze gdy zrozumienie idzie z dwóch stron. Po prostu. Obsługa jednak bywa też traktowana jednostronnie i dość często klient nie zdaje sobie z tego sprawy że jest tu uczestnikiem. A to wiele może załatwić w omawianym temacie.Romuald Konieczny edytował(a) ten post dnia 13.12.07 o godzinie 21:46

konto usunięte

Temat: Thumbs Up! Czyli szczególnie dobra obsługa klienta w...

kwiaciarnia Słonecznik na Przymorzu, mała kwiaciarnia z wielkim duchem:)
Steve Jones

Steve Jones Business English
Trainer, Translator,
Proofreader

Temat: Thumbs Up! Czyli szczególnie dobra obsługa klienta w...

Thumbs up to: Sofitel Grand Hotel Sopot!

5 gwiazd i zasługiwanych! Miłe powitanie po wyściu do hotelu. Pracownicy nie boją się uśmiechem. Obsługa super profesjonalna na międzynarodowym poziomie. Każdy piątek "cocktail hour" dla gości kiedy gości mają okazję drinkować super drinki i jeść super "nibbles" i spotkać się z szefem hotelu...

Brawo! You walk the walk!
Tadeusz Pyś

Tadeusz Pyś ..czyli samo zuo ;)

Temat: Thumbs Up! Czyli szczególnie dobra obsługa klienta w...

A ja pozwole sobie pochwalic dwie restauracje wloskie - Tivoli w Sopocie (u wylotu monciaka) oraz La Fortuna w Gdyni (pomiedzy Teatrem Muzycznym a Swietojanska). W obu kelnerki (ok, nie wszystkie) sa dobrze przygotowane, mile i chetne do rozmowy (z ktora radza sobie nie tylko po polsku), i - co tez ciekawe - nie maja oporow przed modyfikacjami w potrawach :)

konto usunięte

Temat: Thumbs Up! Czyli szczególnie dobra obsługa klienta w...

jeśli chodzi o Tivoli - podpisuję się pod opinią powyżej. Świetny lokal, pod każdym względem.



Wyślij zaproszenie do