Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Błędy dziennikarzy

Gwoli efektywnej i przyjemnej współpracy jedynie :)

„grzechów PR-owców nie byłoby, gdyby nie ulegli im wcześniej dziennikarze”. Do głównych przewinień przedstawicieli mediów zalicza on nierzetelność, stronniczość, manipulowanie, brak taktu, gwiazdowanie i niedostępność, chciwość i arogancję. Autor przy omawianiu każdego z często popełnianych przez dziennikarzy odwołuje się do Kodeksu Etyki Dziennikarzy i pokazuje, jakich reguł powinni się trzymać profesjonaliści.

To nie moje słowa... Więcej tutaj: http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=34290
Maciej Makuszewski

Maciej Makuszewski Koordynator ds.
Marketingu i PR,
Ernst & Young

Temat: Błędy dziennikarzy

Jedziesz ostro jak brzytwa tym razem:)

konto usunięte

Temat: Błędy dziennikarzy

Mamy omawiać błędy dziennikarzy "en general" czy też w odniesieniu do pracowników PR? Bo nie rozumiem.
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Błędy dziennikarzy

Ależ! To nie miało boleć ani razić... :] I jedynie cytuję :)

Ponieważ to grupa dziennikarska Wy decydujcie :) Niech dyskusja się toczy, po prostu.
Basia K.

Basia K. dziennikarstwo,
kreacja, walka z
ograniczeniami
technicznymi

Temat: Błędy dziennikarzy

no zdarza sie, ale jeżeli wszystko to z cytata na raz wystepuje to to dziennikarzyna a nie dziennikarz :)

Temat: Błędy dziennikarzy

Drażni mnie, gdy pisują pod własną tezę, nie licząc się z faktami lub naginając je odpowiednio.


Karolina P. edytował(a) ten post dnia 23.01.07 o godzinie 23:01
Maciej Makuszewski

Maciej Makuszewski Koordynator ds.
Marketingu i PR,
Ernst & Young

Temat: Błędy dziennikarzy

Mnie autentycznie smucą takie rzeczy (zaznaczam, że dotyczy to zdecydowanej mniejszości dziennikarzy... ale jednak zapada w pamięć):

1. Dziennikarz pisze o firmie X bo ktoś powiedział mu że firma X zrobiła Kowalskiego w bambuko. Idzie do Kowalskiego i pyta jak to było. Kowalski mówi że taki i owak, a dziennikarz pisze zeznania "świadka koronnego" nie konfrontując tego z drugą stroną (firmą).

2. Pomijam już sytuację, w której dziennikarz zwraca się do firmy. Ta wydaje oświadczenie, w którym tłumaczy co miało miejsce krok po kroku. Wydaje się logiczne, że firma nie postąpiła wbrew prawu czy obyczajom, ale i tak można to i owo skomentować. Wszystko po to by w tekście nadal można było dokopać mocnemu i bogatemu - to się niestety zdarza. Z jednej strony dobrze, że bronimy słabszych (klientów), z drugiej, ważny jest zdrowy rozsądek.

3. Strach przed podawaniem nazw firm / instytucji (posądzenie o kryptoreklamę).
Nie zliczę ile razy wysyłałem materiał dziennikarzom, z którego następnie korzystali, ale zapomnieli dodać czyjego jest autorstwa (np. raport lub badanie).
A całkiem niedawno rozmawiałem z dziennikarzem o wydarzeniu organizowanym przez firmę X. On mówi tak: "kurcze, temat jest super, firma robi bardzo ciekawą i pożyteczną rzecz, ale nie napiszę o tym stary bo to będzie reklama". Szkoda, że promowanie pozytywnych wzorców społecznych jest postrzegane jako reklama... ale cóż - taki świat:)

Ale ogólnie dziennikarze to fajni ludzie:) Ja sobie bardzo chwalę imprezy w towarzystwie dziennikarzy:)
Łukasz T.

Łukasz T. Dziennikarz radiowy,
telewizyjny,
konferansjer, DJ.
Polit...

Temat: Błędy dziennikarzy

dlaczego nie dostajemy zaproszen na nie????
;-)
Basia K.

Basia K. dziennikarstwo,
kreacja, walka z
ograniczeniami
technicznymi

Temat: Błędy dziennikarzy

Maciej M.: Szkoda, że promowanie pozytywnych wzorców społecznych jest postrzegane jako reklama... ale cóż - taki świat:)


a propos, mnie wkurza jak firma chce sobie zrobić reklamę robiac jedną konferencję na jakis ważny społecznie temat a pózniej się okazuje że to wszystko po to żeby powiedziec że to oni - jak coś zrobią to niech się chwalą a nie konferencja na temat uzależnień wśród dzieci - zaproszą psychologa, rodziców, kogoś z kościoła i stwierdzą fakty - ale nic wiecej.
Maciej Makuszewski

Maciej Makuszewski Koordynator ds.
Marketingu i PR,
Ernst & Young

Temat: Błędy dziennikarzy

Basia K.:
Maciej M.: Szkoda, że promowanie pozytywnych wzorców społecznych jest postrzegane jako reklama... ale cóż - taki świat:)


a propos, mnie wkurza jak firma chce sobie zrobić reklamę robiac jedną konferencję na jakis ważny społecznie temat a pózniej się okazuje że to wszystko po to żeby powiedziec że to oni - jak coś zrobią to niech się chwalą a nie konferencja na temat uzależnień wśród dzieci - zaproszą psychologa, rodziców, kogoś z kościoła i stwierdzą fakty - ale nic wiecej.


Absolutnie się z Tobą zgadzam. Uważam, że kampanie społeczne muszą być długofalowe i do końca przemyślane. Nie wystarczy się podczepić do dyskusji. Trzeba faktycznie coś robić. Firma, która wykorzystuje problemy aby raz zaistnieć w mediach daleko nie zajdzie. I dobrze.

Temat: Błędy dziennikarzy

Chciwość, kochana, to nie grzech tylko bardzo istotna zaleta dobrego dziennikarza. On zawsze chce: wiedzieć więcej, lepiej, być bardziej pewnym tematu, którym się zajmuje.

PR-owcy, którzy kiedyś pracowali jako dziennikarze są rozumni, choć nie dostarczają newsów, są typowym przekaźnikiem istotnych bądź nieistotnych informacji. PR-owiec bez doświadczenia dziennikarskiego to najczęściej ktoś najzwyczajniej w świecie zbędny :)
Witold F.

Witold F. Magazyn
"Kontrateksty",publi
systa,dziennikarz,cz
asem urzę...

Temat: Błędy dziennikarzy

Basia K.:
Maciej M.: Szkoda, że promowanie pozytywnych wzorców społecznych jest postrzegane jako reklama... ale cóż - taki świat:)


a propos, mnie wkurza jak firma chce sobie zrobić reklamę robiac jedną konferencję na jakis ważny społecznie temat a pózniej się okazuje że to wszystko po to żeby powiedziec że to oni - jak coś zrobią to niech się chwalą a nie konferencja na temat uzależnień wśród dzieci - zaproszą psychologa, rodziców, kogoś z kościoła i stwierdzą fakty - ale nic wiecej.

Tak postępuje sporo tzw. organizacji pozarządowych. Fundacji, stowarzyszeń...Jak się lepiej przyjrzeć temu towarzystwu, to nieodparcie nasuwa się określenie "Pic, a za nim nic".
Beata J.

Beata J. przede wszystkim
mama ;)

Temat: Błędy dziennikarzy

Szkoda ze ludzie z dobrymi intencjami( bo wierze ze mimo wszystko wiekszosc fundacji ma pozytywne cele...)giną tak łatwo wsrod zwyklej, codziennej zachłanności..
Paulina Maria Dmitruk

Paulina Maria Dmitruk PR-owiec 3.0 (PR /
event / social
media)

Temat: Błędy dziennikarzy

Basia K.:
Maciej M.: Szkoda, że promowanie pozytywnych wzorców społecznych jest postrzegane jako reklama... ale cóż - taki świat:)


a propos, mnie wkurza jak firma chce sobie zrobić reklamę robiac jedną konferencję na jakis ważny społecznie temat a pózniej się okazuje że to wszystko po to żeby powiedziec że to oni - jak coś zrobią to niech się chwalą a nie konferencja na temat uzależnień wśród dzieci - zaproszą psychologa, rodziców, kogoś z kościoła i stwierdzą fakty - ale nic wiecej.

Różnie bywa, czasami stowarzyszenie "chce", a nie chcą ci, którym chce się pomóc... Byłam świadkiem pewnego przedsięwzięcia, szczytny cel, dużo pracy, zaangazowania, a osoby, które wykazywały największą postawę roszczeniową co do projektu, tuż przed finałem się... obraziły. (osoby, którym przedsięwzięcie miało służyć)
Witold F.

Witold F. Magazyn
"Kontrateksty",publi
systa,dziennikarz,cz
asem urzę...

Temat: Błędy dziennikarzy

Beata J.:
Szkoda ze ludzie z dobrymi intencjami( bo wierze ze mimo wszystko wiekszosc fundacji ma pozytywne cele...)giną tak łatwo wsrod zwyklej, codziennej zachłanności..


Cele, chęci...tym ponoć piekło wybrukowane. Jeżeli za tymi marketingowymi spotami czy innymi serialami "dobrych chęci" nic sie właściwie nie dzieje, to nawet i o tych celach i chęciach można myśleć różnie. Szczególnie, gdy na takich obrazkach buduje się swoją opozycję poprzez przekonanie społeczeństwa, o faktycznej pomocy w interesie społecznym, praw człowieka, antykorupcji...itd., itp....
Można się zastanawiać nawet, czy przypadkiem taka reklama nie ociera się o oszustwo..
Paulina Maria Dmitruk

Paulina Maria Dmitruk PR-owiec 3.0 (PR /
event / social
media)

Temat: Błędy dziennikarzy

Witold F.:
Beata J.:
Szkoda ze ludzie z dobrymi intencjami( bo wierze ze mimo wszystko wiekszosc fundacji ma pozytywne cele...)giną tak łatwo wsrod zwyklej, codziennej zachłanności..


Cele, chęci...tym ponoć piekło wybrukowane. Jeżeli za tymi marketingowymi spotami czy innymi serialami "dobrych chęci" nic sie właściwie nie dzieje, to nawet i o tych celach i chęciach można myśleć różnie. Szczególnie, gdy na takich obrazkach buduje się swoją opozycję poprzez przekonanie społeczeństwa, o faktycznej pomocy w interesie społecznym, praw człowieka, antykorupcji...itd., itp....
Można się zastanawiać nawet, czy przypadkiem taka reklama nie ociera się o oszustwo..
Na tym polega PR, niestety. Kazda reklama to manipulacja, a manipulacja to oszustwo. Bez ocierania...
Witold F.

Witold F. Magazyn
"Kontrateksty",publi
systa,dziennikarz,cz
asem urzę...

Temat: Błędy dziennikarzy

Paulina Maria D.:
Witold F.:
Beata J.:
Szkoda ze ludzie z dobrymi intencjami( bo wierze ze mimo wszystko wiekszosc fundacji ma pozytywne cele...)giną tak łatwo wsrod zwyklej, codziennej zachłanności..


Cele, chęci...tym ponoć piekło wybrukowane. Jeżeli za tymi marketingowymi spotami czy innymi serialami "dobrych chęci" nic sie właściwie nie dzieje, to nawet i o tych celach i chęciach można myśleć różnie. Szczególnie, gdy na takich obrazkach buduje się swoją opozycję poprzez przekonanie społeczeństwa, o faktycznej pomocy w interesie społecznym, praw człowieka, antykorupcji...itd., itp....
Można się zastanawiać nawet, czy przypadkiem taka reklama nie ociera się o oszustwo..
Na tym polega PR, niestety. Kazda reklama to manipulacja, a manipulacja to oszustwo. Bez ocierania...

W przypadku firm, nazwijmy to umownie - podmiotów gospodarczych - reklama, PR, to po prostu reklama i tyle i trudno tu mówić o oszustwie. To jest runek, każdy odbiorca sobie zdaje sprawę, a przynajmniej powinien, że reklama jest po prostu zachętą i niczym więcej. Normalnym narzędziem biznesu.

Natomiast w przypadku organizacji społecznych, które deklarują swoja działalność dla tzw. dobra wspólnego, a z tej działalności głównie prowadza nasiadówki, konferencje i sympozja, na które wydawane sa spore pieniądze, bo dają ci, którzy myślą - o jaka super organizacja - i poza tymi jasełkami tak naprawdę nic sie nie dzieje, żadnego skutku o szerszym zakresie, co najwyżej jakiś jednostkowy wyskok od czasu do czasu, to juz nad użyciem określenia "oszustwo" poważnie można się zastanowić.
Beata J.

Beata J. przede wszystkim
mama ;)

Temat: Błędy dziennikarzy

Nietety, poki beda sponsorzy chetni do finansowania przedsiewziec czysto komercyjnych , ktore wcale nie niosa za soba szczerych checi wspierania czy pomocy- do jakich zobowiazane sa wlasnie fundacje- dopoty fundacje/ organizacje pozytku publ. beda nam sie kojarzyly... tak jak sie kojarzą;)
Paulina Maria Dmitruk

Paulina Maria Dmitruk PR-owiec 3.0 (PR /
event / social
media)

Temat: Błędy dziennikarzy

Beata J.:
Nietety, poki beda sponsorzy chetni do finansowania przedsiewziec czysto komercyjnych , ktore wcale nie niosa za soba szczerych checi wspierania czy pomocy- do jakich zobowiazane sa wlasnie fundacje- dopoty fundacje/ organizacje pozytku publ. beda nam sie kojarzyly... tak jak sie kojarzą;)

Zawsze będą sponsorzy, bo w zamian mają PR i reklamę.
Witold F.

Witold F. Magazyn
"Kontrateksty",publi
systa,dziennikarz,cz
asem urzę...

Temat: Błędy dziennikarzy

Beata J.:
Nietety, poki beda sponsorzy chetni do finansowania przedsiewziec czysto komercyjnych , ktore wcale nie niosa za soba szczerych checi wspierania czy pomocy- do jakich zobowiazane sa wlasnie fundacje- dopoty fundacje/ organizacje pozytku publ. beda nam sie kojarzyly... tak jak sie kojarzą;)

A "sponsorowanie" z kasy państwa czy z odpisów podatkowych czy z funduszy innych organizacji, bynajmniej nie komercyjnych, to też finansowanie "akcji komercyjnych"?
Niekoniecznie, prawda? A jednak media często biora udział w takich przedstawieniach, bo wszak inaczej nie byłoby słychać o "społecznych" akcjach, a cisza ograniczyłaby wpływy...takie perpetum mobile z udziałem dziennikarzy jako narzędzi...

Następna dyskusja:

Błędy PRowców




Wyślij zaproszenie do