Temat: Podział treści w serwisach dziennikarskich

Witam,
czy możecie polecić jakąś literaturę (najlepiej książki o charakterze naukowym i popularnonaukowym) na temat tego, na jakiej zasadzie serwisy wprowadzają kategorie dla publikowanych treści, takie jak np. polityka, gospodarka, etc. Czy te podziały są przypadkowe, intuicyjne, a może tradycyjne? Czy może oparte na jakichś badaniach, co interesuje ludzi, co się dobrze sprzeda?

konto usunięte

Temat: Podział treści w serwisach dziennikarskich

Obawiam się, że taka literatura nie istnieje - podobnie jak w prasie, wszystko zależy od polityki redakcji oraz - a może przede wszystkim - wyczucia i preferencji redaktora.
Badań, co interesuje ludzi, nikt nie prowadzi, bo to kosztowne i w gruncie rzeczy niepotrzebne. Wystarczy na bieżąco obserwować statystyki serwisu, by dowiedzieć się, wiadomości na jaki temat (i co ważne, jak zatytułowane) klikają się lepiej od innych.

konto usunięte

Temat: Podział treści w serwisach dziennikarskich

podzielam obawy kolegi. Myślę, że w większości przypadków decyduje intuicja + analiza statystyk wejść
Witold F.

Witold F. Magazyn
"Kontrateksty",publi
systa,dziennikarz,cz
asem urzę...

Temat: Podział treści w serwisach dziennikarskich

Plus kaprys, jak intuicji nie dostaje:)

Temat: Podział treści w serwisach dziennikarskich

Nigdzie nie mogłam tego typu literatury znaleźć, a tymczasem okazuje się że zagadnienie nie jest szczegółowo opisane. Ale czy naprawdę nie istnieją jakieś modelowe wzorce teoretyczne, wg których powinno się takie podziały konstruować? (Pytanie głównie do dziennikarzy z wyształcenia - może na studiach zetknęliście się z czymś podobnym?)Agnieszka Wiącek edytował(a) ten post dnia 29.12.07 o godzinie 20:42

konto usunięte

Temat: Podział treści w serwisach dziennikarskich

Agnieszka Wiącek:
(Pytanie
głównie do dziennikarzy z wyształcenia - może na studiach zetknęliście się z czymś podobnym?)Agnieszka Wiącek edytował(a) ten post dnia 29.12.07 o godzinie 20:42

ja się nie spotkałem. Ani na informacji dziennikarskiej ani na komunikowaniu masowym o niczym takim mnie nie uczyli
Jedyne co mi przychodzi do głowy to gatekeeping, ale to trochę inna działka: selekcja informacji na ważne i nieważne

Temat: Podział treści w serwisach dziennikarskich

a możesz polecić jakąś literaturę na ten temat? byłabym ogromnie wdzięczna.

konto usunięte

Temat: Podział treści w serwisach dziennikarskich

mogę ci polecić komunikowanie masowe Tomasza Gobana-Klasa; klasyk, tyle, że jak ja byłem na studiach, to już nie był całkiem up to date
Tak na szybko polecam Wikipedię
http://en.wikipedia.org/wiki/Gatekeeping_(communication)
a do poważniejszych poszukiwań może sie przyadać wyszukiwarka Live Academic Beta, którą jakiś czas temu odkryłem
Ogólnie polecam wizytę w bibliotece wydziałowej najbliższego wydziału dziennikarstwa, bez legitki wypożyczyć nic pewnie się nie da, ale z poczytaniem nie powinno być problemów:)Sławomir W. edytował(a) ten post dnia 30.12.07 o godzinie 15:08

Temat: Podział treści w serwisach dziennikarskich

Dzięki!
W BUW-ie mogę wypożyczać. A Gobana - Klasa w tym roku kupiłam, wydanie z 2007 - rzeczywiście ciekawe - chyba też odnowione bo sporo o internecie.
Bartłomiej Juszczyk

Bartłomiej Juszczyk dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...

Temat: Podział treści w serwisach dziennikarskich

Profesor Goban-Klas to chyba jedna z nielicnzych osób, które - abstrahując od swojego wieku - idą zgodnie z rozwojem rynku i technologii, co wiecej - nie rozmieniajac jej na marne teorie. Byłem na kilku prelekcjach z Jego udziałem - respect. Polecam tym bardziej.

Następna dyskusja:

Postawa wydawania legitymac...




Wyślij zaproszenie do