Maria S.

Maria S. Civis totius
mundi...

Temat: 60 000 rozdanych  książek!

Podczas akcji „Czas Na Czytanie. Książka Wzbogaca”, której celem było przekazanie książek bibliotekom rozdano ich ponad 60 000. Przedsięwzięcie zainicjowały Świat Książki, Fundacja Agory oraz agencja Ciszewski Public Relations.

„Czas Na Czytanie. Książka Wzbogaca” to kampania, której celem było wsparcie kultury czytania wśród polskiego społeczeństwa, dzięki zwiększeniu bezpłatnego dostępu do interesujących pozycji książkowych z literatury polskiej i światowej.

Projekt rozpoczął się 15 maja br., a patronat nad nim objął Bogdan Zdrojewski, Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Do przedsięwzięcia zaproszono ponad 5 600 instytucji. Biblioteki miały możliwość potwierdzenia swojego uczestnictwa w akcji do 31 maja br. Do końca lipca za pośrednictwem strony internetowej można było wybierać pozycje, które cieszyły się największym zainteresowaniem w wewnętrznie przeprowadzonym głosowaniu. Wybór książek odbywał się na zasadzie bezpłatnego sklepu internetowego, który umożliwiał bezpośrednie i szybkie zamawianie. Zakończenie akcji planowane jest wraz z wysyłką książek czyli między 1 a 22 września br.

Akcja cieszyła się dużym zainteresowaniem wśród samych bibliotekarzy: Jestem pozytywnie zaskoczona pomysłem kampanii „Czas na czytanie. Książka wzbogaca”. Pracując w niewielkiej szkole, znam nie tylko z imienia i nazwiska dzieci, ale również z ich bardzo rozległych preferencji czytelniczych. One dobrze wiedzą, że książka wzbogaca. Już widzę ich uśmiechnięte buzie, gdy przyjdą we wrześniu i będą mieć do dyspozycji całą półkę nowości - mówi Elżbieta Baltaziuk, bibliotekarka Szkoły Podstawowej nr 79 w Warszawie.

Na stronie http://czasnaczytanie.pl zamówienia na łącznie ponad 60 000 książek złożyło aż 2100 bibliotek. Akcja cieszyła się największym powodzeniem wśród bibliotek gminnych: Akcję "Czas na czytanie. Książka Wzbogaca" odebrałam z dużym entuzjazmem. Jako bibliotekarz mogę sobie tylko życzyć, aby takich ogólnopolskich akcji, organizowanych przez wydawnictwa książkowe i współpracujące z nimi firmy, było więcej. Zawsze jest czas na czytanie, tylko niekiedy brak nowych, wartościowych książek. Moje wielkie uznanie
dla organizatorów - oceniła akcję Angelika Gałecka, Dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej w Międzyzdrojach. Największą popularnością cieszyły się słowniki i leksykony oraz beletrystyka zagraniczna, a najczęściej zamawianą książką były „Dzieje Greków i Rzymian” Zygmunta Kubiaka, oraz przepięknie ilustrowany album „Morza i oceany”. Największą aktywnością wykazały się biblioteki w Krakowie, Łodzi i Białymstoku, najaktywniejszym regionem okazało się województwo śląskie.

Akcji „Czas Na Czytanie. Książka Wzbogaca” towarzyszył także otwarty konkurs
na najciekawszy esej na temat „Biblioteka moich marzeń”. Laureatką została Weronika Kostecka z Warszawy, która otrzymała 50 wybranych przez siebie książek z oferty „Świata Książki”.

Akcja nie mogłaby się odbyć, gdyby nie partnerzy logistyczni. Firma arvato services Polska, ekspert w zakresie kompleksowych usług outsourcingowych, zajęła się przygotowaniem wybranych egzemplarzy do wysyłki, a bezpłatną wysyłkę zapewnił lider usług kurierskich firma TNT. Patronami medialnymi akcji byli: TVP1, Gazeta Wyborcza, Program 2 Polskiego Radia. Za działania PR odpowiedzialna była agencja Ciszewski Public Relations.


informacja nadesłana