konto usunięte

Temat: Zarządzanie wiedzą a wymuszona kreatywność

Jak sądzicie - czy wprowadzenie systemów zarządzania wiedzą może spowodować szukanie nowych pomysłów na siłę, bo chce tego pracodawca?

Czy jednak jest to świetny system lojalnościowy oddziałujący na pracowników, który równocześnie zwiększa efektywność produkcji (sprzedaży, wprowadzania usług itp.) w organizacjach?
Agnieszka Sitarska-Piwko

Agnieszka Sitarska-Piwko certyfikowany trener
biznesu, metodyk
zdalnego
nauczania,...

Temat: Zarządzanie wiedzą a wymuszona kreatywność

hmmm mysle ze czasem zapewne tak ale wiesz czasem pozorne zmuszenie moze spowodowac ze pracownik odkryje swoj potencjal i potem juz zmuszania sam bedzie staral sie byc kreatywny.

Kiedys bardzo dobrze to funkcjonowala np. w zakladach pracy :) za wprowadzone pomysly ludzie dostawali wyroznieniua czy premie :)

Co do stanu obecnego mysle ze dobrym przypadiem jest firma google ktora promuje ten system wsrod pracownikow :)

konto usunięte

Temat: Zarządzanie wiedzą a wymuszona kreatywność

Sądzę, że zarządzanie wiedzą przede wszystkim powinno wskazywać kierunki przepływu informacji w firmie i ich jakość. A później jedne konfrontować z drugimi po to, by rodziły się kolejne. Każdy pomysł jest dobry, ale nie każdy trzeba zrealizować.
Zarządzanie wiedzą może też wskazać na miejsca wycieków wiedzy z firmy (brak zabezpieczeń w przechowywaniu informacji, szczególnie tych nowych - owoców naszej ciężkiej pracy), co w obecnej gospodarce rynkowej i ostrej walce z konkurentami jest kluczową sprawą każdej firmy.
Natomiast mobilizacja zewnętrzna i wewnętrzna pracowników jest zjawiskiem o tyle korzystnym dla przedsiębiorstwa, o ile nie przekracza bariery przymusu.
Marcin Stój

Marcin Stój Specjalista ds.
HelpDesku

Temat: Zarządzanie wiedzą a wymuszona kreatywność

Mateusz M.:
Jak sądzicie - czy wprowadzenie systemów zarządzania wiedzą może spowodować szukanie nowych pomysłów na siłę, bo chce tego pracodawca?

Czy jednak jest to świetny system lojalnościowy oddziałujący na pracowników, który równocześnie zwiększa efektywność produkcji (sprzedaży, wprowadzania usług itp.) w organizacjach?


Jeśli nie zapomnisz o odpowiedniej motywacji dla pracowników, którzy coś będą mieli z tego, że się swoją wiedzą podzielą to będzie tak jak chcesz. Niestety pewnie w większości głów pracowników różnych firm panuje przekonanie, że ich wiedza, którą tylko oni posiadają jest ich bronią.

Jeśli myślisz o wdrożeniu systemów "Zarządzania wiedzą" to skrobnij coś na GoldenLinie do Katarzyny Królak. Jej firma zajmuje się m.in tym tematem.

Acha... ciężko się zabezpieczyć, przed utratą czy wyciekiem wiedzy.

konto usunięte

Temat: Zarządzanie wiedzą a wymuszona kreatywność

Co do motywacji... gorąco polecam kalitalną ksiażkę - 1001 sposobów na motywowanie pracowników (tak się bodajże nazywa). Dużo ważnych i wartych do zastosowania w pracy pomysłów.
Marcin Stój

Marcin Stój Specjalista ds.
HelpDesku

Temat: Zarządzanie wiedzą a wymuszona kreatywność

Mateusz M.:
Co do motywacji... gorąco polecam kalitalną ksiażkę - 1001 sposobów na motywowanie pracowników (tak się bodajże nazywa). Dużo ważnych i wartych do zastosowania w pracy pomysłów.


Hmm książki mają to do siebie, że..... często są pisane przez autorów zagranicznych a na język polski tylko tłumaczone przez panią/pana X. Kiedyś w jednej takiej zetknąłem się z tezą, że piramida Maslowa nie pasuje do naszych realiów. Według autora trzeba by zamienić pozycję (niepamiętam dokładnie) pierwszą z drugą albo drugą z trzecią (patrząc od dołu).

Jeśli chcesz naprawdę dowiedzieć się co motywuje pracownika to zrób skrzyneczkę z dziurką tak dużą aby zmieściła się złożona kartka A4 albo od zeszytu, wyślij maila do ludzi, że cos takiego powstało i mogą tam wrzucać swoje opinnie na różne tematy, co by zmienili a co nie. To co ważne to należy pamiętać aby zawsze podawali stanowisko, bo systemy motywujące powinny być dostosowane właśnie do niego.

Co innego będzie motywowało managera a co innego asystenta czy sekretarkę.

konto usunięte

Temat: Zarządzanie wiedzą a wymuszona kreatywność

To są tak zwane "żółte karteczki" znane z Japonii bodajże - tam to byłó (i jest) dość powszechnie stosowane - uczyłem się o tym na zajęciach z międzynarodowych organizacji (komunikacji międzynarodowych organizacji).

A co do samej motywacji to oczywiście masz rację.
Danuta Kowalczyk

Danuta Kowalczyk Stale dokształcający
się Product
Manager/Brand
Manager z ...

Temat: Zarządzanie wiedzą a wymuszona kreatywność

Mateusz M.:
Jak sądzicie - czy wprowadzenie systemów zarządzania wiedzą może spowodować szukanie nowych pomysłów na siłę, bo chce tego pracodawca?

Czy jednak jest to świetny system lojalnościowy oddziałujący na pracowników, który równocześnie zwiększa efektywność produkcji (sprzedaży, wprowadzania usług itp.) w organizacjach?


nowe pomysły nowymi pomysłami, ale nalezy brac pod uwagę ich realność. Idealnie pasuje do tego system organizcji samouczącej się [wspominam o tym w innym wątku w tej grupie]. System zarządzania wiedzą ma służyć temu by:
- uporzadkować wiedzę,
- zlikwidowac problem wiedzy ukrytej [zdobytej przez pojedyńczych pracowników a nie przekazywanej dalej - szczegolnie wazny problem w nowoczesnych technologiach]
- umozliwić dotarcie do wiedzy, którą już ktoś posiada - odpowiednie banki danych [jesli ktoś jest zainteresowany zapraszam na priv, bo to moj konik :) ]

A system lojalnościowy? bardziej jest to system motywacyjny, gdy wprowadzenie pomysłu jest czymś poparte, gdy z pomocy danego pracownika ktoś korzysta, gdy pracownik zajmuje się przekazywaniem pozyskanych informacji i wiedzy dalej - w rózny sposób. Motywatorem może być dodatkowe szkolenie wybrane przez pracownika, które podnosi jego wartość i dzieki temu, że jest tzw. węzlem informacyjnym, pozwala na zapoznanie z pozyskaną nowo przez niego wiedza większej ilości ludzi...Danuta Kowalczyk edytował(a) ten post dnia 06.06.07 o godzinie 00:51



Wyślij zaproszenie do