Temat: Zarządzanie wiedzą a wymuszona kreatywność
Mateusz M.:
Jak sądzicie - czy wprowadzenie systemów zarządzania wiedzą może spowodować szukanie nowych pomysłów na siłę, bo chce tego pracodawca?
Czy jednak jest to świetny system lojalnościowy oddziałujący na pracowników, który równocześnie zwiększa efektywność produkcji (sprzedaży, wprowadzania usług itp.) w organizacjach?
nowe pomysły nowymi pomysłami, ale nalezy brac pod uwagę ich realność. Idealnie pasuje do tego system organizcji samouczącej się [wspominam o tym w innym wątku w tej grupie]. System zarządzania wiedzą ma służyć temu by:
- uporzadkować wiedzę,
- zlikwidowac problem wiedzy ukrytej [zdobytej przez pojedyńczych pracowników a nie przekazywanej dalej - szczegolnie wazny problem w nowoczesnych technologiach]
- umozliwić dotarcie do wiedzy, którą już ktoś posiada - odpowiednie banki danych [jesli ktoś jest zainteresowany zapraszam na priv, bo to moj konik :) ]
A system lojalnościowy? bardziej jest to system motywacyjny, gdy wprowadzenie pomysłu jest czymś poparte, gdy z pomocy danego pracownika ktoś korzysta, gdy pracownik zajmuje się przekazywaniem pozyskanych informacji i wiedzy dalej - w rózny sposób. Motywatorem może być dodatkowe szkolenie wybrane przez pracownika, które podnosi jego wartość i dzieki temu, że jest tzw. węzlem informacyjnym, pozwala na zapoznanie z pozyskaną nowo przez niego wiedza większej ilości ludzi...
Danuta Kowalczyk edytował(a) ten post dnia 06.06.07 o godzinie 00:51