Temat: muu.sk - nowy serwis dla zapominalskich
Tomasz Pietrzkowski:
Jacek Wieczorek:
W naszym modelu biznesowy zakładamy kilka elementów, m.in.
- dostęp premium,
narzędzie jest dobre bo jest proste, czyli wersja Basic jak sądzę. Jak zrobicie wersję Premium to czym będzie się różnić? Funkcjonalnością czy wyższymi parametrami (więcej przedmiotów)?
Rozważamy kilka możliwości :)
- współpracę z innymi podmiotami gospodarczymi (głównie e-commerce)
nie obraź się, ale funkcja przypominania o rzeczach jest prosta do skopiowania.
Oczywiście, mam jednak na myśli prosty przykład - pożyczyłeś od kogoś książkę => dostajesz link prowadzący do księgarni itp. Mamy kilka różnych pomysłów związanych z tego typu współpracą.
- product placement
specem od marketingu nie jestem, ale jakoś tak wątpię aby ten typ reklamy w końcu zdobył zaufanie reklamodawców.
Myślę, że jest to realne jeśli zostanie przeprowadzone z głową. Prosty przykład - telefon znajdujący się na banerze reklamujący dostęp przez SMS może być wybrany nieprzypadkowo. Zwróć również uwagę, iż muu.sk na podstawie tekstu dobiera ikonę przedmiotu - stwarza to duże pole do popisu.
Póki co jednak chcemy się skupić na pozyskaniu użytkowników aby ocenić ich profil i zdobyć ruch na stronie.
wg mnie muu.sk jest serwisem dla wszystkich, bo nie da się określić grupy (targetu), który miałby większe skłonności do zapominania o pożyczonych rzeczach. To jest cecha niezależna od targetu.
Z wnioskami poczekałbym do wyników analizy :) Myślę, że każdy serwis ma mniej lub bardziej precyzyjny profil użytkownika. Choć de facto idąc tym torem, pożyczać może młody/stary, chłopak/dziewczyna, z dużego miasta/małego itd. Mimo wszystko nie ignorował bym tego.
Cały czas rozszerzamy nasz model biznesowy, ale tak jak wspomniałem - póki co na pewno skupimy się na zwiększaniu zasięgu i zdobywaniu użytkowników. To nasz primary target, bo bez tego nawet najlepszy model się nie sprawdzi.
A przyjemność z dostarczania serwisu, który pomaga ludziom rozwiązywać ich proste, ale życiowe problemy = BEZCENNA ;)