konto usunięte

Temat: VOIP na centrali SLICAN problem

Witam

Mam problem. Mam małe call center i posiedam centrale slican do której podłączone są 2 numery VOIP i jeden GSM. W momencie kiedy jest 7-8 połączeń w kolejce i jesteśmy w trakcie 2 rozmów zaczyna zrywać połączenia co jest spowodowane najprawdopodobniej za słabym łączem internetowym. Obecnie dysponujemy łączem 250/20 co niestety nie jest wystarczającym rozwiązaniem. Obecnie zastanawiam się nad centralką wirtualną ORANGE lub też innego operatora aby odciążyć centralę i łącze internetowe. Czy jest to dobre rozwiązanie?

Pozdrawiam
Andrzej K.

Andrzej K. IT Network
Administrator

Temat: VOIP na centrali SLICAN problem

Typowy VoIP z typowym kodekiem średnio potrzebuje około 64-128 kb\s więc przy łączu 250\20 Mb\s szukał bym gdzie indziej przyczyny. Jaki jest limit jednoczesnych połączeń na tych VoIPach, Można przyjrzeć się też zarządzaniu pasmem.
Dariusz J.

Dariusz J. Administrator sieci
komputerowej

Temat: VOIP na centrali SLICAN problem

Jaki to model Slican ? niektóre mają ograniczenia co do połączeń i wydajności.

Na pewno rozpocząłbym od monitowania jakości linku do serwera VOIP operatora

Można pokusić się o postawienie testowo Asteriska np. Elastix bądź Trixboxa , przeszkodą może być GSM ale można zakupić moduł.

konto usunięte

Temat: VOIP na centrali SLICAN problem

Centrala to SLICAN IP PBX IPU 14.101

Zastanawiam się nad usawieniem przekierowania na stałe na karcie sim na centralkę wirtualną ORANGE wtedy jestem w stanie zakolejkować i 70 połączeń, ciekawe tylko jak z stabilością.

Czy istnieje w tym kraju operator który przyjmie numer VOIP?
Andrzej K.

Andrzej K. IT Network
Administrator

Temat: VOIP na centrali SLICAN problem

Łukasz Ż.:
Witam

Mam problem. Mam małe call center i posiedam centrale slican do której podłączone są 2 numery VOIP i jeden GSM. W momencie kiedy jest 7-8 połączeń w kolejce i jesteśmy w trakcie 2 rozmów zaczyna zrywać połączenia co jest spowodowane najprawdopodobniej za słabym łączem internetowym. Obecnie dysponujemy łączem 250/20 co niestety nie jest wystarczającym rozwiązaniem. Obecnie zastanawiam się nad centralką wirtualną ORANGE lub też innego operatora aby odciążyć centralę i łącze internetowe. Czy jest to dobre rozwiązanie?

Pozdrawiam
http://slican.pl/produkt.php?id=1378884086
Kanały IP 8
Nic dziwnego że przy 9 połączeniu masz problem. Może najprościej uruchomić połączenia oczekujące u operatora ? Z tym że wtedy nie dostanie ktoś zapowiedzi z IVR.

A tak z ciekawości, firma z LBN ?
Łukasz Ż.:

Czy istnieje w tym kraju operator który przyjmie numer VOIP?
Technologia nie ma znaczenia. Każdy numer telefonii stacjonarnej/voip możesz przenieść do dowolnego operatora który posiada numer routingowy.Ten post został edytowany przez Autora dnia 24.08.15 o godzinie 22:08

konto usunięte

Temat: VOIP na centrali SLICAN problem

Witam Firma z Ząbek pod Warszawą.

Uruchomiłem na karcie sim przekierowanie wszystkich połączeń na jednego lub drugiego VOIPA w zależności od tego jak w danym dniu działa. Sprawdza się takie rozwiązanie.

Problem jest koło północy z operatorami VOIP

Słyszę powiadomienie z centrali że jestem 3 w kolejce co oznacza, że jedna i druga pracownica prowadzą rozmowę a przede mną są 2 osoby oczekujące .

Po około 2-3 minutach słysze już ciszę w słuchawce ale połączenie trwa.

Ktoś miał podobny problem?

Ma ktoś jakiś lepszy pomysł na konfigurację tej sieci?

Internet mam z UPC Vectry oraz DSL

PozdrawiamTen post został edytowany przez Autora dnia 30.08.15 o godzinie 16:55

Następna dyskusja:

VoIP - szukam operatora




Wyślij zaproszenie do