Adam Adson Nagraba

Adam Adson Nagraba , Adam Twardowski
Photography

Temat: NETIA.. POWAŻNY PROBLEM.. REKLAMACJA?

Witam. Mam problem z internetem w netii.. Jestem ich klientem od kilku lat i non stop są z nimi jakieś problemy. Nie mogę wybrać w tej chwili innej firmy, ponieważ umowę mam jeszcze ważną przez rok. Problem tkwi w tym że najpierw w Grudniu 2012 przez ponad tydzień nie miałem internetu, a na infolinii konsultanci robili sobie ze mnie żarty mówiąc ''monter przyjedzie dziś wieczorem i zbada sprawę'', z problemem 8 dni aż w końcu przyjechał i naprawił problem - rzekomo w centrali.

W tej chwili moje łącze wykrywa mi niecałe 2mb, gdzie moja umowa dotyczy maks. prędkości 20mb/s. Wcześniej (kilka miesięcy) moja prędkość wynosiła ponad 6mb/s, a jak teraz do nich dzwonie, odpowiadają że nie ma możliwości mieć większą prędkość bo tak synchronizuje mi się modem z centralą.. Więc to są kpiny. Zamierzam złożyć reklamację.. Czy ktoś miał takie przypadki? Jak dokładnie to zrobić? Albo po prostu co robić dalej?

Bo patrząc na obecną sytuację, niedługo będę miał 500kb/s a oni przez telefon mi powiedzą, że nie da się więcej - taka synchronizacja...

Pomóżcie..
Adam Adson Nagraba

Adam Adson Nagraba , Adam Twardowski
Photography

Temat: NETIA.. POWAŻNY PROBLEM.. REKLAMACJA?

Dodatkowo dodam, że obecnie mieli wymienić gniazda telefoniczne.. I też się nikt nie pojawił ... Ta firma to jedno wielkie oszustwo..
Marcin Pudełek

Marcin Pudełek pracownik telekomu

Temat: NETIA.. POWAŻNY PROBLEM.. REKLAMACJA?

Zakładam że wszystko w ramach regulaminu i postanowień umowy.
Jak to było w reklamie? - "jaki masz drut taki masz internet".

Swoją drogę szacunek temu, kto wymyślił ten produkt.
Piotr Kobylański

Piotr Kobylański Kierownik ds
Klientów Kluczowych,
MNI Telecom S.A.

Temat: NETIA.. POWAŻNY PROBLEM.. REKLAMACJA?

Witaj,
w każdym przypadku zgłaszaj awarję i reklamuj każdy okres usługi niezgodnej z umową. I tak aż dożyjesz szczęśliwego końca ;)

pozdroPiotr Kobylański edytował(a) ten post dnia 20.04.13 o godzinie 22:22
Tomasz Jesiołowski

Tomasz Jesiołowski Zarządzanie
projektami
inwestycyjnymi

Temat: NETIA.. POWAŻNY PROBLEM.. REKLAMACJA?

Nie mogę wybrać w tej chwili innej firmy, ponieważ umowę mam jeszcze ważną przez rok.

Nie jestem ekspertem, ale nie ma chyba takiej umowy której nie można by wypowiedzieć....
Piotr Kobylański

Piotr Kobylański Kierownik ds
Klientów Kluczowych,
MNI Telecom S.A.

Temat: NETIA.. POWAŻNY PROBLEM.. REKLAMACJA?

Polecam lekturę http://wyborcza.biz/biznes/1,106501,9675117,Walka_z_Ne...
Z tym wypowiadaniem to nie tak prosto, bo operator ma prawo stwierdzić, że wszystko zgodnie z regulaminem, a jak masz problem to udowodnij nam, że to nasza wina....
Mnie ten artykuł powalił na kolana.Piotr Kobylański edytował(a) ten post dnia 21.04.13 o godzinie 21:27
Krzysztof W.

Krzysztof W. profesjonalne cięcie
kosztów - zarabiamy
dla Ciebie

Temat: NETIA.. POWAŻNY PROBLEM.. REKLAMACJA?

Adam Adson Nagraba:
Nie mogę wybrać w tej chwili innej firmy, ponieważ umowę mam jeszcze ważną przez rok.
Tomasz Jesiołowski:
Nie jestem ekspertem, ale nie ma chyba takiej umowy której nie można by wypowiedzieć....
Dość oczywiste jest, że chodzi o wypowiedzenie umowy bez ponoszenia konsekwencji finansowych, a to już inna bajka.
Piotr K.:
reklamuj każdy okres usługi niezgodnej z umową.
Jak znam życie i branżę, wszystko jest zgodnie z umową. Dopóki umowy nie będą mówiły o prędkościach gwarantowanych, gwarantują jedynie to, że uzyskiwane prędkości nie będą większe niż 20MBit/s. A w dół - wola boska...
Piotr Kobylański

Piotr Kobylański Kierownik ds
Klientów Kluczowych,
MNI Telecom S.A.

Temat: NETIA.. POWAŻNY PROBLEM.. REKLAMACJA?

Witam, przebrnąłem przez jeden z regulaminów promocyjnych, w którym nie doszukałem się stwierdzenia, że łącze niegwarantowane może nie spełniać warunków umowy. Jest także taki zapis pkt 3.2.:

" Brak możliwości technicznych Operatora do świadczenia Usługi Telefonicznej, Usługi Internetowej lub Usługi Telewizyjnej w
lokalizacji wskazanej w Umowie Promocyjnej powoduje, iż Umowa Promocyjna nie może zostać zawarta, a jeśli Umowę
Promocyjną zawarto, Abonent ma prawo do odstąpienia od niej w całości lub w części dotyczącej danej Usługi."

Jest nadzieja ;) - powodzenia.
Krzysztof W.

Krzysztof W. profesjonalne cięcie
kosztów - zarabiamy
dla Ciebie

Temat: NETIA.. POWAŻNY PROBLEM.. REKLAMACJA?

Piotr K.:

Jest nadzieja ;)
Gratuluję optymizmu... Bo uważam wręcz przeciwnie. Punkt ten (umiejętnie interpretowany, a podejrzewam, że Netia ma więcej prawników niż przeciętny człowiek znajomych) oznacza jedynie, że umowa może zostać rozwiązana, jeśli okaże się, że nie ma możliwości świadczenia danej usługi W OGÓLE. A jeśli taka możliwość jest (całkowicie niezależna od finalnie uzyskiwanych parametrów)...

Niemniej oczywiście życzę
powodzenia.
Piotr Kobylański

Piotr Kobylański Kierownik ds
Klientów Kluczowych,
MNI Telecom S.A.

Temat: NETIA.. POWAŻNY PROBLEM.. REKLAMACJA?

Masz rację - danej usługi.

konto usunięte

Temat: NETIA.. POWAŻNY PROBLEM.. REKLAMACJA?

Jeśli nie masz CIRu w umowie to wystarczy że będzie to działać i nic im nie będziesz mógł zrobić.

Umowy są tak skonstruowane że operator oferuje przepływność do jakiejś wartości nic nie pisząc o minimalnej wartości przepływności.

Operatorów oferujących CIR można policzyć na palcach.

W Warszawie znam jednego ... mojego . Jeśli transfer spada , wystarczy jeden telefon a zwalniane są dodatkowe zasoby. Maciej Ś. edytował(a) ten post dnia 30.04.13 o godzinie 09:51
Krzysztof W.

Krzysztof W. profesjonalne cięcie
kosztów - zarabiamy
dla Ciebie

Temat: NETIA.. POWAŻNY PROBLEM.. REKLAMACJA?

Maciej Ś.:
Operatorów oferujących CIR można policzyć na palcach.

W Warszawie znam jednego ... mojego . Jeśli transfer spada , wystarczy jeden telefon a zwalniane są dodatkowe zasoby.
Mogę Ci podać co najmniej pięciu zapewne dostępnych operatorów w Warszawie (mimo tego, że z daleka), którzy oferują CIR=MIR, i to bez konieczności wykonywania w tym czasie żadnych dodatkowych telefonów. W tym wszyscy podstawowi dostawcy - to wyłącznie kwestia ceny. Problem w tym, że mało kto tego szuka, więc trzeba głęboko poszukać w ofertach, bo nie są szczególnie eksponowane.

konto usunięte

Temat: NETIA.. POWAŻNY PROBLEM.. REKLAMACJA?

Źle to ująłem, znasz takich którzy oferują to zwykłemu użytkownikowi domowemu, bo że na łączach nazwijmy je "przemysłowych" to oczywiste że taka możliwość to mus , po prostu przepływność musi być.

Po prostu działa mi na nerwy słuchanie tych marketingowych bzdur, którymi karmią nas dostawcy internetu, bo na razie nie potrzeba żadnemu użytkownikowi łącz rzędu, 40-60 Mbit/s . Do oglądania obrazu Full HD na żywo , bez buforowania wystarczy 20Mbit/s , ale stabilne .

Standard 4xFull HD który jest obecnie rozwijany wymaga łącza ok 100Mbit/s .
Andrzej Wiśniewski

Andrzej Wiśniewski manager w
telekomunikacji

Temat: NETIA.. POWAŻNY PROBLEM.. REKLAMACJA?

[...ciach...]
bo na razie nie potrzeba żadnemu użytkownikowi łącz rzędu, 40-60 Mbit/s . Do oglądania obrazu Full HD na żywo , bez buforowania wystarczy 20Mbit/s , ale stabilne .
[...ciach...]

Trochę off-topic ale na swoim przykładzie. W domu trzy PC + dwa laptopy (żona + trójka dzieci w wieku szkolnym każde używa swojego komputera). Do tego parę smartphonów plus jakiś Ipod, które korzystają z sieci przez domowe Wifi. Często pracuję z domu - tele i wideokonferencje. Do tego lubię posłuchać sobie radia internetowego na Squeezeboksie. Raczej nikt z nas nie ogląda full HD na żywo ale obecne 10Mb/s robi się trochę ciasne i chętnie bym się przesiadł na 40-60Mb/s ale nie mam takiej możliwości.

konto usunięte

Temat: NETIA.. POWAŻNY PROBLEM.. REKLAMACJA?

Operatorzy będą unikać gwarantowanej prędkości jak ognia, bo przy obecnej infrastrukturze po prostu nie są w stanie wykonać poprawnie usługi. Ja mam zamiar przejść teraz do Netii i już się boję, bo przesył będzie po łączach TP SA. Szykuje się boks wielorundowy, ale lepszej alternatywy nie znalazłem.

Pozdrowienia.

konto usunięte

Temat: NETIA.. POWAŻNY PROBLEM.. REKLAMACJA?

Marek Ł.:
...Ja mam zamiar przejść teraz do Netii i już się boję, bo przesył będzie po łączach TP SA. Szykuje się boks wielorundowy, ale lepszej alternatywy nie znalazłem.

Ja mam właśnie taki mix telefon stacjonarny w TP a internet w Netii, umowa jakie masz łącze taki internet, w październiku kończy się dwuletnia umowa, jak do tej pory bez problemów, transfer 6 Mbps a jak były problemy z łączem przyjechał monter od TP, jak się okazało poprzednia ekipa w puszcze skręciła tylko kabelki (no fachowcy), teraz mam 7 Mbps... jeden problem z brakiem internetu (pomijam problemy TP) to sytuacja kiedy u sąsiada komin posłużył za piorunochron i pomimo że mieszkamy w pewnej odległości to poszedł mi Router - zgłosiłem, kurier przywiózł - żadnych pytań, składania wyjaśnień nic...

U mnie centralę TP zakładała ok 2000 roku, u mnie akurat teraz nie ma problemu, sąsiad też ma Netię - ale to wszystko zależy od stanu tych linii i centrali bo już w sąsiednich wioskach tak różowo nie jest...

Jedno co mnie denerwowało w Netii to automatyczne włączanie bez mojej zgody usługi FON, owszem sąsiedzi nie korzystali z mojego transferu ale stabilność sieci wi-fi się pogorszyła (mam 3 komputery na wi-fi), wystarczyło wyłączyć i odpukać działa...

konto usunięte

Temat: NETIA.. POWAŻNY PROBLEM.. REKLAMACJA?

Andrzej W.:
[...ciach...]
bo na razie nie potrzeba żadnemu użytkownikowi łącz rzędu, 40-60 Mbit/s . Do oglądania obrazu Full HD na żywo , bez buforowania wystarczy 20Mbit/s , ale stabilne .
[...ciach...]

Trochę off-topic ale na swoim przykładzie. W domu trzy PC + dwa laptopy (żona + trójka dzieci w wieku szkolnym każde używa swojego komputera). Do tego parę smartphonów plus jakiś Ipod, które korzystają z sieci przez domowe Wifi. Często pracuję z domu - tele i wideokonferencje. Do tego lubię posłuchać sobie radia internetowego na Squeezeboksie. Raczej nikt z nas nie ogląda full HD na żywo ale obecne 10Mb/s robi się trochę ciasne i chętnie bym się przesiadł na 40-60Mb/s ale nie mam takiej możliwości.


Żeby utrzymać takie transfery stabilnie infrastruktura musi potrafić utrzymać dwa razy większe obciążenie, ma to związek ze zmiennością obciążenia sieci ze względu na usługi (video , audio , voip ) , providerzy jeszcze nie są w stanie, lub nie chcą tego spełnić z różnych powodów , dlatego internet często ma czkawki.

konto usunięte

Temat: NETIA.. POWAŻNY PROBLEM.. REKLAMACJA?

Marek Ł.:
Operatorzy będą unikać gwarantowanej prędkości jak ognia, bo przy obecnej infrastrukturze po prostu nie są w stanie wykonać poprawnie usługi. Ja mam zamiar przejść teraz do Netii i już się boję, bo przesył będzie po łączach TP SA. Szykuje się boks wielorundowy, ale lepszej alternatywy nie znalazłem.

Pozdrowienia.


Przesyłu po łączach TPSA raczej nie unikniesz , bo spora część infrastrukttury szkieletowej do niej należy, do providerów należą zazwyczaj łącza tylko za ich lokalnymi serwerami i one o dziwo są coraz lepszej jakości. Natomiast sprawa QoS to już praktycznie dyskusja na oddzielny temat.

Praktycznie jeśli nie wiesz w jaki sposób funkcjonuje sieć twojego dostawcy, lub jesteś typowym zjadaczem internetu to ciężko będzie coś ugrać . Dostawcy reagują tylko na punktowanie ich argumentami w technożargonie.

Co do alternatywy jeśli chodzi o TPSA , niezłym rozwiązaniem jest technologia LTE , u nas jeszcze rozwijana (zasięg, podatność na zakłócenia , itp) , problemem są oczywiście limity, związane głównie nie z chęcią zdarcia pieniędzy , ale niewydolnością infrastruktury.

I na koniec wiadomość z ostatniej chwili, nie dość że są limity na i-net komórkowy , to operatorzy zamierzają wprowadzić limity na i-net stacjonarny, pierwsi na taki pomysł wpadli ludzie T-Mobile .
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: NETIA.. POWAŻNY PROBLEM.. REKLAMACJA?

Marek Ł.:
Operatorzy będą unikać gwarantowanej prędkości jak ognia, bo przy obecnej infrastrukturze po prostu nie są w stanie wykonać poprawnie usługi.

W wielu przypadkach to jest tylko kwestia ceny.

Trzeba zdawać sobie sprawę, że zagwarantowanie przez dostawcę określonej przepływności zmusza go do zarezerwowania takiej przepływności po stronie zakupu hurtowego. W Polsce powiatowej zakup internetu hurtowego to mniej więcej 5-20 zł/Mbps. Jeśli klient chce 20M gwarantowanego to ISP tyle musi kupić i zarezerwować do jego wyłącznej dyspozycji. Dodajmy do tego inne koszty plus zarobek ISP i wyjdzie nam cena końcowa, której nikt nie zaakceptuje (poza firmą).

konto usunięte

Temat: NETIA.. POWAŻNY PROBLEM.. REKLAMACJA?

Piotr K.:
...
Z tym wypowiadaniem to nie tak prosto, bo operator ma prawo stwierdzić, że wszystko zgodnie z regulaminem,

Prędkość też ?

Następna dyskusja:

tepsa vs netia = poszkodowa...




Wyślij zaproszenie do