Temat: Praca w agencji reklamowej.
Rafale, tu nie chodzi o to czy firma to agencja interaktywna czy nie ale o to co owa firma robi.
Typowa firma tego typu wykonuje strony internetowe, ulotki, plakaty i inne materiały reklamowe. Czasami całe kampanie jeżeli są wystarczająco duzi. Nie zmienia to faktu że zysk owej firmy zależy od tego ile i jakich zleceń się podejmą.
Im większa moc przerobowa przy jak najmniejszym koszcie tym lepiej.
Ktoś powiedział że w Google, Facebooku i innych jest super. Właściwie jest podobnie - pracy nigdy nie brakuje i dobrze jak by coś było skończone wczoraj. Inne jest jednak podejście. Firma ma produkt (Facebook ma swój portal, Google cały zestaw usług itp) i pieniądze spływają dzięki owemu produktowi. Programiści ów produkt utrzymują, rozwijają i oczywiście robią inne produkty.
W obu wypadkach masz presję czasu ale w innym stylu. Agencja interaktywna nie może sobie pozwolić na opóźnienia bo to strata pieniędzy. Firma z gotowym produktem może bo produkt i tak się sprzedaje. A czasami nową wersję lepiej opóźnić 2-3 miesiące niż wydać niekompletny produkt co może zaszkodzić sprzedaży.
Do tego tego typu firmy często mają własne R&D gdzie właściwie siedzi banda łebskich ludzi i wymyśla nowe rzeczy lub pracuje nad tym by usprawnić te istniejące i oni w ogóle są poza wszystkim innym co się w firmie dzieje. Bo ci ludzie opracowując coś mogą spędzić nad tym kilka tygodni by po prototypie czy dwóch stwierdzić po prostu "to się nie nada".
Znajdź firmę która ma własne produkty i usługi i się nimi zajmuje. Będzie Ci się pracowało po prostu przyjemniej. No i będziesz miał wrażenie że robisz coś ważnego bo fakt faktem Twoja praca nie polega na zrobieniu kolejnej stronki od zera na jakimś firmowym systemie.